Hop til indhold

Hold da KÆFT... Noget af en oplevelse!!


Franziska
 Share

Recommended Posts

Har lige overværet en episode der ikke er rar på nogen måde..

 

Høre en masse larm uden for vores vindue og går over.. Der er der en brun lab og en lille beagle i snor! og en hvis stor hund (kunne godt ligne en Dogo Argentino, men er ikke særlig dygtig til at se om det virkelig er en) - men den går i hvert faldt løs uden halsbånd eller snor. til at starte med hilser labben og den store på hinanden men pludselig går det galt og de slås..

 

Ejeren kommer gående over mod sin hund (ikke labben) tager fat i hale og nakkeskin - løfter den højt op og KASTER den ned af en lille skrant.. :damn:

 

Hunden lander på siden og kryper så resten af skanten ned og ligger sig der nede.. De to andre hundeejer virker ikke som om de siger noget, og da de går deres vej rejser den stor hvide hund sig og føler med halen mellem sine ben ejeren...

 

Jeg ryster af raseri over at man kan behandle sine dyr på den måde og være så uansvarligt at lade sin hund gå uden snor og halsbånd (om det så er en af de forbudte hunde eller ikke)

 

Og til sidst og ikke mindst frygter jeg lidt for vores egen lille vaps som vi får hjem på tirsdag - ved at ejeren og hunden bor 3 eller 4 opgange fra os.. :damn:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:shock::shock::shock:

 

Jeg er virkelig, virkelig rystet! Ved slet ikke hvad jeg skal skrive.

 

Og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. fik det jo ikke på film, så kan jo ikke rigtig bevise at han har gjort det - ellers havde jeg meldt ham..

 

Og havde egentlig åbnet vindueet for at råbe til ham hvad F***** han havde gang i, men blev usikkert fordi han ikke virkede særlig rar og jeg skal være alene den næste mdr tid.. :damn:

 

Håber hunden er okay..

Link til indlæg
Del på andre sites

For søren jeg havde meldt den klaphat med det SAMME. Hvornår gør han hunden ondt igen? Har den brækket noget, eller gør den det næste gang...

Kan simpelthen ikke forstå den måde at holde hund på. Det burde være forbudt at holde hund resten af livet...

Uhhhh bliver bare så vred :evil:

 

Du kan tro jeg også blev galt.. og holder ekstremt meget øje med nu om han går forbi..

Den eneste grund til at han ikke er meldt er at hvis politiet fjerner hunden, bliver den aflivet.. Så synes det er lidt svært... For det er ellers en dejlig og venlig hund - bare ejeren der er IDIOT:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Den eneste grund til at han ikke er meldt er at hvis politiet fjerner hunden, bliver den aflivet.. Så synes det er lidt svært... For det er ellers en dejlig og venlig hund - bare ejeren der er IDIOT:damn:

Men er det ikke bedre at lade hunden aflive, det mærker den absolut intet til, end at lade den blive hos en ejer som mishandler den?

 

Jeg havde meldt dem og ladet dem fjerne og aflive hunden - det er trods alt en bedre skæbne for den, end at blive hos sin ejer. At få fred mærker hunden intet til, det er i nogle tilfælde det bedste :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det ikke bedre at lade hunden aflive, det mærker den absolut intet til, end at lade den blive hos en ejer som mishandler den?

 

Jeg havde meldt dem og ladet dem fjerne og aflive hunden - det er trods alt en bedre skæbne for den, end at blive hos sin ejer. At få fred mærker hunden intet til, det er i nogle tilfælde det bedste :ae:

 

Ja sådan tænker jeg også lidt - men har snakkede med min udlejer som kender ejeren af hunden lidt, og han siger at han aldrig har set, hørt eller oplevet noget af den art (ikke at det NOGENSINDE må ske!!!!!!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal altid tage dig i agt for aggresive hunde.Mellem Falck og Rådhuset bor en del ,ved jeg. Kun 2 mdr siden 2 piger på 15-16 år blev bidt på stien bag Gadevang. Tåstrupgård kender jeg ikke lige nu.

I Blåkilde findes de også, og een går løs med dem , især efter kl 24.Hanhunden har før skambidt en DSG slemt, den overlevede men mistede et øje. Ved Rønnevangs findes de også, især en pladshund på et bilfirma, der ofte slipper ud af indhegningen, det er en ammstaff.

Så vær beredt og se dig for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal altid tage dig i agt for aggresive hunde.Mellem Falck og Rådhuset bor en del ,ved jeg. Kun 2 mdr siden 2 piger på 15-16 år blev bidt på stien bag Gadevang. Tåstrupgård kender jeg ikke lige nu.

I Blåkilde findes de også, og een går løs med dem , især efter kl 24.Hanhunden har før skambidt en DSG slemt, den overlevede men mistede et øje. Ved Rønnevangs findes de også, især en pladshund på et bilfirma, der ofte slipper ud af indhegningen, det er en ammstaff.

Så vær beredt og se dig for.

 

Pyha.. forstår ikke hvorfor man opdrager sine hunde til at være agressive og hvis det desværre er sådan at hunden bare har udviklet sig sådan - hvorfor tager man ikke forholdsregler om det.. (vi havde en dalmatiner der desværre blev ekstremt agressiv og hun gik med mundkurv når vi var ude (og blev deværre aflivet som 5 årig, da hun var blevet så madagressiv:megaked:)

 

Men fik faktisk snakkede med den kvindlige ejer af hunden igår (tror jeg nok) Hun siger at hunden er en Amerikans Bulldog og ikke har noget imod tæver når de er hvalpe... :damn: (ved så ikke om hun sagde det på den måde fordi det er en lille tæve jeg har eller om den bare ikke kan fordrage andre hunde - for så burde den da gå med snor og mundkurv)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man kunne jo fristes til at tro det bare var noget hun sagde, for ikke at få ballade, men lad os håbe hun har ret...

Jeg er altså hellet ikke liiiige med på det der med at opdrage sine hunde til at være aggressive... Det er bare ikke smart. Det kræver "kun" én gang at den slipper fra ejeren, så siger det haps...

Af med knoppen... altså på ejeren, men det er jo ikke tilladt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige skilt mine 2 søde hanhunde fra hinanden, de kom op at slås, om en bold der lå på plænen ( de ligger ofte i samme kurv og sover ).

Jeg kunne godt have ønsket mig, at jeg kunne tage den ene i nakkeskindet, og kaste ham væk, det ville have kunnet stoppe dem, men det kunne jeg ikke, da de sad fast i hinanden :(

Det er ikke smart af ejeren, ikke at have halsbånd, og snor på sin hund, det er meget dumt, men man skal nok have oplevet et hundeslagsmål, på tæt hold / have været midt i det, for at kunne forstå, hvorfor at det er vigtigt, at få hundene skilt, på den ene eller anden måde, der nytter det altså ikke med et NEJ, der skal de skilles ad fysisk, og det kan godt se voldsomt ud, men det kan være en nødvendighed, for at der ikke, skal ske mere skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige skilt mine 2 søde hanhunde fra hinanden, de kom op at slås, om en bold der lå på plænen ( de ligger ofte i samme kurv og sover ).

Jeg kunne godt have ønsket mig, at jeg kunne tage den ene i nakkeskindet, og kaste ham væk, det ville have kunnet stoppe dem, men det kunne jeg ikke, da de sad fast i hinanden :(

Det er ikke smart af ejeren, ikke at have halsbånd, og snor på sin hund, det er meget dumt, men man skal nok have oplevet et hundeslagsmål, på tæt hold / have været midt i det, for at kunne forstå, hvorfor at det er vigtigt, at få hundene skilt, på den ene eller anden måde, der nytter det altså ikke med et NEJ, der skal de skilles ad fysisk, og det kan godt se voldsomt ud, men det kan være en nødvendighed, for at der ikke, skal ske mere skade.

 

Først og fremmest en :ae: til dig.. Håber begge dine vovser er okay..

Som det andet kan godt se man skal indgribe fysisk - MEN når de har været op og slås en gang og man har kastet hunden væk, slipper man jo ikke sin hund igen og lader gå over til den anden igen.. Og mit problem med situationen er også at hunden ikke bare blev fjernet fra den anden men den også lige skulle kastes men kraft den af den lille skrant.. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...