Hop til indhold

For helvede da også...


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

:ae: Stakkels Møffe. Øv at det ikke bare kunne være simpelt.

 

Er forsikringen brugt op? Eller dækker den, hvis han "venter" med at springe korsbåndet til om et år?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 647
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:ae: Stakkels Møffe. Øv at det ikke bare kunne være simpelt.

 

Er forsikringen brugt op? Eller dækker den, hvis han "venter" med at springe korsbåndet til om et år?

 

Jeg fornyede forsikringen i september, så den er næsten helt frisk - den knude, han fik opereret væk og den smule genoptræning, jeg har kunnet få dækket, har kun tager rundt regnet 3000kr. af forsikringssummen. Så der er 22'000 tilbage for i år og operationen koster "kun" 18'000kr, så alt burde dækkes, udover selvrisiko, medicin med hjem og så de 20% de aldrig dækker.

 

Så en 12-14 tusind burde jeg få hjem igen. Gud ske lov da... De dækker heldigvis to knæoperationer og ikke kun en!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Øv en Update for dig og møffe. Godt humøret ikke fejler noget hos møffedyret :-) det er bare så hårdt når ens dejlige hund ikke er 100 % Tror du korsbåndet så vil springe på et tidspunkt eller? Undskyld spørgsmålene, har virkelig tænkt på jer idag. Stort knus herfra

 

Fik lige læst indlæg igen - dejligt med en god forsikring!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv en Update for dig og møffe. Godt humøret ikke fejler noget hos møffedyret :-) det er bare så hårdt når ens dejlige hund ikke er 100 % Tror du korsbåndet så vil springe på et tidspunkt eller? Undskyld spørgsmålene, har virkelig tænkt på jer idag. Stort knus herfra

 

Fik lige læst indlæg igen - dejligt med en god forsikring!!!

 

Jeg vil sige, der er nok ca. 10% sandsynlighed for, at det holder? Måske 25%? Aner det ikke, Claus virkede ret "dommedagsagtig". Så på sin vis, så går jeg bare rundt og venter på at hviletiden er overstået og så sprænger det nok, når vi går i gang igen :-/

 

The never-ending story, lyder det til. Kan virkelig godt forstå du ville ønske, det bare kunne blive overstået.

 

Ja, hvis det var overstået, så vidste jeg, hvad jeg stod med og så ville det værste være ovre om et par måneder. Nu står der en dum tid foran os og derefter, så kommer den værste jo nok :-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor er det synd for jer!

Det må være hårdt at gå og vente på om det springer eller ej og hvis han endda har smerter mens I venter :(

Håber det gror sammen igen af sig selv...

 

Jeg fornyede forsikringen i september, så den er næsten helt frisk - den knude, han fik opereret væk og den smule genoptræning, jeg har kunnet få dækket, har kun tager rundt regnet 3000kr. af forsikringssummen. Så der er 22'000 tilbage for i år og operationen koster "kun" 18'000kr, så alt burde dækkes, udover selvrisiko, medicin med hjem og så de 20% de aldrig dækker.

 

Så en 12-14 tusind burde jeg få hjem igen. Gud ske lov da... De dækker heldigvis to knæoperationer og ikke kun en!

 

Hvad så hvis der sker noget efter det her? Det er godt nok dejligt at du har en god forsikring og mulighed for at betale selvrisikoen, ved slet ikke hvad jeg skulle gøre hvis der skete noget så jeg var nød til at hive 2x12000 kroner frem på så kort en periode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor er det synd for jer!

Det må være hårdt at gå og vente på om det springer eller ej og hvis han endda har smerter mens I venter :(

Håber det gror sammen igen af sig selv...

 

 

Han har heldigvis ingen smerter, så længe det ikke er overbelastet/fejlbelastet - men bliver det det, kan det gøre rigtig nas.

 

Og ja, det er rigtig ufedt, for jeg venter jo ligesom bare, at det sprænger før ellers senere...

 

 

 

Hvad så hvis der sker noget efter det her? Det er godt nok dejligt at du har en god forsikring og mulighed for at betale selvrisikoen, ved slet ikke hvad jeg skulle gøre hvis der skete noget så jeg var nød til at hive 2x12000 kroner frem på så kort en periode.

 

Så må jeg selv betale, desværre. Men synes, at det er stort, at forsikringen faktisk dækker to operationer, så jeg klager ikke... Men risikoen er der jo desværre for, at Møffe laver noget bullshit og smadrer det nyopererede knæ og skal ind igen, så hvis det sprænger, så satser jeg på, at jeg formår at holde ham i tilstrækkelig ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Det går fint med Møffe ind til videre. Han hader sit nye kosttilskud, der skulle være "allergivenligt" på ét eller andet plan. Men ok, han får så lidt af det (25-30gram dagligt), at skulle der var én af de ting deri han reagerer på, så tror jeg ikke han får nok. Så satser jeg på, at forhandleren havde ret og det hjælper på Møffes ben og allergi (selvom det lyder lidt mirakelagtigt).

 

Han er ved at acceptere sit nuværende foder, han er altså ikke til fisk... Men der kommer jo ikke andet og så må man jo spise det :mrgreen: Har bestilt en ny sæk, Acanas fiskeudgave i stedet for Orijens - kan være han er mere til grøntsager :engel:

 

Halten har vi ikke set noget til endnu :banan: Så jeg satser på, at det fortsætter sådan og FORSØGER at holde Møffe i ro. Men han får altså nogle flip nu og da, især hvis han har fået noget lækkert mad:

 

 

Og nogle gange så tager han altså bare lige fusen og springer afsted, når man tror han er for træt til andet end at sjoske :lol: Eksempelvis da jeg kaldte stille og roligt på Møffe i morgen (der lå og sov) og han så gallopere ind og op i min seng... :stupid: Heldigvis er han dog rolig det meste af tiden!

 

Men alt i alt, så går det i hvert fald rimelig godt og nu satser jeg bare på, at korsbåndet HOLDER, heler op og HOLDER resten af Møffes liv! Og nu glæder både jeg og Møffes os til at vi må gå lidt mere end 20 minutter ad gangen, for det er da til at blive SINDSSYG af!

 

Og mit store dilemme: Skal jeg eller skal jeg ikke tilmelde mig udstillingen d. 21. i Nyborg, hvor der uddeles hitlistepræmier? Møffe er jo trods alt på hitlisten...! Og hvad med Vinterskuet d. 29. januar? Han er jo færdig med sin hvileperiode der og må begynde på lidt igen... Men uuuh!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, øv, øv - jeg har en schæfer, som også rev korsbåndet delvist over. Han blev også ordineret ro osv, og det gik godt - med mindre han lavede 'meget' - så haltede han. Det viste sig senere, at det slet ikke var vokset rigtigt sammen, så nu har han meget slidgigt i det og er opereret i det 2 gange :-( .. efter 2. operation troede jeg faktisk ikke han ville komme til at gå igen - han havde ingen muskler tilbage og gik virkelig dårligt. MEN nu går han næsten helt normalt - han har ikke ondt (smertestillende ændrer ikke hans gang), men han går en anelse 'mærkeligt' - dyrlægen siger det er sener osv der er blevet en anelse mindre elastiske. Jeg holder stadig hans muskler vedlige ved at gå på løbebånd med ham med vægt på bagbenene samt 'op-ad-bakke' noget af tiden. Men det er en sej kamp - så krydser virkelig fingre for Møffe !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, øv, øv - jeg har en schæfer, som også rev korsbåndet delvist over. Han blev også ordineret ro osv, og det gik godt - med mindre han lavede 'meget' - så haltede han. Det viste sig senere, at det slet ikke var vokset rigtigt sammen, så nu har han meget slidgigt i det og er opereret i det 2 gange :-( .. efter 2. operation troede jeg faktisk ikke han ville komme til at gå igen - han havde ingen muskler tilbage og gik virkelig dårligt. MEN nu går han næsten helt normalt - han har ikke ondt (smertestillende ændrer ikke hans gang), men han går en anelse 'mærkeligt' - dyrlægen siger det er sener osv der er blevet en anelse mindre elastiske. Jeg holder stadig hans muskler vedlige ved at gå på løbebånd med ham med vægt på bagbenene samt 'op-ad-bakke' noget af tiden. Men det er en sej kamp - så krydser virkelig fingre for Møffe !!!

 

Pruha, øv for en omgang! Hvis Møffe fortsætter med at halte, bliver det nok også operation fra vores sidde. Jeg kan jo ikke holde ham i ro hele livet, bare for at undgå en operation og genoptræning - så er han bedre tjent med at få fred, han trives virkelig ikke med det. Men det må jeg tage med Claus, hvis det er, til den tid.

 

Jeg håber alt det bedste for din dreng! :x:

 

Sikke en dejlig video, er vild med hans "kamera angreb" :klap:

 

Heh, også her - og dybt forbudt er det jo faktisk for ham :lol: Men han er jo et levende væsen og kan ikke styres 100%, lige meget hvor meget man gerne ville lige på det her punkt. Og slet ikke når man lige har fået lækker mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går fint med Møffe ind til videre. Han hader sit nye kosttilskud, der skulle være "allergivenligt" på ét eller andet plan. Men ok, han får så lidt af det (25-30gram dagligt), at skulle der var én af de ting deri han reagerer på, så tror jeg ikke han får nok. Så satser jeg på, at forhandleren havde ret og det hjælper på Møffes ben og allergi (selvom det lyder lidt mirakelagtigt).

 

Han er ved at acceptere sit nuværende foder, han er altså ikke til fisk... Men der kommer jo ikke andet og så må man jo spise det :mrgreen: Har bestilt en ny sæk, Acanas fiskeudgave i stedet for Orijens - kan være han er mere til grøntsager :engel:

 

Halten har vi ikke set noget til endnu :banan: Så jeg satser på, at det fortsætter sådan og FORSØGER at holde Møffe i ro. Men han får altså nogle flip nu og da, især hvis han har fået noget lækkert mad:

 

 

Og nogle gange så tager han altså bare lige fusen og springer afsted, når man tror han er for træt til andet end at sjoske :lol: Eksempelvis da jeg kaldte stille og roligt på Møffe i morgen (der lå og sov) og han så gallopere ind og op i min seng... :stupid: Heldigvis er han dog rolig det meste af tiden!

 

Men alt i alt, så går det i hvert fald rimelig godt og nu satser jeg bare på, at korsbåndet HOLDER, heler op og HOLDER resten af Møffes liv! Og nu glæder både jeg og Møffes os til at vi må gå lidt mere end 20 minutter ad gangen, for det er da til at blive SINDSSYG af!

 

Og mit store dilemme: Skal jeg eller skal jeg ikke tilmelde mig udstillingen d. 21. i Nyborg, hvor der uddeles hitlistepræmier? Møffe er jo trods alt på hitlisten...! Og hvad med Vinterskuet d. 29. januar? Han er jo færdig med sin hvileperiode der og må begynde på lidt igen... Men uuuh!

 

Dejligt Møffe :lun:

Der er nu ikke noget så skæg som at se en berner der godt er klar over at han skal være forsigtig, men hvor kroppen næsten ikke kan holde op med at hoppe :sjov:

Og mit egoistiske ønske er at du selvf. skal med til Nyborg den 21. januar, for så kan jeg nusse Møffe :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dejligt at se ham med lidt go i :hjerte: Jeg får det stadig dårligt ved tanken om den første video, hvor han ikke kunne gå :(

 

Mht udstillinger, så aner jeg jo intet om, hvad der foregår. Hvor belastende vil det være for ham? Hvad skal han fysisk lave?

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt Møffe :lun:

Der er nu ikke noget så skæg som at se en berner der godt er klar over at han skal være forsigtig, men hvor kroppen næsten ikke kan holde op med at hoppe :sjov:

Og mit egoistiske ønske er at du selvf. skal med til Nyborg den 21. januar, for så kan jeg nusse Møffe :hjerte:

 

Vil vildt gerne med til Nyborg! Savner jo udstillingerne og så et andet sted at Chinook også skulle afsted :banan: Og så hitlistepræmierne... Jamen, der er så meget! Men skal have en aftale i hus med nogen om kørsel frem og tilbage samme dag, hvilket nok kan være pænt svært... Og så skal Møffe jo helst være på toppen igen til den tid og tilmeldingen er jo dyr nu, da det er 2. frist, så det er en del penge ud af vinduet, hvis han ikke må deltage...

 

Hvor er det dejligt at se ham med lidt go i :hjerte: Jeg får det stadig dårligt ved tanken om den første video, hvor han ikke kunne gå :(

 

Mht udstillinger, så aner jeg jo intet om, hvad der foregår. Hvor belastende vil det være for ham? Hvad skal han fysisk lave?

 

Det er ikke sjovt, når båndet er sprængt, nej :´(

 

Det er meget forskelligt, hvor krævende udstillinger er. Det kan være alt fra at man skal løbe én runde, pause, stå i en 2-4 minutter og løbe en runde - til at skulle løbe 5-10 runder i ringen og stå i en 20-25 minutter i alt, hvis hunden går videre (det oplevede vi i Køge, det var sindssygt!). Dommeren i Køge syntes jo det var svært og Møffe endte ud som 4. bedste hanhund på dagen, så det var flere bedømmelser/placeringer han skulle igennem der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, Nyborgudstillingen går ikke, kan jeg lige se, når jeg regner på ugedagene, hvilket jeg åbenbart ikke kunne før :megaked: Han er først færdig d. 27. januar med sin hvileperiode, så det tør jeg sq ikke... Men må spørge til genoptræning på mandag, hvad de mener med Vinterskuet d. 29. januar. Der er måske en chance! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, Nyborgudstillingen går ikke, kan jeg lige se, når jeg regner på ugedagene, hvilket jeg åbenbart ikke kunne før :megaked: Han er først færdig d. 27. januar med sin hvileperiode, så det tør jeg sq ikke... Men må spørge til genoptræning på mandag, hvad de mener med Vinterskuet d. 29. januar. Der er måske en chance! :x:

 

Øøøøøøvvvvv :cry: Det kunne ellers have været så hyggeligt at hilse på.

 

Men jeg forstår dig godt. Hellere springe over end at Møffe skulle gå mere i stykker. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øøøøøøvvvvv :cry: Det kunne ellers have været så hyggeligt at hilse på.

 

Men jeg forstår dig godt. Hellere springe over end at Møffe skulle gå mere i stykker. :kys:

 

Ja, rigtig øv... Men satser på noget på Fyn senere i år til engæld. Berner festival måske nok, håber jeg, hvis altså jeg har penge til det til den tid :-) satser på atjeg har fået et nyt arbejde der :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

P*s også.

 

Nu røg det vist... Ville give Møffe et søg i haven og han søgte lykkeligt, hvorfor jeg lader ham alene og laver noget andet. Da jeg så står i stuen senere, høre jeg en underlig piv-agtig lyd (lukket dør, så lyden gik ikke ordentligt igennem) og tænker "hvad skete der nu?". Kigger over mod stuedøren, hvor Møffe kommer løbende på tre ben :-(

 

Øv for den da også... Havde virkelig håbet, at vi slap for det her :-( Så nu må jeg ringe i morgen til Claus og finde ud af hvornår Møffe kan blive opereret (for forhåbentligt sidste gang i sit liv!!!). Hvis korsbåndet mod forventning ikke er revet helt over, men det er det, der driller... Så bliver det formodentlig gjort alligevel, for Møffe er åbenbart bare svag i de ledbånd :vedikke: Og så vil det altså være dyremishandling at han hele sit liv skulle være på on/off hvileperiode, optræningsperiode og evt. kort normalt liv.

 

Denne gang har jeg heldigvis penge til, at Møffe kan få et ordentligt genoptræningsforløb fra start af! Så vi forhåbentligt er lidt hurtigere på toppen :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mærkelige er egentlig bare, at han ikke piver, som han gjorde sidst... Men det kan jo være, jeg husker forkert og han ikke pev i starten, men at det kome stille og roligt... Han sad glad og tiggede aftensmad, så ikke forvildet ud eller noget. Men halter rundt på tre ben og er tydeligt plaget, når han bevæger sig.

 

Men straks han kom ind og havde lagt sig, rullede han om på ryggen til en omgang nusning :confused:

 

Altså, det kræ er da for viderekommende...

Link til indlæg
Del på andre sites

arj hvor ærgerligt :( skal det gå hurtigt med sådan en operation, så? og er hans opererede ben helt klar til at tage belastningen, mens det andet kommer sig?

 

Jo hurtigere han kommer under kniven, jo bedre. Han belaster jo det andet ben og skævbelaster sig selv når han halter.

 

Herudover er der også risikoen for skade på menisken, når der ikke er nogen "elastisitet" i benet. Så jeg satser på, at jeg får bestilt en tid snarligt i morgen...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...