Hop til indhold

Ignorerer mig :(


Gæst Maysasa
 Share

Recommended Posts

Gæst Maysasa

Hej alle i dejlige hunde-ejere :-D

 

Min hund Nuuk er omkring 1½ år gammel og har indtil en uges tid siden, altid pareret ordre.

Men nu er hun begyndt at ignorere mig... Det er allerværst når jeg lader hende løbe løst nede på et stort grønt areal - hun kommer simpelthen ikke når jeg kalder på hende! :???:

Hun ignorerer mig fuldstændigt, hvor hun før i tiden bare kom med det samme.

 

Jeg er føler mig pludselig meget utryg ved at lade hende løbe løst, hvilket er rigtig ubehageligt - både for mig og for hende :cry:

 

Godbidder hjælper ikke og jeg skal næsten råbe ultrasonisk højt før hun overhovedet overvejer at komme. Så kommer hun måske halvdelen af vejen hen mod mig, hvorefter det ligner hun tænker "nah, det har jeg egentlig ikke lyst til...":vuf: og skifter retning...

 

Det er som sagt rigtig ubehageligt, når hun lige pludselig ikke lystrer...

 

Jeg skal på arbejde nu, men jeg håber virkelig at der er nogen af jer dejlige hundemennesker der har nogle idéer eller gode råd til hvad der kan være i vejen og hvordan jeg eventuelt skal gribe det an...

 

Hilsen Maysasa

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tror også det har meget med racen og alderen at gøre.

 

Og ja, i gang med træning og snor på.. Køb evt en sporline på en 25 meter og lad hende have den på, så du kan nå at få fat i hende, men hun stadig har en fornemmelse af frihed

 

Ihvertfald er det slut med at være løs:genert:

 

Kender ikke til racen, men mener som Jeanette også at alderen spiller ind. Synes alle mine har haft sådan en problemperiode omkring de 1,5 år. Så på med en langline!

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Jeanette er inde på så er det nok ikke jordens bedste race du har valgt dig hvis den skal kunne løbe løs. Samojeden er jo en meget selvstændig race. Jeg tror ikke du kan regne med at få et 100% indkald...

 

Når det så er sagt så er min labrador på 13 mdr også pænt døv for øjeblikket, så han er kun løs enten i en hundeflok eller med en 10 meter lang sporline hængende bag sig. Så kan jeg træde på den hvis der kommer andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Kender ikke til racen, men mener som Jeanette også at alderen spiller ind. Synes alle mine har haft sådan en problemperiode omkring de 1,5 år. Så på med en langline!

Men de er vel kommet over og "blevet dem selv" igen.? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Går i til træning med hende?

Og evt tag noget legetøj med på turen som hun elsker, måske kan det få hende til at komme hen til dig :mrgreen:.

 

Det hjælper ihvertfald på Luxen (nogengange :oops:)

 

Hey havde i snart tid til at ses? :banan:

 

:-D:-D:-D

Hun elsker når jeg samler en pind op og kaster den. Så plejer hun at være der på sekundet... Men så er der det med at få hendes opmærksomhed først :hmm:

Prøver det med pinden næste gang ;-)

 

Har stadig ikke tid denne uge, og skal arbejde både lørdag og søndag, men hvad med tirsdag næste uge.? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D:-D:-D

Hun elsker når jeg samler en pind op og kaster den. Så plejer hun at være der på sekundet... Men så er der det med at få hendes opmærksomhed først :hmm:

Prøver det med pinden næste gang ;-)

 

Har stadig ikke tid denne uge, og skal arbejde både lørdag og søndag, men hvad med tirsdag næste uge.? :-)

 

Forsøg evt med pinden, også må du stå og danse og sige sjove lyde for at få hendes opmærksomhed :mrgreen::mrgreen:..

 

Tror godt vi kan tirsdag :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Forsøg evt med pinden, også må du stå og danse og sige sjove lyde for at få hendes opmærksomhed :mrgreen::mrgreen:..

 

Tror godt vi kan tirsdag :5up:.

 

Tro mig; jeg har stået og teet mig fuldstændig åndssvag for at fange hendes opmærksomhed, men fik intet ud af det...

 

Cool, men det bliver jo først hen omkring kl. 18, da jeg er på arbejde til kl. 17, og først bagefter skal hjem og hente Nuuk og så tilbage til Måløv :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Ihvertfald i den næste lange tid..

 

Men nu er det jo en meget selvstændig/egensindig race du har valgt:genert:

 

Men prøv at hive fat i Buddha herinde..

 

Angående råd om racen eller...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro mig; jeg har stået og teet mig fuldstændig åndssvag for at fange hendes opmærksomhed, men fik intet ud af det...

 

Cool, men det bliver jo først hen omkring kl. 18, da jeg er på arbejde til kl. 17, og først bagefter skal hjem og hente Nuuk og så tilbage til Måløv :roll:

 

Det bare iorden, du sender bare en sms :5up:.

Min kæreste er hjemme hele dagen og jeg har fri kl 14.

Så det passer helt fjong.

 

Så håber jeg ikke hundene flygter afsted sammen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro mig; jeg har stået og teet mig fuldstændig åndssvag for at fange hendes opmærksomhed, men fik intet ud af det...

 

Og derfor skal du netop have hende i snor, så hun ikke bare får succes med at rende afsted

 

Angående råd om racen eller...?

 

Ja oss det.. Hun har jo Motor.. Og han er vist ikke så meget løs længere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som en rigtig teenagehund.

 

Mit råd:

Køb en rigtig lang line og sæt i hende, gerne i en sele.

I går fremad og pludselig vender du om uden at sige noget. Når hun vender om og følger med dig roser du hende til skyerne. Kommer hun helt hen til dig så giv en godbid.

Når det funker så lav indkald hvor du sår med siden til hende, ros når hun kommer og lad hende gå igen.

Mange er slemme til at kun at kalde hunden ind når den skal i snor, så det er godt at lave indkald hvor hunden må gå igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja jeg ved ikke helt - hvad gør hun når hun render væk? Hvad laver hun siden hun "ikke kan høre dig"? Og hvad gør du for at få opmærksomheden?

 

Motor går f.eks. på jagt og så er han en pænt viril hanhund, så han kan også have lyst til at smutte for at finde tæver, det er jo så mest hvis der er meget løbetid. Så er der løbetid, så er vi kun i mindre tid i parken hvor han løber frit, for ellers begynder han bare at gå på et tidspunkt :lol:

 

Vi har en lang line til ham, så han kan løbe lidt som det passer ham men ikke har mulighed for at stikke af.

 

Nu er det jo for nyligt at i har ændret hendes motion, det har måske noget med det at gøre, evt. sammen med hendes alder.. Synes i skal prøve at tage det i opløbet, 10-15 meter line og så øve indkald igen, hvis hun normalt er super god til det, skal hun måske bare have en reminder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Det bare iorden, du sender bare en sms :5up:.

Min kæreste er hjemme hele dagen og jeg har fri kl 14.

Så det passer helt fjong.

 

Så håber jeg ikke hundene flygter afsted sammen :mrgreen:

 

... og forhåbentlig kommer tilbage igen :x::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

... og forhåbentlig kommer tilbage igen :x::-D

 

Mon ikke :-D.

Luxen elsker at rende efter hare, men kommer altid tilbage igen :mrgreen:.

Og når han er sammen med andre plejer han aldrig at rende for langt væk, dog gjorde han det til sidste træf fordi han lige mødte en sød fremmed hund :stupid:.. Og hun var åbenbart rigtig sød, og duftede fantastisk :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Lyder som en rigtig teenagehund.

 

Mit råd:

Køb en rigtig lang line og sæt i hende, gerne i en sele.

I går fremad og pludselig vender du om uden at sige noget. Når hun vender om og følger med dig roser du hende til skyerne. Kommer hun helt hen til dig så giv en godbid.

Når det funker så lav indkald hvor du sår med siden til hende, ros når hun kommer og lad hende gå igen.

Mange er slemme til at kun at kalde hunden ind når den skal i snor, så det er godt at lave indkald hvor hunden må gå igen.

Fine råd :5up:

Med hensyn til dit sidste punkt, så plejer/plejede hun jævnligt at komme løbende hen til mig UDEN at jeg kaldte på hende - og jeg gav hende en godbid hver gang og roste hende meget. Så kan da ikke være fordi hun frygter at vi skal hjem og hun skal have sele på.? :hmm:

 

Hvad betydning har det, at man står med siden til hunden.? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Okay :-D. Tænkte bare mest om hun også stak af i sådan nogle situationer.

 

Det er ikke fordi hun stikker af fra mig som sådan. Hun er maximum omkring 25 meter væk, hun gør ikke anledning til at flygte når jeg går hen efter hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...