Hop til indhold

lidt luft til en hunde-mor..


Gæst HenningTheDog
 Share

Recommended Posts

Gæst HenningTheDog

Jeg ved godt at her på FB deler vi alt det gode og dejlige ved vores små vovser, men det er ikke altid dejligt og godt man oplever med de kære små. Så derfor lufter jeg følgende oplevelse..

 

For noget tid siden havde jeg Henning med til en fødselsdag i familien, så han ikke skulle være alene i 8-9 timer. Jeg havde en snor og et kødben med til ham så han havde noget at hygge med, og jeg havde styr på ham imens, da jeg ville holde ham fra at have 'uheld' idendørs.

 

Da vi skulle hjem sidst på dagen roste alle mig for en dygtig og rolig han havde været, og det gjorde mig da stolt! Jeg skukke have min taske og mine støvler på og gav slip på snoren i 2 minutter...

 

På de to minutter fandt han et pølsebrød et af børnene havde tabt på gulvet og slugte det. Jeg så ham tage det, og ville tage det fra ham, men for sent.. Da jeg fik fat i ham blev han stiv som et brædt og fjern i blikket og spjættede lidt med det ene bagben. Fik råbt om hjælp til min fætter og de fik brødet ud, men han trak ikke vejret. Han havde fået brødet så galt i halsen at han ikke kunne få det op selv og han måtte have kunstigt åndedræt og hjerte-masssage da han var blevet bevidstløs.

 

Jeg sank sammen på gulvet i rummet ved siden af for jeg gik helt i panik og kunne intet gøre andet end at græde, jeg troede han allerede var død. Bare tanken om at skule hjem og fortælle min kæreste hvad der var sket gjorde ondt. Alle var overbevist om at han ville dø, da det kære lille kræ begyndte at trække vejret svagt. Vi fik ringet dyrelægen op og vi kørte ind med ham, Henning med min fætter og min anden fætters kone i én bil, og min kusine og jeg i en anden. De ville ikke have at jeg ankom ved dyrelægen samme tid som de andre i tilfælde af at Henning ikke ville overleve.

 

Da jeg ankom var han stadig i live men meget svag og medtaget, og jeg brød for anden gang den aften sammen i gråd over at se ham i live. Hans kropstemperatur var dalet 2 grader, så han havde været meget tæt på at dø. De beholdte ham til næste morgen hvor jeg snakkede med dyrelægen og fik at vide han var i bedring men burde blive en nat mere. Jeg havde haft en elendig nat, men var lykkelig over dyrelægens opkald.

 

Næste dag fik vi lov at hente ham, og vi fik en meget stille og ret træt lille hund hjem. Men han var i live.

 

Dagene derefter hostede han meget, og en dag han spiste kødben var han ved at besvime og kværke i hans eget savl og tunge. Denne gang agerede jeg som en stærk fornuftig ejer burde, vendte ham med bunden i vejret og bankede ham på siden/ryggen. det fik ham til at brække sig og (undskyld ordvalget) skide på mit ene ben, men hosten stoppede da også. Heldigvis var han frisk som en ørn 5 min. senere..

 

Et døgn senere (om natten) fik han et spontant hosteanfald hvor han anstrengte sig så meget at han kom til at skide i vores seng. Han faldt til ro igen, men efter en ordentlig tur. Om morgenen ringede vi til dyrelægen og fik konstateret en masse slim i luftvejene og en kraftig forkølelse. Dette kom som følge af den voldsomme oplevelse han havde været igennem.

 

Efter en uge på næsedråber og brusetabletter mod hoste, havde vi noteret en kraftig rallen fra halsen, og besluttede at vi endnu engang måtte omkring dyrelægen. Her blev der taget røngten (som afslørede et lille hulrum foran hjertet - dog uden betydning for hans velvære i følge dyrelægen) og en generel undersøgelse af hals og svælg. dette afslørede kraftigt betændte mandler.

 

Disse er nu blevet fjernet, og han er frisk som en havørn, trods 4 dage med en diæt bestående af vanillie-is.

 

Denne oplevelse har gjort at jeg er mere bevidst omkring ALT!!!

Godbidder og legetøj tjekkes og dobbelt-tjekkes før den lille basse får dem..

 

Og her kommer moralen af denne fortælling:

 

FORTÆL DIN HUND AT DU ELSKER DEN!!

 

-og hav for guds skyld en forsikring der kan dække denne slags!!!

 

:vuf: :hjerte:

 

Fra en hunde-mor der er en erfaring rigere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Jamen du godeste, sikke da en ordentlig forskrækkelse!! Godt han er i bedring.. Jeg ville ikke ane hvad jeg skulle stille op med mig selv hvis det var min vovse... så du får lige den her::ae::bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

uha, man får knude i maven af at tænke på, hvor galt det kunne være gået! :skraek:

Selv om det har taget tid at komme over det (for jer begge), må du være så taknemmelig for at det er gået som det gjorde. :pray:

Og at du deler din erfaring ud her, så man nok liiiige kommer til at tænke sig om en ekstra gang, får du lige en :5up: for :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HenningTheDog

Var det evt en ide at smide den her ud til alle fora evt m ny titel?? Så man kan bruge det nye 'rum' til at få luft og trøst for denne slags?? De dårlige oplevelser er jo også en del af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at folk kigger på fora når de læser :vedikke: jeg gør ihvertfald ikke.... jeg trykker bare på "dagens indlæg" og får alting.... Det var først da du skrev ovenstående indlæg, at det gik op for mig, at indlægget var skrevet i Fransk Bulldog forum...

 

Godt at han har det godt igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at folk kigger på fora når de læser :vedikke: jeg gør ihvertfald ikke.... jeg trykker bare på "dagens indlæg" og får alting.... Det var først da du skrev ovenstående indlæg, at det gik op for mig, at indlægget var skrevet i Fransk Bulldog forum...

 

Godt at han har det godt igen...

 

 

Sådan gør jeg også :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puuuuha, blev helt ked af det.

 

Jeg er virkelig, virkelig glad for din hund overlevede og uden mén.

 

Min ene franske har selv lavet samme nummer med at "sluge" sin tunge (min mosters pis-gravhund angreb ham og han fik et chok) og så gik han død, jeg fik dog hevet tungen ud og han blev levende igen :shock: Man bliver så skideræd at man ikke aner sine levende råd.

 

Er du ved at være kommet dig over chokket?

 

:ae:fra Mack og jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HenningTheDog
Puuuuha, blev helt ked af det.

 

Jeg er virkelig, virkelig glad for din hund overlevede og uden mén.

 

Min ene franske har selv lavet samme nummer med at "sluge" sin tunge (min mosters pis-gravhund angreb ham og han fik et chok) og så gik han død, jeg fik dog hevet tungen ud og han blev levende igen :shock: Man bliver så skideræd at man ikke aner sine levende råd.

 

Er du ved at være kommet dig over chokket?

 

:ae:fra Mack og jeg

 

 

Ja jeg er ved at have det ok, men jeg tør ikke give ham for store stykker mad, og han får ikke lov ar spise alene nu her efter operationen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...