Gæst Tom-Mie Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Hej alle jeg kloge hundeejer Jeg tænkte på om der er nogle af jer seriøse/hyggeejer (ved ikke lige hvad jeg skal kalde jer, men dem der ikke går til udstilling - vi alle er jo seriøse) Men er der nogle af jer som børster tænder på jeres hunde?? Altså vi gør ikke, men dyrlægen anbefaler os at gøre det? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 vi har fået en tandbørste og noget tandpasta af vores dyrlæge og skal også til at i gang. på trods af at vores hund tit får rå ben, har han en del tandsten. så jeg håber, at det hjælper! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 vi har fået en tandbørste og noget tandpasta af vores dyrlæge og skal også til at i gang. på trods af at vores hund tit får rå ben, har han en del tandsten. så jeg håber, at det hjælper! Ja okay måske vi også skulle gøre det så, bare får at holde hans tænder og tandkød sundt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 Ikke ved hunden men ved nogle af kattene:-) NEMO - Glade katte og hunde: Lær katten at få børstet tænder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 Næh her bliver der ikke børstet tænder, selvom jeg ellers havde mange tanker om at gøre det i starten . Her får han masser af ting at ganve i, tørrede snacks og rå ben. Desuden får han et tilskud af Plagoff hver dag. Jeg synes umiddelbart hans tænder ser fine ud men nu må vi se hvad doktor dyr siger til næste eftersyn, ellers må vi jo igang med tandbørsten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 Silke får børstet tænder hver anden dag. Hun blev vænnet til det lige fra hun var 8 uger. Dengang havde hun fine små hvide tænder, så der var mange der syntes, ar det var fjollet. Men jeg kan se, at de hunde, som hun er vokset op sammen med, de har allesammen misfarvede tænder nu, hvor Silke er 9 år. Hendes tænder er også blevet lidt mørkere, men der er ingen tandsten, og hun lugter ikke grimt ud af munden. Og hun får masser af ros hos dyrlægen:mrgreen:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Jeg går og overvejer det :S Jeg synes jo ellers det er noget pjat det der med at børste tænder på dyr - mine dyr får ting at gnave i!.. Jeg har også altid fået stor ros for Basses kridhvide tænder.. men altså, hjørnetænderne i overmunden er begyndt at blive lidt gulnede nu synes jeg.. Det er ikke meget, men det er heller ikke kridhvidt længere Så nu skal hun snart til dylle, og så må vi se hvad dommen er.. Det undrer mig at de ben hun får 1-2 gange om ugen, samt alle de store kiksere ikke længere er nok.. Jeg vil virkelig føle mig lidt fjollet hvis jeg skal til at børste tænder på hunden.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Mine er vokset op med plaqueoff, så det fortsatte jeg med, selvom min dyrlæge sagde, at det var noget fis, da jeg foreslog det til min gamle hund:genert: Ikke desto mindre, så har begge hunde MEGET flotte hvide tænder og jeg børster dem ikke:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 tulle har tildens til at få meget tandsten så jeg børster dem ver aften inden jeg går i seng, vis ikke jeg gør det skal hun have renset tenner ofte og det der narkose og en gammel grander det er en rektig dårlig kompination, jeg kan godt holle det helt mede så hun slipper for at blive lagt i nakose. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Næh, Thayson er vænnet til at gnave i røgede ben, og har aldrig i sine 10år haft tandsten... Vi satser på Tilde følger succesen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 halfdan får masser af ben hver uge - okse og lamme og røgede og rå, det hjælper ikke. vil give den et skud med plaque off også, men ellers må tandbørsten frem. gad vide om de kan være sådan mere eller mindre disponerede for tandsten? det kan mennesker vel også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts