Hop til indhold

Dyrlæger og deres prisforskel på samme ydelse.......


ridiger
 Share

Recommended Posts

Snakkede med min svogers far omkring dyrlægernes dyre regninger for en tandrensning og vac.

Da han ikke syntes at den dyrlæge som han brugte, kunne komme under betegnelsen "dr.dyr".

Da prisen for den årlige undersøgelse og vac koster 360,- en tandrensning ligger på ca 700,-

Er det mig eller er det pænt billigt. :shock:

Der hvor jeg havde bestilt tid til den årlige lå den på 700,- og en tandrensning 1200,- :evil:

Så jeg har lige aflyst min aftale og har bestilt en tid hos den nye. :-D

Han har forresten været dyrlæge for Givskud zoo.

 

Syntes at det er utroligt hvor meget prisforskel der er :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er klart prisbevidst! Fx svigerfamilien fra Norge, de skal have en ormekur til deres hund, før de tager hjem - prisen svinger fra 150,- til 525,- :shock: for præcis den samme, nemme, overskuelige og ikke krævende opgave.

 

Tandrensen afhænger af hundens vægt, den skal jo bedøves mere eller mindre, men jo, din fars lyder billig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er klart prisbevidst! Fx svigerfamilien fra Norge, de skal have en ormekur til deres hund, før de tager hjem - prisen svinger fra 150,- til 525,- :shock: for præcis den samme, nemme, overskuelige og ikke krævende opgave.

 

Tandrensen afhænger af hundens vægt, den skal jo bedøves mere eller mindre, men jo, din fars lyder billig.

 

Jeg er også meget prisbevidst, og jeg ved at der jo er konkurrence mellem de forskellige dyrlæger, da det er i bund og grund en forretning. Men at forskellen kunne være så stor er jeg noget forundret over. Jeg har åbenbart haft de lyserøde briller på, men de er smidt nu....:stupid: Jeg har set lyset :blink:

 

525,- for en ormekur :shock: :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sys der er stor prisforskel, har så også været godt rundt ved allerede 5 forskellige dyrlæger :shock:

Men har fundet ud af jeg må bide i det sure æble og betale i den dyre ende ved en dyrlæge jeg stoler på :-D

 

Jeg har til gengæld oplevet at den dyreste var den dårligste. Så jeg tager udenbys når jeg skal til dyrlæge, i stedet for at vælge den nærmeste.

I starten tog jeg til en 40 km væk, der var meget billig (og god - bl.a. dyrlæge for Odense Zoo), men nu har jeg fundet en, der både pris- og afstandsmæssigt ligger midt imellem. Og han er en bonderøv ligesom mig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har til gengæld oplevet at den dyreste var den dårligste. Så jeg tager udenbys når jeg skal til dyrlæge, i stedet for at vælge den nærmeste.

I starten tog jeg til en 40 km væk, der var meget billig (og god - bl.a. dyrlæge for Odense Zoo), men nu har jeg fundet en, der både pris- og afstandsmæssigt ligger midt imellem. Og han er en bonderøv ligesom mig :lol:

 

Den dyreste dyrlæge jeg har haft var også den dyreste så det var ikke fordi jeg mener pris og kvalitet hænger sammen, men den dyrlæge jeg nu er ved er desværre ikke den billigste jeg har prøvet, men helt klart den jeg føler er bedst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er klart, at man skal kunne føle sig sikker på dyrlægens kompetence som bruger af denne og hvis kemien ikke passer må man bide i det sure æble og skifte.

Da jeg boede på Amager havde jeg den samme dyrlæge i mange år, i 9 år helt præcis. Så det er ikke kun prisen som jeg går efter, da jeg skulle have en ny dyrlæge da jeg flyttede til det jyske.

Men at forskellen var så stor fra Jelling/Givskud og Give og ham inde i Vejle undrede mig. Så hopper glædeligt på de offentlige transportmidler og tager ind til Vejle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Ja huslejen må være dyrere på Sjælland end i Jylland - eller også er det fordi I bruger moms:-)

 

Huslejen på sjælland er dyrere end i jylland, og så mange andre steder for den sags skyld :rolleyes: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Jeg er også prisbevidst og jeg tager fra frederiksværk til hundested når jeg skal til dyrlæge, det tager mig ca en halv time i tog, men dyrlægen er dygtig, biliig og jeg føler min hund er i gode hænder der. Men det er da klart at hvis den billigeste i mit område også var den dårligeste så vill jeg da bide i det sure æble. Fordi min hunds ve og vel er det vigtigeste og det er jo mig der har valgt at skulle have hund så må jeg også ofre det det koster :blink:

 

Men da Pluto var blevet bidt blev jeg jo nødt til at tage den dyre i frederiksværk for synes ligesom ikke jeg ville byde Pluto, mine nerver, eller andre for den sags skyld at skulle sidde i tog i en halv time med et øre der voldbløder, så der måtte jeg jo betale det ekstra :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også prisbevidst og jeg tager fra frederiksværk til hundested når jeg skal til dyrlæge, det tager mig ca en halv time i tog, men dyrlægen er dygtig, biliig og jeg føler min hund er i gode hænder der. Men det er da klart at hvis den billigeste i mit område også var den dårligeste så vill jeg da bide i det sure æble. Fordi min hunds ve og vel er det vigtigeste og det er jo mig der har valgt at skulle have hund så må jeg også ofre det det koster :blink:

 

Men da Pluto var blevet bidt blev jeg jo nødt til at tage den dyre i frederiksværk for synes ligesom ikke jeg ville byde Pluto, mine nerver, eller andre for den sags skyld at skulle sidde i tog i en halv time med et øre der voldbløder, så der måtte jeg jo betale det ekstra :rolleyes:

 

Jeg tror at vi alle vil tage til den nærmeste dyrlæge i nødstilfælde, om de er dyre eller ej. Men til de gængse tilfælde vil jeg nok tage til ham i vejle fremover og kan se på hans hjemmeside at han også behandler de mere eksotiske dyr, så hvis der sker noget med min gekko kan han også bruges. Hans erfaring og kompetence fra Givskud zoo er givet et stort plus samt hans prisliste :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg korsede mig over priser på ormeprøve og begyndte at ringe rundt og spørge om priser..

 

Det lå mellem 200-500 kr inden for en radius af 20 min.

 

Jeg valgte at prøve den billige dyrlæge og er så glad for dem.

Da vi var til årlig vaccination, fik Cody den helt store gennemgang med tænder, led, øre, poter, lopper, øjne osv..

 

Det har mine hunde aldrig prøvet. Det har bare været ind, stik, betal og ud af klappen igen..

 

Tror nu at alt andet er samme prisniveau som deres kollegaer i min egen by, men når man ejer en altædende hund og gerne vil aflevere prøver 3-4 gange om året, ja så er der sparet mange penge

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at vi alle vil tage til den nærmeste dyrlæge i nødstilfælde, om de er dyre eller ej.

 

Min nærmeste er Københavns Dyrehospital, sker der noget fx en juleaften, med mindre det er noget med tarme der hænger ud, så vil jeg helre tage til Karlslunde, end gentage min 'succes' på Dyrehospitalet (lyder bitter, er meget meget mere bitter end jeg lyder :engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger den dyrlæge, jeg er tryg ved. Klinikken ligger 35 mins kørsel væk (i bil), men det betyder ingenting. Prisen er vist nogenlunde ens i området, men prisen er ikke så vigtig.

Jeg har selvfølgelig en back up dyrlæge til nødstilfælde her i byen, men håber aldrig jeg får brug for dem.

 

/Mette

 

Ps. Nelson og Zolo havde i øvrigt påskeæg med til dyrlægen i dag. De elsker hende overalt på jorden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om min dyrlæge er dyr eller billig tro det er en middel men ved man for en del rabat hvis man har brug for at komme der en del og det gør jeg har meget uheldig hund.

 

Fik min ene hund kastreret for noget tid side og ringet rundt for at finde en god pris ente i vejle det var så første og sidste gang jeg komme der. det jeg sparet fik jeg brugt på efterbehandling hos ejen dyrlæge plus lidt mere

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at vi alle vil tage til den nærmeste dyrlæge i nødstilfælde, om de er dyre eller ej. Men til de gængse tilfælde vil jeg nok tage til ham i vejle fremover og kan se på hans hjemmeside at han også behandler de mere eksotiske dyr, så hvis der sker noget med min gekko kan han også bruges. Hans erfaring og kompetence fra Givskud zoo er givet et stort plus samt hans prisliste :5up:

 

Muligt at Pedersen (for jeg regner med, at det er ham du har valgt ;) )

har erfaring fra Givskud Zoo og er billig, men en ubehagelig fætter er han, er desværre blevet nødt til, at bruge ham én gang, én gang for meget.

Prisen betyder ikke noget for mig, hvis "betjeningen" er iorden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg syntes det er fint og beroligende, at der er prisforskelle - man hører alle steder om karteldannelse osv., så prisforkelle er vel netop et tegn på, at der er områder, hvor dette ikke gør sig gældende :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke om mine dyrelæger er i den billige eller den dyre ende, eller midt i mellem :vedikke:

 

Jeg er bare så tryg og glad for dem alle 3, men især min yndlings dylle, at jeg ikke skifter eller undersøger om andre steder er billigere og selvom der evt. skulle være et billigere sted i nærheden bliver jeg hvor jeg er.

 

Måske hvis jeg havde bil ville jeg "shoppe" rundt til de mere alm. ting, men jeg tror det faktisk ikke :hmm:

 

Jeg nyder at komme hos dem og få en snak om alle de ting jeg har brug for at snakke om siden sidste besøg osv. og alt det jeg holder af ved dem og som igennem mange års og oppe og nedure der gør at jeg er tryg ved dem, er hvorfor jeg ikke vil skifte eller komme andre steder med mindre jeg er pin-død nødsaget til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er også meget prisbevidst, men samtidig gir jeg gerne lidt ekstra for et sted, som min hund og jeg kan li.

 

En bekendt skulle betale det halve end jeg, da vores to cotoner skulle sterilliseres. Hendes hund fik et laaaaaangt snit og min hund fik bare et lille hul og var meget hurtigere på banen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må indrømme at jeg heller ikke har tjekket om min dyrlæge ligger i den dyre eller billige ende, jeg synes dog at priserne virker okay ift hvad man kan læse sig frem til herinde.

 

Til akutte ting og udefinerbare symptomer vil jeg altid gå efter en dyrlæge jeg føler jeg har tillid til og som lytter til mig, men fx vaccinationer og lignende kunne jeg sikkert godt finde på at tage et andet sted hvis jeg opdagede de var meget billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den dyrlæge jeg bruger til mine hunde er ekspert indenfor hunde og der er start beløbet 380 kr + moms. Idag sneg en konsultation med blodprøve sig op på 700 kr (for engangs skyld billigt)

 

Og ham jeg bruger til mine heste er kun hestedyrlæge og der betaler jeg i stalddøren... det kan godt svare sig :blink:

 

Tror det beror meget på hvor i landet og hvor dygtige de er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...