Hop til indhold

Sele til Löwchen


Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

Gæst Findus

Kan ikke lige huske om der har været en tråd om emnet, kunne ikke lige umiddelbart finde noget.. Hvilken sele bruger I til jeres Löwchen?

Indtil videre har jeg været glad for Hurrta pro Y selen, men er lidt i tvivl om, hvorvidt den er blevet for lille og kan nive hende i armhulerne... Det ender nok med at jeg slæber hende med rundt i butikker en dag, så hun kan prøve lidt forskelligt, men vil gerne lige høre hvad I kan anbefale først :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg prøvede forskellige seler til Shabi. I starten havde hun en Hurrta, men jeg syntes ikke, at den sad godt nok.

 

Men så købte jeg denne Wolfsong-sele til hende, og den sad perfekt. :klap:

 

GÅ SELE - X model - blød nylon - foret - snapspænde

 

Tyson har Norge-modellen, men X-modellen sad bedre på Shabi. :-) Den filtrede heller ikke pelsen lige så meget som Hurrta-selen.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har en puppiasele til halfdan. den sidder faktisk rigtig godt. og den er let og blød. filter dog ved den bagerste nylonrem. jeg synes ikke, at den er særlig pæn dog (ja, det er pjattet :oops:). næste gang tror jeg, at jeg vil prøve en wolfsong x eller alternativt se, om han skulle være vokset til en hurrta y i 60, den var for stor sidst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Svar for Janni: Janni synes puppia er bedst. Men Hurtta's rundsyede læderseler filtrer ikke pelsen, så derfor synes hun også den er god.

Hun har så en Wolfsong x-sele, som sikkerhedssele i bilen. Det ved jeg, for den låner jeg altid når jeg har Dexter på skødet på vej til udstillinger mm..

 

Hmm... Jeg tilbringer vist en del tid sammen med Janni..:hmm::blink:

Redigeret af Rams
stavefejl..
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en sele, som sidder ligedan som puppiaselen, der har et bredt stykke om halsen til Dexter. Men hvis han bliver vældig ivrig og derfor trækker helt vildt, så kan jeg høre at han kommer til at hive efter vejret, idet den lukker af ved halsen..

Så næste gang vil jeg prøve enten den anden puppiasele til ham (den der vest-ting) eller denne her sele:

Hundesele-fra-Trixie-i-laeder-og-nylon-3-stoerrelser.jpgBare i sort:blink:

Har hørt at den skulle være rigtig god.

 

Til Boris bruger jeg en sele fra Ezy-dog. Ikke den sele med pladen, men sådan en T-sele. Og den er faktisk super god. Og Hurtig, men svær at spænde pga al hans pels..

Link til indlæg
Del på andre sites

Svar for Janni: Janni synes puppia er bedst. Men Hurtta's rundsyede læderseler filtrer ikke pelsen, så derfor synes hun også den er god.

Hun har så en Wolfsong x-sele, som sikkerhedssele i bilen. Det ved jeg, for den låner jeg altid når jeg har Dexter på skødet på vej til udstillinger mm..

Hmm... Jeg tilbringer vist en del tid sammen med Janni..:hmm::blink:

 

hallo!!!! det er Cleos:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luffe har en Hurtta pro Y, og den sidder perfekt på ham. Jeg har ikke fundet en sele til Oskar, som sidder ordentligt - han falder ligesom imellem størrelserne.

 

Han har halsbånd på, fordi jeg ikke kan finde en sele, men jeg leder stadig.

Jeg har forsøgt med rigtig mange typer og størrelser, men jeg mangler at prøve Wolfsong, og det bliver det næste forsøg.

 

Sonja: hvilken størrelse havde Shabi (hvis du kan huske det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Luffe har en Hurtta pro Y, og den sidder perfekt på ham. Jeg har ikke fundet en sele til Oskar, som sidder ordentligt - han falder ligesom imellem størrelserne.

 

Han har halsbånd på, fordi jeg ikke kan finde en sele, men jeg leder stadig.

Jeg har forsøgt med rigtig mange typer og størrelser, men jeg mangler at prøve Wolfsong, og det bliver det næste forsøg.

 

Sonja: hvilken størrelse havde Shabi (hvis du kan huske det)

 

Jeg kan ikke huske det, men skal da prøve at huske at kigge efter i aften (jeg har stadig selen liggende derhjemme). Shabi var dog ikke så bred i det og var jo en tæve, så jeg ved ikke, om dine drenge måske skal have en større model. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke huske det, men skal da prøve at huske at kigge efter i aften (jeg har stadig selen liggende derhjemme). Shabi var dog ikke så bred i det og var jo en tæve, så jeg ved ikke, om dine drenge måske skal have en større model. :hmm:

 

sonja, tror du, at halfdan må prøve selen en gang ved lejlighed? (tigge,tigge) det ser nemlig ud for mig som om, at han godt kunne falde imellem to størrelser, så jeg vil næsten ikke købe til ham, før jeg har prøvet den på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke huske det, men skal da prøve at huske at kigge efter i aften (jeg har stadig selen liggende derhjemme). Shabi var dog ikke så bred i det og var jo en tæve, så jeg ved ikke, om dine drenge måske skal have en større model. :hmm:

 

Du må gerne tjekke størrelsen

Oskar er lidt mindre end Luffe - og vejer 6-7 kg.

Hurttas pro Y 60cm er for stor, og den der er et nummer mindre er for lille, og sådan er det gået med alle seler indtil videre

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Tak for alle svarene.. Puppia vælger jeg fra pga. udseendet :genert:, til gengæld er jeg blevet ret vild med Hunters læderseler og det vil være vældig smart, hvis de ikke filtrer pelsen så meget:

 

èn af de to:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Kunne bare godt tænke mig at finde et sted, hvor de forhandler selerne, så Duffy kan prøve dem, det er så træls at bestille noget på nettet som ikke passer og skal sendes retur...

Link til indlæg
Del på andre sites

sonja, tror du, at halfdan må prøve selen en gang ved lejlighed? (tigge,tigge) det ser nemlig ud for mig som om, at han godt kunne falde imellem to størrelser, så jeg vil næsten ikke købe til ham, før jeg har prøvet den på.

 

X-selen? Ja, selvfølgelig. :-) Du må også gerne prøve Tysons Norge-sele, hvis det er.

 

Du må gerne tjekke størrelsen

Oskar er lidt mindre end Luffe - og vejer 6-7 kg.

Hurttas pro Y 60cm er for stor, og den der er et nummer mindre er for lille, og sådan er det gået med alle seler indtil videre

 

Har tjekket, den er størrelse xxs ligesom Tysons, men altså en anden model. Shabi vejede kun 5,2 kg, og hendes Hurrta-sele er i hvert fald lige en tand for lille til både Tyson og Lumi. Tyson vejer 6,5 og Lumi vejer 6,2. Men som sagt passer Wolfsongs Norge-model Tyson (og Lumi) perfekt i størrelse xxs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...