Hop til indhold

hvalpe aflivet


Gæst Kattiie
 Share

Recommended Posts

Beholder sådan en ejer egentlig sin tæve:confused: For så vil han jo kunne avle igen og igen - og endnu flere små uskyldige hvalpe kan blive aflivet:shock: ved godt at hans hund jo ikke er ulovlig, men når nu han bruger den til noget ulovligt...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 301
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det så jeg heldigvis ikke :shock:

 

Men godt det blev sendt. Måske er der nogle hundelovstilhængere, der pludselig opdager hvad deres dejlige lov betyder.

 

Ja, det er forkert at avle på listehunde, men det er endnu mere forkert at slå hvalpe ihjel :evil:

Hvad skal man så gøre ved hvalpene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan da kun give dig ret, jeg synes der er lidt Hitler/2. verdenskrig over den måde at aflive på, bare pga forkert race:evil:

 

 

Dyr og mennesker over hele verden bliver dagligt mishandlet, slagtet og slået ihjel, fordi de er af forkert race. Men her er der sjældent nogle der råber op, for det er uden for landets grænser. Ude af øje, ude af sind.

 

Så er det ikke lidt drastisk at sammenligne med Hitler og 2. Verdenskrig fordi 19 hvalpe bliver aflivet ?

Og misforstå mig ikke! Jeg synes også det er dybt sørgeligt og jeg græd også da dyrlægen brød sammen til slut i klippet. Men i det mindste kom de godt afsted, og der blev taget sig af dem i den korte tid de fik. :cry: Så meget kan man ihvertfald ikke sige om f.eks. alle de gadehunde der render rundt i verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO
Beholder sådan en ejer egentlig sin tæve:confused: For så vil han jo kunne avle igen og igen - og endnu flere små uskyldige hvalpe kan blive aflivet:shock: ved godt at hans hund jo ikke er ulovlig, men når nu han bruger den til noget ulovligt...:hmm:

 

Helt enig ! synes ikke tæven skal aflives hvis den endelig er fredlig nok, men fjernes skal den, ellers er det jo som du siger den kan blive misbrugt til flere hvalpe :'/

Link til indlæg
Del på andre sites

Der burde være højere straf for indsmugling, men det mener jeg generelt, for de franske bulldogs, mopser og andet der smugles herop i hjulbrønd og bagagerum har det heller ik for godt...:-(

 

Nej der var flere bl.a. DF og Radikale som også havde brug for stemmer tilsyneladende...

 

og en masse der valgte ikke at stemme...den der tier samtykker...men jeg mener stadig loven er et resultat af populistisk politik...

Ja både indsmugling, ulovlig avl/salg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig ! synes ikke tæven skal aflives hvis den endelig er fredlig nok, men fjernes skal den, ellers er det jo som du siger den kan blive misbrugt til flere hvalpe :'/

 

Man kan sagtens fjerne moren, men så er også hun dømt til aflivning. Hunde på forbudslisten må ikke omplaceres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO
Man kan sagtens fjerne moren, men så er også hun dømt til aflivning. Hunde på forbudslisten må ikke omplaceres.

 

:'( det bare ikke fair. Hvis hundens psyke kan holde til nyt hjem synes jeg da helt sikkert det er det bedste løsning.

 

Bliver så flov over os mennesker's opførelse nogengange, bare fordi vi kan styre så meget, har vi ikke ret til at tage livet af andre væsner bare fordi vi ikke synes de passer ind i vores verden mere, og slet ikke når de så er uskyldige ! :'/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg har heldigvis ikke set det da det blev vist :cry:.

 

Jeg synes også moren burde fjernes fra ejeren for at forhindre avl igen, men det er selvfølgelig svært når den ikke må omplaceres :hmm:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO
Kan man da så ikke tvangs sterialisere den?:hmm: Ville være ked af at skulle aflive en uskyldig hund mere..:cry:

 

Rigtig god tanke ! det ville jeg da synes for en åben og retfærdig mulighed, også fremover når man møder sådan nogle tilfælde så bare kasterere og sterialisere hundene? istedet for vi skal aflive :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyr og mennesker over hele verden bliver dagligt mishandlet, slagtet og slået ihjel, fordi de er af forkert race. Men her er der sjældent nogle der råber op, for det er uden for landets grænser. Ude af øje, ude af sind.

 

Så er det ikke lidt drastisk at sammenligne med Hitler og 2. Verdenskrig fordi 19 hvalpe bliver aflivet ?

Og misforstå mig ikke! Jeg synes også det er dybt sørgeligt og jeg græd også da dyrlægen brød sammen til slut i klippet. Men i det mindste kom de godt afsted, og der blev taget sig af dem i den korte tid de fik. :cry:Så meget kan man ihvertfald ikke sige om f.eks. alle de gadehunde der render rundt i verden.

 

Ej heller om de jøder, som Hitler tog sig af i sin tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Er der nogle der ville fortælle mig hvornår vi magtsyge mennesker har tænkt sig at stoppe med at tro at vi skal gå og lege vorherre og bestemme og liv og død på så tragisk vis ??

 

Jeg er ved at brække mig over vi mennesker. Det er så kvalmende at vi skal udover sådan en magt over for dyr.

 

Dyrene tilgiver os altid, de elsker os ubetinget, tror altid på det bedste i os, men det eneste vi kan kvittere med er mistillid og magt og død.

 

Jeg blev så ulykkelig og fik det fysisk dårligt da jeg så indlægget. Det er simpelthen så meningsløst. Tænkt at 19 søde små hvalpe skal være med i en " magtdemonstration" for at danmark kan se at man mener loven alvorligt. Skal vi klappe nu eller ??

 

Føj for satan jeg skammer mig over at være menneske. Vi må da absolut være den mest hjernedøde og aggersive og farlige race der overhovedet findes. Måske visse af os burde aflives i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

nu har jeg før selv bragt udryddelse af racer og forfølgelse af visse befolkningsgrupper ind i debatten...men jeg tror alligevel vi skal passe på med at sammenligne 6 millioner menneskers død i koncentrationslejrene med 15 hvalpe der er blevet aflivet...

 

selvom jeg synes det er ganske forfærdeligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg før selv bragt udryddelse af racer og forfølgelse af visse befolkningsgrupper ind i debatten...men jeg tror alligevel vi skal passe på med at sammenligne 6 millioner menneskers død i koncentrationslejrene med 15 hvalpe der er blevet aflivet...

 

selvom jeg synes det er ganske forfærdeligt...

 

:5up:

 

Det var også min diskrete pointe....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
nu har jeg før selv bragt udryddelse af racer og forfølgelse af visse befolkningsgrupper ind i debatten...men jeg tror alligevel vi skal passe på med at sammenligne 6 millioner menneskers død i koncentrationslejrene med 15 hvalpe der er blevet aflivet...

 

selvom jeg synes det er ganske forfærdeligt...

 

Nåååh er der kun aflivet 15 hvalpe, hvor er alle de andre så gemt:vedikke: er der transporteret mange til Sverige, i elfte time:vedikke: hvad med dem internaterne ikke kunne tage osv. :shock: lever de bare skjult!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nåååh er der kun aflivet 15 hvalpe, hvor er alle de andre så gemt:vedikke: er der transporteret mange til Sverige, i elfte time:vedikke: hvad med dem internaterne ikke kunne tage osv. :shock: lever de bare skjult!

 

 

Nu er det jo bare disse hvalpe der har affødt den reaktion...jeg er klar over at tallet er langt større...men det er jo det samme hver gang der sker nyt, så går bølgerne højt et par dage, og så har alle glemt det igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Nu er det jo bare disse hvalpe der har affødt den reaktion...jeg er klar over at tallet er langt større...men det er jo det samme hver gang der sker nyt, så går bølgerne højt et par dage, og så har alle glemt det igen...

 

Det har du desværre helt ret i :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal man så gøre ved hvalpene?

 

Det samme som jeg foreslog i hundehandlertråden - de kunne blive overgivet til en dyreværnsorganisation, som kunne arbejde på at få dem adopteret til udlandet. Og det skulle faktisk ikke undre mig hvis der snart dukker foreninger op, der redder hunde ud af Danmark, ligesom danske foreninger redder hunde ud af Spanien eller Grækenland. Hundeloven har allerede givet os et dårligt rygte i udlandet - der er ikke mange der kan forstå at hundene skal dø, medens de menneskelige lovbrydere bare får et fyfy skamme og får lov at gå igen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samme som jeg foreslog i hundehandlertråden - de kunne blive overgivet til en dyreværnsorganisation, som kunne arbejde på at få dem adopteret til udlandet. Og det skulle faktisk ikke undre mig hvis der snart dukker foreninger op, der redder hunde ud af Danmark, ligesom danske foreninger redder hunde ud af Spanien eller Grækenland. Hundeloven har allerede givet os et dårligt rygte i udlandet - der er ikke mange der kan forstå at hundene skal dø, medens de menneskelige lovbrydere bare får et fyfy skamme og får lov at gå igen :vedikke:

 

OK, nu har jeg så ikke fulgt med i den anden tråd.;-)

Spurgte fordi det jo ikke hjælper at lade opdrætter beholde hvalpe.

Og igen, den slag opdrættere skal straffes hårdt.

Link til indlæg
Del på andre sites

men nu havde jeg ikke lyst til at sætte den lille hvalp men pistol for panden...så længe den ikke har gjort andet end at være i det forkerte land, skal jeg ikke gøre mig til dommer over liv eller død...

ALLE hvalpe er dejlige, men ved ikke at reagere, trives det sorte marked. Er der ingen købere til en vare, lukkes produktionen.

 

Nu har ingen af mine tavle, så jeg er faktisk en dårlig repræsentant

Eller en god repræsentant mod påstanden om, at det var tavleløs avl, der afstedkom alle de fatale overfald, der dannede grundlag for det store ønske om en ny hundelov. For stamtavle eller ej - det er nok ikke kun det, der afgør, om en hund har godt eller dårligt temperament. Det er for nemt at tro.

 

Du har ret i, at gode hunde i gode hjem ikke havner i aviserne, men det er vel ikke specielt underligt? Man skal vel trods alt lave et eller andet, godt eller dårligt, for at komme der.

 

Og du er ude i noget ævl, når du siger, at det ikke sælger aviser, hvis en schæferhund dræber en golden. Ingen mennesker bryder sig om hunde, der meningsløst overfalder og dræber andre hunde. Uanset race. Så enkelt er det.

 

Så selvfølgelig vil et sådant overfald også sælge aviser.

 

Og uanset benarbejdet kan amstaff-network, bulldog-klubben osv. jo altså ikke forhindre johnny og muhammed eller en der måske har reelle hensigter, men bare er en uasvarlig hundeejer i at købe hvalpe sort....

En specialklub kan - i modsætning til enkeltpersoner - organisere mange ting, inkl. benarbejde, så .... jo, man kan gøre det alt for besværligt for købere af ulovlige hunde ved at melde dem til politiet hver og hver eneste gang, man har kendskab til sådanne sorte køb.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

 

Og du er ude i noget ævl, når du siger, at det ikke sælger aviser, hvis en schæferhund dræber en golden. Ingen mennesker bryder sig om hunde, der meningsløst overfalder og dræber andre hunde. Uanset race. Så enkelt er det. .

Nogle journalister synes ikke et er ævl, der findes mange overfald der aldrig når længere end lokal avisen og kommer i de "store" aviser. Det er fakta.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle der ville fortælle mig hvornår vi magtsyge mennesker har tænkt sig at stoppe med at tro at vi skal gå og lege vorherre og bestemme og liv og død på så tragisk vis ??

Ja, det tror jeg, at jeg kan. Svaret er: ALDRIG.

 

Måske visse af os burde aflives i stedet.

Den tanke er ikke ny. Den danner grundlag for magten i alle totalitære stater.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nogle journalister synes ikke et er ævl, der findes mange overfald der aldrig når længere end lokal avisen og kommer i de "store" aviser. Det er fakta.

 

Ja hvis man f.eks. tager den liste jeg sendte til dig i går...:engel:

 

Dina> jeg vender lige tilbage til dig...er i skole...men der kommer som altid et kækt svar fra mig senere...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...