Hop til indhold

Fortvivlet over en ældre herrer :-(


Gæst Golden
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 267
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så er der gået lidt tid.....

 

Bosse har fået...bum bum bum....5 laserbehandlinger ialt nu. Yderligere 2 behandlinger ved Tove Due - og har iøvrigt stadig en nål i det ene øre for at øge blodcirkulation i ryg.

 

Han får Traumeel dråber og Glucosamin.

 

Hans smertestillende depotmedicin er dampet af - og i morgen begynder vi med Metacam.

 

Der skal ske bedring - ellers holder jeg ikke til det. Græder hver dag over at se ham sådan. Det gør bare SÅ ondt indeni mig at se ham sådan med spaghettibagben og høre den der dumpe lyd når han lægger sig fordi han ikke kan styre sin bagpart.

 

Jeg ved sku' ikke rigtig om jeg tør tro mere.....er bange for løbet er kørt.

 

Han har bare givet mig så meget.....jeg MÅ ikke holde liv i ham fordi afsked er for svært for mig.

 

Han er blevet mere inaktiv - men har engang imellem korte gode øjeblikke som bare giver mig kuldegysninger. Han er SÅ smuk. Så stærk og så god.

 

- og jeg har bare sådan brug for ham nu Kalle ikke er her mere....:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej - ikke de bedste nyheder :megaked::megaked::megaked:

 

Håber virkelig at Metacam kan give den bedring, der skal til, for at han får en værdig tilværelse:x::x::x:

 

Jeg ved godt, hvor svært det er at skulle nå frem til den beslutning, at nu er nok nok! Og hvis Metacam ikke virker, så synes jeg, at du skal gå tilbage i denne tråd, og læse dine tidligere indlæg, for så har du nok svaret på, hvad der skal ske - ikke at det gør beslutningen mindre smertefuld eller svær:ae:

 

Men jeg håber inderligt, at Metacam er løsningen for dig og Bosse!!!!!!

 

:bighug::ae::bighug::ae::bighug::ae::bighug::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår bare ikke hvorfor der sker fremgang indimellem og så dykker han bare lige pludselig helt vildt.....

 

Den ene dag tager han imod mig i haven - kommer "løbende" imod mig og gør og vil have mig til at bukke mig ned så han kan kysse mig helt vildt - og næste dag er jeg bekymret over om han stadig trækker vejret fordi han bare ligger og sover hele tiden uden at røre sig overhovedet :vedikke:

 

I går tog "fanden" ved ham - han fandt et tov med knuder i begge ender og han gik med det og spadserede lige så stolt - så lagde han sig med det - og vips kom Luna og spillede op til leg - og han hoppede på den og løb efter hende - hvorefter hun så vendte om og stjal hans tov - han drønede efter hende på bedste beskub i haven og forsøgte at hoppe op af ryggen på hende - men måtte selvfølgelig opgive.

 

Og idag har jeg måtte vække ham da han skulle have aftensmad og ud og gå tur. Ellers har han bare ligget der....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår bare ikke hvorfor der sker fremgang indimellem og så dykker han bare lige pludselig helt vildt.....

 

Den ene dag tager han imod mig i haven - kommer "løbende" imod mig og gør og vil have mig til at bukke mig ned så han kan kysse mig helt vildt - og næste dag er jeg bekymret over om han stadig trækker vejret fordi han bare ligger og sover hele tiden uden at røre sig overhovedet :vedikke:

 

I går tog "fanden" ved ham - han fandt et tov med knuder i begge ender og han gik med det og spadserede lige så stolt - så lagde han sig med det - og vips kom Luna og spillede op til leg - og han hoppede på den og løb efter hende - hvorefter hun så vendte om og stjal hans tov - han drønede efter hende på bedste beskub i haven og forsøgte at hoppe op af ryggen på hende - men måtte selvfølgelig opgive.

 

Og idag har jeg måtte vække ham da han skulle have aftensmad og ud og gå tur. Ellers har han bare ligget der....

 

 

Kunne det mon være fordi han så er blevet meget træt efter legen i går ? Altså når vi har skubbet min bedstemor rundt i tivoli en halv dag, så sover hun nærmeste to dage efter. Alderen gør jo meget.:vedikke:

 

 

Og hvor jeg bare føler SÅ meget med dig. Først Kalle og nu din smukke Bosse :megaked: Intet kan tage smerten fra dig og ingen ord er trøstende nok.

Ville ønske jeg kunne give dig trøstekram, men må nøjes med at sende varme tanker til dig og Bosse og Luna.

 

Kæmpe knus herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Har jo ikke rigtig forstand på hverken hans tilstand eller behandling. Men måske Bosse ikke selv er helt klar til at opgive, så nogle dage lever han livet, men dette er på bekostning af de dårlige dage, hvor kroppen betaler prisen for hans gode dage:vedikke:.

 

Kan så godt følge dig i den rutchebanetur, I er ude på for tiden - hver gang det går godt, så får man fornyet håb, og hver gang der er tilbage gang, så ryger man helt i kulkælderen. Noget værre lort (ja undskyld udtrykket)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det mon være fordi han så er blevet meget træt efter legen i går ? Altså når vi har skubbet min bedstemor rundt i tivoli en halv dag, så sover hun nærmeste to dage efter. Alderen gør jo meget.:vedikke:

 

Næ altså den leg med Luna tog jo under 5 min...det skulle ikke ret gerne kunne lægge ham ned en hel nat+dag ...

 

- Tak for kæmpeknus!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ altså den leg med Luna tog jo under 5 min...det skulle ikke ret gerne kunne lægge ham ned en hel nat+dag ...

 

- Tak for kæmpeknus!.

 

 

Nej så burde det ikke være det.

 

Øv noget hø :megaked: er virkelig ked af det på dine vegne. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har jo ikke rigtig forstand på hverken hans tilstand eller behandling. Men måske Bosse ikke selv er helt klar til at opgive, så nogle dage lever han livet, men dette er på bekostning af de dårlige dage, hvor kroppen betaler prisen for hans gode dage:vedikke:.

 

Kan så godt følge dig i den rutchebanetur, I er ude på for tiden - hver gang det går godt, så får man fornyet håb, og hver gang der er tilbage gang, så ryger man helt i kulkælderen. Noget være lort (ja undskyld udtrykket)

 

Ja - du - og jo så også Stella har sikkert helt ret!. Bosse havde en rigtig god dag igår - og Carsten fortalte også om, at han havde luntet rundt ude på marken på deres korte gåtur. Og han havde SÅ meget gnist i øjnene. Idag er senge-dag for ham åbenbart. Han kommer ikke engang hen til mig overhovedet på noget tidspunkt - så jeg må komme til ham. Og så bliver jeg bare så deprimeret når jeg sidder der ved ham...Kan mærke han lever og trækker vejret - men virker så langt væk alligevel. Som om livet med ham passere foran mine øjne på en måde. Hvad skal der dog blive af mig når han engang ikke er her mere?. Jeg føler jo han definere hele mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo blandet mig lidt i nogle af gammel-hunde trådene efterhånden - men det du fortæller, er noget af det, jeg også er begyndt at se: når vi har haft en dag med gang i den, får vi en eller to dage med sløvhed.

 

Min gamle holder stadig meget af at arbejde og apportere. Men har vi været ude at træne en halv time til tre kvarter, er hun som regel mærket dagen efter. Vi skylder hende stadig en tur til kiropraktor (tror det vil kunne tage noget af det). Men med en dag med sjov og ballade følger som regel en dag i total afslapning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er jeg ked af at høre det. Det må være rigtig hårdt, især efter det med Kalle. Jeg kan godt forstå du gerne vil beholde ham lidt længere.

 

Tænk på de gode stunder I har sammen og har haft sammen.

 

Man bliver hurtigere træt når man er gammel, så måske er det bare det? Jeg synes du skal mærke godt efter og se på ham, så skal din mave fornemmelse nok fortælle dig hvad der er bedst. Det er jo dig der kender ham bedst. Lad lige det nye smertestillende få lidt tid til at virke. Det kan godt være det tager smerterne, men han er jo en gammel hund, så alt skal have lov til at foregå lidt langsommere og i hans tempo.

 

Sender mange hunde krammer til jer :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg har sprunget en del sider over i denne tråd :oops: Jeg har først opdaget den nu og den er så lang... :oops: Men jeg tror måske at jeg kan komme med en lille solstrålehistorie, som kan hjælpe dig lidt gennem dagen:

 

Min gamle hund (Futte, en tervueren) fik i en alder af 11 år konstateret gigt og kom på flydende Metacam. Det levede han på længe, han blev næsten 14 år inden han blev aflivet pga. en tumor i maven. De sidste 10 dages tid jeg havde ham, havde han ikke rigtig villet spise som han plejede og blev ved med at have feber. Han var en nærmest daglig gæst hos dyrlægen, som prøvede med div. antibiotika og en blodprøve for at se om hans Eltroxinniveau var for lavt hvilket kunne give infektioner (det var det faktisk, men det var desværre ikke det der var årsagen til at han ikke havde det godt :cry:). Vi taler så om Futtes samlede medicinering (han var dyrere i medicin end i mad de sidste år :lol:) og dyrlæge sagde at når nu han fik piller alligevel, så kunne vi prøve at skifte ham fra det flydende Metacam til de nye piller der var kommet, som var med samme indholdsstof, men noget billigere end det flydende. Som sagt så gjort, Futte fik piller i stedet, men det gik SLET ikke:cry: Fredag aften havde han ondt når han skulle rejse sig og lørdag var det så slemt at han slet ikke kunne komme op at stå :megaked: Det at se min ellers stolte hund ligge der og være ude af stand til at rejse sig, er noget af det værste jeg har oplevet. Det skulle dog blive en tand værre, for da han skulle ned for at "komme på toilettet" (jeg boede på det tidspunkt på 2. sal) tissede han simpelthen uden i opgangen for at slippe for at gå ned af trapperne :megaked::megaked::megaked: Nå, men alt det her er jo så sindssygt trist, her kommer den gode del af historien: Jeg havde heldigvis været klog nok til at gemme en smule af det flydende Metacam, så det fik Futte lørdag i stedet for pillerne og allerede lørdag aften havde han det bedre og søndag var han som han plejede ( i den retning) :klap: Jeg fik virkelig syn for sagen i forhold til hvor godt det flydende Metacam havde været til ham og jeg er den dag i dag evigt taknemmelig for at det er opfundet, det middel gav mig i hvert fald 2 gode år med mit livs lys (jeg havde det på samme måde med Futte som du har til Bosse, så jeg ved godt hvordan du føler det :ae:)

Jeg synes at du skal forsøge med Metacam. Hvis ikke han kan tåle det, så er det i hvert fald forsøgt. Og det at han ligger stille efter en dag med fis og ballade, kan jo nemt være fordi det gør ondt på ham. Måske slipper han for det fra nu af :x:

 

Giv en update ik'? Så krydser jeg alt hvad jeg kan imens :x::x::x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for din historie Nollike!.

 

Den gav mig mod og tro nok til ikke at ryste på hånden da jeg her til aften gav Bosse Metacam......

 

Så nu krydser jeg....big time....

 

Mener og føler efterhånden jeg har gjort alt hvad der var mig muligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo blandet mig lidt i nogle af gammel-hunde trådene efterhånden - men det du fortæller, er noget af det, jeg også er begyndt at se: når vi har haft en dag med gang i den, får vi en eller to dage med sløvhed.

 

Min gamle holder stadig meget af at arbejde og apportere. Men har vi været ude at træne en halv time til tre kvarter, er hun som regel mærket dagen efter. Vi skylder hende stadig en tur til kiropraktor (tror det vil kunne tage noget af det). Men med en dag med sjov og ballade følger som regel en dag i total afslapning.

 

Tak for din historie. I lang tid - føles det ihvertfald som om - har Bosse IKKE kunnet hverken arbejde eller apportere......Sjov og ballade varer max. 3 min. Gåturen skal helst ikke være længere end 100 meter.

 

Så husk at nyde jeres tid sammen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der gået lidt tid.....

 

Bosse har fået...bum bum bum....5 laserbehandlinger ialt nu. Yderligere 2 behandlinger ved Tove Due - og har iøvrigt stadig en nål i det ene øre for at øge blodcirkulation i ryg.

 

Han får Traumeel dråber og Glucosamin.

 

Hans smertestillende depotmedicin er dampet af - og i morgen begynder vi med Metacam.

 

Der skal ske bedring - ellers holder jeg ikke til det. Græder hver dag over at se ham sådan. Det gør bare SÅ ondt indeni mig at se ham sådan med spaghettibagben og høre den der dumpe lyd når han lægger sig fordi han ikke kan styre sin bagpart.

 

Jeg ved sku' ikke rigtig om jeg tør tro mere.....er bange for løbet er kørt.

 

Han har bare givet mig så meget.....jeg MÅ ikke holde liv i ham fordi afsked er for svært for mig.

 

Han er blevet mere inaktiv - men har engang imellem korte gode øjeblikke som bare giver mig kuldegysninger. Han er SÅ smuk. Så stærk og så god.

 

- og jeg har bare sådan brug for ham nu Kalle ikke er her mere....:megaked:

 

Har ikke lige fulgt med i tråden et stykke tid, men så pludselig dette!

Hvad er der dog sket med Kalle?????? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke rigtig der er nogen ændring....?

 

Søndag morgen ville han ikke rigtig spise....Men jeg havde jo læst på indlægssedlen at en af bivirkninger var kvalme...så jeg lod mig ikke svinge op i det røde felt over det.

 

Søndag eftermiddag kom vi hjem fra en overnatning i campingvognen og han sov fra kl. 15 til næste morgen - kun afbrudt af en kort gåtur efter aftensmaden. Luna nåede ud i bryggerset før mig, så jeg ved ikke om han har spist op i går aftes. Han kunne næsten ikke rejse sig/vende sig i går aftes. Her til morges stod han op som han plejer - spiste heldivis al sin morgenmad - og han var ligeså glad for at se mig komme hjem fra job som vanlig. Måske lidt mere gang i ham idag - jeg er ikke sikker - måske ser jeg syner :hmm:

 

Håber stadig der sker forbedring!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke rigtig der er nogen ændring....?

 

Søndag morgen ville han ikke rigtig spise....Men jeg havde jo læst på indlægssedlen at en af bivirkninger var kvalme...så jeg lod mig ikke svinge op i det røde felt over det.

 

Søndag eftermiddag kom vi hjem fra en overnatning i campingvognen og han sov fra kl. 15 til næste morgen - kun afbrudt af en kort gåtur efter aftensmaden. Luna nåede ud i bryggerset før mig, så jeg ved ikke om han har spist op i går aftes. Han kunne næsten ikke rejse sig/vende sig i går aftes. Her til morges stod han op som han plejer - spiste heldivis al sin morgenmad - og han var ligeså glad for at se mig komme hjem fra job som vanlig. Måske lidt mere gang i ham idag - jeg er ikke sikker - måske ser jeg syner :hmm:

 

Håber stadig der sker forbedring!.

 

Jeg krydser for at du ikke ser syner :x::klovn: Jeg er spændt på at høre nyt i morgen :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg krydser for at du ikke ser syner :x::klovn: Jeg er spændt på at høre nyt i morgen :x:

 

Jeg kunne ikke vente til i morgen med at svare :mrgreen: - det var i går jeg var bange for at se syner.

 

Jeg synes faktisk der er en forbedring at se:

 

- Han er mere vågen.

- Han logrer nu rigtigt med halen til begge sider - ikke skæv haleføring med minimalt sving på - den svinger nu fra side til side som en "rigtig hale".

- Han lå i sofaen da vi kom hjem fra job :mrgreen: (han har åbenbart tidligere haft for ondt til at komme op)

- Det er som om hans hovedfacon er lidt anderledes - ikke "indsunket" som i forgårs.

- Han har leget lidt med Luna igen idag og forsøgte sig med at kravle op på ryggen af hende.

 

Hans bagpart er stadig totalt ustabilt - og når han logrer står han ikke fast. Og han vil stadig ikke ud på badeværelset hvor fliserne er glatte. Han er begyndt at ligge med begge bagben ud til hver side - det har han aldrig tidligere gjort - dyrlægen mente det var fordi det aflastede lidt på trykket at han gjorde det? - idag ville han så vende sig med begge ben ud til siderne - og han så helt forkert ud i ansigtet over at det ikke kunne lade sig gøre at vende sig. Det er som om, især det ene bagben "er ikke eksisterende" for ham på en måde. Svært at forklare....

 

Håber sådan på, jeg kan komme med mere god update!. Men synes da ovenstående er ok egentlig!.

 

TAK fordi i følger med tøser - det betyder bare en hel masse for mig!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...