Hop til indhold

Billeder af fremmede bærn med din hund


ridiger
 Share

Recommended Posts

selvom hun overhovedet ikke kan se det.

 

Facebook er stadig et mysterie for mig - nogle bliver totalt fornærmede når jeg tagger dem som røven på en hund :hmm:

 

Vi er vel bare forskellige og har forskellige høflighedsniveauer? Men igen, hvis du ved hun tager billeder, så fjern dit afkom, det tror jeg, at jeg ville gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Facebook er stadig et mysterie for mig - nogle bliver totalt fornærmede når jeg tagger dem som røven på en hund :hmm:

 

Vi er vel bare forskellige og har forskellige høflighedsniveauer? Men igen, hvis du ved hun tager billeder, så fjern dit afkom, det tror jeg, at jeg ville gøre.

 

altså nu må min mor gerne tage alle de billeder hun vil fordi jeg kan se når de bliver lagt på nettet. det er lidt der forskellen er for mig.

 

facebookvenner må gerne lægge billeder op af mig bare de tagger mig så jeg kan se det. Men jeg ville synes det var lidt sært hvis jeg fandt et billede af mig selv på en fremmeds facebook side :hmm:

 

og så afhænger det selvfølgelig af konteksten, hvis jeg stiller mig op og poserer for et kamera til en fest, så er jeg godt klar over at det måske ryger på nettet. Men hvis jeg ikke er klar over at der bliver fotograferet så er det noget andet, synes jeg :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis jeg nogensinde vover mig til nørrebro med mit barn så må du smile alt det til hende du vil :mrgreen:

 

og tilbage til emnet, jeg tror bare at det for mig handler om simpel høflighed og ikke så meget om der er et barn på billedet :hmm:min mor er typen der tager billeder af alt og alle og lægger dem på facebook uden at spørge og jeg synes faktisk det er ret uhøfligt selvom hun overhovedet ikke kan se det.

 

ja, det er nok bare et spørgsmål om høflighedsniveau :mrgreen: jeg bilder mig ind, at jeg har ret god fornemmelse for, hvad folk ikke bryder sig om at blive sat i forbindelse med, eller ikke lige gider dele med verden. og i virkeligheden er jeg selv meget mere følsom, når det er på facebook, og dermed linket til min person, i forhold til, hvis det er vildt fremmede der smider mig op et tilfældigt sted på nettet - der kunne jeg ikke være mere ligeglad.

 

i indien var vi meget, meget eksotiske, må ligge i tusind indiske fotoalbums, også online, med varmeknopper i hovedet og fedtet hår og ferietøj, er HELT ligeglad, så længe de ikke tagger mig i dem :mrgreen:

 

i øvrigt: havde en veninde (indtil hun slettede mig :hmm:) som havde lagt billeder op fra sin mødregruppe. det ene barn så SÅ sært ud, ikke sådan handicappet, bare helt vildt skægt og fjollet, det viste jeg da glad og gerne til alle der gad se - så længe jeg hverken sårer eller skader barn eller forældre, så er jeg ret kold, hvad man ikke ved, har man ikke ondt af :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

altså nu må min mor gerne tage alle de billeder hun vil fordi jeg kan se når de bliver lagt på nettet. det er lidt der forskellen er for mig.

 

facebookvenner må gerne lægge billeder op af mig bare de tagger mig så jeg kan se det. Men jeg ville synes det var lidt sært hvis jeg fandt et billede af mig selv på en fremmeds facebook side :hmm:

 

og så afhænger det selvfølgelig af konteksten, hvis jeg stiller mig op og poserer for et kamera til en fest, så er jeg godt klar over at det måske ryger på nettet. Men hvis jeg ikke er klar over at der bliver fotograferet så er det noget andet, synes jeg :genert:

 

Helt enig.. En af mine tidligere kollegers venner, har et billede af mig (og ham?) på sin FB-side. Det er taget engang i byen kan man se, og han er skidestiv.

Jeg kender ham ikke, men vi har fælles venner, så har nok kommet i de samme kredse engang.

Jeg synes IKKE det er okay at det billede er af mig på hans side, og jeg forstår i øvrigt heller ikke hvorfor.. Det er ikke et specielt billede af ham, men bare et "smiiiil"?..

Det er i øvrigt et vildt gammelt billede..

 

Når jeg kigger hans profil igennem, kan jeg ikke finde det, så det er vist blevet fjernet, efter at vores fælles bekendte lissom gjorde ham opmærksom på at han kendte "hende pigen på billedet"...

Men jeg synes stadig det er sært..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu går snakken kun omkring at posere billederne af folk som man ikke kender så godt til f.eks. en fest. men hvad med at man ligger det op på ens Picasa webmail :vedikke: Der vil folk jo ikke vide at de ligger der, det er jo kun folk som selv bruger Picasa eller hva´

 

Kan andre end dig se dem der?

 

jeg synes ikke man skal lægge billeder på nettet af uvidende folk.

 

Tager man billeder til et kom-sammen kan man jo lige sige "jeg smider dem op på XXXX". Så har folk mulighed for at sige "ja ja, hvor kan jeg se dem?" eller "eeej, det er jeg ikke så glad for, må jeg ikke liige se de af mig først?"..

 

Jeg synes ikke man bør ligge billeder af andre ud til offentlig skue, uden at have fået lov først..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu går snakken kun omkring at posere billederne af folk som man ikke kender så godt til f.eks. en fest. men hvad med at man ligger det op på ens Picasa webmail :vedikke: Der vil folk jo ikke vide at de ligger der, det er jo kun folk som selv bruger Picasa eller hva´

 

jeg siger, som jeg har sagt før: hvad man ikke ved, har man ikke ondt af. men det er der tydeligvis ret delte meninger om :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm jeg tror vi i min familie ser lidt anderledes på det. Jeg har smidt billeder af min nevø og Cooper herind, det aner forældrene intet om. Min far tager jævnligt billeder af mig, min kæreste og ja resten af familien og også gerne film og det hele ligger på picasa og youtube.

 

Det vel og mærke uden vi får noget at vide og det er fuldstændig lige gyldigt hvor dum man ser ud. Desuden tager min store familie ( vi er vel omkring 40 med mine kusiner og fætre på min mors side) altid billeder til familiehalløj, det havner også altid på nettet.

 

Måske forskelligt hvordan man er vokset op? Jeg er født med et kamera og videokamera stukket i hovedet. Min far filmede også mine første tømmermænd, hvor jeg hilste på Ulrik på toilettet. Næste morgen da jeg stod op, var den selvfølgelig sat på i stuen foran hele familien, som var til julefrokost, SKÅL! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...