Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles tråd - forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 999
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg har lige læst reglerne igennem på DCH's hjemmeside og er kan jeg faktisk ikke finde noget om hvad konsekvensen er af hunden forlader banen. Man får selvfølgelig en vægring fordi hunden er løbet forbi det spring den skulle tage men ellers kan jeg ikke finde nogen dicideret regel :???:

 

Måske er det anderledes i DCH-reglerne? Herovre løber vi jo mest DKK-stævner, og der er det ifølge reglerne = disk, hvis hunden forlader banen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det anderledes i DCH-reglerne? Herovre løber vi jo mest DKK-stævner, og der er det ifølge reglerne = disk, hvis hunden forlader banen.

 

Åh ja, der havde jeg ikke lige tænkt på, det er nok der svaret ligger, synes egentlig det er fair med disk når hunden ligesom skrider. Måske ikke som Louis tilfælde hvor det bare var en lille ekstra bue. Men tacco går jo altså ind i teltene til de andre deltagere, det er da ikke helt i orden :mrgreen: har fået det råd at i stedet for at stå og kalde som en gal så skal jeg tie stille, løbe efter ham og tage fat i ham. Så er vi nok disket men det andet virker jo tydeligvis ikke så måske jeg prøver det på søndag. det virker i hvert fald til træning i onsdag men der var chok effekten over at hans mor pludselig havde fat i ham og temmelig stor :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

DcH og DKK regler ( pånær banetidsudregning) er nøjagtig ens. Jeg er dog ikke sikker på at hunden må løbe under Aet, og det kan være at Poul L lige repetere regler og derfor disker dig lidt sent. Jeg spørger lige gemalen som både er DKK og DcH dommer i aften. Ellers er der også utrolig stor forskel på hvornår de enkelt dommere synes hunden er ude af kontrol. Det er jo en vuderingssag, men mange af mine hunde har gjordt lang værre en dette. Det er dog altid tilladt at spørge dommeren høfligt (selvfølelig) om hvorfor, det gør jeg altid hvis jeg er i tvivl

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er et dommerskøn mht. om hunden bliver disket når den forlader banen. Og det skyldes nok formulering af at hunde ude af kontrol kan diskvalificeres.

 

Er der andre end mig der skal til konkurrence i denne weekend. Hunden skal til sit første to-dages, så er spændt på at se hvordan han klare stresset når det nu er to dage med fire løb hver dag. Det gik jo strålende på Dania, men der var der også kun to klasser han skulle løbe dagligt...

 

Målet for weekenden er da også at se om vi kan klare de åbne klasser fejlfrit. Oprykning til klasse 2 går vi mere efter i DKK, da det jo kan bruges i både DKK og DcH...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Så kan I lige få videoerne sammen med beskrivelserne.

 

Ag1 (disk): Vil ligesom Sonja sige, at det var en ret let bane, som vi helt sikkert burde have kunnet klare mere eller mindre fejlfrit. Men det blev til et disk På samme sted som Tyson. Jeg havde placeret mig ved A'et for at kunne trække Louie væk fra det og hen til vippen. Men nej nej, hunden løber da bare lige forbi mig og op på A'et :lol:

 

[media]

[/media]

 

----

 

Ag1 (disk): Meget svær Klasse 1-bane. Æv. Louie løb væk fra mig 2 gange fordi han ville ud til en hund på sidelinjen. Begge gange fik jeg fat i ham inden han nåede at forlade banen, men dommeren stod lidt længere væk og så det åbenbart som om at Louie forlod banen. Fand'me et surt disk!!! Var vildt glad da vi kom ud, fordi jeg troede at vi kun havde fået en vægring. Men nej - disk stod der på listen. Men: Perfekt slalom :5up:

 

[media]

[/media]

 

Nu hvor jeg ser den, forstår jeg stadig ikke hvorfor vi blev disket :vedikke: Der var en der sagde noget med, at der står i reglerne, at man bliver disket hvis hunden er "ude af kontrol", det kan være det er det... Men jeg er godt nok ærgerlig over det. For han tager en perfekt slalom og løber fint ellers.

 

----

 

Sp.Åben (disk): Der er ikke meget at skrive hjem om om det løb. Louie var meget ufokuseret og umotiveret og gik i snus. Til gengæld tog han en perfekt slalom :5up:

 

[media]

[/media]

 

Linda: Det lyder til gengæld underligt, for man bliver altså disket for at forlade banen normalt. Ikke bare en vægring.

 

Malene: Nej, han sprang igennem hjulet (prøv at pause den, så kan man se det). Tak :)

 

Hvis det er den midterste video, så springer han altså mellem rammen og hjulet - og jeg har pauset den og det er meget tydeligt at se.

Jeg kan desværre ikke finde ud af at lægge beviser herind, men jeg æder gerne min gamle hundesnor på det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvis det er den midterste video, så springer han altså mellem rammen og hjulet - og jeg har pauset den og det er meget tydeligt at se.

Jeg kan desværre ikke finde ud af at lægge beviser herind, men jeg æder gerne min gamle hundesnor på det ;-)

 

Det er 2. gang han tager hjulet, hvor han springer ved siden af - 1. gang springer han fint igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er den midterste video, så springer han altså mellem rammen og hjulet - og jeg har pauset den og det er meget tydeligt at se.

Jeg kan desværre ikke finde ud af at lægge beviser herind, men jeg æder gerne min gamle hundesnor på det ;-)

 

Ej, han hopper da igennem hjulet, har lige pauset og kørt hjul-springet igennem i små steps, kan kun set det, som at han springer gennem selve hjulet. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ej, han hopper da igennem hjulet, har lige pauset og kørt hjul-springet igennem i små steps, kan kun set det, som at han springer gennem selve hjulet. :vedikke:

 

Så må jeg jo få manden i huset til, at hjælpe mig når han kommer hjem - sådan er det at være computermongol :stupid:

 

1. gang han tager hjulet er det perfekt (bortset fra, at jeg ikke tror det er meningen han skal tage det der), men 2. gang tager han det forkert og det er ret tydeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er 2. gang han tager hjulet, hvor han springer ved siden af - 1. gang springer han fint igennem.

 

Han tager kun hjulet én gang (kunne heller ikke huske noget med, at hundene skulle tage hjulet to gange på nogle af banerne). Det, du ser som at han springer ved siden af hjulet, er, at han tager et spring, som ligger lige bag hjulet i kameraets synsvinkel.

 

Nu, hvor Spilop har fortalt, at hunden ikke må løbe under A'et, er jeg ret sikker på, at det er det, der giver disket, nu hvor jeg ser videoen igen. Dommeren er bare lidt langsom med sit fløjt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må jeg jo få manden i huset til, at hjælpe mig når han kommer hjem - sådan er det at være computermongol :stupid:

 

1. gang han tager hjulet er det perfekt (bortset fra, at jeg ikke tror det er meningen han skal tage det der), men 2. gang tager han det forkert og det er ret tydeligt.

 

Så blev mysteriet løst, se mit svar herover. Og jo, det er meningen, at han skal tage hjulet, hvor han gør - ellers var han jo også blevet disket dér. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er den midterste video, så springer han altså mellem rammen og hjulet - og jeg har pauset den og det er meget tydeligt at se.

Jeg kan desværre ikke finde ud af at lægge beviser herind, men jeg æder gerne min gamle hundesnor på det ;-)

 

Når jeg ser den midterste video, så er den altså gennem hjulet: camilse.dk/coppermine/albums/userpics/10001/bevis.jpg

 

Jeg kan ikke sætte det ind som rigtig link, da jeg ikke har skrevet nok indlæg, så der skal lige skrives http og ://foran ;)

 

Og bagefter ser man den komme bag hjulet. Der er ingen tvivl...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Han tager kun hjulet én gang (kunne heller ikke huske noget med, at hundene skulle tage hjulet to gange på nogle af banerne). Det, du ser som at han springer ved siden af hjulet, er, at han tager et spring, som ligger lige bag hjulet i kameraets synsvinkel.

 

Nu, hvor Spilop har fortalt, at hunden ikke må løbe under A'et, er jeg ret sikker på, at det er det, der giver disket, nu hvor jeg ser videoen igen. Dommeren er bare lidt langsom med sit fløjt.

 

:stupid:

 

Ok, så kan jeg lære ikke at være så påståelig :lol:

Så bare hjulet tydeligt på baggrund af den hvide pels :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Yay, Malene skal æde sin gamle hundesnor :drille:

 

Men mange tak for opklaringen, Spilop. Jeg havde godt overvejet om det var det A, der talte som en fejlforhindring. Så ved jeg det til en anden gang :-D

 

*tygger på livet løs*

Link til indlæg
Del på andre sites

øv jeg håber godt nok, at vejret bliver bedre inden weekendens stævne :???: og egentlig også helst inden træning i aften...

 

og jo, Sonja, jeg synes du har ret i, at en ny tråd ville være på sin plads... Der er en del af os der skal løbe stævner i weekenden, så mon ikke at en ny tråd til disse poster ville være passende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...