Hop til indhold

Bella har bidt kæresten


Gæst mulle1026
 Share

Recommended Posts

Gæst mulle1026

som overskriften siger har bella der er en amstaff på ca 6 måneder bidt kæresten i hånden uden varsel,

 

Vi har kun haft Bella i ca 14 dage

 

vi har 2 børn

 

Hvad havde i gjort?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 122
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Tanten
som overskriften siger har bella der er en amstaff på ca 6 måneder bidt kæresten i hånden uden varsel,

 

Vi har kun haft Bella i ca 14 dage

 

vi har 2 børn

 

Hvad havde i gjort?

 

Først og fremmest havde jeg forsøg at analysere mig frem til hvorfor hunden gjorde det.

 

Hvordan er deres generelle indbyrdes forhold?

Hvad skete der op til uheldet?

Er hunden i løbetid eller hvor befinder den sig i cyklussen?

Var der mad indblandet?

Blev hunden måske vækket og defor forskrækket?

Osv. osv.

 

Måske det vil hjælpe dig hvis du bare skriver ned her - i en stor pærevælling efterhånden som du kommer i tanke om noget.

 

UPS - overså lige det med de 14 dage - Hvad er der sket i hundens liv før I fik den!! Det er nok også et rimeligt spørgsmål at afklare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulle1026

han sad i sofaen og så tv da hun pludselig bed ham i hånden

 

vi har købt hende af en ung mand der kun har haft hende i 3 måmede r

 

Bella knurrer og gør meget af vores anden hund og prøver ligesom at tage komandoen

 

vi har prøvet at ignorere hende, det gør det bare værre.

 

vi har prøvet at aflede hende når hun gør det ,men det er meget svært at trænge ind til hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulle1026

jeg vil kalde det et bid da han ikke så på hende eller noget og der var mærker af tænderne i hans hånd.

 

der var ikke mad indblandet

 

han havde kort forinden siddet og kælet med hende og hun lagde sig ned på gulvet og pludselig for hun op og bed ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
jeg vil kalde det et bid da han ikke så på hende eller noget og der var mærker af tænderne i hans hånd.

 

der var ikke mad indblandet

 

han havde kort forinden siddet og kælet med hende og hun lagde sig ned på gulvet og pludselig for hun op og bed ham

OK så er det kun en markering, ikke at det ikke er slemt nok. Men bider den i en hånd for alvor er der blod de små knogler i hånden vil være knækkede, også selv om den kun er ca 6 mdr...

 

Som Tanten skriver ville jeg prøve at analysere hændelsen... Kan der være et eller andet som kan have stukket hunden, eller på anden måde påført den en smerte?

Kan den have ondt og kærsten er kommet til at irritere det øme punkt og der af kommer markeringen??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Bella knurrer og gør meget af vores anden hund og prøver ligesom at tage komandoen

 

vi har prøvet at ignorere hende, det gør det bare værre.

 

vi har prøvet at aflede hende når hun gør det ,men det er meget svært at trænge ind til hende

Er det ikke leg når bella knurre og gør?

Ved du om Bella har været vandt til andre hunde fra den tidligere ejer fik hende? (jeg går ud fra den tidligere ejer fik hend så 8ugers hvalp)

De første uger er jo yderst vigtige for socialiceringen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulle1026
Er det ikke leg når bella knurre og gør?

Ved du om Bella har været vandt til andre hunde fra den tidligere ejer fik hende? (jeg går ud fra den tidligere ejer fik hend så 8ugers hvalp)

De første uger er jo yderst vigtige for socialiceringen

 

 

 

den tidligere ejer sagde at hun var vant til andre hunde og katte

 

men det syntes jeg ikke det ser ud til at hun er, da hun er meget vild når vi møder andre hunde på vores gå ture

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
den tidligere ejer sagde at hun var vant til andre hunde og katte

 

men det syntes jeg ikke det ser ud til at hun er, da hun er meget vild når vi møder andre hunde på vores gå ture

Hvis du er usikker på hunden synes jeg ikke i skal lade de to hunde være alene overhovedet! Hvad med den anden hund respektere den når Bella knurre?

 

Hvad angår markeringen på din kærste angår tror jeg ikke jeg ville gøre ret meget ved det udover at holde øje med Bella og se hvordan det går et stykke tid...Det er meget svært at sidde på et forum og sige hvad og hvordan i skal reagere, man kan jo af gode grunde ikke se havd der er sket;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Er det ikke leg når bella knurre og gør?

Ved du om Bella har været vandt til andre hunde fra den tidligere ejer fik hende? (jeg går ud fra den tidligere ejer fik hend så 8ugers hvalp)

De første uger er jo yderst vigtige for socialiceringen

 

Den tidligere ejer havde hunden i 3 måneder - ergo er det som minimum hundens tredje hjem :-)

 

Jeg tør ikke komme med bud på hvorfor det er sket - det er jeg overhovedet ikke kompetent til.

 

Men hvad jeg ville gøre er at finde ud af så meget om hundens fortid som muligt.

Samt undersøge om det evt. kan være smerte, jeg har selv prøvet at have en hund der havde smerter og de reagere "underligt" (for os) i mange situationer.

 

Min hund er feks. meget følsom når hun ligger mellem sofaen og sofabordet og jeg skal ikke læne mig ind over hende eller rejse mig for hurtigt og feks svinge benene ind over hende. Måske Bella har følt sig presset eller indeklemt (klausofobi ;-)).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Den tidligere ejer havde hunden i 3 måneder - ergo er det som minimum hundens tredje hjem :-)

 

Jeg tør ikke komme med bud på hvorfor det er sket - det er jeg overhovedet ikke kompetent til.

 

Men hvad jeg ville gøre er at finde ud af så meget om hundens fortid som muligt.

Samt undersøge om det evt. kan være smerte, jeg har selv prøvet at have en hund der havde smerter og de reagere "underligt" (for os) i mange situationer.

 

Min hund er feks. meget følsom når hun ligger mellem sofaen og sofabordet og jeg skal ikke læne mig ind over hende eller rejse mig for hurtigt og feks svinge benene ind over hende. Måske Bella har følt sig presset eller indeklemt (klausofobi ;-)).

 

Måske du mener at kæresten hedder Klaus :hmm::-D

 

Jeg tror også at der kan være smerter involveret.

 

Derudover er der så mange andre aspekter der kan være vigtige, hvordan behandler i hende og jeres anden hund?

Hvad gør i når de har det i mener er konflikter?

Eller er det leg?

Hvordan har hendes liv været hos tidligere ejer?

 

Respekterer den anden hund Bella og hendes grænser?

 

Det er min erfaring at en omplaceringshund skal have masser af tid til at falde til, og en masse tålmodighed og tillidsvækkende opførsel fra nye ejeres side.

 

Det er meget krævende at få nyt hjem, og Bella er ikke meget andet end en hvalp.

 

En markering ville jeg ikke gøre noget ved.

 

Jeg ville notere mig hendes grænser og instruere børnene i at opføre sig på en måde der ikke overskrider Bellas grænser :-)

 

Og så ville jeg få hende tjekket hos dyrlæge og kiropraktiker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

som overskriften siger har bella der er en amstaff på ca 6 måneder bidt kæresten i hånden uden varsel,

 

Vi har kun haft Bella i ca 14 dage

 

vi har 2 børn

 

Hvad havde i gjort?

 

Jeg ville have leveret Bella tilbage.

 

Uanset hvor glad jeg er for hunde, så ville hensynet til mine børn komme i første række.

Jeg tror du har det lige sådan, siden du nævner dine børn.

 

Og når I kun har haft Bella i 14 dage, så kan hun sagtens huske sin tidligere ejer, der sikkert også er fuld af forståelse for at I ikke kan beholde hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulle1026
Jeg ville have leveret Bella tilbage.

 

Uanset hvor glad jeg er for hunde, så ville hensynet til mine børn komme i første række.

Jeg tror du har det lige sådan, siden du nævner dine børn.

 

Og når I kun har haft Bella i 14 dage, så kan hun sagtens huske sin tidligere ejer, der sikkert også er fuld af forståelse for at I ikke kan beholde hende.

 

 

vi kan ikke få fat i den tidligere ejer.

 

vi skal til dyrlæge med hende i morgen for at få hende tjekket og alt efter hvad de siger bliver hun måske aflivet, for jeg har snakket med dyrlægen i dag og de rådede os til at få hende tjekket og måske aflive hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
vi kan ikke få fat i den tidligere ejer.

 

vi skal til dyrlæge med hende i morgen for at få hende tjekket og alt efter hvad de siger bliver hun måske aflivet, for jeg har snakket med dyrlægen i dag og de rådede os til at få hende tjekket og måske aflive hende.

Med baggrund i hvad?

 

Mange dyrlæger ved ikke ret meget om hundeadfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi kan ikke få fat i den tidligere ejer.

 

vi skal til dyrlæge med hende i morgen for at få hende tjekket og alt efter hvad de siger bliver hun måske aflivet, for jeg har snakket med dyrlægen i dag og de rådede os til at få hende tjekket og måske aflive hende.

 

Jeg forstår dig godt. Jeg har selv haft en hund, som vi måtte lade aflive dengang jeg havde børn. En schæferhund.. Han snappede en masse mennesker inden vi tog beslutningen. Uden grund. Da han en dag knurrede af min 9 årige datter da hun vendte hjem fra en ferie, så turde vi ikke beholde ham mere.

 

Men det er ikke sjovt. Man spekulerer altid på, om der var mere, man kunne have gjort...

Det går bare ikke at eksperimentere når der også er børn i huset....

Ihvertfald turde VI ikke vente længere.

 

Der er osse det ved det, at når man først er blevet utryg ved hunden, så er det som om problemerne hurtigt kan blive endnu større....

 

Men snak nu først med dyrlægen. Måske ER der en fysisk grund til at hun bed..

 

Hvorfor kan I ikke få fat i den tidligere ejer, i disse mobil-tider? :???:

Er Bella blevet registreret i Dansk Hunderegister??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulle1026
Jeg forstår dig godt. Jeg har selv haft en hund, som vi måtte lade aflive dengang jeg havde børn. En schæferhund.. Han snappede en masse mennesker inden vi tog beslutningen. Uden grund. Da han en dag knurrede af min 9 årige datter da hun vendte hjem fra en ferie, så turde vi ikke beholde ham mere.

 

Men det er ikke sjovt. Man spekulerer altid på, om der var mere, man kunne have gjort...

Det går bare ikke at eksperimentere når der også er børn i huset....

Ihvertfald turde VI ikke vente længere.

 

Der er osse det ved det, at når man først er blevet utryg ved hunden, så er det som om problemerne hurtigt kan blive endnu større....

 

Men snak nu først med dyrlægen. Måske ER der en fysisk grund til at hun bed..

 

Hvorfor kan I ikke få fat i den tidligere ejer, i disse mobil-tider? :???:

Er Bella blevet registreret i Dansk Hunderegister??

 

 

 

 

han tager ikke telefonen hvis jeg ringer og han besvarer ikke sms.

 

den tidligere ejer siger at han har sendt de papirer fra dansk hunderegister men vi har ikke modtaget dem og det var et par dage efter vi havde købt bella.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulle1026
OK, dumt spørgsmål;

 

Var han holdt op med at kæle for hende?

Måske det er "hendes" måde at sige ">bliv ved" men hun har bare aldrig lært hvor blidt det skal gøres?[/quote

 

 

ja han var holdt op med at kæle for hende da hun lagde sig ned

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange dyrlæger ved ikke ret meget om hundeadfærd.

 

Nemlig! Dyrlæger bør ikke anbefale aflivning af et dyr hvis der er tale om et adfærdsproblem. Det er kun en veluddannet adfærdsbehandler, som er kvalificeret til den slags anbefalinger.

 

Dyrlægen kan anfale aflivning hvis hunden er fysisk syg - ellers ikke...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
han tager ikke telefonen hvis jeg ringer og han besvarer ikke sms.

 

den tidligere ejer siger at han har sendt de papirer fra dansk hunderegister men vi har ikke modtaget dem og det var et par dage efter vi havde købt bella.

 

Så ville jeg nok også undersøge chip når i nu tager til dyrelægen (her tænker jeg ikke på om det er en ulovlig importeret hund, men om alle de hunde der er blevet stjålet her på det sidste :()

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulle1026
Så ville jeg nok også undersøge chip når i nu tager til dyrelægen (her tænker jeg ikke på om det er en ulovlig importeret hund, men om alle de hunde der er blevet stjålet her på det sidste :()

 

 

det bliver undersøgt i morgen når vi aligevel er hos dyrlægen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...