Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles tråd - forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Kan da også komme med en lille liveopdatering fra Albertslund..

 

Jeg faldt på røven i mit første officielle løb nogensinde :lol: (og der er videodokumentation!). Det var spring åben - banen var alt alt for svær for os, og springene var meget høje. Som forventet blev vi disket, men Louie var overraskende god! Jeg er meget stolt af ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 999
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kan da også komme med en lille liveopdatering fra Albertslund..

 

Jeg faldt på røven i mit første officielle løb nogensinde :lol: (og der er videodokumentation!). Det var spring åben - banen var alt alt for svær for os, og springene var meget høje. Som forventet blev vi disket, men Louie var overraskende god! Jeg er meget stolt af ham.

 

Glæder mig virkelig meget til at se video!!! :slem: Man skal ha' faldet på røven mindst én gang, før man er rigtig agilityløber, det hører med!

 

De åbne klasser svarer til en klasse 2-bane, så de er lidt sværere, og springene er også højere. Men det er den rigtige indstilling at ha' - man kan nemlig sagtens være dygtig og stolt selv med en disk i røven! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens sidste liveopdatering ... Spring kl1, endnu en dum førerfejl - fik presset hende i slalom, så hun startede i port 2 :stupid: så 5 fejl og en 2. Plads (men eftersom vi kun var 2 i klassen så var det ikke den mest imponerende 2. Plads :lol: )

 

Lige meget - en 2. plads er en 2. plads, og så er man bare døøgtig! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glæder mig virkelig meget til at se video!!! :slem: Man skal ha' faldet på røven mindst én gang, før man er rigtig agilityløber, det hører med!

 

De åbne klasser svarer til en klasse 2-bane, så de er lidt sværere, og springene er også højere. Men det er den rigtige indstilling at ha' - man kan nemlig sagtens være dygtig og stolt selv med en disk i røven! :5up:

 

Ja, eller fire :slem:

 

Men jeg er sgu' stolt af ham! Slalom gik rigtig dårligt i alle løb, han lavede faktisk ikke en eneste rigtig slalom på trods af mange forsøg. Men han lavede mange fine ting taget i betragtning af at han er rimelig ny i "faget".

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel hjemme fra Albertslund - ENDELIG i tørvejr efter at have siddet i regn det meste af eftermiddagen. Vi havde ikke taget telt med, for på DMI lignede det, at der bare ville komme nogle små byger, så vi havde bare paraplyer med. Men nope, det regnede non-stop i flere timer. :stupid:

 

Tyson løb SUPER i spring åben, han løb fejlfrit og holdt sig under banetiden (han løb på 38,20 sekunder - jeg ved faktisk ikke, hvad banetiden var, men vi fik i hvert fald ikke tidsfejl). Vi var de langsommeste af de fejlfri (selvom Tyson løb ret hurtigt, ikke mindst de meget høre spring taget i betragtning, men sheltierne og pudlerne var hurtigere ;-)) og endte som nr. 17 ud af 30. Jeg var MEGET tilfreds, det kørte lige som det skulle, og vi var perfekt in sync.

 

Derefter var det agility åben. Der var vi til gengæld slet ikke ordenligt tunet ind på hinanden. Tyson sprang første port over i slalommen, fordi jeg var løbet for langt frem. Efter vippen (som han tog til UG :5up:) kom jeg til at løbe i forkert retning, så vi var nær endt over et forkert spring. Jeg nåede dog at opdage min fejl og fik ham videre i rigtig retning. Da vi så nåede balancen, blev han ligesom til sidste stævne utryg og begyndte at "kravle" op af den (meget frustrerende, for han elsker ellers balancen, men på fremmede balancer tror han, at det måske er vippen, og så bliver han utryg, selvom han HAR lært vippen nu :???:). Jeg var løbet for langt frem, så jeg var der ikke til at støtte ham, og så sprang han ned. Jeg valgte ikke at bruge flere kræfter på den bane, da det bare overhovedet ikke kørte for os, så vi løb bare hen og tog et spring og løb ud.

 

Tredje løb var spring klasse 1. Det var en bane, som vi burde have kunnet løbe fejlfrit. Men ved slalommen stod der et hjul ved siden af, som Tyson troede, at han skulle tage, så han løb over mod det. Jeg nåede at få ham kaldt tilbage, men så sprang han anden port over, fordi han var kommet for langt frem. Jeg sendte ham ind igen, men han lavede fejl igen. Tredje gang lykkedes det, og resten af banen løb vi fejlfrit, men Tyson havde nogle ret stor buer i sine vendinger efter springene, når han skulle skifte retning, hvilket sandsynligvis skyldtes dårlig handling fra min side.

 

Sidste løb var agility klasse 1, og det løb var jeg godt tilfreds med, selvom vi blev disket. Generelt kørte det super, Tyson tog vippen perfekt igen, balancen var han lidt langsom på vej op af, men ikke så utryg som i AG åben, og da han først opdagede, at det var balancen, fik han god fart på. Slalommen kørte perfekt, hvilket var rigtig rart efter to baner med kiks på slalom, for han kan jo sagtens. Vi blev disket, fordi A'et og vippen stod ved siden af hinanden, og da han skulle over vippen, nåede han lige at løbe op på A'et i stedet - han ELSKER A'et. I slutningen af banen tog han også et spring lige frem, hvor han i stedet skulle være drejet og have taget en tunnel, så hvis vi ikke allerede havde været disket, var vi blevet det dér. Begge steder var tydelige fælder, som jeg overhovedet ikke var opmærksom på. :oops: Så det skal jeg vist huske at holde bedre øje med. :engel: Men som sagt var jeg rigtig godt tilfreds, for ellers var det et super løb. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Brrrrrrrrrr :skraek:

Har godt nok ikke været tilfreds med det vejr dagen har budt på :evil::evil::evil:

 

Men er også hjemme efter stævnet i Albertslund. Fryser stadig, men dynen hjælper på det. :engel:

Havde forinden valgt at droppe SP Åben, da jeg hellere ville spare på Lumis energi og koncentrationsevne. SP er i forvejen sværere for os end AG.

Tilgengæld var Lumi slet ikke fit for fight til AG Åben :vedikke: Måske fik jeg ikke varmet hende nok op og skabt kontakt. For hun havde SLET ikke fokus. Kunne ikke få hende til at gå over på den rigtige side af mig til start, så bakkede og fik hende i det mindste til at se springet og så tænkte jeg at vi bare måtte starte såen. Der var så 3 spring lige efter hinanden. Lumi sagde: spring, udenom, spring :stupid: Hun fik ikke stoppet før det 3. spring på trods af mit desperate råb :mrgreen: Tænkte lidt, at hun slet ikke var PÅ, så ville ikke bruge kræfter på at gennemføre banen, da vi jo self var disket. Kørte ud med hende - hun ville dog lige tage den tunnel der alligevel stod lidt på vejen ud... :lol:

 

SÅ begyndte regnvejret :megaked:

Det øsede da vi skulle løbe SP1, så det droppede jeg at løbe, da jeg frøs og tanken om at blive gennemvåd og ekstra kold ikke var så rar. Er meget kuldskær og gider ik at blive syg. Lumi var heller ikke helt på toppen og rystede også lidt fordi hun frøs.

 

Ligesom vi skulle til banegennemgang for AG1, så holdt regnen pause :banan: Og vi fik løbet den bane. Lumi var meget mere på. Jeg fik gejlet hende mere op under opvarmningen og hun var KLAR. Kan ikke helt huske hvornår vi blev disket, men vi fik taget en del forhindringer og løb stadig færdigt...såen næsten. Lumi tog slalommen rigtigt fint, så det er jeg meget stolt af:klap: Og så lavede hun generelt nogle gode ting. Tror hun blev disket lige før den der fælde med A-brættet, som Sonja har nævnt - men Lumi tog også A'et istedet for vippen..hehe. Havde håbet jeg kunne nå at køre lidt frem og få spærret lidt for A'et, men hun er jo så hurtig, det lille hvide lyn :hjerte:

Men er meget tilfreds med AG-løbet :5up:. Og det var rart at slutte af med det løb istedet for kunne at have taget 1 spring i AG åben og så blive disket :stupid:

Sonja og jeg havde ellers givet op overfor vejret og fået vores startbøger tilbage...meeeen...så afleverede vi dem igen :slem:

 

Tak til Sonja og Wendy for en hyggelig dag påtrods af det lortevejr :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men, jeg kan da også skrive om vores fire første løb nogensinde (og dertilhørende fire flotte disk. :-D).

 

Sp. Åben: Louie var sindssygt sej. Jeg forventede ingenting af ham, men han var super opmærksom på mine signaler og løb rigtig fint. Vi blev disket fordi jeg ikke var tydelig nok ved et spring, så Louie løb udenom og inden jeg kunne nå at stoppe ham og tage det om, fik han sprunget over det i modsat retning. Så disk. Det var jo mit første åben klasse-løb, så jeg var ret meget i tvivl om vi skulle løbe ud, når vi blev disket eller om man måtte løbe færdig i åben. Forsøgte at spørge dommeren, da vi blev disket, men han/hun svarede ikke.

 

Så vi løb videre, Louie fik fint fokus på mig igen, men så faldt jeg på røven efter at have sendt ham ind i en tunnel, fordi jeg skulle skynde mig hen til den anden åbning :mrgreen: Så gav jeg altså lidt op, for den næste forhindring var slalom, og Louie sprang da også den første port over, og så tror jeg vi løb ud der.

 

Ag. Åben: :hmm: Det var da utroligt så hurtigt man glemmer. Men jeg kan i hvert fald huske at vi blev fløjtet af banen, fordi tiden var gået :oops: Vi brugte nemlig rigtig rigtig mange forsøg på slalom (uden at det lykkedes, øv). Men jeg kan huske, at han tog vippen rigtig fint :-D

 

Spr. 1: Det stod ned i stænger, Louie var også drivvåd og meget ugidelig. Han rystede sig flere gange inde på banen og virkede på ingen måde tændt. Slalom var 3. forhindring, så allerede der gik det galt. Jeg gad ikke give det så mange forsøg, ville bare gerne nå at løbe lidt af banen. Men det gad Louie åbenbart ikke. Han var ikke særlig opmærksom på mig, og endte med at løbe hen for at tage posen, der stod udenfor banen, i stedet for det spring jeg tydeligt pegede på. Og så gad han ikke komme hen til mig, så vi forlod bare banen.

 

Ag. 1: Vi faldt ikke i A-fælden, som de andre har beskrevet, men jeg fik Louie fint hen til vippen, som han så pludselig ikke ville tage (tænker at det var fordi den var våd og glat nu). To-tre gange gik han op på den, men sprang så ned. Æv, rigtig irriterende. Men derefter havde vi en ret god sekvens med fine tunnelindgange og rigtig dygtig hund på balancen og A'et. Så kom slalom (heldigvis lå den denne gang i slutningen af banen, så ingen af os blev demotiverede fra start), og det gik igen skidt. Vi fik desværre ikke løbet de sidste forhindringer færdige, for Louie ville hellere løbe ud af banen og hen til nogle hunde.

 

Så lidt irriterende at vi ingen af gangene nåede så langt, at vi kom ud ved målstregen.. Men der var bestemt nogle gode elementer undervejs (og der er vist ingen tvivl om, hvad der skal trænes mest på...).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at Louie var rigtig god. :5up: Alle de tre første baner var over det niveau, man kan forvente af jer på begynderholdet og meget sværere end noget, I har prøvet til træning. Men Louie løb nogle meget fine passager, og undtagen i "regnløbet" havde han flot fokus på dig og var meget opmærksom på dine signaler. :klap: Når I får styr på slalommen, skal det nok komme til at køre for jer - du skal bare sige til ham, at han skal gøre lige som til træningen i torsdags. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at Louie var rigtig god. :5up: Alle de tre første baner var over det niveau, man kan forvente af jer på begynderholdet og meget sværere end noget, I har prøvet til træning. Men Louie løb nogle meget fine passager, og undtagen i "regnløbet" havde han flot fokus på dig og var meget opmærksom på dine signaler. :klap: Når I får styr på slalommen, skal det nok komme til at køre for jer - du skal bare sige til ham, at han skal gøre lige som til træningen i torsdags. ;-)

 

:kys: Jeg har også fortalt ham mange gange, hvor dygtig han har været i dag. Jeg er virkelig stolt af ham - havde regnet med at det ville gå langt mere katastrofalt..

 

Ja det skal nok komme til at gå godt, når slalom engang er indlært (overvejer virkelig meget 2x2 hen over sommeren, for det er ret tydeligt, at det nok også meget er motivationen, der halter. Så snart godbidder + klikker kommer frem, slår han hjernen til, og så kan han jo godt - nogle gange i hvert fald).

 

Men man bliver da helt bidt af det der stævne-halløj - selv på trods af regn i lange baner..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at Louie var rigtig god. :5up: Alle de tre første baner var over det niveau, man kan forvente af jer på begynderholdet og meget sværere end noget, I har prøvet til træning. Men Louie løb nogle meget fine passager, og undtagen i "regnløbet" havde han flot fokus på dig og var meget opmærksom på dine signaler. :klap: Når I får styr på slalommen, skal det nok komme til at køre for jer - du skal bare sige til ham, at han skal gøre lige som til træningen i torsdags. ;-)

 

Er meget enig!!!

Var også imponeret over seje Louie :klap:

 

Og dygtige Tyson!! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er I søde - vi skal nok give jer kamp til stregen om et stykke tid :cool: Bare den dumme slalom ikke var der.. Nå, det kommer nok.

 

Det var til gengæld fedt at se Lumis super seje slalom. Dét kan hun da bare, hva'?

 

Og fedt at Tyson fik løbet et fejlfrit løb, så vi ikke skal skrive 12 x disk inde på klubbens hjemmeside :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Videoer fra idag.

 

Sidste halvdel af AG-åben - kameraet kom lidt sent igang ;-) Jeg fucker det op, ved at glemme et forkryds :stupid: Havde ellers bestemt at jeg skulle lave et - men i kampens hede glemte jeg det åbenbart... Men hun fik alle sine felter og havde en fin slalom :klap:

 

[media]

[/media]

 

SPÅben. Kaos i starten, jeg får mig ikke placeret korrekt. Dette bremser hende åbenbart så voldsomt, at hun bestemmer sig til at tage resten af banen i luntetrav? :vedikke: Men med hiv og sving får vi hevet en fejlfri hjem, i tid der lige akkurat kan give os en 5. plads og et DM udtag

 

[media]

[/media]

 

SP1. Hun var gået helt i panik da vi stod og varmede op, pga. nogle børn der legede på skrænten bag os, så var egentlig ret nervøs for, om hun bare ville smutte når halsbåndte røg af :???: Men hun blev gudsketakoglov - selvom hun var ret trykket da jeg gik på banen....

 

Fik gejlet hende en smule op, ved at huje mig igennem banen - men får hende så desværre presset i slalomindgangen. Vi endte med 5 fejl ifølge resultatlisten - men så vidt jeg kan se, burde vi have haft 10 :vedikke:

 

[media]

[/media]
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

 

 

 

Fik gejlet hende en smule op, ved at huje mig igennem banen - men får hende så desværre presset i slalomindgangen. Vi endte med 5 fejl ifølge resultatlisten - men så vidt jeg kan se, burde vi have haft 10 :vedikke:

 

[media]

[/media]

 

Nope 1 vægring, du kan kun få 1 vægring på slalom

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope 1 vægring, du kan kun få 1 vægring på slalom

 

Eii, man kan da sagtens få flere vægringer - jeg er utallige gange blevet disket på slalomen pga. 3 forkerte indgange... Til gengæld kan man kun få én fejl. Hvis ikke det er noget nyt, selvfølgelig..? :vedikke:

 

Jeg er med på, at jeg kun kan få 1 fejl i slalom, men eftersom det er fejlindgang, ville det så ikke tælle som en vægring? Så jeg burde have haft x 2?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Jeg er med på, at jeg kun kan få 1 fejl i slalom, men eftersom det er fejlindgang, ville det så ikke tælle som en vægring? Så jeg burde have haft x 2?

 

Tjek, han dømmer en vægring og Korvis har helt ret man kan få flere vægringer i slalom, men ikke flere fejl, så du skulle have haft 2

 

Crap, jeg måtte da ind og tjekke reglerne, out-reglet af et par new-bies, uhhhhhhhhhh not nice

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Weekendsløb

 

Ja, ja prale løbet skal vi dag have med

 

[media]

[/media]

Boss i super form denne weekend, det var dog det eneste fejlfrie løb vi havde, men vi havde gang i et samarbejde denne weekend og så var det bare lidt marginaler, der slog os ud

 

Det er så morskabsløbet. Ja, ja Barney og jeg er altid klar med et godt grin

 

[media]

[/media]

Men hvorfor skal jeg ned og sidde på bagperronen

Link til indlæg
Del på andre sites

Stiger højden på springene op gennem klasserne?

 

Klasse 1: Springhøjde for de 3 størrelser: 25- 30 / 35-40 / 55-60 cm.

Klasse 2: Springhøjde for de 3 størrelser: 30-35 / 40-45 / 60-65 cm.

Klasse 3: Springhøjde for de 3 størrelser: 35 / 45 / 65 cm.

Vi sprang 35 cm i Spring Åben i går, det var altså højt for vores små hunde, det svarer jo til mellemhøjden i klasse 1. :shock:

 

Tillykke til jer, der holdt ud i regnen i går! Vi glæder os til næste weekend, hvornår mon man får en tidsplan (til Hillerød)?

 

Jeg skal ikke til Hillerød i næste weekend (eller, det skal jeg, men til dogdancing ;-)), så ved det ikke. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...