Hop til indhold

For helvede da også...


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Så har vi været ved Claus for næstsidste gang og det ser stadig rigtig fint ud :-D

 

Og nu skal Møffe altså belastes, sagde han! Op ad trapper og bakker uden støtte og ud og gå i 30 til .... 45 minutter! :banan: Ind til videre :mrgreen:

 

Men pissos... Nu er det ikke længere skemalagt... :???: At det er + så og så mange minutter om ugen... Nu skal det være på mit øjemål - som jeg slet ikke har tillid til! :shock:

 

Han må dog stadig ikke hoppe rundt... Heller ikke op i min seng :megaked: Det må han først i næste måned :cry: Savner det sådan :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 647
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uha, fremskridt! Møffe accepterer nu, at jeg løfte hans højre bagben :o) DET var han ikke glad for i starten og det var viiiiiiirkelig tungt at løfte! Nu er det da stadig lidt tung, men han stritter ikke imod :-D

 

Og synes også, at han er blevet mere stabil på venstre bagben :5up:

 

På onsdag skal vi ud på Landbohøjskolen igen til genoptræning, regner med, at vi begynder på cartrophen-behandling der (bruskopbyggende indsprøjtning, som hunden skal have 4 gange med 5-7 dages mellemrum).

 

Priserne varierer desværre på den behandling alt efter hvor mange behandlinger den enkelte klinik sælger, så det bliver ikke den klinik, hvor jeg er i praktik - der er den simpelthen for dyr til min økonomi. Og er den ikke billig nok på KVL, så må det blive ved Claus Sloth (der koster den kun 400kr. til Møffe, mod vist lidt over 600kr., der hvor jeg er i praktik).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været på landbohøjskolen i dag til genoptræning og nu har vi fået grønt lys til at tage på stranden! :banan:

 

Ikke noget vildt og voldsomt, selvfølgelig, bare noget med et par minutter i sandet eller i vandkanten og så pause. Men ikke desto mindre: Yuhuuu!

 

Og så syntes hun, at han er blevet rigtig god til at støtte på benet :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuh, tak skal I have :lun:

 

Møffe mente det skulle fejres ved at spurte ud i haven i fuld gallop, mor råbte "Møffe, arrgh, neeej!" Møffe sendte mig et sideblik, hoppede over til sit marvben med frække-lege-tagfat-blikket, mor råbte SPYT... UD! Møffe spyttede ud, kiggede sørgmodigt op... Gav mig et kæmpe smil og hoppede derefter over til sin Kong :stupid: Mor var igen over ham, spyyyyt uuuud! Og fat i ham, så han ikke bare kunne hoppe videre... Møffe spyttede ud, mor her så intet andet, slap Møffe, hvorefter Møffe og Jayson hoppede på hinandden i fuld fart fremad-leg og mor her råbte neeeeeeeeeeeeeej!

 

Herefter blev Møffe sendt indenfor :mrgreen: Og Jayson kom med, hvorefter de hygge-gnavede stille og roligt i hinanden *tørrer sved af panden*

 

Kan virkelig mærke her den sidste uges tid (også inden Jayson flyttede ind), at Møffe får det fysisk bedre og bedre :banan: Med alle de dertil hørende ekstra grå hår :damn:

 

:mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kan godt være svært, når de begynder at have det godt igen, men stadig skal holdes i ro. :-D

 

Men det tyder jo på en virkelig vellykket operation. :5up: Og forhåbentlig den sidste han nogensinde skal igennem!!

 

Den er jeg helt 100 med på, han har allerede været så rigeligt igennem i sit endnu korte liv...! :x:

 

Og ja, det er jo kun gode tegn, at han er begyndt at hoppe mere rundt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuh, tak skal I have :lun:

 

Møffe mente det skulle fejres ved at spurte ud i haven i fuld gallop, mor råbte "Møffe, arrgh, neeej!" Møffe sendte mig et sideblik, hoppede over til sit marvben med frække-lege-tagfat-blikket, mor råbte SPYT... UD! Møffe spyttede ud, kiggede sørgmodigt op... Gav mig et kæmpe smil og hoppede derefter over til sin Kong :stupid: Mor var igen over ham, spyyyyt uuuud! Og fat i ham, så han ikke bare kunne hoppe videre... Møffe spyttede ud, mor her så intet andet, slap Møffe, hvorefter Møffe og Jayson hoppede på hinandden i fuld fart fremad-leg og mor her råbte neeeeeeeeeeeeeej!

 

Herefter blev Møffe sendt indenfor :mrgreen: Og Jayson kom med, hvorefter de hygge-gnavede stille og roligt i hinanden *tørrer sved af panden*

 

Kan virkelig mærke her den sidste uges tid (også inden Jayson flyttede ind), at Møffe får det fysisk bedre og bedre :banan: Med alle de dertil hørende ekstra grå hår :damn:

 

:mrgreen:

 

Øv altså, MOAR er altså også SÅÅÅÅÅÅÅÅ kedelig............. Når nu jeg har en fest :klap::banan::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv altså, MOAR er altså også SÅÅÅÅÅÅÅÅ kedelig............. Når nu jeg har en fest :klap::banan::vuf:

 

Præcist :mrgreen:

 

Møffe må virkelig tro, at jeg er fra snøvsen, men panikker jo totalt, hver gang han begynder på sådan noget :genert: naboerne må også tro, at jeg har fået en hjerneblødning, før i tiden hørte de jo kun "dyyygtig Møffe, Møøøffeee, åh så dygtig drengen" og sådanne ting herindefra - og nu går jeg pludselig rundt og råber :genert:

 

Og lige fedt hjælper det :stupid: Ballade-hund! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Synes efterhånden at det er på tide med en opdatering af en art :genert:

 

Jeg er lidt på bar bund med, hvordan det går...

 

Vi har ikke været til genoptræning siden engang i sidste måned, da jeg har fået arbejde (hurra for det!). Det er selvfølgelig godt, men problemet var bare, at jeg ikke fik et fast skema før efter tre uger - og derfor først har tid til genoptræning d. 7.november... Noget sandt møg, imo.

 

Møffe har desværre haltet lidt... Først haltede han et par gange på højre bagben ==>> en uges tid med minimum at motion og i line. Årsagen er ukendt, måske det var korsbåndet, måske noget andet :vedikke:

 

Så haltede han fandme på venstre bagben onsdag i sidste uge... Kun den ene aften, godt nok, men alligevel. Så ro på igen.

 

På "positiv-siden" er, at der ikke har været noget ellers! Og så var vi til ledmanipulatør i mandags. Lone fra The Touch, som jeg ved flere bruger herinde...

 

Møffe blev rettet lidt op et sted i nakken og et sted ryggen, derudover var der også noget med det ene forben, da der var faldet lidt ud af noget, hvorfor det enten var lidt længere eller kortere end det andet.

 

Det sidste var bækkenet, der var meget skævt eller hvad man kalder det. Så grundet sidstnævnte, skal vi lige have en update her i weekenden om, hvordan det står til...

 

Jeg har ikke bemærket nogle egentlig forbedringer. Vi har haft et par virkelig overdådige velkomstner og han gik måske lidt frejdigere op ad trappen i går? Men så har der heller ikke været andet.

 

Men da vi kørte hjem fra Lone blev jeg selvfølgelig også nødsaget til at lave en hård opbremsning, hvorfor Møffe faldt ned mellem sæderne... Han er spændt fast, men selen kan ikke blive kort nok til, at det hjælper en skid mod sådan noget... Så næste gang ryger han i bagagerummet! Frygter, at det faldt slog hans bækken tilbage i forkert stilling...

 

Men vi er i hvert fald spændte, gennemgående så går det meget bedre med Møffe end for et par måneder siden! Men jeg er godt nok spændt på, hvordan det ser ud d. 7. nov. grundet den manglende optræning og oven på halte-episoderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber hans halten skyldes bækkenet og at det stopper nu med det samme :x:

 

Vil virkelig anbefale at tage op til Lone igen nogle gange, med 2-4 ugers mellemrum, selvom Motor er blevet holdt i ro flere dage efter hver gang, tog det alligevel en håndfuld gange før hans bækken blev siddende. Her har det været forskelligt om jeg syntes jeg kunne se forskel hurtigt eller om der er gået længere - er dog blevet bedre til at få fornemmelse af, at det sidder forkert igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Hvor surt og syndt.

 

Er selv saa bange for alt det der med medfodte hofteproblemer osv. for der er saa mange hunde efterhaanden der lider af det.

 

Hvordan er hans foraeldres hofte resultater?

 

Nu husker jeg, du udstiller ham og han klarer sig virkelig flot paa udstillinger, men er det noget I vil/kan fortsaette med?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Yippeee :roll:

 

Det sure med det søde!

 

Vi har haft en hård dag i dag med både dyrlæge, genoptræning og kiropraktor.

 

Den hårde opbremsning jeg lavede, da jeg kørte hjem fra ledmanipulatøren sidste gang, har formodentligt slået Møffes bækken tilbage i skæv position (det så dog bedre ud end sidst), hans ene skulder skæv, hans nakke skæv - og måske én ting til, det er jeg ikke sikker på? Det er så lige blevet rettet idag, da vi var forbi ved Lone igen - hun er sq alletiders! Jeg var nær aldrig kommet ud af døren, sådan som vi snakkede :oops: Tror vi snakkede i 20minutter, hvoraf de 10 af dem var inde i næste klients tid, ups :oops: Men det var altså ikke min skyld alene, jeg var ikke den eneste, der ikke kunne holde mund :mrgreen:

 

Derudover har opbremsningen formodentligt gjort én lorteting til... Nemlig dræbt én af Møffes tænder, da han måske slog den ind i et sæde :???: Opdagede at han var brun på det nederste af venstre, øvre hjørnetand sidste søndag. Her i lørdags var den så pludselig lilla... Så vi tog til dyrlæge i dag med Møffe, der oven i dette også har fået en rød og irriteret pote. Inde hos dyrlægen fik vi snakket om lidt af hvert, fra skjoldbruskkirtler i BARF-produkterne (rigtig skidt faktisk, jeg køber ALDRIG mere kød fra BARF-forhandlerne!) til at Møffe med 95% sandsynlighed har allergi. Ikke voldsomt, men allergi. Jaja, da.

Anyways, ét styks halvdød hjørnetand, som vi skal holde øje med og eventuelt rodbehandle, ekstrahere eller udskifte med en ny... Hvis han begynder at få smerter, det har han heldigvis ikke endnu.

 

Skal der bare altid være ét eller andet i vejen med ham? :hmm:

 

Anyways, genoptræning var tilgengæld næsten udelukkende positivt! Møffe blev rost stort for styrken i sine bevægelser i waterwalkeren og han gik på samme hastighed, som sidst vi var afsted - og i længere tid :klap: Han var godt til slalom og han var riiimelig god til forhindringsbanen. Sådan da. Han væltede i hvert fald kun én bom ad gangen i stedet for alle tre :mrgreen:

 

Desværre virker han til at aflaste sit højre ben en smule og straks tænker man jo korsbåndet. Men Lone (ledmanipulatøren) sagde, at det var meget normalt her i tilpasningsfasen, hvor hans muskler nærmest er ligeligt fordelt. Det var jo godt og rart at få at vide.

 

Derudover har Møffe fået grønt lys til at lege lidt nu :klap: Behersket, godt nok, men han må nu :banan: Og vi skal ud og løbe-løbe-løb-løb. Og vigtigst af alt: Bakker! Masser af bakker! Han skal have muskler på sine lår og omkring hofterne. Og der skal vi ud og bruge bakker.

 

Men hun sagde direkte, at hans knæ er fit for fight nu og nu skal vi igang med at træne de egentlige belastninger :lun: Så vi skal lige have lidt mere sikkerhed i koordinationen og styrken, så kan han slippes helt løs :yeah:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...