Hop til indhold

Loppe/flåt middel?

Gæst Kattiie
 Share

Recommended Posts

Gæst Kattiie

Hvad bruger i mod lopper og flåter?

Selv bruger jeg hvidløgstilskud til Pluto, han synes det smager mægtig godt og så er det naturligt og billigere end diverse loppe/flåt midler.

Det er faktisk mest i nysgerrighed jeg spørger, synes det kunne være lidt spændende at høre hvad i andre bruger :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tidligere brugt Frontline og lign, men i år forsøger jeg medhvidløgsgranulat.

Indtil videre har Gracie kun haft en enkelt flåti panden, og eftersom hun render meget i skov og krat, synes jeg det er helt fint.

Så jeg har ingen planer og at give hende gift, og jeg håber ikke det bliver nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jeg har tidligere brugt Frontline og lign, men i år forsøger jeg medhvidløgsgranulat.

Indtil videre har Gracie kun haft en enkelt flåti panden, og eftersom hun render meget i skov og krat, synes jeg det er helt fint.

Så jeg har ingen planer og at give hende gift, og jeg håber ikke det bliver nødvendigt.

Synes det er rigtig godt du vil prøve :5up: Jeg har kun gode ting at sige om det. Og jeg vil nemlig helst også undgå at bruge frontline, tror ikke det er særlig sundt for hunden... hvor køber du det henne? Jeg køber det på www.petdreams.dk :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er rigtig godt du vil prøve :5up: Jeg har kun gode ting at sige om det. Og jeg vil nemlig helst også undgå at bruge frontline, tror ikke det er særlig sundt for hunden... hvor køber du det henne? Jeg køber det på www.petdreams.dk :-D

Jeg køber det steder hvor de både sælger hunde og hestefoder, da jeg synes det er billigst de steder. Omkring 100 kr for 2 kg. Men jeg har lige været heldig at købe 2 kg for 50 kr af en herindefra. Hendes hund kastede desværre op af det.:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jeg køber det steder hvor de både sælger hunde og hestefoder, da jeg synes det er billigst de steder. Omkring 100 kr for 2 kg. Men jeg har lige været heldig at købe 2 kg for 50 kr af en herindefra. Hendes hund kastede desværre op af det.:???:

Ok ja det er skisme da billigt, det skal jeg da lige undersøge... Hmm men så er det steder hvor man selv skal hente ik?

Ok har aldrig hørt om en hund der ikke kunne tåle det... Det er ellers ærgeligt :cry: Fordi jeg synes det er rigtig godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok ja det er skisme da billigt, det skal jeg da lige undersøge... Hmm men så er det steder hvor man selv skal hente ik?

Ok har aldrig hørt om en hund der ikke kunne tåle det... Det er ellers ærgeligt :cry: Fordi jeg synes det er rigtig godt :-D

Jo, det er nemmest og billigst selv at hente det i en foderbiks, men man kan også bestille det på nettet, f.eks. her: 50648.webshop.landbrugnet.dk Jeg mener den spand jeg har nu er fra husdyrhelse, og der står også på spanden hvor meget en hund skal have,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jo, det er nemmest og billigst selv at hente det i en foderbiks, men man kan også bestille det på nettet, f.eks. her: 50648.webshop.landbrugnet.dk Jeg mener den spand jeg har nu er fra husdyrhelse, og der står også på spanden hvor meget en hund skal have,

Ok tak :-D Nu er jeg da glad for at jeg startede denne tråd, jeg kan da i hvertfald spare nogle penge :blink: Jeg kom i tanker om at vi har en foderbutik i nærheden og man kan vidst også få ham til at bestille hjem hvis det ikke er lige noget han har, så det vil jeg da lige undersøge :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok tak :-D Nu er jeg da glad for at jeg startede denne tråd, jeg kan da i hvertfald spare nogle penge :blink: Jeg kom i tanker om at vi har en foderbutik i nærheden og man kan vidst også få ham til at bestille hjem hvis det ikke er lige noget han har, så det vil jeg da lige undersøge :blink:

Jeg har endnu ikke været i en foderbutik der ikke har det, så prøv du bare at tage derhen.

Ellers fandt jeg denne 2-kg. spand fra Møllerens til 109 kr

Møllerens Hvidløgsgranulat 2kg - nettobuild.dk

Har dog ikke lige tjekket hvad portoen er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en genbo som har købt en "dims" man hænger på halsbåndet (ved ikke hvad den hedder) der udgiver nogle bølgefrekvenser som holder flåter og lign. væk. De siger at den virker næsten 100%. De har kun pillet 2 stykker af hunden ind til videre til forskel fra sidste år hvor der var mindst 10 stk. efter hver tur i skoven.

Jeg har personlig brugt en urteekstrakt som jeg selv laver med næsten samme gode virkning. Var kun nødt til at bruge lidt Frontline sidste år 2 gange, en gang i begyndelsen af sæsonen og en gang midt på sommeren, ellers virkede det hjemmelavet fint. Hvidløg og B-vitamin har aldrig hjulpet en pind hos mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

det var min hund der blev syg af det :???: hunde kan blive forgiftet af hvidløg hvis de får for store mængder. Vi fulgte den anbefalede dagsdosis og han ville ikke engang spise det hele, alligevel blev han meget dårlig og kastede voldsomt op :cry:

Så vi er tilbage på frontline, jeg er ikke glad for at bruge kemi, men jeg tør simpelthen ikke prøve med hvidløg igen

Link til indlæg
Del på andre sites

det var min hund der blev syg af det :???: hunde kan blive forgiftet af hvidløg hvis de får for store mængder. Vi fulgte den anbefalede dagsdosis og han ville ikke engang spise det hele, alligevel blev han meget dårlig og kastede voldsomt op :cry:

Så vi er tilbage på frontline, jeg er ikke glad for at bruge kemi, men jeg tør simpelthen ikke prøve med hvidløg igen

Jeg har også prøvet hvidløg til Jessie.

Hun fik halv ration af hvad hun skulle have, men hun lignede en, der blev forsøgt forgivet, når det var i foderet og hun fik sure opstød i en halv time bagefter hvert måltid.

Vi er også tilbage på kemien i form af Praktik, da hun ikke kan tåle at springe flere måltider over og jeg ikke vil risikere, at hun bliver syg af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Hvad så hvis hunden allerede har lopper, eller det tror vi?

kan vi så godt starte på hvidløgstilskud uden at den får frontline eller lign inden? :-)

Der skal i nok starte på noget frontline, eller lignenden, jeg mener ikke hvidløgen slår dem ihjel det skulle bare gøre at blodet ikke smager/lugter godt så de ikke vil angribe. Mener bestemt ikke det slår ihjel... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jeg har en genbo som har købt en "dims" man hænger på halsbåndet (ved ikke hvad den hedder) der udgiver nogle bølgefrekvenser som holder flåter og lign. væk. De siger at den virker næsten 100%. De har kun pillet 2 stykker af hunden ind til videre til forskel fra sidste år hvor der var mindst 10 stk. efter hver tur i skoven.

Jeg har personlig brugt en urteekstrakt som jeg selv laver med næsten samme gode virkning. Var kun nødt til at bruge lidt Frontline sidste år 2 gange, en gang i begyndelsen af sæsonen og en gang midt på sommeren, ellers virkede det hjemmelavet fint. Hvidløg og B-vitamin har aldrig hjulpet en pind hos mig.

Hmmm dådan en dims lyder skisme smart, men kan den ikke skade hunden? Hjemmelavet urteekstrakt det lyder spændende og godt fundet på :5up:

Jeg er nemlig ikke vild med at bruge de der giftige midler hvis jeg kan finde et andet alternativ :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Øv det var da super ærdeligt :cry:. Men hundene fungerer jo ligesom mennesker nogle kan tåle noget andre kan ikke, og så er det jo klart at du vælger frontline, det ville jeg også gøre hvis Pluto ikke kunne tåle det... Men Pluto har fået hvidløgsgranulat i over 1 år nu uden problemer. Men igen; blev han dårlig af det ville jeg vælge frontline self.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jeg har også prøvet hvidløg til Jessie.

Hun fik halv ration af hvad hun skulle have, men hun lignede en, der blev forsøgt forgivet, når det var i foderet og hun fik sure opstød i en halv time bagefter hvert måltid.

Vi er også tilbage på kemien i form af Praktik, da hun ikke kan tåle at springe flere måltider over og jeg ikke vil risikere, at hun bliver syg af det.

Jeg synes det er mega synd at jeres hunde bliver syge af det :cry: Og som jeg også skrev tidligere, så forstår jeg sagtens at I jo bliver nødt til at vælge noget andet, jeres hunde kan jo ikke rende rundt og blive syge og de skal heller ikke rende rundt uden flåt midler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

PS: jeg tror også en af grundende til at det fungerer fint med at holde flåter fra Pluto er at han har meget tynd pels og tror kun han har haft 4-5 flåter i hele hans 2-årige liv, så han er jo i forvejen ikke så hårdt angrebet tilgengæld så æder myggene ham helt vildt :evil: og det hjælper hvidløgen også mod :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Næhh det havde jeg faktisk ikke... Alle de stederjeg har læst og undersøgt det har det kun være positive ting om det. Hmm det sætter det unægteligt i et nyt lys, men vil alligevel så forsøge at finde et andet alternativ end frontline og diverse andre loppe/flåt midler. Så må lige ligge hovedet i blød :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm sådan en dims lyder skisme smart, men kan den ikke skade hunden?

Her er et link om "dimsen" den skulle ikke være farlig da det drejer sig om ultralyd.

http://www.*******.dk/pleje-46/lopper-og-taeger-108/skudo-mod-lopper-og-flaater-5390.html

Hmmm - linket vil ikke samarbejde så der hvor der står ******* skal du skrive *******, OK

Hjemmelavet urteekstrakt det lyder spændende og godt fundet på :5up:

Som sagt har jeg ikke fundet urteekstrakt 100% effektiv i sig selv, måske fordi jeg ikke var konsekvent nok til at påføre det hver eneste gang jeg gik tur med hunden? Jeg har en opskrift på min hjemmeside hvis du er interesseret.

http://www.freewebsite-service.com/hundekoekkenet/Hundek%25C3%25B8kkenets%2BBlog%2B-%2BNYT.php?id=24464&snavn=Hundens+Naturmiddel+mod+Lopper%2C+Fl%26aring%3Bter+og+Myg.

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Her er et link om "dimsen" den skulle ikke være farlig da det drejer sig om ultralyd.

http://www.*******.dk/pleje-46/lopper-og-taeger-108/skudo-mod-lopper-og-flaater-5390.html

Hmmm - linket vil ikke samarbejde så der hvor der står ******* skal du skrive *******, OK

Som sagt har jeg ikke fundet urteekstrakt 100% effektiv i sig selv, måske fordi jeg ikke var konsekvent nok til at påføre det hver eneste gang jeg gik tur med hunden? Jeg har en opskrift på min hjemmeside hvis du er interesseret.

hundekkkenet/the dogs kitchen - Hundekøkkenets Blog - NYT.

:vinken:

Tak for hjælpen :mrgreen: Den ser faktisk smart ud den dims der... og den er slet ikke så stor og klodset som jeg troede... det kunne være man skulle anskaffe sig sådan en :hmm:

Men det tiltaler mig også det med urteekstrakten... jeg vil overveje det :-D

Tusinde tak for hjælpen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige købt en omgang frontline, Motor har haft rigtig rigtig mange flåter som kravlede rundt på ham (og ikke nåede at sætte sig fast) og desværre også allerede en del som så har bidt sig fast - herunder 2 lige ved øjet :???: Den ene fik vi pillet ud, den anden har han selv kløet ud så nu har han et klamt sår..

Er nu heller ikke gift-fan, men hellere gift end risikoen for han får en flåtbåren sygdom, hvilket jeg nok mest frygter, fordi han selv prøver at klø dem af.

Link til indlæg
Del på andre sites