Hop til indhold

Har være ude og se på en hvalp...


Gæst spitZ
 Share

Recommended Posts

Gæst spitZ

... I dag...

 

En lille dansk/svensk blanding :lun:

Har prøvet at undersøge lidt om det med en norrbottenspids fra udlandet, men det har vist meget lange udsigter hvis det skulle lade sig gøre. Og jeg er alt for klar til at få hund til at vente så længe... Så det må blive nummer to hund som skal være en norrbotten, hvem ved om nogle år...

 

 

De havde både mor og far hundene, det ikke var meningen at der skulle have været hvalpe da moren er alt for gammel. Og de var flotte forældrene, ikke sådan nogle pølser med små hoveder som jeg nogen gange synes dsg'er kan ligne :oops:

 

Begge forældre var meget kontakt søgende og blide i det, moren kom lige og kiggede op i kassen mens jeg sad der, og snusede lidt til alle ungerne som kravlede på mig, så gik hun over til min kæreste for at blive klappet lidt.

Hende som har kuldet har vist haft en del kuld, men hun virker meget reel, og med den pris hun tager, kan det umuligt være for at lave penge hun gør det. De er chippede og vaccineret som de skal når de kommer derfra og man får foder, tæppe og halsbånd med til den første tid.

Der var rent og pænt inde ved dem med frisk vand og mad og de var alle meget kontakt søgende og sunde at se på. Hun havde hegnet hele haven ind, så de kunne komme med ud og tisse når de blev lidt større...

Høre jo altid at man skal kigge på om der sidder nogen og holder sig tilbage eller er nervøse, men de var alle henne for at kravle på os og hilse og bide i vores tøj og fødder med det samme vi kom ind til dem :lun: Ved ikke om det er fordi de endnu er for små til at fatte særlig meget (4 uger)?

Hold op hvor var de søde når de sloges lidt og bed i hinandens haler eller trak i min trøje med tænderne. Sad ved dem i nok 20 minutter, så faldt de alle sammen i søvn på mit skød. Fire uger må være det mest nuttede tidspunkt i en hunds liv...

Link til indlæg
Del på andre sites

nope, de bliver endnu sødere når de er omkring de 5-6 uger :lol:

 

 

Uha, det har jeg svært ved at tro! :lol:

 

Men det vil jeg se frem til så. Regner med at besøge dem igen om to uger, så må jeg jo lige tjekke om den er blevet mere nuttet:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Årrh hvor spændende! Ih tillykke :kys: Jeg kan godt forstå din beslutning. Alt det med at være hardcore jæger..... det lød altså også lidt uoverskueligt for mig (men jeg måtte jo holde humøret oppe for os begge :mrgreen:).

 

Hvad er blandingen? Dsg og? Hvor store var forældrene? Og bliver vapserne brune?

 

Var det ikke bare den bedste duft af hvalp?? Jeg elsker hvalpeduft :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årrh hvor spændende! Ih tillykke :kys: Jeg kan godt forstå din beslutning. Alt det med at være hardcore jæger..... det lød altså også lidt uoverskueligt for mig (men jeg måtte jo holde humøret oppe for os begge :mrgreen:).

 

Hvad er blandingen? Dsg og? Hvor store var forældrene? Og bliver vapserne brune?

 

Var det ikke bare den bedste duft af hvalp?? Jeg elsker hvalpeduft :lun:

 

Det er rigtig spændende :-D Og nej, orker ikke at tage jagt tegn for at bevise mit værd som hundeejer, men tak for støtten :lol:

 

Han er 75% Dansk/svensk og 25% dværg pincher. Synes jo det lyder som to gode racer at blande, da de begge er ret sunde racer, nogenlunde samme størrelse og aktivitetsniveau. Og så er de begge pincere så vidt jeg ved, så jeg tænker at de også passer godt sammen i hovedet..

Moren var lidt for tyk, men hun havde lange, tynde ben, og et fint hoved. Faren var rigtig flot, så slet ikke ud som jeg havde frygtet lidt, pæn talje og lange ben og et rigtig flot hoved.

Man skulle ligge depositum og vælge, det var vist sådan først til mølle princippet, så jeg valgte en stor en, som gøede af os lige da vi kom ind, og så kom stormende :) Måske fordi de kun er fire uger, men synes de alle virkede friske og "fremme i skoen", ingen af dem var sløve eller generte eller bange. Kan også være det er fordi moren var så rolig, helt kold over at der sådan kom fremmede mennesker og gramsede på hendes børn:rolleyes:

 

Ligger billeder om lidt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Billeder : )

 

Farhunden (synes han er en pæn hund, ikke for spinkel og ikke for pølseformet, med et stort hoved):

 

6f485db6c52c0d5e65eb5eac1b816461_22137.jpg?dl=1308162486295355dd28beeed9f6d8b62b81d8be17_22136.jpg?dl=1308162486

Fik desværre ikke noget billede af moren.

 

Babyerne (De ser meget trætte ud, det var fordi jeg først kom i tanke om at tage billeder til allersidst lige inden vi skulle gå):

111b0db3f72b70a2ac17f43b41a53608_22135.jpg?dl=13081624869f6db506c6a420ea857cf538e9936cde_22134.jpg?dl=1308162486

189572574dd5427a5b76f62c678ba070_22131.jpg?dl=1308162486

spitz-albums-babyhund-picture22132-sdc16300.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Billeder : )

 

Farhunden (synes han er en pæn hund, ikke for spinkel og ikke for pølseformet, med et stort hoved):

 

6f485db6c52c0d5e65eb5eac1b816461_22137.jpg?dl=1308162486295355dd28beeed9f6d8b62b81d8be17_22136.jpg?dl=1308162486

Fik desværre ikke noget billede af moren.

 

Babyerne (De ser meget trætte ud, det var fordi jeg først kom i tanke om at tage billeder til allersidst lige inden vi skulle gå):

111b0db3f72b70a2ac17f43b41a53608_22135.jpg?dl=13081624869f6db506c6a420ea857cf538e9936cde_22134.jpg?dl=1308162486

189572574dd5427a5b76f62c678ba070_22131.jpg?dl=1308162486

spitz-albums-babyhund-picture22132-sdc16300.jpg

 

Hvor er de skønne - elsker hvalpe, når de putter :lun:. Kan man se den, som du har valgt?

 

Og faderen ser fin ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er de skønne - elsker hvalpe, når de putter :lun:. Kan man se den, som du har valgt?

 

Og faderen ser fin ud.

 

Ja det er ikke tilfældigt at den brune er i centrum af alle billederne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kom jeg så i tanke om EFTER at jeg havde skrevet - meget kvik er jeg :$:-D. Men hvor er han skøn - glæder mig til at se flere billeder. Mine smileys fungerer vist ikke fra min mobil, men er flov og griner :-)

 

Havde også glemt at skrive det ;-)

Jeg vil meget gerne se nogle billeder af din hund som hvalp, hvis du kan finde dem, kan sjovt nok ikke få nok af hvalpebilleder lige for tiden :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den lille :-D Var det ikke dig der boede i horsens? Så vil vi gerne melde os frivilligt som gåturs / legekammerat :mrgreen:

 

Jo det var det :-D

Det lyder dejligt, for jeg kender ingen med mindre hunde her i byen :)

 

Skal også have fundet ud af noget med noget hvalpe motivation, men det er jo ikke sikkert at de lige kommer til at passe med når jeg får ham hjem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det var det :-D

Det lyder dejligt, for jeg kender ingen med mindre hunde her i byen :)

 

Skal også have fundet ud af noget med noget hvalpe motivation, men det er jo ikke sikkert at de lige kommer til at passe med når jeg får ham hjem...

 

De fleste steder holder de ferie henover sommeren, men de starter op igen i august - både hos DCH, DKK og ude hos Sanne (sådan her i byen)....

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste steder holder de ferie henover sommeren, men de starter op igen i august - både hos DCH, DKK og ude hos Sanne (sådan her i byen)....

 

Jamen så er det da heldigt at du også skal have en hvalp, så han kommer ud og møde en på sin egen størrelse fra starten :)

Har lige været rundt og snage, kan se hun er et par uger ældre end min, det kunne da næsten ikke passe bedre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så er det da heldigt at du også skal have en hvalp, så han kommer ud og møde en på sin egen størrelse fra starten :)

Har lige været rundt og snage, kan se hun er et par uger ældre end min, det kunne da næsten ikke passe bedre :-D

 

jeps 14 dage ældre :-D kommer hjem d. 1 juli. Drønærgerligt I skal have en dreng :lol: Karlas bedste ven er også en dreng, der er landesorg hver gang der er løbetid :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeps 14 dage ældre :-D kommer hjem d. 1 juli. Drønærgerligt I skal have en dreng :lol: Karlas bedste ven er også en dreng, der er landesorg hver gang der er løbetid :lol:

 

:lol: Ja det er ikke nemt altså :rolleyes:

Men der går vel forhåbentlig noget tid inden hun kommer i den alder?

 

Så vil jeg gælde mig meget til at fordrive de sidste 14 dages venten, med at kigge på billeder af din hvalp! De er jo begge dsg blandinger, så mon ikke de kommer til at udvikle sig lidt på samme måde?

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Ja det er ikke nemt altså :rolleyes:

Men der går vel forhåbentlig noget tid inden hun kommer i den alder?

 

Så vil jeg gælde mig meget til at fordrive de sidste 14 dages venten, med at kigge på billeder af din hvalp! De er jo begge dsg blandinger, så mon ikke de kommer til at udvikle sig lidt på samme måde?

 

Karla - min voksne tæve - er jo også en DSG-blanding.... Og i mine øjne jordens smukkeste hund :mrgreen: (jeg er jo HELT objektiv :lol:) så hende skal du være velkommen til at lure på også...

 

Jeg har ferie fra jeg henter hvalpen, så sig til hvis I vil møde DSG-blandinger i flertal :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla - min voksne tæve - er jo også en DSG-blanding.... Og i mine øjne jordens smukkeste hund :mrgreen: (jeg er jo HELT objektiv :lol:) så hende skal du være velkommen til at lure på også...

 

Jeg har ferie fra jeg henter hvalpen, så sig til hvis I vil møde DSG-blandinger i flertal :mrgreen:

 

Om jeg vil!? Det var da et yderst undeligt spørgsmål, som om jeg ville springe en chance for at nusse hundehvalp over i den her tid :lol:

Ved da godt hvem Karla er, hvorfor tror du jeg er endt på en dsg blanding (har jo et spinkelt håb om at de 25% pincher, kunne give ham noget af det elegante som hun har):oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om jeg vil!? Det var da et yderst undeligt spørgsmål, som om jeg ville springe en chance for at nusse hundehvalp over i den her tid :lol:

Ved da godt hvem Karla er, hvorfor tror du jeg er endt på en dsg blanding (har jo et spinkelt håb om at de 25% pincher, kunne give ham noget af det elegante som hun har):oops:

 

:genert: taaak

 

Jamen så må i endelig komme forbi efter 1. juli... enten her i strandgade eller nede i kolonihaven :mrgreen: Så kan I også lige få lov at nyde den store glæde dsg (og blandinger deraf) har ved deres egen stemme :rolleyes::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

:genert: taaak

 

Jamen så må i endelig komme forbi efter 1. juli... enten her i strandgade eller nede i kolonihaven :mrgreen: Så kan I også lige få lov at nyde den store glæde dsg (og blandinger deraf) har ved deres egen stemme :rolleyes::genert:

 

Ja det glæder vi os jo meget til, nu vi bor i lejlighed:genert:

Fik jo allerede en smagsprøve da vi skulle se ham, da han så os satte han sig på røven og begyndte at gø (sjovt at alt hvad de gør i den alder er nuttet, ikk):klap:

Der er heldigvis flere i opgangen som har hunde, så der er nok større tolerance end så mange andre steder. Satser på at arbejde med det fra starten af, og så gøre som Buddha har skrevet et sted, give den lov at gø alt hvad den vil uden for..

Link til indlæg
Del på andre sites

:genert: taaak

 

Jamen så må i endelig komme forbi efter 1. juli... enten her i strandgade eller nede i kolonihaven :mrgreen: Så kan I også lige få lov at nyde den store glæde dsg (og blandinger deraf) har ved deres egen stemme :rolleyes::genert:

 

 

Vil lige tilføje at Buster bestemt ikke nyder sin egen - eller andres hundes stemme. Så det er altså ikke alle dsg'er (eller blandinger deraf), som nyder deres stemme :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...