Hop til indhold

Hvad svarer I med hanhund til det?


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Det kommer vildt meget an på hvordan det bliver sagt..

 

Indtil nu har jeg nemt kunne sige, at han ikke er gammel nok, før også at han ikke var røntgenfotograferet endnu - og det ord får alligevel de fleste til at droppe planerne, nok fordi det lyder så stamtavleagtigt.

 

Er det søde folk som rent og skært mener at han er dejlig, er interesserede i at høre om ham og som egentlig bare drømmer højt og ikke er ude på et hurtigt knald nu med det samme, så sludrer jeg gerne men de mennesker pusher så heller ikke en parring for når nu han ikke er gammel nok, er det ikke noget man taler sådan vildt meget videre om.

 

Jeg forklarer gerne min skræk om HD på en pæn måde, og heldigvis forstår de fleste den sådan set, flere kender så ikke rigtigt til HD som sådan racerelateret, men de ser da ud som om de får nogle tanker om det..

 

Og andre gange drømmer jeg så bare selv, i hovedet dog kun. Møder seriøst nogle gange blandingstæver hvor jeg i min hvalpeskrukhed allerede forestiller mig hvordan de hvalpe kunne se ud og det er über nuttet, kan jeg hilse og sige :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også blevet spurgt vedr mine hanhunde.Både gravhund, cavalier og min ene cockerhan. Har bedt om et kopi af tævens stambog.

Min mixhanhund har ingen ønsket som far, han er også kastrat.

Det er en ærlig sag at sige nej, jeg bidrager ikke til hvalpe af ukendt herkomst, dem er der født nok af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih! Hugo skal naturligvis ikke lave hvalpe. Det slår jeg lige fast. Hvorfor sku han det? Jeg aner intet om hans aner og sygdomme osv...

 

men når man har hund, der ser lidt nullerputtet ud med pelsører, så er der bare rigtig mange der spørger om han må lave hvalpe. Det er jeg lidt træt af.

 

Har I med hanhunde ikke et godt kort svar?

 

Han er kastreret har jeg forsøgt, hvorefter ejeren sagde: "Nårh men så kan de jo godt lege, for hun er i løbetid" :stupid: Jesus! Så måtte jeg svare, nej det passer ikke... og så føler man sig sådan lidt :drille:

 

Det er bare fordi jeg er træt af at komme med den lange forklaring. Om avl og det at sende hvalpe ud i verden osv. I kender dem alle argumenterne... Men måske er det ok at tage den snak hver gang? Måske sår man et frø?

 

Jeg ved det ikke. jeg tror bare, at flere har oplevet dette. Måske også folk med racehunde...

 

Vi er jævnligt blevet spurgt med Dumle. Jeg svarer altid "nej, der skal ikke avles videre på hans gener og hans temperament"... Færdig punktum. Så er jeg sådan set ligeglad med om de syntes han er flot (ej, er jeg da glad for, men syntes simpelthen ikke det er et grundlag at vælge en hanhund på!).

 

Har en ven med en lækker blandingshund af en tæve. For en måned siden besluttede han "så... nu er hun højløbsk. Hun skal da prøve at have hvalpe!".

Kæft hvor blev jeg sur! Kan godt forstå han vil have hvalpe på en hund med hendes temperament og egenskaber, men det er så gu ikke noget man bestemmer sig for fra dag til dag. Det skal gerne være planlagt et år i forvejen, tæven skal være testet for alt muligt og hanhunden skal udvælges ordentlig og ikke bare være en tilfældig hund man møder på gåturen!

 

Han fandt så en hanhund, men blev heeelt vildt overrasket... de forlangte så gu 300kr for det! :shock: :stupid:

Han besluttede sig da heldigvis for at åbne fornuftsboksen lidt til sidst og lod være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Tæveejere er da også så pyldrede. :ivrig:

 

Meget -ikke engang da jeg fortalte at jeg jo har underskrevet kontrakt på at hun ikke må lave blandingshvalpe, stoppede han.

 

Han synes jo selv han var sjov når han lige "glemte" at lukke døren efter at have hilst på hende osv.

 

Og det var da uden tvivl fordi han synes hun var lækker (og det kan jeg jo ikke fortænke ham i:mrgreen:) og helt oprigtigt mente at det ville blive nogen fantastiske hvalpe.

Han hyrder med hans BC'er og de hjælper ham på hans gård (han har får og islandske heste), og han er absolut dygtig til det med hunde, så det er såmænd ikke fordi han er en eller anden idiot der bare ser en nuttet hund eller en speciel farve (de argumenter har jeg nemlig osse hørt før).

 

Men for dælen -respekter dog et NEJ:damn:

 

Men kan da så læse at jeg ikke er den eneste tæveejer der får sådanne henvendelser -folk er sgu sære :rolleyes:

 

Toppen er så når man har dem begge med, sludrer lidt med folk og det kommer frem at de begge er intakte (endnu) -"nå, hvornår skal de så have hvalpe?"

-for det er da en selvfølge at de skal have hvalpe når nu man har en af hvert køn:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih I har mange gode:-) Og grove!

 

Jeg tror jeg vil veksle lidt mellem dem:-)

 

Tak!

 

Eller jeg kunne lave den modsatte af "min tæve vil så gerne være mor"

 

til

 

"Næh du.. Hugo gider overhovedet ikke være far. Alt det ansvar og skidt og bøvl..." :-)

 

Eller

 

"Er du vanvittig! Kan du ikke se, at det er en tibetansk dværg mastif! Er du klar over hvor farlig han er?!!!"

 

:-) Hehe imens han ser alt anden end farlig ud:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jeg oplever rigtig mange der vil lave hvalpe med jason - især ************* :stupid: "næh vi kunne lave en labradoodle - de skulle blive så søde og venlige!" :klap:- øhh nej tak :genert:

 

Plejer at sige at han er DKK hund og så stopper den faktisk mange gange der....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Det har jeg også hørt flere gange fordi mine har en fantastisk temperament.

Mit svar er kort og præcis - Hver gang.

 

Der er hvalpe nok i verden - Jeg gider ikke være med til at lave flere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...