Hop til indhold

Sørgeligt


Umulia
 Share

Recommended Posts

Gæst Findus

:damn: "Vi giver det til weekenden over" :megaked: Åh altså stakkels hund, hvor jeg dog håber at der er nogle som kan tilbyde hende et hjem, hvor de også kan sætte mere end en uge af til at træne alene hjemme, hvor er det trist...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden
Jeg er så ikke enig. Synes ikke man skal skrive ved annoncer hvis man ikke er interesseret i at købe :vedikke:

 

Men her i tråden kan vi jo sige hvad der passer os ;-)

 

Man skal ikke bare altid hold mund. Jeg kan ikke fortælle sælger hvad jeg mener om hendes opførelse ved at skrive her i forumet.

Det kan jeg ved at skrive under hendes annonce.

 

Jeg gider bare ikke se stille til at en hund mere skal aflives pga. af en der igen ikke har tænkt sig om.

Det ville være ok hvis hun ville oplacere, men ikke når hun afliver den stakkels hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Jeg synes ingen af måderne er særlig rare - jeg er er altid overrasket over at folk skal hænges ud på HF bag deres ryg ved at man linker til deres annoncer og håner dem og gør sig klog på deres situation. At skrive grimt til dem i deres annonce, hjælper dem heller ikke og er tit bare at sparke til folk, der ligger ned, selvom de vælger en anden løsning end man selv ville - men jeg synes da at CJens skriver konstruktivt i annoncen og måske bidrager til at hjælpe hunden.

 

Vi aner jo ikke om familien har prøvet i lang tid og bare ikke får formuleret sig ordentligt. Men ja, weekenden over er ikke meget, men hvis man er interesseret i hunden, kan man jo kontakte familien og få flere informationer. Der er jo begrænsning på antal ord i annoncerne, hvilket gør det meget svært at få alle informationer med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber annoncen er væk fordi de vil gøre et mere hæderligt forsøg på alene hjemme træning - eller har snakket med et internat...eller fundet et hjem.

 

Kunne ikke lade være med at skrive "et spark i røven"-indlæg. Synes annoncen var så grotesk og klam - de trængte altså til et wake-up-call.

nej det er nok ikke pædagogisk, men ja - efter at have læst artiklen, så følte jeg sku ikke lige få "positiv forstærkning" -metode agtigt.

Er sjældent jeg skriver/taler hårdt til folk, men det annoncen bragte djævlen frem i mig :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da rigtigt nok, at det ikke er rart for nogen at blive kritiseret. Men ved at de får negative kommentarer, måske endda fra flere, kan det være at de tænker lidt over, om de har været fair i deres beslutning om aflivning. Hvis de nu synes, at de har gjort alt hvad de kan, og at aflivning må være på sin plads, kan de måske vågne lidt af, at folk reagerer så stærkt og undersøge, hvilke muligheder de har, for at finde en løsning på problemerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da rigtigt nok, at det ikke er rart for nogen at blive kritiseret. Men ved at de får negative kommentarer, måske endda fra flere, kan det være at de tænker lidt over, om de har været fair i deres beslutning om aflivning. Hvis de nu synes, at de har gjort alt hvad de kan, og at aflivning må være på sin plads, kan de måske vågne lidt af, at folk reagerer så stærkt og undersøge, hvilke muligheder de har, for at finde en løsning på problemerne.

 

Eller også får det dem til at lukke af og slette annoncen = hund aflivet.

 

Skal ikke kunne sige, hvad der er sket. Men sådan vil nogen desværre højst sandsynligt reagere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller også får det dem til at lukke af og slette annoncen = hund aflivet.

 

Skal ikke kunne sige, hvad der er sket. Men sådan vil nogen desværre højst sandsynligt reagere...

 

Ja hvis de kan finde på at aflive deres hund efter en uge, så er de nok ikke så eftertænksomme og tålmodige, som man kunne håbe på..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...