Hop til indhold

opkast og tynd mave


Franziska
 Share

Recommended Posts

Så har maya lige kastet 3 gange op - noget gult noget

også har hun ellers fået tynd mave...

 

De sidste par dage har hun også pruttet en del (og hold nu op hvor det lugter)

 

Hun er 11 uger nu.. Hun drikker okay med vand, men virker lidt træt - både igår (der hverken kastede hun op eller havde tynd mave) og i dag..

 

Hvad skal jeg gøre??

Fodre hende vider normalt eller er det kur med ris og kylling??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Jeg faster ikke hvalpe.. Havregrød eller smattede, udkogte ris og lige så udkogt kylling med A38 på, er det vi bruger som skånekost.

 

Du kan hælde ekstra vand i havregrøden inden du serverer den, så er du i hvert fald sikker på hun får nok væske. Vi måtte forresten strø lidt sukker på for at Motor gad spise det :rolleyes:

 

God bedring med hende! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fransiska

Du kan prøve at stoppe tarmen med ZOOLac eller Canikur. Det er mælkesyrebakterier.

Hvis du vil, kan du købe mit nyindkøbte her i aften. Jeg har tlf 43521587 og bor i Tåstrup.

Du må nok faste den nu natten over, så tarmen får ro.Hvis der kommer blod fra tarmen eller den bliver helt svag, må du til dyrlæge. Husk at tilbyde masser af vand- for dehydrering er farligt for hvalpe.

Når du så starter skånekost , skal de være meget små portioner i starten.

Nærmeste vagtdyrlæge er Karlslunde dyrehospital, der nu ligger i Greve.Greve main nr 41.

Tlf 46154625, der vejleder til vagtdyrlægen.,

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Ulla H..

 

Hun har kun kastet op en gang mere... Ringede til dyrlægen og hun sagde hun skulle have havregrød - men hun gider ikke rigtig spise det og man skal virkelig sidde længe med hende før hun bare gider prøve at smage lidt på vandet..

Og ellers sover hun rigtig meget og virker slap, tror jeg venter til imorgen tidlig og ser hvordan hun har det(medmindre hun bliver dårliger)

 

men rigtig mange gange tak :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte på en ting..

 

Spiser hun meget græs, eller drikker af søer/vandpytter osv?

 

^^ For det gør Luxen (som du så i søndags :oops:).. Og det kan godt give ham tynd mave..

 

- Men helt enig med de andre, prøv at kog nogle ris helt ud og kog noget kylling..

Hvis du vil have væske i hende, kan du evt. prøve med isterninger :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det synes jeg egentlig ikke hun gør..

 

Jeg har overvejde om det kunne være orm??

Opdrætter gav hende to gange med over en uges mellemrum..

 

Pyha ved godt jeg er pylret men hun er så ung endnu og hun har bare ingen energi.. Ikke en gang til at lege med ynglings bamsen :cry:

 

Håber hun hurtigt får det bedre...

Link til indlæg
Del på andre sites

har desværre ikke nogen i fryseren og hun gider ikke en gang have isterninger når hun er rask og det varmt udenfor...

 

Kan du evt. prøve at komme en lille smule øl, sodavand, mælk eller noget andet i hendes vand?

 

^^ Det hjalp på mine forældres hund, som heller ikke var så god til at drikke :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, stakkels lille vaps. Hvordan går det i dag? og pøj pøj med eksamen.

 

Man kan købe engangssprøjter hos dyrlægen, altså ikke nogle med nåle, men sådan nogle plastik nogle og så kan man "tvangsvande" hunden. Altså føre sprøjteenden ind i munden og trykke ligeså forsigtigt. Det får automatisk hunden til at synke. Vi har selv brugt det en del, når der har været maveproblemer her og de ikke har villet drikke nok...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at huske, at hunde kræver 40 ml vand/kg/døgn-altså en 10 kg´s hund skal have 400 ml.Ved dehydrering øges dette.

Hvis du tager i nakkeskindet og klemmer sammen uden det gør ondt med 2 fingre, slipper og huden ikke hurtigt glatter ud, er den dehydreret og skal muligvis have en injektion med isotifisk væske.

Jeg mener ikke en hvalp i den alder må ligge og være slap.

Du kan lave en tynd havregrød og si grynene fra, så de ikke generer tarmen, og tilsætte lidt druesukker, der øger blodsukkerindholdet. Tilsæt en meget lille portion salt også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor i søde alle sammen.. tak for hjælpen.. :lun:

 

Hun er begyndt at være ret livlig igen.. og havregrøden kunne godt spises idag når der kom lidt A38 på...

Og aftensmaden står på kylling og ris..

Så håber hun er på rette vej :roll:

 

Har også været i Maxizoo i dag og købe noget zoolac så man har det hvis hun skulle blive dårlig igen..

 

- er der andet hundemedicin i altid har liggende??

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste har nok et termometer, noget sårplejerensmiddel ala klorhexidin, tægetang, evt aloveaspray til sår.

Eller er det nok hundetypen der bestemmer dette. Jeg har ørerens og sårsalve til læbefoldsbetændelse, og selvfølgelig zoolac eller lignende liggende altid.

 

Okay ja måske skulle man også købe sig et termometer.. Jeg har en tægetang, klorhexidin (det til mennesker men mon det ikke også er godt nok til hundens sår..) og nu har jeg så også noget zoolac på lager.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...