Hop til indhold

stikkerant dreng


Gæst MaleneRolf
 Share

Recommended Posts

Gæst MaleneRolf

Hej..

(tak for en fantastisk side)

 

Vi fik en Golden retriver (Rolf) som er 7 år og har været i en anden familie end os.

 

Han er begyndt at stikke af over vejen og over til en hun-hund. Vi har ikke mulighed for at sætte hegn op, og det har ikke været et problem før nu (efter 2 mdr) er der nogle som måske kan hjælpe mig?

 

Noget andet jeg har tænkt på er hvornår man kan se en hund keder sig? Vores ligger rigtig tit og sover, og jeg får dårlig samvittighed over at han ikke bliver aktiveret hele tiden, men hvor meget skal man gøre? syntes det er en svær balance.

 

på forhånd tak :)

- Malene

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaeeh, en hanhund der render over til naboens søde hunhund - det er vist både normalt og uundgåeligt! Afhængig af hvordan du bor, så kan det jo være en farlig ting, med en hund der stikker af. Men har desværre ingen løsning, hvis hegn ikke er en mulighed.

 

En hund der sover meget, behøver ikke nødvendigvis gøre det fordi den keder sig. Hunde sover generelt en hel del, mener at op til 2/3 af døgnet hører ind under normalen. Når din hund nu også er 7 år, så er den jo "godt voksen", og kan derfor sagtens begynde at sove lidt mere end før. Det har jeg set igennem et godt stykke tid på min egen, som nu er 7,5 år.

 

Men selvfølgelig skal hunde aktiveres. Får de et par gåture pr. dag, og derudover noget mental aktivering/træning, så behøver man i hvert fald ikke gå rundt med dårlig samvittighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis ikke i må sætte hegn op så køb et jordspyd i en dyrehandel og en lang line til. Nu ved jeg ikke hvad tævens ejer siger til det, men jeg ville nok blive lidt træt af at have en lystig hanhund rendende hele tiden hvis det var mig :blink: og hvis vi snakker over en trafikeret vej så kan det ende grueligt galt en dag :???:

 

Mht aktiviteter så er det svært at svare på når man ikke ved hvor meget han bliver luftet og hvad der ellers sker i dagligdagen for ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...