Hop til indhold

Overfald på Lumi....


Aina B
 Share

Recommended Posts

Gæst Schæferpower
Ikke forstået, hvad pokker mener du, at alle andre skal blive hjemme for der kommer en hund som ikke tåler andre hunde eller hvad???

 

Det fremgik af et indlæg, at sagen er anmeldt til rette sted. Der er taget hånd om det. Derfor behøver vi ikke bruge mere krudt på det, men kan overlade det til dem, der har beføjelse til at træffe beslutninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 137
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Men der er adskillige tilkendegivelser i tråden på at overfaldshunden har været på banen flere gange.:hmm:

Ja, der er så flere der har henvendt sig og fortalt mig at Caia har bidt hul i to andre hunde,... jeg vidste det ikke (eller havde glemt det). :genert:

 

Jeg er egentligt ikke ude på at piske en stemning op. Jeg stiller mig blot uforstående over for den tydelige doppeltmoral der er i forbindelse med hunde der overfalder andre hunde umotiveret.

Det var måske også et forkert udtryk at bruge, men jeg syntes lige jeg ville minde dig om at man kun kan forholde sig til det man faktisk kan læse,.... nu du undrede dig over hvor alle de (der ellers havde været ude med riven hvis det havde været en kamphund) blev af med deres meninger. Formodede at jeg var een af dem du omtalte dèr.

 

Jeg undrer mig over at retorikken mildnes markant, når man kender hunden og dens ejer. Det tyder i min optik på at den retorik der blev brugt i kamphunde debatten var , som jeg ofte har skrevet, en følelsesdebat og ikke en saglig og relevant debat.

Dette finder jeg er så tarveligt overfor de ejere af listehunde der nu er tvunget til at gå mad kurv på hunden, samtidigt med at andre "lovlige" hunde i fuld offentlighed nærmest får frit spil til at opføre sig som det passer dem, for man vil endelig ikke sige noget grimt til nogen man kender.

Det kan jeg ikke forstå at du undrer dig over. Istedet for at sammenligne historier fra pressen med historier om HF`s brugere, så tænk lige på hvordan det ville være herinde hvis der pludselig lå en tråd om at Cujo havde bidt en anden hund. Tror du virkelig at der ville være nogen der råbte blå sprøjte eller lign. efter Guanomo? (ja undskyld Guano, at jeg lige bruger dig som eksempel), for så tror jeg at du har for lave tanker om dine medbrugere.

 

I mine øjne er denne tråd langt mere følelsesladet end nogen kamphundetråd jeg nogensinde har deltaget i.... Og fortæl lige alle de "lovlige" hundes ejere, der f.eks. bor i Aarhus, at de ikke er blevet ramt af den nye hundelov og har frit spil. :???:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår slet ikke hvad Scæferpower, laver i denne tråd, da problemstillingen åbenbart er for lille til hans internationale bekymringer. mig bekendt handler tråden ikke om hjemvente soldater eller Japan, jeg tror da alle har sympatig for både soldater og alle de remte mennesker i Japan.

Hvordan kan man have holdningen, at det er dem med "problem" hunde som har fortrinsret?? Det vil sige hvis man er en lille gruppe hvor ens hunde leger sammen og der så kommer en udefra kommende hund, som er agressiv, så skal alle andre tage deres hunde i snor og gå, fordi de er bange for der skal ske noget med deres hunde?? Det kalder jeg sku en afstumpet tankegang.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror på, at hvis alle tager ansvar for sig selv, så behøver vi ikke vogte over hinanden. Hvis jeg vidste, at der kom en potentiel farlig hund til en konkurrence, så kunne jeg sørge for at holde min egen hund langt væk. Og så kommer spørgsmålet om jeg skal holde mig væk, når det ikke er min hund, der er farlig og ja det skal jeg, for det er mig der er bange og jeg har ansvaret for mig selv og hvordan jeg har det. Jeg har ikke ansvar for og ikke ret til at fortælle andre hvordan de skal håndterer livet og deres udfordringer.

 

Hvis jeg virkelig gerne ville med til konkurrencen, så kunne jeg måske forklare vedkommende hvordan jeg har det og høfligt bede hende vise hensyn mens jeg er til prøve og ikke slippe hendes hund løs imens.

 

Okay, nu må man vel sige at denne tråd har taget karakter af "generelle betragtninger omkring emnet"..? Sådan tolker jeg det i hvert fald, og vil komme med lidt input - helt generelt, og ikke rettet til nogen af de indblandede parter. Men det er måske også en meget god ting når man står med problemet, at få et indtryk af hvad éns "med-udøvere" generelt tænker om emnet..?

 

Til det markerede - der er vel aldrig løse hunde rundt ringen til konkurrence? Problemet her er hunden der er inde i ringen, og den er jo nødvendigvis løs medens den er derinde... Så den dutter desværre ikke som løsning.

 

Helt generelt så er det jo et problem der dukker op indimellem... Den gang jeg gik til LP-prøver var der jævnligt problemer med fællesdæk, som enkelte hunde simpelthen ikke kunne administrere, faktisk helt oppe i klasse 3. Der ved jeg at øvrige udøvere blev rasende, når det skete. Man stiller simpelthen ikke op med en hund der kan finde på at opsøge en anden, og da absolut ikke hvis den har et problem med andre! Det ses som dybt respektløst overfor de andre udøveres hunde, da det kan ødelægge så meget for dem. Selv om det kun er med leg eller flirten som bevæggrund, så risikerer man at de andres dækøvelse går i stykker.

 

Men nu er det vel ikke det største problem, hvis det er dogdancing det drejer sig om, for der er kun én hund på ad gangen (ret mig his jeg ta'r fejl). Så der kan alle jo bare pakke sine hunde væk når vedkommende er på banen...

 

Det har jeg også oplevet nogle gange - hvor folk ta'r fat i én og siger "nu er XX på banen, pas på! Den kan finde på at løbe af banen og gå efter din hund!". Og så står folk ellers og hvisker rundt banen, om hvad og hvornår det sidst skete, og hvordan XX dog kan finde på at stille op "med den sindssyge hund". Det er jo ikke en ret heldig situation, hverken for XX eller de øvrige udøvere...

 

Hvis jeg selv havde en hund der røg på andre til konkurrencer og træning (hvilket jeg meget vel kunne ha' haft i Frostie...), så ville jeg personlig vælge at holde pause, medens jeg arbejdede med problemet. Både for de andre hundes skyld, men ikke mindst for min egen hunds skyld. Den side af sagen glemmer man nemlig tit - at det heller ikke er ret godt for den hund der angriber, at bli' sat i sådan en situation at den er "nødt til" at angribe. For hver gang det sker, trækker det hunden et skridt tilbage, og der er større sandsynlighed for at det sker igen.

 

Ja, det ville være pissetræls, for at sige det ligeud... Man har måske trænet en hel masse, har måske allerede tilmeldt sig konkurrencer - og vil gerne ha' betaling for sit arbejde, ved at få de sidste konkurrencer med. Men så må man jo huske at alle de andre udøvere har også arbejdet hårdt, og har også meldt sig til konkurrencen. Jeg personlig ville aldrig i livet risikere at ødelægge deres arbejde, hvis jeg vidste at min hund kunne finde på at angribe.

 

Det er som sagt helt generelle betragtninger. Jeg har aldrig mødt nogen af de indblandede parter, eller deres hunde, og har heller aldrig set en dogdancingkonkurrence. Så det er ikke nogen hentydning til hvad CCC bør gøre - det er simpelthen bare mine personlige generelle tanker om emnet, baseret på mine erfaringer indenfor LP og AG, både som deltager og tilskuer. Og jeg synes egentlig det er et godt emne at ta' op - generelt - da det sådan set berører alle os der deltager i konkurrencer. Men måske det så skulle ha' en egen tråd..?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det fremgik af et indlæg, at sagen er anmeldt til rette sted. Der er taget hånd om det.

 

Jeg forstår dig ikke, der er netop IKKE taget hånd om sagen, der er en konkurrence om en uge, hvor der igen vil være en risiko - uvidende tilskuere ved intet om risikoen!

 

Fatter overhovedet ikke hvor du vil hen med dit indlæg?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu er det vel ikke det største problem, hvis det er dogdancing det drejer sig om, for der er kun én hund på ad gangen (ret mig his jeg ta'r fejl). Så der kan alle jo bare pakke sine hunde væk når vedkommende er på banen...

 

Hej, jeg vil gerne spørge om noget, også helt generalt da jeg ikke kender nogen af de involverede, eller noget til den slags konkurrencer :-D

 

Men hvis en hund under konkurrencer, kan finde på at bide andre hunde, måske endda ikke bare makere men bide rigtigt hul, går man så ud fra at det er stress relateret, på grund af opkørthed over konkurrencen?

Hvis man gør det, er der så ikke risiko for at det kunne gå ud over et menneske, f.eks. et barn også, hvis sådan et stod et uheldigt sted?

 

Eller er den slags stress reaktioner enten rettet mod mennesker eller andre hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Ja, der er så flere der har henvendt sig og fortalt mig at Caia har bidt hul i to andre hunde,... jeg vidste det ikke (eller havde glemt det). :genert:

 

Pyt. Det er alderen.:mrgreen:

 

Det var måske også et forkert udtryk at bruge, men jeg syntes lige jeg ville minde dig om at man kun kan forholde sig til det man faktisk kan læse,.... nu du undrede dig over hvor alle de (der ellers havde været ude med riven hvis det havde været en kamphund) blev af med deres meninger. Formodede at jeg var een af dem du omtalte dèr.

 

Det var faktisk ikke nogen bestemt. Blot en undren over at de som før var fremme i skoene over een hund der bider ikke er tilsvarende fremme i denne tråd. Og jeg tolkede at der åbenbart er forskel på om man sidder og læser på en net avis og når man kender hunden mere eller mindre.

 

Det kan jeg ikke forstå at du undrer dig over. Istedet for at sammenligne historier fra pressen med historier om HF`s brugere, så tænk lige på hvordan det ville være herinde hvis der pludselig lå en tråd om at Cujo havde bidt en anden hund. Tror du virkelig at der ville være nogen der råbte blå sprøjte eller lign. efter Guanomo? (ja undskyld Guano, at jeg lige bruger dig som eksempel), for så tror jeg at du har for lave tanker om dine medbrugere.

 

Nu råber jeg ikke blå sprøjet .Jeg siger at der bør være 100 % ens lydende konsekvenser på hunde der bider umotiveret omkring sig.

Om konsekvensen er line og kurv eller den Blå er jeg ligeglad med.

 

I mine øjne er denne tråd langt mere følelsesladet end nogen kamphundetråd jeg nogensinde har deltaget i.... Og fortæl lige alle de "lovlige" hundes ejere, der f.eks. bor i Aarhus, at de ikke er blevet ramt af den nye hundelov og har frit spil. :???:

Jeg var meget følelsesmæssigt påvirket af debatten om den ny hundelov For jeg forudså at det kune ville være et spørgsmål om tid før det blev mine hunde der kom på listen. Og ganske rigtigt så kom Rottweileren på den der overvågningsliste her i vinters.

Nu bor jeg ikke med Rotterne mere. Men mine følelser for de hune og andre store hunde er ikke anderledes og kampen for at få den lortelov afskaffet er stadig i gang.

 

Mine holdninger til konsekvent ejerskab i forhold til at heve hund er Præcis de samme som før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg vil gerne spørge om noget, også helt generalt da jeg ikke kender nogen af de involverede, eller noget til den slags konkurrencer :-D

 

Men hvis en hund under konkurrencer, kan finde på at bide andre hunde, måske endda ikke bare makere men bide rigtigt hul, går man så ud fra at det er stress relateret, på grund af opkørthed over konkurrencen?

Hvis man gør det, er der så ikke risiko for at det kunne gå ud over et menneske, f.eks. et barn også, hvis sådan et stod et uheldigt sted?

 

Eller er den slags stress reaktioner enten rettet mod mennesker eller andre hunde?

 

 

Stress kan naturligvis forværre en potentiel egetkønsagressiv hund eller en hund med ressourceforsvar, men umiddelbart vil det i min optik være usandsynligt at en hund løber ud af banen for at bide, bare pga. stress. Man har jo trods alt en rimelig stor bane at bevæge sig på. Jeg vil derfor aldrig gå ud fra at et overfald som du beskriver er stressrelateret. En tendens kan muligvis blive forværret af stress, men jeg tror ikke det er en direkte årsag.

 

Min oplevelse er, at stress-angreb tit kommer hvis hunden er meget koncentreret i samarbejdet med fører, eller opkørt over et eller andet. Eksempelvis kan min border collie sagtens finde på at markere, hvis han sidder plads og kigger på mig og der så kommer en fremmed hund hen og hopper op af ham. Men igen - der er langt fra at blive irriteret på en anden hund og så til at bide hul.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stress kan naturligvis forværre en potentiel egetkønsagressiv hund eller en hund med ressourceforsvar, men umiddelbart vil det i min optik være usandsynligt at en hund løber ud af banen for at bide, bare pga. stress. Man har jo trods alt en rimelig stor bane at bevæge sig på. Jeg vil derfor aldrig gå ud fra at et overfald som du beskriver er stressrelateret. En tendens kan muligvis blive forværret af stress, men jeg tror ikke det er en direkte årsag.

 

Min oplevelse er, at stress-angreb tit kommer hvis hunden er meget koncentreret i samarbejdet med fører, eller opkørt over et eller andet. Eksempelvis kan min border collie sagtens finde på at markere, hvis han sidder plads og kigger på mig og der så kommer en fremmed hund hen og hopper op af ham. Men igen - der er langt fra at blive irriteret på en anden hund og så til at bide hul.

 

her er jeg helt ening, stress kan ikke være hele årsagen, der må ligge noget andet bag, der bør efter min mening arbejdes med problemet før man stiller hunden igen, ikke kun for de andre hundes skyld men i lige så høj grad fordi en hund som opfører sig sådan den har det ikke godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eftersom hverken CCC eller Aina er aktive i denne tråd mere burde man så ikke afslutte tråden her, tror ikke Aina fik helt det ud af det med tråden hun ønskede og CCC er tydeligvis ked af det.. :confused:

 

 

Sikker på at CCC nok skal få arbejdet med problemet og finde årsagen af nogle som kender hunden man kan jo ikke redegøre for hvad der er sket hvis man ikke kender og har set hunden , ingen tvivl om det ikke skulle ha sket men sket og nu det op til dem der er indblandet i denne affære at komme videre på deres måde..

 

Tror ikke vi får ret meget ud af at blive ved med at fortælle hvad vi mener CCC burde gøre og ingen ved jo faktisk hvad hun gør sig af tanker :engel:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Jeg sidder med de samme tanker og følelser som Linda.

 

Jeg syntes ikke det er fair at der bliver snakket om en person herindefra, uden at personen selv har lagt op til det og bestemt ikke ønsker det. Tråden burde efter min mening slet ikke have været nævnt med navn. kan godt forstå at trådstarter havde brug for at oprette tråden, men syntes det er rigtig ærgerligt (og uden særlig meget medfølelse for den anden part) at den blev oprettet, med navn på "overfaldshunden" og ejer. 80-90 % af os havde aldrig gættet hvem det var og så var tråden ikke endt på den her måde og der var ingen der havde følt sig hængt ud og trådstarter havde sikkert fået mere relevant respons på hendes indlæg, i stedet for hvorfor overfaldet skete og hvad der burde gøres.

 

Giver det nogen mening hvad jeg har skrevet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eftersom hverken CCC eller Aina er aktive i denne tråd mere burde man så ikke afslutte tråden her, tror ikke Aina fik helt det ud af det med tråden hun ønskede og CCC er tydeligvis ked af det.. :confused:

 

 

Sikker på at CCC nok skal få arbejdet med problemet og finde årsagen af nogle som kender hunden man kan jo ikke redegøre for hvad der er sket hvis man ikke kender og har set hunden , ingen tvivl om det ikke skulle ha sket men sket og nu det op til dem der er indblandet i denne affære at komme videre på deres måde..

 

Tror ikke vi får ret meget ud af at blive ved med at fortælle hvad vi mener CCC burde gøre og ingen ved jo faktisk hvad hun gør sig af tanker :engel:

 

Jeg sidder med de samme tanker og følelser som Linda.

 

Jeg syntes ikke det er fair at der bliver snakket om en person herindefra, uden at personen selv har lagt op til det og bestemt ikke ønsker det. Tråden burde efter min mening slet ikke have været nævnt med navn. kan godt forstå at trådstarter havde brug for at oprette tråden, men syntes det er rigtig ærgerligt (og uden særlig meget medfølelse for den anden part) at den blev oprettet, med navn på "overfaldshunden" og ejer. 80-90 % af os havde aldrig gættet hvem det var og så var tråden ikke endt på den her måde og der var ingen der havde følt sig hængt ud og trådstarter havde sikkert fået mere relevant respons på hendes indlæg, i stedet for hvorfor overfaldet skete og hvad der burde gøres.

 

Giver det nogen mening hvad jeg har skrevet :vedikke:

Jeg kan sagtens se problemet, som i skriver, og syntes da heller ej at det er særligt underholdene at læse, for begge parter er jo lige kede af det, og så kommer der en flok "amatører" og siger det skal i gøre og det er da også for galt ovs...

 

Men nu er tråden oprettet og den er gået godt igang, det er der ikke noget vi kan ændre på, men heldigvis så er det et debatforum det her, og i en debat der har modparten lov til at forsvare sig. Det har CCC så gjort så godt som hun nu kan. Men vi er mange der har en mening uden at have set optrinnet, og vi tolker i øst og vest, udfra det der er skrevet. Gør det os til bedre eller dårligere "dommere" at vi "kender" ejerne og hundene, for der er jo føelser bag skærmen når en ven bliver overfaldet..:vedikke:

 

 

 

 

Tænk engang på alle de tråde vi har lavet om CM, hvor vi har svinet manden til og forbandet ham til helvede (og værre ting). Ja han er kendt ansigt i tv, men gør det at han ikke har ret til at forsvare sig i en debat om ham selv, har han ikke lov til at forsvare de handlinger han har gjort. Men ligeså snart at det bliver "internt" så går alle på listetå, ellers er det synd og vi hænger folk ud...

 

 

 

 

Vi er mennesker vi gør fejl, ellers lærer vi ikke, og står til ansvar for vores handlinger, uanset hvad dette måtte være...:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke rigtig folk får så meget, ud af at skrive hvad de synes CCC skal gøre med Caia. - for hun vil jo nok gøre alt for at Caia ikke angriber igen. Og sidder sikkert i en tænkeboks og har en masse overvejelser om hvad og hvorledes.

Og tror bestemt heller ikke hun synes det er rart at læse hvad folk mener om hende og Caia herinde. Og så tror jeg heller ikke Aina lavede denne tråd i den mening at CCC skulle få så meget skæld ud.

 

- Jeg synes det er skide synd både for Aina, Lumi, Carina og Caia.

:ae:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...