Hop til indhold

Før/efterbilleder (besøg hos Gudrun)


Mettemille
 Share

Recommended Posts

Nogle af jer har måske læst tråden "halt/piver når hun ryster sig":

 

For 4 uger siden kører jeg til vagtdyrlægen med Mille, fordi hun skriger når hun skal vende sig, og vil ikke bøje nakken. Det lignede en diskusprolaps.

 

Vi fik metacam og morfin og blev ordineret ro. For 10 dage siden fik jeg taget billeder af ryg, nakke og hovede, der ikke viste noget. Hun havde fået det bedre, men hylede når hun ville ryste sig, og blev derefter halt på forbenet.

 

Det fortog sig kun langsomt, og mille blev gradvist mere trist, sløret i øjnene og øjnene begyndte at sidde skævt i hovedet. Så tog vi til Gudrun!

 

Hun afvise en diskusprolaps, hvad jeg også selv tvivlede på. Milles bækken var meget skævt, hvilket hang sammen med smerten i skulder og forben. Skævheden forplantede sig hele vejen op til hovedet, og var ved at blive rigtig slemt.

Mille fik akupunktur, laser, osteopati, vi skal tilbage på hjemmelavet kost og vi fik urter med hjem også.

 

Lige efter behandlingen kastede hun sig ned på Gudruns madras og gik ud som et lys. I dag, to dage efter, har jeg en ny Mille der igen har klare øjne og som ikke viser tydelig smerte :-D. Vi skal til gudrun igen om 10 dage.

 

Jeg tog nogle billeder af Mille før behandlingen, lige efter og dagen efter. Dem vil jeg gerne dele med jer :-):

 

Det bliver som vedhæftninger, der står ved hvert billede om det er før eller efter:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malula

årh, man sidder jo med tårer i øjnene ved at se ind i hendes triste blik :cry:

Det er jo næsten ikke til at bære!

Hvor må det virkelig være en glæde for dig, at se livet vende tilbage i hendes blik og ikke mindst for Mille at være i stand til at bevæge sig mere frit. :hjerte:

Det må da være frustrerende for dig at gennemgå en sådan behandling uden virkning. :damn:

Desto større glæde når det endelig lykkes at finde hjælpen og troen! :yeah:

Held og lykke med den fortsatte behandling :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu op hendes bagpart var skæv inden :shock: det må "den almindelige" dyrlæge da også kunne se?

 

Ja det er vildt :shock: Og hendes øjne er ligeså skæve. Nej, de ser ikke den slags. Når jeg tænker tilbage, lavede hun også det vildeste stunt på stranden samme eftermiddag, så det kan sagtens være årsagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

årh, man sidder jo med tårer i øjnene ved at se ind i hendes triste blik :cry:

Det er jo næsten ikke til at bære!

Hvor må det virkelig være en glæde for dig, at se livet vende tilbage i hendes blik og ikke mindst for Mille at være i stand til at bevæge sig mere frit. :hjerte:

Det må da være frustrerende for dig at gennemgå en sådan behandling uden virkning. :damn:

Desto større glæde når det endelig lykkes at finde hjælpen og troen! :yeah:

Held og lykke med den fortsatte behandling :x2:

 

Ja, det blik der er bare hjertesskærende og har været rigtig frustrerende :cry:

 

Billedet af de "nye" øjne snyder lidt, fordi det er taget i mørke. Kan prøve at tage et nyt i dagslys, så tror jeg forskellen er tydeligere.

 

Det markedere: Tak! Ja, nu tror vi også på det igen.:-) Det er anden gang Gudrun gør et mindre mirakel for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er Gudrun lidt af en mirakelmager?

Jeg har ikke som sådan hørt om hende før........

Hvad gør hun?

 

Hun er dyrlæge og videreuddannet i alternativ og kinesisk medicin; akupunktur, osteopati, urter osv. Hun kombinerer de to medicinske tilgange og ser derfor holistisk på sundhed og sygdom og derfor helheden hos både hund og ejer. Hun tvinger aldrig noget igennem, men lytter og stiller forslag.

Hun er meget skarp til at se hvor problemet sidder og til at se forholdet mellem hund og ejer. Hun beskrev Mille og mig spot on og afslørede hurtigt en række problemstillinger på flere planer, men på en god og kærlig måde, idet hun også påpeger alt det gode. Hendes hjemmeside: Dyrlæge Gudrun Frantsen - Holistisk behandling

 

Egentlig kan man vel godt kalde hende mirakelmager, men jeg synes hun er mere jordbunden og fornuftigt end mange andre dyrlæger :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malula

ja, hvis hun kan udvirke den slags med Mille, må det jo næsten betragtes som en slags mirakel. :banan:

Det lyder jo i hvert fald som om hun gør det for dyrenes skyld og ikke så meget for pengenes.

Siden er i hvert fald føjet til foretrukne nu :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at I kom af sted til Gudrun. :-D

 

Jeg var da slet ikke i tvivl om, hvilke billeder der var hhv. før og efter - heller ikke dem med øjnene, der er en meget tydelig forskel, synes jeg. Stakkels tøs, hun har godt nok haft ondt. :ae:

 

Ja det har hun godt nok haft :cry: Og det hjælper ikke at jeg bebrejder mig selv, at jeg ikke tog derover straks. Men jeg havde ikke muligheden, indtil der dukkede en engel op, der kørte os hele vejen og hjem igen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har hun godt nok haft :cry: Og det hjælper ikke at jeg bebrejder mig selv, at jeg ikke tog derover straks. Men jeg havde ikke muligheden, indtil der dukkede en engel op, der kørte os hele vejen og hjem igen. :-)

 

Nej, du skal da bestemt ikke bebrejde dig selv, du tog jo til dyrlægen med hende. Du skal da bare glæde dig over, at du tog af sted, da du fik muligheden. :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Har selv været ved kiropraktor med Motor, 3 gange nu, og nummer 2 var lige efter han havde fået taget røntgen billeder, og der var det ret så voldsomt fordi dyrlægen jo havde rykket rundt i ham.

 

Så jeg kender din glæde!

 

Ser og lyder godt nok også voldsomt med Mille :ae: Fantastisk at du fik lift til Århus! Bor du her på sjælland?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for fotos Mette

Dejligt du har din private engel, det er Mille sikkert også rigtig glad for :banan: held og lykke med resten.

 

Mille sover godt nok igennem på madrassen hva'? :-D

 

Så er du faktisk selv en slags engelportal, har du tænkt på det :mrgreen::-D

 

Tak for det og ja, hvis det ellers havde kunne lade sig gøre, så havde vi alle tre taget en lur, for man bliver altså meget afslappet af at komme i hænderne på Gudrun.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv været ved kiropraktor med Motor, 3 gange nu, og nummer 2 var lige efter han havde fået taget røntgen billeder, og der var det ret så voldsomt fordi dyrlægen jo havde rykket rundt i ham.

 

Så jeg kender din glæde!

 

Ser og lyder godt nok også voldsomt med Mille :ae: Fantastisk at du fik lift til Århus! Bor du her på sjælland?

 

 

Åh ja, den med dyrlægen tror jeg da også kan have noget at sige, det havde jeg ikke tænkt på. :shock: I dag har hun det endnu bedre heldigvis. Ja jeg bor lige syd for KBH, og en veninde kørte os hele vejen og tilbage igen for egen regning. Så hun er bare udnævnt til engel fra nu af :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme at mine sløje øjne ikke kan se forskel på før og efter, men jeg er meget glad for at høre at Mille har det bedre og at Gudrun har kunnet hjælpe hende :klap::banan:

 

Tak :-D

 

Edit: Hvis du ser på billedet af hendes bagpart, kan du f.eks. se hvordan hun ligesom knækker sammen i højre side, som hænger meget ift venstre side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se det, men for mit utrænede øje er det svært at se om det er fordi hun står skævt eller om det er 'rigtig' skævhed.

 

Jeg er sindsygt dårlig til at se den slags. Soko har tit skævt bækken og jeg kan ikke se det på hendes bevægelser. Jeg kan mærke at hun ligesom er uelastisk i lænden og så kan jeg se det på hendes adfærd overfor andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se det, men for mit utrænede øje er det svært at se om det er fordi hun står skævt eller om det er 'rigtig' skævhed.

 

Jeg er sindsygt dårlig til at se den slags. Soko har tit skævt bækken og jeg kan ikke se det på hendes bevægelser. Jeg kan mærke at hun ligesom er uelastisk i lænden og så kan jeg se det på hendes adfærd overfor andre hunde.

 

OK :mrgreen:

 

Har du så haft Soko til kiropraktor? Og hvordan kommer det til udtryk ift andre hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

OK :mrgreen:

 

Har du så haft Soko til kiropraktor? Og hvordan kommer det til udtryk ift andre hunde?

 

Jep, vi er faste gæster hos Lone Fabricius.

 

Når hun ikke har det godt gør hun af hunde hun ser på gåturen (tror hun siger 'skrid vovse, kom ikke hen til mig') og hun kan finde på at knurre af Nanna hvis hun lægger sig op af hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...