Hop til indhold

Nyt fodermærke - Sam's Field


Dorte
 Share

Recommended Posts

  • 5 months later...

det er produceret i østeuropa, der er kartofler og majs i. jeg har fået foderprøver og det er populært:-D, men pillestørrelsen er for lille til en "glubsk" golden..

jeg er lige skiftet fra acana til tholo, begge kornfri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altid betænkelig med majs i foderet - ikke fordi det er dårlig i sig selv men fordi det er en hyppig allergen. Jeg kan heller ikke se om den majs der bliver brugt er gen modificeret eller ej så jeg regner med at den er med mindre andet står. Måske er jeg sart men sådan noget vil jeg ikke spise selv eller fodre med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heller ikke nørd, men har dog sat mig noget ind i foder.

 

Kylling, kartofler, majs mv...

 

Her er der nogle dejlige billeder, men det er nemt at lade sig forføre.

 

Disse tre ingredienser kan dække over meget skjult. Kylling f.eks. der står ikke "kyllingekød" hvilket heller ikke burde være nødvendigt, men "kylling" kan være alt fra kyllingen og jeg tror næppe det er kyllingelår eller kyllingebryst da jeg har tilbage at høre om foderproducenter som anvender andet end det der ikke kan bruges til menneskeføde. Men de kan da findes, jeg er ikke 100% up to date hvad det angår.

 

"Kartofler" kan i princippet være affald fra en produktion af kartoffelprodukter, "majs, det samme. Der står ikke "majskorn".

 

Det er mit indtryk, at en producent altid vil sørge for at nævne råvarerne ved deres højeste værdi og derfor ville "kyllingekød, hele vaskede kartofler og majskorn" efter min mening være det der blev angivet hvis det er disse råvarer der vitterligt findes i foderet.

Jeg undrer mig over at et foder der angiveligt er fyldt 60 - 70% med godt kyllingekød har behov for "naturlige smagsstoffer" samt hvad dette er for noget :vedikke:

 

(Pelles hjemmelavede mad indeholder 33,33% kød og der skal ikke tilsættes yderligere smag før det glider ned i en ruf)

 

60 - 70 % rent kyllingekød, blandt mange andre gode råvarer, produktion samt distribution med et antal led der alle skal tjene sit til en pris af under 40 kr/kg, der kan næppe være penge til saftigt mørt kyllingekød, friske gode kartofler, majskorn mv.

 

Østlandproduktion har jeg desværre nok heller ikke så stor tillid til, selvom foderet kan være et fantastisk et og på papiret ser mindst lige så godt ud som så mange andre gode produkter

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altid betænkelig med majs i foderet - ikke fordi det er dårlig i sig selv men fordi det er en hyppig allergen. Jeg kan heller ikke se om den majs der bliver brugt er gen modificeret eller ej så jeg regner med at den er med mindre andet står. Måske er jeg sart men sådan noget vil jeg ikke spise selv eller fodre med.

 

Der står at majsen ikke er genmodificeret

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

er fodermærke - Sam's Field hunde foder et godt mærke den vi bruger er der Kyllingekød, kyllingelever, kartofler, majs, kyllingefedt (beskyttet af tokoferoler, E-vitamin-kilde), lakseolie, naturlige smagsstoffer, tørrede æbler, ølgær, tomater, yucca ekstrakt, gulerødder, mineraler, DL-methionin, L-lysin, mannanoligosakkarider, fruktooligosakkarider, probiotika. så vil vide om mærket er godt

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eren gammel tråd fra 2011 du her har gravet frem. Om foderet er godt? Tja, foder er religion. Såd er vil altid være delte meninger.

 

hvis din hund tives, så synes jeg foderet er godt ;-) vi har haft Sams field med kartofler og and hjemme ad to omgange, fordi vi vandt 2 x 3 kg sække. Mine spiser det da, men kun hvis der ikke er andet. Blander jeg det sammen med andetf oder, sorterer de det fra. Så det er ikke en favorit her i huset

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Amocca skriver, så er det et spørgsmål om religion. På papiret er det et foder jeg ville styre udenom, Ninjamor beskriver ret godt i indlægget over dit hvorfor.

 

Jeg skiftede dog over på det for snart et års tiden siden, fordi jeg havde vundet en sæk til en prøve og løb tør for deres almindelige foder ( :oops: ). Jeg foderede tidligere med Acana laks, og foderet jeg havde vundet var laksevarianten, så jeg tænkte at jeg ville prøve.

 

Begge hunde elskede det og den store, som har lidt sensitiv mave og plejede at få blodig diarré flere gange om måneden, har ikke lagt så meget som en tynd klat siden jeg startede på foderet.

Derudover er hun i så flot foderstand som jeg aldrig har kunnet få hende i tidligere - trods højenergifoder.

 

Så - principper og diverse må jo ryge over højre skulder, når ens hund ser smukkere ud end nogensinde og stortrives.

 

Mit bedste råd er at prøve dig frem og kigge på din hund og hendes afføring undervejs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eren gammel tråd fra 2011 du her har gravet frem. Om foderet er godt? Tja, foder er religion. Såd er vil altid være delte meninger.

 

hvis din hund tives, så synes jeg foderet er godt ;-) vi har haft Sams field med kartofler og and hjemme ad to omgange, fordi vi vandt 2 x 3 kg sække. Mine spiser det da, men kun hvis der ikke er andet. Blander jeg det sammen med andetf oder, sorterer de det fra. Så det er ikke en favorit her i huset

okay tak den fik specifik men det er den ik vild med og der kan går 3 dage før den vil spise den.

så vi skiftede over til Sam's Field i går og da den fik det i går aftes og i dag der spiste den det med det samme og slikkede skålen klin og så på mig at den vil have mere men den fik ik mere får den får det den skal have så den er vild med det og et plus er at der også er lakseolie i det. så håber det er godt for den og ik noget dårlig foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Amocca skriver, så er det et spørgsmål om religion. På papiret er det et foder jeg ville styre udenom, Ninjamor beskriver ret godt i indlægget over dit hvorfor.

 

Jeg skiftede dog over på det for snart et års tiden siden, fordi jeg havde vundet en sæk til en prøve og løb tør for deres almindelige foder ( :oops: ). Jeg foderede tidligere med Acana laks, og foderet jeg havde vundet var laksevarianten, så jeg tænkte at jeg ville prøve.

 

Begge hunde elskede det og den store, som har lidt sensitiv mave og plejede at få blodig diarré flere gange om måneden, har ikke lagt så meget som en tynd klat siden jeg startede på foderet.

Derudover er hun i så flot foderstand som jeg aldrig har kunnet få hende i tidligere - trods højenergifoder.

 

Så - principper og diverse må jo ryge over højre skulder, når ens hund ser smukkere ud end nogensinde og stortrives.

 

Mit bedste råd er at prøve dig frem og kigge på din hund og hendes afføring undervejs.

 

okay tak den fik specifik men det er den ik vild med og der kan går 3 dage før den vil spise den.

så vi skiftede over til Sam's Field i går og da den fik det i går aftes og i dag der spiste den det med det samme og slikkede skålen klin og så på mig at den vil have mere men den fik ik mere får den får det den skal have så den er vild med det og et plus er at der også er lakseolie i det. så håber det er godt for den og ik noget dårlig foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Amocca skriver, så er det et spørgsmål om religion. På papiret er det et foder jeg ville styre udenom, Ninjamor beskriver ret godt i indlægget over dit hvorfor.

 

Jeg skiftede dog over på det for snart et års tiden siden, fordi jeg havde vundet en sæk til en prøve og løb tør for deres almindelige foder ( :oops: ). Jeg foderede tidligere med Acana laks, og foderet jeg havde vundet var laksevarianten, så jeg tænkte at jeg ville prøve.

 

Begge hunde elskede det og den store, som har lidt sensitiv mave og plejede at få blodig diarré flere gange om måneden, har ikke lagt så meget som en tynd klat siden jeg startede på foderet.

Derudover er hun i så flot foderstand som jeg aldrig har kunnet få hende i tidligere - trods højenergifoder.

 

Så - principper og diverse må jo ryge over højre skulder, når ens hund ser smukkere ud end nogensinde og stortrives.

 

Mit bedste råd er at prøve dig frem og kigge på din hund og hendes afføring undervejs.

 

 

HA! Det samme oplever jeg bare med andre fodermærker. Pelle fungerer simpelthen ikke hvis han ikke får RC Hypoallergenic som en 1/3 af sit foder dagligt.

 

Det er noget hø at få skudt sine principper ned og jeg gider ikke engang læse deklarationen :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sams Field er på vej ud, så det vil kun være en begrænset periode du kan få det er jeg blevet informeret om. Foderet er for dårligt, og man kan se at når du kan købe det i USA til vejledende udsalgs på 1 dollar pr. kilo er det et papfoder. Der er masser af referencer på af foderet ikke fungerer, og det kan man heller ikke forlange til den pris det kan sælges for i USA, men sørgeligt at det er blevet solgt til så høj en pris herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Sams Field er på vej ud, så det vil kun være en begrænset periode du kan få det er jeg blevet informeret om. Foderet er for dårligt, og man kan se at når du kan købe det i USA til vejledende udsalgs på 1 dollar pr. kilo er det et papfoder. Der er masser af referencer på af foderet ikke fungerer, og det kan man heller ikke forlange til den pris det kan sælges for i USA, men sørgeligt at det er blevet solgt til så høj en pris herhjemme.

 

Hmm Sam's field er da ikke amerikansk!

Det laves og produceres i Tjekkiet - det fremgår af den originale hjemmeside. Om det er på vej ud ved jeg ikke ? - men der er da lige kommet en kornfri variant på markedet også her i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm Sam's field er da ikke amerikansk!

Det laves og produceres i Tjekkiet - det fremgår af den originale hjemmeside. Om det er på vej ud ved jeg ikke ? - men der er da lige kommet en kornfri variant på markedet også her i DK.

 

Det er vel bare endnu mere skræmmende at det kan købes så billigt derovre med fragt helt fra Tjekkiet.

 

Sportsmans har 3 foder mærker, og det er absolut kun Proformance man må købe, men det er så også et udemærket foder. Deres Country dog er nærmest dårligere end Sams Field. De får en del kunder ved at sælge dem Country Dog, eller Sams Field og så når hundene ikke fungerer på det, giver de dem et godt tilbud på Proformance og får dermed Proformance kunder. Og det er også bedre, men det er lidt en billig baggrund at komme ind på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel bare endnu mere skræmmende at det kan købes så billigt derovre med fragt helt fra Tjekkiet.

 

Sportsmans har 3 foder mærker, og det er absolut kun Proformance man må købe, men det er så også et udemærket foder. Deres Country dog er nærmest dårligere end Sams Field. De får en del kunder ved at sælge dem Country Dog, eller Sams Field og så når hundene ikke fungerer på det, giver de dem et godt tilbud på Proformance og får dermed Proformance kunder. Og det er også bedre, men det er lidt en billig baggrund at komme ind på.

 

det et er nogle ret vilde påstande du kommer med. Har du noget at underbygge dem med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det er vel bare endnu mere skræmmende at det kan købes så billigt derovre med fragt helt fra Tjekkiet.

 

Sportsmans har 3 foder mærker, og det er absolut kun Proformance man må købe, men det er så også et udemærket foder. Deres Country dog er nærmest dårligere end Sams Field. De får en del kunder ved at sælge dem Country Dog, eller Sams Field og så når hundene ikke fungerer på det, giver de dem et godt tilbud på Proformance og får dermed Proformance kunder. Og det er også bedre, men det er lidt en billig baggrund at komme ind på.

 

Jeg kender ikke Sportsmanns foder - udover hvad jeg har stødt på det nogle gange på nettet. Jeg har selv fodret med Sams field for nogle år siden - dengang det var helt nyt på markedet (3-4 år siden) - mine beagler fik den der medium variant og det gik faktisk udmærket på det foder. Pænt output og ikke for meget. Jeg holdt op med foderet fordi det dengang var besværligt at få fat i. Nu er det vist blevet mere udbredt.

Link til indlæg
Del på andre sites

det et er nogle ret vilde påstande du kommer med. Har du noget at underbygge dem med?

 

Jeg har handlet med dem i mange år, og selvfølgelig har man ikke dokumentation omkring salgsmetoderne, men 2 af deres medarbejdere er stoppet hos dem i løbet af det sidste halve år, og den ene går i den lokale hundeklub, og de er begge ikke blege for at fortælle om det nu.

Men igen, hvis de har samvittighed til at sælge Country Dog foder som syd for grænsen sælges til 12,5 Euro = 95,- for 15 kilo, for 259,- herhjemme... Tænk så lige hvad det koster at producere..... Så er der ikke meget andet end affald i, og nu behøver producenterne ikke engang skrive Bi Produkter på deres ingrediens liste længere, bare det er formuleret korrekt med "Kød og animalske produkter" så nu kan man ikke engang sige til folk de skal være sikre på at der ikke står "Bi Produkter" på deres hundefoder mere. Det er da belastende.

Intet dårligt om deres Proformance, men jeg synes det trækker ned at de sælger deres andre foder mærker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...