Hop til indhold

Sele til Löwchen


Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

Kunne bare godt tænke mig at finde et sted, hvor de forhandler selerne, så Duffy kan prøve dem, det er så træls at bestille noget på nettet som ikke passer og skal sendes retur...

 

Den brune, som du har på det første billede, må du da med glæde købe billigt af mig.:genert: Den blev mega hurtigt alt for lille og blev nok kun brugt i 1½ måned ca. Den ser slet ikke ud som om den er brugt.

Til gengæld tror jeg aldrig, at Boris kommer til at passe den. Han er aaalt for spinkel omkring brystkassen/maven:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Findus
Den brune, som du har på det første billede, må du da med glæde købe billigt af mig.:genert: Den blev mega hurtigt alt for lille og blev nok kun brugt i 1½ måned ca. Den ser slet ikke ud som om den er brugt.

Til gengæld tror jeg aldrig, at Boris kommer til at passe den. Han er aaalt for spinkel omkring brystkassen/maven:genert:

 

Uh, det vil jeg da rigtig gerne, hvis den størrelse du har passer Duffy.. Hvilken størrelse er det? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle svarene.. Puppia vælger jeg fra pga. udseendet :genert:, til gengæld er jeg blevet ret vild med Hunters læderseler og det vil være vældig smart, hvis de ikke filtrer pelsen så meget:

 

èn af de to:

 

de er SÅ lækre! dem vil jeg gerne se på en duffy, er meget i tvivl, om halfdans ret spinkle krop kan fylde dem ud.

 

X-selen? Ja, selvfølgelig. :-) Du må også gerne prøve Tysons Norge-sele, hvis det er.

 

Har tjekket, den er størrelse xxs ligesom Tysons, men altså en anden model. Shabi vejede kun 5,2 kg, og hendes Hurrta-sele er i hvert fald lige en tand for lille til både Tyson og Lumi. Tyson vejer 6,5 og Lumi vejer 6,2. Men som sagt passer Wolfsongs Norge-model Tyson (og Lumi) perfekt i størrelse xxs.

 

jeg vil rigtig gerne prøve dem! måske kan du tage dem med på arbejde en dag, så kan jeg smutte forbi, og så tilbage med dem igen kort efter? har dog lidt en fornemmelse af, at de godt kunne være for små, selv om tyson godt nok vejer halvandet kilo mere end halfdan :hmm: vil i hvert fald rigtig gerne prøve dem på, hvis jeg må!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
de er SÅ lækre! dem vil jeg gerne se på en duffy, er meget i tvivl, om halfdans ret spinkle krop kan fylde dem ud.

 

Hmm ja, Duffy er jo også ret spinkel i det, så mon den vil passe hende.. Ih, det er svært hvilken størrelse man skal bestille og har intet målebånd, så det bliver målt på en lidt alternativ måde med en snor og en tommestok ;-) Okay det bliver vist ikke så præcist, så må hellere vente med at bestille noget som helst før jeg har fået hende målt ordentligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

den er bare så super lækker og ked af, at de ikke laver en chi-lille-én:evil:

 

Spændende, jeg krydser fingre!

 

Jeg synes også, at den ser god ud, så jeg håber også, at jeg snart finder en der passer. Det er ved at være lidt træls at bestille og sende retur.

Han har prøvet alle dem i de lokale forretninger, som jeg synes om, men han er åbenbart en mellemstørrelse der falder imellem selerne

Link til indlæg
Del på andre sites

de er SÅ lækre! dem vil jeg gerne se på en duffy, er meget i tvivl, om halfdans ret spinkle krop kan fylde dem ud.

 

 

 

jeg vil rigtig gerne prøve dem! måske kan du tage dem med på arbejde en dag, så kan jeg smutte forbi, og så tilbage med dem igen kort efter? har dog lidt en fornemmelse af, at de godt kunne være for små, selv om tyson godt nok vejer halvandet kilo mere end halfdan :hmm: vil i hvert fald rigtig gerne prøve dem på, hvis jeg må!

 

Jeg kan tage dem med i morgen, hvis det er? Så skal du bare ikke komme alt for sent forbi, jeg regner med at gå tidligt, nok ved 14-15 tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan tage dem med i morgen, hvis det er? Så skal du bare ikke komme alt for sent forbi, jeg regner med at gå tidligt, nok ved 14-15 tiden.

 

fredage er vist de eneste ugedage der slet ikke går - der er jeg låst til en computer og kodefaget fra helvede i 7 timer :-( en dag i næste uge ville være lækkert, men vi kan jo lige skrives ved om det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg fulgt lidt med fra sidelinien, da jeg har Bichon Frisé, som også er en pelshund i samme størrelse.

Til daglig bruger vi Hurtta T-seler og Y-seler men begge mine hunde får al pelsen slidt af under forbenene. Min dyrlæge siger at det er pga. selerne.

 

Jeg har også haft kigget på Wolfsong, men jeg syntes de er så tykke og klodsede. Desuden har jeg en eller anden ide om at de vil total filtre pelsen i nakken?

 

Så jeg havde håbet lidt at I havde haft nogen gode erfaringer mht. til seler, da vi forventer at få en ny lille hvalp her til sommer og da den skal udstilles, ville jeg jo gerne finde en sele der ikke slider og filtre pelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg fulgt lidt med fra sidelinien, da jeg har Bichon Frisé, som også er en pelshund i samme størrelse.

Til daglig bruger vi Hurtta T-seler og Y-seler men begge mine hunde får al pelsen slidt af under forbenene. Min dyrlæge siger at det er pga. selerne.

 

Jeg har også haft kigget på Wolfsong, men jeg syntes de er så tykke og klodsede. Desuden har jeg en eller anden ide om at de vil total filtre pelsen i nakken?

 

Så jeg havde håbet lidt at I havde haft nogen gode erfaringer mht. til seler, da vi forventer at få en ny lille hvalp her til sommer og da den skal udstilles, ville jeg jo gerne finde en sele der ikke slider og filtre pelsen.

 

Jeg vil til enhver tid vælge Wolfsong over Hurrta - den er slet ikke klodset. Jeg oplevede slet ikke at den filtrede min cotons sarte pels, men hurrta sled i pelsen, som du selv beskriver.

Link til indlæg
Del på andre sites

fredage er vist de eneste ugedage der slet ikke går - der er jeg låst til en computer og kodefaget fra helvede i 7 timer :-( en dag i næste uge ville være lækkert, men vi kan jo lige skrives ved om det!

 

Nu har jeg lagt dem i tasken og lader dem ligge der, indtil du har kigget på dem. Så kan vi bare aftale nærmere i næste uge. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil til enhver tid vælge Wolfsong over Hurrta - den er slet ikke klodset. Jeg oplevede slet ikke at den filtrede min cotons sarte pels, men hurrta sled i pelsen, som du selv beskriver.

 

Enig, Wolfsong er absolut ikke klodset, og jeg synes også, at den filtrer mindre end Hurrta.

 

Tyson har faktisk to Wolfsong Norge-seler (så han kan skifte lidt med farven :engel:), og når jeg passer Lumi, har hun den ene på. Gitte, Lumi er en bichon frisé, og selen passer hende perfekt. Hun er godt nok ikke i udstillingsklip, men jeg har i ingen problemer oplevet i forhold til hendes pels, når hun har haft selen på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Dem bruger jeg til Heika, og er godt tilfreds med dem. Jeg synes ikke de filtrer pelsen.

 

Tak for alle svarene.. Puppia vælger jeg fra pga. udseendet :genert:, til gengæld er jeg blevet ret vild med Hunters læderseler og det vil være vældig smart, hvis de ikke filtrer pelsen så meget:

 

èn af de to:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu fået selen fra Wolfsong til Oskar, og den passer perfekt :banan::banan::banan:

 

Det har været lidt af en kamp at finde en ordentlig sele, som sidder godt,

- og det gør den her :klap2:

Den er samtidig rigtig lækker i kvaliteten :5up:

 

Jeg vedhæfter lige et billede, men kig venligst udenom klipningen. Han blev klippet i går, og det er liiiidt for kort og liiiidt for hakket, og normalt ville jeg ikke flashe ham i nyklippet tilstand :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu fået selen fra Wolfsong til Oskar, og den passer perfekt :banan::banan::banan:

 

Det har været lidt af en kamp at finde en ordentlig sele, som sidder godt,

- og det gør den her :klap2:

Den er samtidig rigtig lækker i kvaliteten :5up:

 

Jeg vedhæfter lige et billede, men kig venligst udenom klipningen. Han blev klippet i går, og det er liiiidt for kort og liiiidt for hakket, og normalt ville jeg ikke flashe ham i nyklippet tilstand :mrgreen:

 

den er fin! hvilken størrelse købte du? jeg mener, at oskar og halfdan er nogenlunde samme størrelse :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

den er fin! hvilken størrelse købte du? jeg mener, at oskar og halfdan er nogenlunde samme størrelse :hmm:

 

Oskar vejer mellem 6 og 7 kilo, tror jeg nok

 

Jeg købte str. XS

Den kan spændes meget ind og ud på det stykke rundt om maven. Det sidder perfekt omkring halsen.

 

Problemet med andre seler har bl.a. været, at de enten bliver alt for store, eller også kommer remmen om maven til at sidde og gnave ved forbenene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar vejer mellem 6 og 7 kilo, tror jeg nok

 

Jeg købte str. XS

Den kan spændes meget ind og ud på det stykke rundt om maven. Det sidder perfekt omkring halsen.

 

Problemet med andre seler har bl.a. været, at de enten bliver alt for store, eller også kommer remmen om maven til at sidde og gnave ved forbenene.

 

Er den nem og hurtig at tage af og på? Er blevet lidt afhængig af letheden i at hunden har halsbånd på 24/7..:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar vejer mellem 6 og 7 kilo, tror jeg nok

 

Jeg købte str. XS

Den kan spændes meget ind og ud på det stykke rundt om maven. Det sidder perfekt omkring halsen.

 

Problemet med andre seler har bl.a. været, at de enten bliver alt for store, eller også kommer remmen om maven til at sidde og gnave ved forbenene.

 

ja, det er de samme problemer, som jeg har haft. halfdan vejer godt nok kun 5,5 men han er ikke så lille faktisk, bare tynd og ranglet, så jeg vil prøve med en str. XS også, tror jeg.

 

i øvrigt er han altså fin i sin sommerklip :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...