Hop til indhold

2. gang er lykkens gang


Dorte
 Share

Recommended Posts

Nååårh:lun: Måske hun skulle have nogle i en mindre størrelse:engel::lol::lol:

 

Jeg havde lavet en stor og en lille og fordelt dem så de passede, meeeen Liva'erne havde en anden mening om det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 224
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

hvor er hun bare sød Dorte :hjerte: og så i den rigtige farve :engel::mrgreen: jeg håber at jeg når at møde hende inden hun er alt for stor :lun:

 

Altså jeg holder jo ferie denne og næste uge ... måske vi kan finde ud af noget.

 

Tænk for et års tid siden på Dog Camp sagde jeg til Bamseida og Jeanette, at jeg ikke var interesseret i en sort hund :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke så mange billeder endnu i dag.

 

I dag har vi været på tur på tomands-hånd, Maggie og mig. Vi var en tur i Bramming for at hilse på nede på dyrlægeklinikken. Det er en filial af en større klinik i Brørup, så der er kun dyrlæger der om eftermiddagen.

 

Hun fik charmet sig ind hos vet.sygeplejersken, som var meget imponeret over hendes selvtillid. Der var bare ingen usikkerhed at mærke på hende overhovedet. Hun var en tur på vægten, som nu er på 7,2, så hun har taget 200 gr. på siden i mandags, da hun blev vaccineret. Vi var inde på undersøgelsesbordet og spise guffer.

 

Alt i alt en god tur. Liiiiige bortset fra koncerten i bilen. Damen er bestemt ikke tilfreds at skulle sidde i buret alene. Hun peb og gøede det meste af vejen - både derned og hjem igen. Det var ikke "jeg er så ulykkelig jeg er lige ved at dø"-piben, men sådan en "iihhhh hvor jeg keeeder mig"-piben.

 

Næste gang vi skal afsted alene, må jeg prøve at have lidt legetøj eller tyggeben med til hende, så hun kan blive lidt underholdt. Ellers har jeg også muligheden for at sætte hende fast i sikkerhedsselen oppe ved siden af mig.

 

I aften skal vi til sommer-afslutning hos Ribe Hundevenner, så der kommer de begge i bilen. Håber lidt på at Liva lige fortæller hende, hvordan man opfører sig i buret.

 

Ellers bliver der f..... langt til Odense på onsdag

Link til indlæg
Del på andre sites

De første par gange jeg havde skipper i bur i bilen kom der også en lignende koncert :stupid: jeg nåede også en meget lang tur fra odense til vejle og retur på den måde :rolleyes:

 

Men efter et par ture så opdagede han at han nok skulle komme ud igen og så lagde han sig bare til at sove så snart bilen startede :-D Jeg håber det samme sker hos jer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke så mange billeder endnu i dag.

 

I dag har vi været på tur på tomands-hånd, Maggie og mig. Vi var en tur i Bramming for at hilse på nede på dyrlægeklinikken. Det er en filial af en større klinik i Brørup, så der er kun dyrlæger der om eftermiddagen.

 

Hun fik charmet sig ind hos vet.sygeplejersken, som var meget imponeret over hendes selvtillid. Der var bare ingen usikkerhed at mærke på hende overhovedet. Hun var en tur på vægten, som nu er på 7,2, så hun har taget 200 gr. på siden i mandags, da hun blev vaccineret. Vi var inde på undersøgelsesbordet og spise guffer.

 

Alt i alt en god tur. Liiiiige bortset fra koncerten i bilen. Damen er bestemt ikke tilfreds at skulle sidde i buret alene. Hun peb og gøede det meste af vejen - både derned og hjem igen. Det var ikke "jeg er så ulykkelig jeg er lige ved at dø"-piben, men sådan en "iihhhh hvor jeg keeeder mig"-piben.

 

Næste gang vi skal afsted alene, må jeg prøve at have lidt legetøj eller tyggeben med til hende, så hun kan blive lidt underholdt. Ellers har jeg også muligheden for at sætte hende fast i sikkerhedsselen oppe ved siden af mig.

 

I aften skal vi til sommer-afslutning hos Ribe Hundevenner, så der kommer de begge i bilen. Håber lidt på at Liva lige fortæller hende, hvordan man opfører sig i buret.

 

Ellers bliver der f..... langt til Odense på onsdag

 

Måske er det smarteste at lade hende være omme bagi.. For ellers lærer hun jo måske aldrig at være deromme - uden koncert:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

De første par gange jeg havde skipper i bur i bilen kom der også en lignende koncert :stupid: jeg nåede også en meget lang tur fra odense til vejle og retur på den måde :rolleyes:

 

Men efter et par ture så opdagede han at han nok skulle komme ud igen og så lagde han sig bare til at sove så snart bilen startede :-D Jeg håber det samme sker hos jer...

 

Hun skal bare lige finde ud af, at når vi kører bil, er det fordi at der skal ske noget godt.

 

Men Liva er meget rolig i bilen, så jeg håber på at det smitter, så hun også kan overføre det til, når hun kører bil uden Liva.

Link til indlæg
Del på andre sites

Martha havde også en periode i starten, hvor hun klagede sig meget, når vi kørte bil. Vi fik så det råd at ignorere hende - altså ikke snakke med hende på nogen måde, når det stod på. Men tilgengæld rose hende og snakke med hende, når hun var stille. Det tog 2 ture, så havde hun fanget den, og nu elsker hun at køre bil:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik fint til afslutning i går - altså det med at have Maggie med. Selve rally-konkurrencen for Liva og mig gik lidt i ged. Note-to-self at tage hunden ud af bilen og gå mere eller mindre direkte på banen = ikke en god idé. Slet ikke når hunden er så understimuleret som Liva er p.t.

 

I dag har programmet stået på besøg hos arbejdet. De var begge meget dygtige. Maggie bed kun hul på en kollega, men tissede til gengæld ikke på gulvet.

 

Da vi kom hjem og havde sovet og spist frokost, gik jeg i gang med at slå græs. Først var hun lidt usikker på den der maskine, der larmede sådan. Men hun tøede op og endte med at rende lige i r.... på mig hele vejen rundt, følge med når opsamleren skulle tømmes o.s.v. Vi hyggede os, og jeg roste hende da også for at følge mig, men jeg er nu glad for, at vi ikke har skjult kamera i haven ;-).

 

Alt imens lå Liva i solen og tænkte :stupid:

 

Efter endnu en lur skulle jeg så en tur til Bramming, så der blev trænet lidt alene hjemme.

 

Jeg var væk i små 40 minutter og havde sat Audacity til at optage. De første 5-10 minutter var der lidt små-larm. Hun gøede lidt, men det var hendes leg-nu-med-mig gø. Liva brummer lidt, sikkert fordi hun ikke gider lege. Jeg kunne også høre øff-grisen give lyd fra sig. Men efter de 10 minutter var der bare ingen lyd på optagelsen = de sov. Det næste jeg hører er mig selv, der kommer hjem.

 

Det var også kun Liva, der siger velkommen i døren. Maggie kommer først op af kurven, da jeg kigger ind i stuen og siger hej. :banan:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Hvor lyder det bare godt det hele :5up: og det er da vist en hvalp som får let ved at det der alene hjemme halløj :mrgreen: (sådan en hund vil jeg også have næste gang ;-)) Glæder mig så meget til at møde hende (og Liva) her snart....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var en tur ved søen i går. Det var en ren fest for både stor og lille.

 

Jeg måtte ringe til DKK i dag. Maggie var ikke dukket op på min hundeweb. Det viste sig så, at jeg var oprettet dobbelt hos DKK; en gang med Liva og en gang med Maggie. De to brugere blev lagt sammen og vupti ser min side sådan ud

 

dorte-albums-maggie-picture22522-unavngivet.png

 

Hun er meldt til udstilling i Varde i august :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var en tur ved søen i går. Det var en ren fest for både stor og lille.

 

Jeg måtte ringe til DKK i dag. Maggie var ikke dukket op på min hundeweb. Det viste sig så, at jeg var oprettet dobbelt hos DKK; en gang med Liva og en gang med Maggie. De to brugere blev lagt sammen og vupti ser min side sådan ud

 

dorte-albums-maggie-picture22522-unavngivet.png

 

Hun er meldt til udstilling i Varde i august :shock:

 

 

 

Yay :banan: Så ses vi jo igen :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay :banan: Så ses vi jo igen :klap:

 

Det gør vi nemlig. I er vel "rykket op" i hvalpeklassen.

 

:oops::klap:Krydser alt hvad der kan krydses for et excellent eller 1. første præmie hvis det er lydighed el ag.

 

Det er en baby-klasse, så vi er ude i Særdeles Lovende, Lovende o.s.v.

 

Vi venter lidt med rally-lydigheden - sådan en 10-11 måneders tid :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør vi nemlig. I er vel "rykket op" i hvalpeklassen.

 

 

 

Det er en baby-klasse, så vi er ude i Særdeles Lovende, Lovende o.s.v.

 

Vi venter lidt med rally-lydigheden - sådan en 10-11 måneders tid :-D

 

 

Ja Varde bliver vores første rigtige udstilling, hvor bedømmelsen tæller... *indsæt smiley der nervøst bider negle!*

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...