Hop til indhold

Børste tænder???

Gæst Tom-Mie
 Share

Recommended Posts

Gæst Tom-Mie

Hej alle jeg kloge hundeejer :-D

Jeg tænkte på om der er nogle af jer seriøse/hyggeejer (ved ikke lige hvad jeg skal kalde jer, men dem der ikke går til udstilling - vi alle er jo seriøse) :-D

Men er der nogle af jer som børster tænder på jeres hunde??

Altså vi gør ikke, men dyrlægen anbefaler os at gøre det? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tom-Mie
vi har fået en tandbørste og noget tandpasta af vores dyrlæge og skal også til at i gang. på trods af at vores hund tit får rå ben, har han en del tandsten. så jeg håber, at det hjælper!

Ja okay :-D måske vi også skulle gøre det så, bare får at holde hans tænder og tandkød sundt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Næh her bliver der ikke børstet tænder, selvom jeg ellers havde mange tanker om at gøre det i starten :engel:.

Her får han masser af ting at ganve i, tørrede snacks og rå ben. Desuden får han et tilskud af Plagoff hver dag.

Jeg synes umiddelbart hans tænder ser fine ud men nu må vi se hvad doktor dyr siger til næste eftersyn, ellers må vi jo igang med tandbørsten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får børstet tænder hver anden dag.

Hun blev vænnet til det lige fra hun var 8 uger. Dengang havde hun fine små hvide tænder, så der var mange der syntes, ar det var fjollet.

Men jeg kan se, at de hunde, som hun er vokset op sammen med, de har allesammen misfarvede tænder nu, hvor Silke er 9 år. Hendes tænder er også blevet lidt mørkere, men der er ingen tandsten, og hun lugter ikke grimt ud af munden.

Og hun får masser af ros hos dyrlægen:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går og overvejer det :S :S

Jeg synes jo ellers det er noget pjat det der med at børste tænder på dyr - mine dyr får ting at gnave i!..

Jeg har også altid fået stor ros for Basses kridhvide tænder.. men altså, hjørnetænderne i overmunden er begyndt at blive lidt gulnede nu synes jeg.. Det er ikke meget, men det er heller ikke kridhvidt længere :S

Så nu skal hun snart til dylle, og så må vi se hvad dommen er.. Det undrer mig at de ben hun får 1-2 gange om ugen, samt alle de store kiksere ikke længere er nok..

Jeg vil virkelig føle mig lidt fjollet hvis jeg skal til at børste tænder på hunden..

Link til indlæg
Del på andre sites