Hop til indhold

Kvinde holdes i kunstig koma


Lonny
 Share

Recommended Posts

Hold da op :shock:

 

En 31-årig kvinde bliver i øjeblikket holdt i kunstigt koma på Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg, efter at hun blev bidt i ansigtet af en schæferhund i aftes.

 

Kvinden blev opereret i aftes, og når lægerne vælger at holde hende i kunstigt koma, er det sandsynligvis fordi, at hendes krop på den måde kan få ro til at komme sig over skaderne.

Kvinden og hunden var i hendes lejlighed på Gl. Vardevej i Esbjerg, da dyret gik amok.

 

Vi har her på jv.dk tidligere skrevet, at hunden formentlig var kvindens egen, men det passer ikke, oplyser vagtchef Ole Hillerup fra Syd- og Sønderjyllands Politi.

 

- Hunden tilhører en 47-årig mand, der bor ganske kort fra kvinden, siger han til jv.dk.

 

Manden gav tidligere i dag sit samtykke til, at dyret blev aflivet.

 

Ifølge Ole Hillerup væltede kvinden ud af vinduet i sin stuelejlighed, da hun kæmpede med hunden.

 

- Men der er max et par meter ned, konstaterer han.

 

Hundeejeren er sigtet for overtrædelse af hundeloven, og han kan også komme til at betale erstatning til den 31-årige kvinde.

 

Ifølge de første oplysninger, som jv.dk fik af politiet i aftes, var der tale om, at hunden var af en kamphunde-lignende race. Men de oplysninger passede altså ikke

 

JV.dk - Nyheder - Esbjerg - Kvinde bliver holdt i kunstigt koma efter hundebid - schæfer er aflivet

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er åbenbart ikke enighed om hvilken race det er

 

Kvinde opereret for bid i ansigtet - TV 2 Nyhederne

 

Dette er en kopi af artiklen JV bragte i går aftes, som du også kan se i den artikel jeg kopierede, så fortæller de nu at det var en fejl.

 

Men jeg syntes nu også at racen er ligegyldig, det var mere det, at jeg aldrig før har hørt om et voksen menneske der er blevet bidt så voldsomt at de skulle lægges i koma, jeg har hørt det om børn, men ikke voksne, så jeg blev ret rystet :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette er en kopi af artiklen JV bragte i går aftes, som du også kan se i den artikel jeg kopierede, så fortæller de nu at det var en fejl.

 

Men jeg syntes nu også at racen er ligegyldig, det var mere det, at jeg aldrig før har hørt om et voksen menneske der er blevet bidt så voldsomt at de skulle lægges i koma, jeg har hørt det om børn, men ikke voksne, så jeg blev ret rystet :genert:

 

De fortæller det var en fejl at skrive det var hendes egen hund..

 

Ja det lyder uhyggeligt voldsomt

Link til indlæg
Del på andre sites

Det virker som om, at TV2 ikke har fået JV's rettelse med.

 

Jeg så den godt tidligere i dag, da de troede, at det var en "kamphund-lignende" hund.

 

De troede også først at hunden var kvindens egen, så de har nok haft lige lovlig travlt med at få bragt nyheden...

 

Men igen, det var ikke en debat for og imod kamphunde jeg var ude efter :blink:

 

Det var overraskelsen over at det kunne gå så galt, den kvinde har godt nok været rigtig uheldig :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

De fortæller det var en fejl at skrive det var hendes egen hund..

 

Ja, og de skriver også følgende:

 

Ifølge de første oplysninger, som jv.dk fik af politiet i aftes, var der tale om, at hunden var af en kamphunde-lignende race. Men de oplysninger passede altså ikke

 

Men hvorfor har vi overhovedet denne diskution, kan det ikke være lige meget :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forfærdeligt :cry:

 

Ja :cry:

 

Jeg er også overrasket over det kunne gå så galt, jeg har altid hørt at når hunde går efter ansigtet, så er det kun for at skræmme, ikke for at gøre skade, hvis de vil gøre skade så går de efter arme eller ben, men det er åbenbart ikke rigtigt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden ting jeg syntes der er skræmmende, det er at det er anden gang inden for to uger, at en person bliver opsøgt af en fremmed hund i deres eget hjem, i det første tilfælde gik det heldigvis ikke så galt da kvinden nåede at stoppe hunden, men hvad i alverden får en hund til at forfølge et menneske ind i deres eget hjem, det kan jo bestemt ikke være fordi at hunden føler sig truet :vedikke:

 

http://www.bt.dk/krimi/gal-hund-angreb-41-aarig-kvinde-i-hendes-hjem

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden ting jeg syntes der er skræmmende, det er at det er anden gang inden for to uger, at en person bliver opsøgt af en fremmed hund i deres eget hjem, i det første tilfælde gik det heldigvis ikke så galt da kvinden nåede at stoppe hunden, men hvad i alverden får en hund til at forfølge et menneske ind i deres eget hjem, det kan jo bestemt ikke være fordi at hunden føler sig truet :vedikke:

 

Gal hund angreb 41-årig kvinde i hendes hjem - Krimi - BT.dk

 

I følge JP passede kvinden eks-kærestens hund - så den har ikke forfulgt hende, hun har selv inviteret den :???:

 

Stakkels kvinde :cry: stakkels hund :cry: stakkels ejer :cry:

 

En gennem ulykkelig situation uden vindere, men trods alt godt at hunden bliver aflivet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

I følge JP passede kvinden eks-kærestens hund - så den har ikke forfulgt hende, hun har selv inviteret den :???:

 

Stakkels kvinde :cry: stakkels hund :cry: stakkels ejer :cry:

 

En gennem ulykkelig situation uden vindere, men trods alt godt at hunden bliver aflivet :cry:

 

Ok, den artikel du henviser til er om en hund der forfulgte en kvinde hjem, hvorefter kvinden smækkede døren således at hunden kom i klemme og næsten blev kvalt, så hun har vel næppe passet den :vedikke:

 

Og i artiklen i startindlægget, der har jv rettet det fra at hunden var en hun passede, til at det var en af naboernes som hun ikke havde noget at gøre med :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

at ryge ud gennem et vindue og faldde to meter ned kan vel også gøre lidt skade, eller hvad? :???:

 

Ok, den artikel du henviser til er om en hund der forfulgte en kvinde hjem, hvorefter kvinden smækkede døren således at hunden kom i klemme og næsten blev kvalt, så hun har vel næppe passet den :vedikke:

 

Og i artiklen i startindlægget, der har jv rettet det fra at hunden var en hun passede, til at det var en af naboernes som hun ikke havde noget at gøre med :vedikke:

 

Jeg henviser til denne - om der er flere lignende historier, ved jeg ikke :genert: Jeg læser meget sjældent artikler/historier om hundebid, synes det er svært at finde en objektiv behandling af emnet, så undgår det hellere ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er åbenbart ikke enighed om hvilken race det er

 

Kvinde opereret for bid i ansigtet - TV 2 Nyhederne

 

Nu har TV2 så også rettet det til schæfer

 

Kvinde opereret for bid i ansigtet - TV 2 Nyhederne

 

Men igen, det kunne jo have været en hvilken som helst stor hund som af en eller anden årsag ikke reagerede helt normalt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg henviser til denne - om der er flere lignende historier, ved jeg ikke :genert: Jeg læser meget sjældent artikler/historier om hundebid, synes det er svært at finde en objektiv behandling af emnet, så undgår det hellere ....

 

Ja, du har nok ret, men jeg er medlem af en fb gruppe omhandlende et andet emne, men de skriver også hver gang der har været bidepisoder, og så kan jeg jo ikke lade være med at læse dem :oops:

 

Den artikel du henviser til er den fra startindlægget, og her har de rettet det til at det ikke var en hund hun passede, i det hele taget har de rettet ret meget i den artikel siden de skrev det første gang...

 

Men igen, jeg vil gerne understrege at det ikke har noget med racen at gøre, i den anden artikel jeg henviste til drejede det sig om en amstaff-lignende hund, og hvis ikke kvinden havde fået den stoppet, så var det måske endt lige sådan, og det er derfor jeg undrede mig over at 2 gange på 14 dage har en fremmed hund opsøgt nogen i deres hjem, og enten bidt eller forsøgt på at bide. Jeg kan forstå når hunde forsvarer deres teritorie, eller går i selvforsvar når de føler sig truet, men at de direkte opsøger et menneske for at overfalde dem, det er jeg lidt rystet over.

 

Og så er det første gang at jeg har hørt at et voksen menneske er kommet så voldsomt tilskade ved et hundebid, så også her blev jeg lidt rystet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Staffoline
at ryge ud gennem et vindue og faldde to meter ned kan vel også gøre lidt skade, eller hvad? :???:

Jeg syntes at have læst i en af artiklerne, at kvinden IKKE kom til skade ved faldet fra stueetagen. Skaden kan kun tilskrives Schæferen. Selv om det atter engang er muskelhundene, der er først under mistanke :cry:

Ps. er schæferen egentlig på obs listen?

Redigeret af Staffoline
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes at have læst i en af artiklerne, at kvinden IKKE kom til skade ved faldet fra stueetagen. Skaden kan kun tilskrives Schæferen. Selv om det atter engang er muskelhundene, der er først under mistanke :cry:

Ps. er schæferen egentlig på obs listen?

 

Nej, heldigvis!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja :cry:

 

Jeg er også overrasket over det kunne gå så galt, jeg har altid hørt at når hunde går efter ansigtet, så er det kun for at skræmme, ikke for at gøre skade, hvis de vil gøre skade så går de efter arme eller ben, men det er åbenbart ikke rigtigt :vedikke:

Går de efter ansigt eller strube, er det alvor. Arme og ben er kun de mere indledende øvelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Går de efter ansigt eller strube, er det alvor. Arme og ben er kun de mere indledende øvelser.

 

Jeg har altid hørt, at når hunden går efter ansigtet, så er det for at skræmme fordi det at den viser tænderne så tydeligt, og de to gange (:oops:) hvor en hund er gået efter mit ansigt, der har jeg ikke fået en skramme, men forskrækket blev jeg da kæberne omsluttede mit hoved :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid hørt, at når hunden går efter ansigtet, så er det for at skræmme fordi det at den viser tænderne så tydeligt, og de to gange (:oops:) hvor en hund er gået efter mit ansigt, der har jeg ikke fået en skramme, men forskrækket blev jeg da kæberne omsluttede mit hoved :genert:

Når Sofus er rigtig glad, klapper han kæberne enten om min hage eller min strube. Det kan selvfølgelig også gøres i ren kærlighed.

 

Men skal en hund for alvor nedlægge nogen (andre hunde eller mennesker), så ved den, at bid i lemmer ikke er dødelige, medmindre den har held med at sakse en pulsåre. Så går den efter hals (strube) eller hoved.

 

Bid på ryg eller ben er mere som hårde knytnæveslag mellem hidsige skoledrenge. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...