Hop til indhold

Opskrifter på Kong fyld..?


Tine1
 Share

Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er til den dovne løsning! Vådfoder fra Netto. Der er lav næringsværdi i og hundene elsker det. Og så er det nemt at proppe i og fryse (og billigt)!

 

Jeg er også ret doven, især nu hvor der er 2 der skal have :mrgreen: Så de billige hundepate'er er også ofte brugt som fyld her i huset... Dem synes hundene er lækre...

 

Dog ikke så lækre spm kattepate'erne, men dem får man kun til konkurrencer som belønning efter godt arbejde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også ret doven, især nu hvor der er 2 der skal have :mrgreen: Så de billige hundepate'er er også ofte brugt som fyld her i huset... Dem synes hundene er lækre...

 

Dog ikke så lækre spm kattepate'erne, men dem får man kun til konkurrencer som belønning efter godt arbejde :mrgreen:

 

Jamen hvad er det, der gør at hunde er SÅ vilde med kattemad - jeg fatter det ikke. Altså langt de fleste hunde kan jo gå helt i selvsving over dåsemad til katte... jeg synes det er mystisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvad er det, der gør at hunde er SÅ vilde med kattemad - jeg fatter det ikke. Altså langt de fleste hunde kan jo gå helt i selvsving over dåsemad til katte... jeg synes det er mystisk!

 

aner det ikke - men jeg misbruger det gerne :mrgreen: Karla vil sælge sin sjæl for sådan en kvart andel af sådan en katte-pate til 2,5 kr nede fra Aldi :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg misbruger det også på det groveste. Men det undrer mig hver gang, hvad det er der gør det SÅ lækkert.... ;-)

 

Har du så også oplevet, at folk mener at du slår din hund ihjel? :vedikke: Jeg ved godt, at hunde ikke skal leve af kattemad, men altså en pate (det er vel 150g) over en hel stævnedag, det slår hende vel næppe ihjel?

 

Er der nogen der ved om kattemad virkelig er "farligt" for hunde, eller er det "bare" usundt (lidt ala at spise fast food for os mennesker)....?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du så også oplevet, at folk mener at du slår din hund ihjel? :vedikke: Jeg ved godt, at hunde ikke skal leve af kattemad, men altså en pate (det er vel 150g) over en hel stævnedag, det slår hende vel næppe ihjel?

 

Er der nogen der ved om kattemad virkelig er "farligt" for hunde, eller er det "bare" usundt (lidt ala at spise fast food for os mennesker)....?

 

Sådan som jeg har forstået det, så kan katte på ingen måde optage fyldstoffer som grønsager og korn. Så proteinindholdet i kattemad er langt højere. Og så er der stoffet taurin i kattemad, som kattene har brug for som tilskud. Det er vist ikke godt for hunde i store mængder.

 

Men jeg tror på ingen måde at nogen hunde dør af 150 g kattemad i ny og næ! Og ja, jeg har også mødt dem, der mener at jeg slår mine hunde ihjel... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Liva's mor
Sådan som jeg har forstået det, så kan katte på ingen måde optage fyldstoffer som grønsager og korn. Så proteinindholdet i kattemad er langt højere. Og så er der stoffet taurin i kattemad, som kattene har brug for som tilskud. Det er vist ikke godt for hunde i store mængder.

 

Men jeg tror på ingen måde at nogen hunde dør af 150 g kattemad i ny og næ! Og ja, jeg har også mødt dem, der mener at jeg slår mine hunde ihjel... :lol:

 

Alle varianter fra Wolfsblut indeholder ekstra taurin - der står at det har afgørende betydning for udvikling af synet samt forebyggelse af hjerte- karsygdomme, så helt farligt kan det vel ikke være for vores vovser ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle varianter fra Wolfsblut indeholder ekstra taurin - der står at det har afgørende betydning for udvikling af synet samt forebyggelse af hjerte- karsygdomme' date=' så helt farligt kan det vel ikke være for vores vovser ;-)[/quote']

 

Måske derfor nogle hunde ikke kan tåle wolfsblut? min hund kunne i hvert fald ikke.

 

Men det er altså kun katte der har brug for det som tilsætning.

 

Modsat andre pattedyr, kan katten ikke bruge en anden aminosyre end Taurin til at udføre denne funktion. Derfor kan kattens behov for Taurin ikke imødekommes med andre svovlbundne aminosyrer i foderet. Katten skal have tilført Taurin direkte gennem sit daglige foder.

Hvad er Taurin?

 

Men der findes nu mange ting i hundefoder der ikke er sundt for hunde.. nogle bruger sukker, hvorfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst Smukkemops

Super god tråd! Jeg havde planlagt at købe en lille Kong til vores hvalp og bare stoppe hendes tørfoder i til måltiderne så hun sku arbejde lidt for føden. Men kan da godt se jeg helt sikkert skal eksperimentere med fyld og sikkert bruge mere end én! :mrgreen:

Et dumt spørgsmål mht flydende frossent fyld; hvis nu hunden ikke kan finde ud af at slikke fyldet ud, er det så muligt lissom selv at skylle det ud af Kong'en under vandhanen så det ikke

sidder indeni og rådner? :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super god tråd! Jeg havde planlagt at købe en lille Kong til vores hvalp og bare stoppe hendes tørfoder i til måltiderne så hun sku arbejde lidt for føden. Men kan da godt se jeg helt sikkert skal eksperimentere med fyld og sikkert bruge mere end én! :mrgreen:

Et dumt spørgsmål mht flydende frossent fyld; hvis nu hunden ikke kan finde ud af at slikke fyldet ud, er det så muligt lissom selv at skylle det ud af Kong'en under vandhanen så det ikke

sidder indeni og rådner? :oops:

 

Vi bruger kong/marvben til rolige situationer, fx når prinsessen skal være alene hjemme. Foderet derimod, putter jeg i sådan en kong leo (kegle i gummi). Den skal både trilles, kastes og alt muligt, og er lidt mere afvekslende end den almindelige kong:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Smukkemops
Foderet derimod, putter jeg i sådan en kong leo (kegle i gummi). Den skal både trilles, kastes og alt muligt, og er lidt mere afvekslende end den almindelige kong:-)

 

Ahhh den har jeg vist godt set på nettet. Den jeg har kigget på i Maxizoo er en slags kantet bold. Nå, jeg køber vist bare to fra starten! hehe ;)

Tak for hjælpen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Smukkemops
Keglen er denne

 

Ok, den havde jeg ikk set før. Jeg troede du mente den klassiske Kong (magen til den Amocca har linket). Jeg har allerede fundet en "rigtig" Kong til hvalpe, som sku være lidt blødere end den røde, så jeg tror det må blive den og så fodbolden. Tak for hjælpen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Helle1985

Vi laver Kong'er af ½ liters mælkekartoner, da Ina har så flad en snude, at hun umuligt, selv med sin lange tunge, kan nå ind :D

Jeg bruger opblødt Frolic blandet med en smule A38 og små stykker guerod og så en tur i fryseren = herlig hunde-is (og beskidt gulvtæppe!) :) Ellers så bare leverpostej. Her kan Ina nemlig være med, med tungen, men de holder ikke længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er på BARF men det fungerer også fint i Kong. Når det er lidt større stykker, tager det bare længere tid at få ud. Ellers tørfoder blandet med lidt flødeost, så de ikke får for meget "fast food":-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...