Hop til indhold

For helvede da også...


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

I dag var vi, imod alle planer, afsted til genoptrænign for første gang - og det gik super godt :banan:

 

Det var ellers meningen at jeg ville have aflyst det i fredags, men jeg glemte at ringe :oops: Og ringede så lidt før middag i dag. Snakkede med en af fysioterapeuterne derude og hun mente, at det ville være fuldt ud forsvarligt at Møffe kom, da der ville være en dyrlæge inde over til at vudere ham og om han overhovedet kunne tåle waterwalker endnu. Så jeg valgte, at vi tog chancen.

 

Afsted vi kom og det hele gik rigtig fint. Møffe fik mange bemærkninger for sin manglende muskulatur i bagbenet, men som vi snakkede om, det er der jo ikke noget at sige til, når han ikke har brugt benet i en hel uge og desuden har aflastet det.

 

Ellers var alt sådan set helt fint, alt taget i betragtning. Møffe var super til slalom og også rigtig fin til "bom" - en enkelt lille og lav forhindring, som han skulle bevæge sig over. Han var dog ikke begejstret, da de skulle måle extensionen i hans knæled, hvilket måtte opgives... Møffe nægtede at lade sig lægge om på siden og blev helt panisk i blikket, så vi droppede det. Jeg plejer ellers godt at kunne lægge ham ned med lidt blid tale og rolige bevægelser, men ikke i dag... :-(

 

Resten kunne godt måles, tilgengæld.

 

Han blev endda smidt i waterwalkeren, selvsagt kun ganske korvarigt og på meget lav hastighed. Og han gik rigtig flot - igen, alt taget i betragtning. Så der var ros til ham fra den kant også!

 

Så alt i alt var det bare en super dejlig oplevelse og NU må det da siges, at gå den rigtige vej :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 647
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det var dejligt at høre. Det er da ikke så underligt at der ikke er så mange muskler, han har jo også haft ondt inden han blev opereret, så det er jo over længere tid at musklerne er svundet ind... Men de er hurtigt på igen :5up:

Godt gået Møffe :banan:

 

 

Muskler svinder desværre meget hurtigere end de opbygges, så der går nok 2-3 måneder inden han er tilbage igen med fuld muskelmasse. Men denne gang får vi da i det mindste en ordentlig genoptræning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi tilbage fra Claus Sloth og han syntes det hele så helt fint ud :banan:

 

Gåturene er hermed hævet fra 2x10min + 2x15 min til 4x20min - det sagde Claus, ville være helt fint!

 

Derudover skal vi nu igang med bakke-skrænte-træning og Møffe må gå op ad trapperne (= jeg kan komme op i min egen seng! :banan:), men kun ført i kort line.

 

Så det var rigtig fint og Claus vil først se os igen om en heeeel måned! :banan: Men med strenge ordre på, at jeg skal ringe, hvis det går det mindste tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi tilbage fra Claus Sloth og han syntes det hele så helt fint ud :banan:

 

Gåturene er hermed hævet fra 2x10min + 2x15 min til 4x20min - det sagde Claus, ville være helt fint!

 

Derudover skal vi nu igang med bakke-skrænte-træning og Møffe må gå op ad trapperne (= jeg kan komme op i min egen seng! :banan:), men kun ført i kort line.

 

Så det var rigtig fint og Claus vil først se os igen om en heeeel måned! :banan: Men med strenge ordre på, at jeg skal ringe, hvis det går det mindste tilbage.

 

Jaaaaahhhh :banan: :banan: :banan: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi tilbage fra Claus Sloth og han syntes det hele så helt fint ud :banan:

 

Gåturene er hermed hævet fra 2x10min + 2x15 min til 4x20min - det sagde Claus, ville være helt fint!

 

Derudover skal vi nu igang med bakke-skrænte-træning og Møffe må gå op ad trapperne (= jeg kan komme op i min egen seng! :banan:), men kun ført i kort line.

 

Så det var rigtig fint og Claus vil først se os igen om en heeeel måned! :banan: Men med strenge ordre på, at jeg skal ringe, hvis det går det mindste tilbage.

 

 

Wiiiiiiiiiiiiii :banan: :klap: :klap2: :vinder:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fniiiis, den stakkels hund skulle jo op ad trapperne for første gang i 6 uger i går - og tror I han turde? Næ :mrgreen:

 

Der skulle en del overtalelse til, først stod jeg og lukkede med hestelunger... Det var ikke heeelt godt nok, selvom han overvejede lidt for og imod. Men da jeg så kastede hestelungerne op i køkkenet og fik min mor til at gå op og lade som om hund begyndte at smørre madpakke (= Møffe tænkner leverpostej = Møffe må-må-må op!), såååå begyndte den lille man virkelig at overveje at trodse det skræmmende aspekt - og da jeg så sagde "Hvor er mor-ea?" SÅ blev han da simpelthen NØD til at komme op! :ivrig:

 

Heldigvis var det en engangsforteelse! Han er gået op og ned ad trappen nogle gange siden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt det går frem :banan:

 

Og hvad gør man ikke for leverpostej? :mrgreen:

 

Altså fik han så den leverpostej mad, ellers vil jeg gerne hjælpe ham med at indgive en klage :fornaermet::-D

 

Nix, det gjorde han ikke :genert: Er jo ved at teste ham for, hvad han eventuelt er allergisk (om det er noget jeg kan gøre noget ved, og det virker det klart til!), så han har en ret streng kostplan :oops: Men han fik tilgengæld sine hestelunger :engel:

 

Der går en rum tid endnu, førend leverpostej kommer på tale, desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så dejligt, synes Møffe går bedre og bedre dag for dig :hjerte:

 

Jeg tror, at de nu hurtige fremskridt må skyldes waterwalkeren i mandags og så tror jeg også, at det at han går på trapper gør en hel del, sammen med de længere gåture. Synes bare, at det er helt vildt meget bedre han går allerede i dag. Der var næsten ikke nogen halten, da jeg gik med ham her for ½ time siden, det var meget lidt man kunne se i fronten! :banan: Og med fronten mener jeg det med, at man kan se at han lægger hele vægten derop og "får snuden i jorden" (i starten kom hovedet meget tæt på jorden i hans kamp for at aflaste bagbenet). Det gør han næsten ikke mere, det er ganske minimalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg endelig læst hele tråden igennem. Sikke meget Møffe-drengen har været igennem, men godt at høre at det går fremad.

 

Heldigvis er Maggie slet ikke så hårdt ramt, så jeg satser på, at vi undgår operation.

 

Nej, det er noget værre noget med hende... Og unghunde får jo ellers sjældent korsbåndsskader, så det er lige godt pokkers, at Maggi også er uheldig :-(

 

Hvor meget er det, at hun har haltet?

 

Hvor er det dejligt at høre det går fremad :5up:

 

Tak :-)

 

 

Vi har egentlig lige haft et tilbagefald, hvilket fik mit hjerte helt op i halsen og kunne ikke lige overskue at skrive om det, fordi jeg ikke kendt grunden til det... Vi var jo til optræning i fredags og småkage, så haltede Møffe rundt på tre ben kort efter vi var kommet hjem - kun nogle få skridt dog. Og det var så den sidste dag på smertestillende, da jeg ikke havde mere tilbage til weekenden - vi glemte det til genoptræning, hvor vi ellers havde aftalt, at jeg skulle have noget med hjem.

 

I weekenden har der så været en tydelig forværring og i går til genoptræning kunne det også ses, selvom han fik de absolut sidste 2 piller søndag aften (havde gemt dem af hensyn til netop genoptræning).

 

Men nu er Møffe tilbage igen på smertestillende og han virker heldigvis bedre igen idag! :) Så det beviste egentlig bare, at vi desværre ikke kan trappe ud af det endnu, overhovedet :-( Øv altså...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er noget værre noget med hende... Og unghunde får jo ellers sjældent korsbåndsskader, så det er lige godt pokkers, at Maggi også er uheldig :-(

 

Hvor meget er det, at hun har haltet?

 

Første gang jeg bemærkede det var tilbage i december, hvor vi havde været på engen. Tøserne havde løbet en del rundt. Da vi kommer hjem, vil hun ikke støtte igennem på benet - bruger kun det yderste af poten. Det går over i løbet af aftenen og næste morgen er hun haltfri.

 

Et par dage efter er vi til 8 måneders-tjek hos dyrlægen, og jeg nævner det. Dyrlægen mener så bare, at det er lidt overanstrengelse kombineret med at hun er lagt varm i bilen og nået at blive kold på vej hjem i bilen.

 

I perioden frem til i søndags har vi så haft små-episoder, hvor hun, når hun har ligget f.eks. i bilen, lige skal "gås i gang"; altså halter et par skridt inden hun bliver rengående.

 

Forrige søndag og igen sidste torsdag er vi så på nogle lidt længere ture; søndag i hundeskov og torsdag i vores egen skov, hvor vi møder en "lidt" voldsom golden-unghund. Her ender hun med at halte på selve turen. Hun kommer selvfølgelig i snor og får ro, når vi kommer hjem.

 

Indimellem undgår hun også at lægge vægt på benet, men lige nu render hun rundt her i stuen, og hun lægger altså også på det ben.

 

Det bliver spændende at se, hvad Jens Beyer siger på fredag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan Møffe ikke bare have haft ømme muskler af genoptræningen? Det er jo ret krævende, efter at benet har været så meget i ro i lang tid. Jeg håber da, det er sådan noget og ikke pga. knæet. :x:

 

Det tror jeg, sammen med at han ikke har fået smertestillende hverken lørdag eller søndag morgen. Han virker i hvert fald til at gå fint, så må vi se om han er helt "back to before" til genoptræning på fredag :x:

 

Første gang jeg bemærkede det var tilbage i december, hvor vi havde været på engen. Tøserne havde løbet en del rundt. Da vi kommer hjem, vil hun ikke støtte igennem på benet - bruger kun det yderste af poten. Det går over i løbet af aftenen og næste morgen er hun haltfri.

 

Et par dage efter er vi til 8 måneders-tjek hos dyrlægen, og jeg nævner det. Dyrlægen mener så bare, at det er lidt overanstrengelse kombineret med at hun er lagt varm i bilen og nået at blive kold på vej hjem i bilen.

 

I perioden frem til i søndags har vi så haft små-episoder, hvor hun, når hun har ligget f.eks. i bilen, lige skal "gås i gang"; altså halter et par skridt inden hun bliver rengående.

 

Forrige søndag og igen sidste torsdag er vi så på nogle lidt længere ture; søndag i hundeskov og torsdag i vores egen skov, hvor vi møder en "lidt" voldsom golden-unghund. Her ender hun med at halte på selve turen. Hun kommer selvfølgelig i snor og får ro, når vi kommer hjem.

 

Indimellem undgår hun også at lægge vægt på benet, men lige nu render hun rundt her i stuen, og hun lægger altså også på det ben.

 

Det bliver spændende at se, hvad Jens Beyer siger på fredag.

 

Ok, kan slet ikke genkende det fra Møffes forløb. Der er altid gået flere timer før han begyndte at halte, udover en enkelt gang på stranden, hvor han lige haltede da han skulle i bilen igen. Men ellers har det altid været efter han har nået at hvile hjemme på gulvet.

 

Jeg håber virkelig for jer, at det er noget der kan klares uden de store lange hvileperiode - og uden operation!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg, sammen med at han ikke har fået smertestillende hverken lørdag eller søndag morgen. Han virker i hvert fald til at gå fint, så må vi se om han er helt "back to before" til genoptræning på fredag :x:

 

 

 

Ok, kan slet ikke genkende det fra Møffes forløb. Der er altid gået flere timer før han begyndte at halte, udover en enkelt gang på stranden, hvor han lige haltede da han skulle i bilen igen. Men ellers har det altid været efter han har nået at hvile hjemme på gulvet.

 

Jeg håber virkelig for jer, at det er noget der kan klares uden de store lange hvileperiode - og uden operation!

 

Hun har heldigvis alderen med sig, så jeg satser på, at det kan klares uden operation.

Hun kan være svær at holde i ro sådan en 10 måneder gammel labbedelle med krudt i rumpetten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok op og ned det her...

 

Møffe har været til genoptræning igen og nu er vi sat ned i gåture (fra 25min til 15min.) og med strenge ordrer om diverse bøj- og strækøvelser, massage og derudover øvelser, der tvinger ham til at bruge benet, uden det bliver overbelastet.

 

Yikes...

 

Han pasgangede nærmest i waterwalkeren idag - har han ikke gjort før. Men han var også øm/træt i benet sidst, men der fik Møffe det lynhurtigt godt, så jeg vovede alligevel at bibeholde gåturslængden... Åh for helvede, pokkers infektion, der er fucked hans ben så meget op...

 

Vi skal til genoptræning igen på mandag, og så må vi se hvordan han er der og ligge en slagplan derefter. Da vi formodentligt der kan se, om det har skyldtes overanstrengelse eller hvad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv altså Møffe, hvor er det bare træls :( Sådan en betændelse er åbenbart svær at komme af med.

 

Jeg regner ikke med, at det er det.

 

Desuden halter han nærmest ikke, så jeg overvejer lidt om vi måske skal besøge en ledmanipulatør/kiropraktor snarest muligt... Who knows? Vil snakke med dem om det på mandag og nok skrive en mail til Lone, vores ledmanipulatør.

 

Hans bækken var jo faldet voldsomt sidst, så måske det kan være faldet endnu mere eller anden. Det kan jo vel være nærmest hvad som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...