Hop til indhold

Passer en sheltie til os?

Gæst sarah86
 Share

Recommended Posts

Gæst sarah86

Hej,

Vi er på udkig efter en passende hund til vores familie. Jeg har efterhånden kigget på mange racer, og det er lidt forvirrende for mig at finde rundt i, derfor er det bedst at jeg spørger jer, som har med racen af gøre hver dag :)

Vi er en lille familie med far, mor og to børn. Min søn er 3 og min datter 1,5 år. Vi kan godt lide udeliv, og er aktive med leg, sjov og ballade.

Jeg regner med at hunden får 1-1,5 times gåtur med og uden snor hver dag + lydighedsøvelser og leg hjemme.

Vi er meget hjemme, da børnene er så små, og hvis vi skal besøge venner kan hunden ofte komme med, eller passes hos min gode veninde som har en fransk bulldog.

Jeg sætter pris på en vågen hund, som er frisk og glad, men vil også nyde at hunden kan slappe af når jeg gør det. Det er vigtigt for mig at hunden kan putte med mig, når børnene er lagt i seng f.eks. og ikke tripper for at komme ud. (naturligvis med den forudsætning at den har været godt aktiveret om dagen).

Den kommer til at være alene max 6 timer om dagen.

Lyder det som om en sheltie vil få det godt hos os? og er der noget særligt jeg skal være opmærksom på med netop denne race?

mvh sarah

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke en sheltie, men løber agility, så jeg møder rigtigt mange af dem... Umiddelbart synes jeg at dine børn er meget unge til at en sheltie ville fungere optimalt hos jer...

De fleste sheltier jeg møder har meget let ved at stresse og er lidt "skrøbelige" i min optik...

Men måske er sheltie-ejerne uenige og jeg har bare været uheldig?

Men det lyder ellers som en dejligt hundeliv man kunne få hos jer :-D Jeg ville dog nok bare vælge en lidt mere "robust" race - både i krop og sind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bella_
mange tak for svaret. Jeg ringede til en sheltie opdrætter, og du har helt ret. Jeg ser mig om efter en mere robust type :9

Jeg ville også gjerne hatt en større hund ettersom du har såpass små barn? Kan være det bare er meg, men jeg har alltid foretrukket større hunder sammen med barn da de ofte tåler litt mer av barns behandling :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hva med en golden retriever? Dt lyder umidelbart som om sådan en, eller labradoren ville være noget:-)

Min mor har en Golden. Hun er typen der ville passe perfekt til jer. God som dagen er lang, en puttegøj, siger aldrig en lyd, er altid glad, og elsker en lang gåtur og løbe frit rundt i skov/mark/strand. Og så er de nemme at træne til lydighed og at være alene hjemme.

Hun er så min mors, men jeg ser hende hver dag alligevel, og hun er bare dejlig:lun:

Lige noget andet. Har i undersøgt om jeres børn er allergiske overfor hunde? For mange hunde, bla. goldens og labradoren er vidst ikke allergivenlig :)

Og glæder mig til at høre, hvad i kommer frem til:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 5 months later...

Jeg er helt enig med Harmo9 .

- Jeg har fik min første sheltie da jeg selv var 12, men min bror var kun 3-4 år & der har altså aldrig været nogle problemer.

Så længe du lærer dine børn ikke at hive i pelsen, halen og ørene så vil det fungere fantastisk, men det gælder jo for alle racer af hunde.

- Du kan aldrig være sikker på at du får en "race rigtig" hund, som forstået i at en sheltie burde være reserveret men faktisk i en del tilfælde overhovedet ik er det ;)

Link til indlæg
Del på andre sites