Hop til indhold

den lange og seje "kamp"


Gryn
 Share

Recommended Posts

Jeg har på det sidste overvejet om jeg skulle skrive om vores fælles "kamp" med/for Groa.

 

Groa har fra hun var helt lille været en rigtig vildbasse. Da hun var 10-11 mdr. gammel begyndte alarmklokkerne at ringe, hun var nærmest som et DAMP barn.

Vi opsøger en adfærdsbehandler da Groa er et år. (marts 2007)Adfærdsbehandleren siger Groa har stess og hun giver os en masse gode råd om hvordan vi skal hjælpe Groa. Bl.a skal al vild leg lægges på hylden, ingen kaste/trækkelege m.m. Groa skal belønnes for at være rolig og vi skal ignorere hendes piveri, samt stoppe legen med signal.

Det går godt i lang tid, på et tidspunkt kan vi dog se vi er på vej tilbage. Vi retter op på det, men Groa kører stadig nemt op.

I efteråret 2007 begynder vi til træning hos en som er uddanet hos Lone Greva. Her får vi en masse hjælp, og det begynder igen at lysne.

I begyndelsen af i år kommer Groa så til en dyrlæge som bruger alternativ behandling, og som er inde i kost. Dyrlægen sagde vi skulle give Groa anden mad, noget som ville trække energien ind i kroppen, den sad langt uden for kroppen. Groa kunne slet ikke mærke hvor hendes krop gik til.

Jan og jeg blev enige om at der skulle kunne ses resultater efter 2 mdr. ellers skulle hun aflives. Hun havde et dårligt liv.

Groa kom til behandling hver anden uge, her fik hun. bl.a. akkupuktur og hun fik noget urtemedicin. Allerede efter en måned kunne vi mærke en forandring. Vi begyndet at gå til sportræning, hold da op der skete meget med Groa der. Hun skulle jo være rolig og koncentreret for at følge et spor. Efterhånden blev hun så opslugt at hun ikke ænsede Fasaner og andre fugle, noget Pudler ellers er beregnet til at jage.

det begyndte også at blive sjovere at gå tur med hende, hun fandt ud af at snuden kan bruges til mange sjove ting.

Nu er vi nået så langt at Groa kun skal til behandling hver 6. uge :klap2:

Sidst vi var ved dyrlægen stod Groa med alle 4 ben på bordet under hele behandlingen, det var første gang. Hun vendte sig om flere gange og slikkede dyrlægen i ansigtet, det havde hun heller ikke gjort før. Efter behandlingen tog Groa mod godbider og dyrlægen fik en god kontakt med hende. Hun stor også helt stille da hun skulle have efterset tænder og have sin vaccine.

I dag så vi også hvor meget der er sket. Vi henter Jan ved lastbilen, Groa løber rundt om sig selv af glæde og hopper og og ned. Da hun har hilst på Jan går hun hen til mig og står helt stille mens Jan låser lastbilen af. Bagefter går vi hjem i roligt tempo. Førhen ville hun være oppe i det røde felt i lang tid efter.

Hun vil altid være en hund der viser overvild glæde, det er en del af hendes personlighed siger dyrlægen, det kan der ikke ændres på. Men nu kommer hun da ned igen i løbet af få minuter.

Jeg er glad for vi tog det lange seje træk, hun er det hele værd.

Tak til alle jer der har lagt øre til i tiden der er gået, tak for gode råd og forståelse for Groas situation, så vi alligevel kunne komme med til træf.

Vi ved godt at stresset altid vil lure under overfladen, men nu kender vi signalerne så vi kan stoppe i tide.

Groa, jeg elsker dig, du er den dejligste hund i hele verden.

  • Like 6
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så dejligt at Groa har det så meget bedre :5up:

 

Jeg synes nu hun altid har været en dejlig tøs :lun: men stresset jo det var hun :-)

 

Ja mon ikke, bliver helt dårlig ved tanken.

 

Med tiden håber jeg hun kan vise sin glæde på en lidt roligere måde, måske det kommer med alderen.

Groa elsker når der kommer gæster, hun kan ikke holde sig i ro, men nu falder hun ned igen. Vi har lært vores gæster de først skal hilse på Groa når de har sat sig. I gangen står en skål med guffere, så kan de tage et par stykker med ind og give hende når hun sidder stille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare godt Groa er endt ved jer :ae:

 

Jeg får helt tårer i øjnene, når jeg læser din tråd. I er nogle dejlige hundeejere :-D Især fordi i gør en stor indsats og så sætter i et mål KUN med Groas ve og vel i baghovedet - og ikke jeres egne behov :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare så dejlig læsning, Gryn! Jeg kender selv til det der lange træk - og overveje hundens skæbne..

Men intet kan sammenlignes med den lykkefølelse når alt ens arbejde endelig betaler sig og man finder den gyldne løsning!

 

Held og lykke til jer fremover også, Groa ER jo altså en fantastisk lille hund.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stor respekt for det arbejde I har lagt i Groa, jeg ved, at det har kostet blod, sved og ikke mindst tårer :ae:

 

I og Groa har vokset med opgaven og vundet en stor sejr :5up::5up:

 

Jeg synes, at det er flot at du har stået frem så ærligt, det giver håb og inspiration til andre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en gang tak allesammen, jeg bliver helt rørt over alle jeres svar.

Jeg har lige snakket med vores træner, Groa skal gå til sportræning igen, det har hjulpet hende meget til at finde sig selv. Nu er det Jans tur til at gå med hende, han er tidligere jæger, så er sikker på det lige er noget for ham.

Redigeret af Gryn
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Sikke en dejlig historie. Det er jeres samarbejde med groa, der gør at det er en dejlig historie. For nogle hunde i samme situation, kunne det have taget en helt anden drejning. Det er flot det i har gjort :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...