Hop til indhold

En Westie og vand


Lupus
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt at mange mener (vil ikke gøre mig selv til dommer om sådan en sag) at det er forkert at have sin westie i bad, bla pga allergiproblemer.

 

Men hvad hvis man har fået sig en vandglad hvalp? Flensa eeeelsker stranden og det lille soppebasin vi har ude i haven.

 

Må han om det? Vil da så nødigt fremprovokere noget på det lille pus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige spurgt min veninde, der arbejder hos en dyrlæge. Hun har heller aldrig hørt, at de ikke skulle have lov til at komme i vandet

 

Tror du ikke, de (dem der siger det med ingen vand), mener bad med shampoo?:hmm:

 

Jo, det er meget muligt, det var netop dette jeg var i tvivl om. Min kennelmor sagde at han ikke måtte vaskes og at skidtet skulle tørre og så børstes af.

 

Men syntes også at det lyder mere logisk at en jagthund skal kunne tåle at blive gennemblødt. Det skotske vejr er jo heller ikke ligefrem kendt for al sit solskin :blink:

 

Men tusind tak! :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Obelix

Lad ham endelig bade :-D.

 

Det er vask med sæbe, man fraråder da det kan "ødelægge" pelsen og derved give grobund for allergi.

 

Ih bare det var mig som havde en vandglad Westie, her er Obelix mega bange for vand, han kan ikke en gang soppe i vandkanten ved stranden :roll:.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst amandacollie

Jeg har også selv en lille westie, som elsker vand og stranden! Min lille hvalp kan endda finde på at sætte sig op i vandskålen! :stupid:

Så jeg håber da at i alle har ret ,om at en westie gerne må bade, for jeg synes bestemt det ville være en skam at forbyde vandglade hunde det. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...
Gæst Sunniva

Jeg har en westie tæve på 1 år, som er meget glad for at læge på stranden og i vandkanten, men hun tørr ikke rigtig at lægge på svøm ennu! Hun gjorde det engang, da jeg kastet et brødstykke hun hadde gang i, ud i vandet, men ellers stopper hun opp når hun ikke kan stå! Har deres hunde fundet ud av det med at lægge seg på svøm selv, eller har dere hjulpet de lidt på vej?

Vil så gerne at hun skal lægge på svøm selv, det er jo god motion, sjov og godt at blive lidt avkjølt på varme sommerdager :)

 

og jeg er rett sikker på at det er bading med shampoo man ikke skal gjøre for ofte :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en westie tæve på 1 år, som er meget glad for at læge på stranden og i vandkanten, men hun tørr ikke rigtig at lægge på svøm ennu! Hun gjorde det engang, da jeg kastet et brødstykke hun hadde gang i, ud i vandet, men ellers stopper hun opp når hun ikke kan stå! Har deres hunde fundet ud av det med at lægge seg på svøm selv, eller har dere hjulpet de lidt på vej?

Vil så gerne at hun skal lægge på svøm selv, det er jo god motion, sjov og godt at blive lidt avkjølt på varme sommerdager :)

 

og jeg er rett sikker på at det er bading med shampoo man ikke skal gjøre for ofte :)

 

Nu har jeg godt nok ikke en Westie, men en Cairn Terrier, men det er jo næsten det samme :-D Han sopper også kun v/vandkanten. Så snart vandet går op til maven, så vil han ikke mere, så ham har jeg heller aldrig fået til at svømme.

 

Men han er jo egentlig fornuftig nok - han går jo kun i til navlen, ligesom vi andre får at vide, vi må :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bad med sæbe/shampoo der menes. Det ødelægger westiens naturlige fedtlag i pelsen og kan derfor være medvirkende til at fremprovokerer allergi. Vores cairn er også en lille vandglad en af slagsen, men så snart underulden er ved at være våd stopper hun igen, så lad du bare ham selv styre det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buller fra Give

Hej

Vores westie på 2 år er ofte i bad, da han elsker mudder, og vi vasker med sæbe og har ALDRIG haft tegn på allergi. Jeg tror lige så meget det hænger sammen med foder og den slags. Vores dyrlæge siger i hvert fald, at risikoen for allergi er mindre, hvis man kun giver det rigtige foder og ikke alle mulige rester osv. :)

Mvh Dorte

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
(null)

 

Bliver simpelthen nødt til at høre dig om hvad "det helt rigtige foder" er?

 

Og nej, det er altså ikke særlig sundt for hunden at anvende shampoo/sæbe når I vasker den - risiko for allergi eller ej. I burde i stedet nøjes med at skylle den med vand når den har været en tur i mosen...

 

Allergi (symptomer) viser sig som regel omkring først når hunden er omkring 2-3 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buller fra Give

Vores Buller er snart 3 år, og der er ikke noget at se på nogen måde og dyrlægen siger at han har den flotteste pels, så for os er det ikke et problem (men kan jo ikke sige, om det kommer, og nu kommer han jo så ikke i bad hver uge eller sådan, men hver anden-tredje måned ca.

For os er det rigtige foder Royal Canyon (staves?) og intet andet. Selv hans godbider er det mærke, og vi køber det hos dyrlægen.

Men der er jo selvfølgelig forskel på deres gener osv., og hans forældre har heller ikke døjet med nogen form for allergi, og de får noget andet foder, som jeg ikke lige kan huske, hvad der hedder, men heller ikke madrester osv. Så tror det er et spørgsmål om gener, foder, pelspleje osv. og er forskellig fra hund til hund. :)

Mvh Dorte

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...