Hop til indhold

Dæmpende signaler


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Jeg fandt denne video af en hund der er til adoption igennem Danka's Animals.

 

Hun er virkelig dejlig synes jeg :lun:

 

Men jeg kunne ikke lade være med at lægge mærke til hendes ret voldsomme (dæmpende) reaktion da den anden hund kommer luntende.

 

Hvad ser I ?

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Det ligner meget nogle af de grækere jeg har haft i pleje. Det er som om de bliver enormt underdanige og samtidig er de komplet lykkelige. Så de kan næsten ikke være i deres egen krop.

Det er min oplevelse at meget af den overdrevne adfærd hurtigt mindskes. Tilgengæld synes jeg det er en rigtig fornuftig måde at tackle en fremmed hund på, som den her hund udviser - omend en smule over the top.

 

Det bunder jo sikkert i usikkerhed - så det er ikke en hund, der skal have dårlige oplevelser. Men jeg har i hvert tilfælde set meget af lignende adfærd forsvinde, når hunden falder til et sted, bliver tryg og får lidt selvtillid.

 

Og - hold nu kæft, hvor er den sød!!! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sød hund, hvor ligner hun bare en dværgschæfer :lol:

 

Hun er jo dæmpende hele vejen igennem, også overfor mennesket. Det er åbenbart en strategi der virker for hende - den anden hund mistede jo også hurtigt interessen.

Når man er lille og lever på gaden er der sikkert en vis fornuft i at være underdanig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sød hund, hvor ligner hun bare en dværgschæfer :lol:

 

Hun er jo dæmpende hele vejen igennem, også overfor mennesket. Det er åbenbart en strategi der virker for hende - den anden hund mistede jo også hurtigt interessen.

Når man er lille og lever på gaden er der sikkert en vis fornuft i at være underdanig.

 

Netop! Man får ikke et langt og godt liv på gaden, hvis man ryger i slåskamp i tide og utide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt denne video af en hund der er til adoption igennem Danka's Animals.

 

Hun er virkelig dejlig synes jeg :lun:

 

Men jeg kunne ikke lade være med at lægge mærke til hendes ret voldsomme (dæmpende) reaktion da den anden hund kommer luntende.

 

Hvad ser I ?

 

[media]

[/media]

 

Jeg ser min Luna om igen :genert:

 

Luna ryger næsten altid om på ryggen og gør sig til, og hos hende er det en strategi der virker, hun er ikke bange, hun har bare fundet ud af at flertallet af hunde er rigtig søde ved hende når hun er sådan, og efter et halvt minuts tid, så er hun klar til leg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne Molly er vel taget ind fra gaden og får nu mad, rent vand og kærtegn, et tørt sted at sove osv.

Hun virkert meget ung , nok kun en stor hvalp, og som Siri skriver, ses denne reaktion på kontakt ofte også på græske hunde.

Pludselig er der ingen der råber, sparker ,smider sten efter dem, prøver at ramme dem i trafikken og alt andet ondt.

Mange livsglade hunde går nærmest ud af deres skind, helt op i det røde felt af underdanighed og livsglæde.

Selv når de kommer ud af flykassen i Kastrup kan nogle danse og sno sig af bare livsglæde.Trods transporten nok ikke er sjov for dem.

Den anden hund ser ældre ud, hvilket jo gør, at Molly viser underdanighed og måske bor den ældre hund fast hos plejefamilien.

 

Håber så, nogle gider at adopterer den, hvis det ikke er gjordt allerede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna ryger næsten altid om på ryggen og gør sig til, og hos hende er det en strategi der virker, hun er ikke bange, hun har bare fundet ud af at flertallet af hunde er rigtig søde ved hende når hun er sådan, og efter et halvt minuts tid, så er hun klar til leg :mrgreen:

 

godt du skrev næsten :mrgreen: for med cujo var der knald på fra starten af fra de 2 :klap:

selvom hun gjorde det tit med ham, dog ikke da de mødtes udenfor haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne Molly er vel taget ind fra gaden og får nu mad, rent vand og kærtegn, et tørt sted at sove osv.

Hun virkert meget ung , nok kun en stor hvalp, og som Siri skriver, ses denne reaktion på kontakt ofte også på græske hunde.

Pludselig er der ingen der råber, sparker ,smider sten efter dem, prøver at ramme dem i trafikken og alt andet ondt.

Mange livsglade hunde går nærmest ud af deres skind, helt op i det røde felt af underdanighed og livsglæde.

Selv når de kommer ud af flykassen i Kastrup kan nogle danse og sno sig af bare livsglæde.Trods transporten nok ikke er sjov for dem.

Den anden hund ser ældre ud, hvilket jo gør, at Molly viser underdanighed og måske bor den ældre hund fast hos plejefamilien.

 

Håber så, nogle gider at adopterer den, hvis det ikke er gjordt allerede.

 

Ifølge hjemmesiden er hun lige under et år, og de skriver ligeledes at det er godt de fik hende ind på et internat, netop fordi hun er så glad for mennesker - det kunne jo nemt have været udnyttet af knap så hundeglade mennesker der gerne ser gadehunde udryddet.

 

Jeg er helt solgt og synes hun er noget af det sødeste, og håber også at hun snart får en fantastisk familie ! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mollys signaler bliver kontinuerligt forstærket af personen selv.

 

Fornuftig adfærd og man kan spørge sig selv om ikke personen (ejeren?) er en stor del af det. Kommer Molly gentagne gange hen for at formilde ejer fordi denne er så opskruet i sin tilgang til hunden eller hvad sker der?

 

Moly viser konfliktafslutning ved at ryste sig i sidste seance og det er så spørgsmålet om det er tilbageværende ubehag efter den fremmede hunds kontakt eller ifm. kontakten med ejeren, som sker lige i halen af kontakten med hunden?

 

Man kan "læse hund" og tolke i timevis - og overfortolke og teoretisere over sådanne kortvarige klip :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser min Luna om igen :genert:

 

Luna ryger næsten altid om på ryggen og gør sig til, og hos hende er det en strategi der virker, hun er ikke bange, hun har bare fundet ud af at flertallet af hunde er rigtig søde ved hende når hun er sådan, og efter et halvt minuts tid, så er hun klar til leg :mrgreen:

 

Jeg kan tilslutte mig her - min egen Molly bruger også dæmpede signaler i overflod overfor store hunde. Ligesom din Luna har hun nok opdaget, at det virker, især når man er en hvalp. Og at de fleste hunde derefter er klar på skæg og ballade, hvor de pænt skiftes til at være "overhund" :blink:

 

Men samtidig er det ikke altid særlig smart, at Molly lægger sig, når hun får øje på en anden hund. Her den anden dag valgte hun at smide sig ned midt i et fodgængerfelt, fordi der stod en hund på den anden side af gaden. Jeg måtte nærmest slæbe hende over, inden lyset skiftede til rødt :genert:

 

Men jeg ved næsten ikke, om jeg skal grine eller græde over det videoklip. - Årh, hvor gør det ondt at tænke på, hvad disse gadehunde må gå igennem :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men samtidig er det ikke altid særlig smart, at Molly lægger sig, når hun får øje på en anden hund. Her den anden dag valgte hun at smide sig ned midt i et fodgængerfelt, fordi der stod en hund på den anden side af gaden. Jeg måtte nærmest slæbe hende over, inden lyset skiftede til rødt :genert:

 

Det gør Luna heldigvis ikke, men hun vil helst blive stående på samme sted og kigge efter hunden. Til gengæld gør hun det desværre også overfor hunde der er aggressive og fuldstændigt ligeglade med at hun underkaster sig, så her er jeg nødt til at slæbe hende væk så hun ikke kommer tilskade...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør Luna heldigvis ikke, men hun vil helst blive stående på samme sted og kigge efter hunden. Til gengæld gør hun det desværre også overfor hunde der er aggressive og fuldstændigt ligeglade med at hun underkaster sig, så her er jeg nødt til at slæbe hende væk så hun ikke kommer tilskade...

 

Ej, puha, det lyder da lidt nervepirrende :scared:

 

Jeg har heldigvis kun oplevet én hund i lokalområdet indtil videre, som Molly ikke fik lov at komme i nærheden af.

Egentlig er den vist sød nok, men den er vold-aggressiv når den er i snor. Det gør det heller ikke ligefrem bedre, at ejeren råber og skriger af den når den galer op.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, puha, det lyder da lidt nervepirrende :scared:

 

Jeg har heldigvis kun oplevet én hund i lokalområdet indtil videre, som Molly ikke fik lov at komme i nærheden af.

Egentlig er den vist sød nok, men den er vold-aggressiv når den er i snor. Det gør det heller ikke ligefrem bedre, at ejeren råber og skriger af den når den galer op.. :hmm:

 

Jeg har heldigvis kun oplevet det én gang, og det var desværre min skyld, Luna havde for lang line da vi gik ind på træningspladsen, og jeg glemte at spørge om den hund hun ville hilse på var venlig, det har jeg så lært at gøre fremover :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...