Hop til indhold

Hvalp og renlighed... Kan det passe???

Simba2011
 Share

Recommended Posts

Kan det virkelig passe at de allerede knap 11 uger gamle skal mindre ud?

Jeg render ellers troligt ud med Simba efter mad, leg, vand og det sker ca. hver time til 1½. Men de sidste par dage har han bare gloet på mig: tisse øhh nej det tror jeg så vist ikke... :stupid: Senest i aftes. Plejer at have vores sidste havetur kl. 23 så kan han nemlig for det meste klare helt indtil kl. seks hvor kærestens vækkeur alligevel ringer. Men nej ikke om han ville tisse. Han har jo ellers næsten tisset hver gang han ser en tot græs...

Han er ikke særlig god til at sige til, så nu hvor han har ændret sin rytme hopper jeg jo op hver gang han snuser til et eller andet. Mange gange for at konstatere at han ikke skulle tisse alligevel.... Ja man får sig noget motion.... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I min erfaring kan det godt passe ja.... Karla var renlig ved 11-12 ugers alderen - og kunne sagtens gå mange timer imellem tissetårene... ikke dermed sagt, at du kan slappe af endnu :slem: :mrgreen: Men tror hun var oppe på en 4-5 timer imellem ture i haven da hun var i den alder...

Tror dog at det er MEGET forskelligt fra hund til hund + de er jo lidt ligesom børn, hvis man har gang i noget rigtigt sjovt, kan man nemt glemme at man skulle tisse og så bare gøre det imens man leger agtigt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja eller hvis man lige træder ind af døren. Vi er i dag oppe på to timer alene hjemme. Og selvom jeg skynder mig at åbne døren, når han alligevel at tisse på gulvet.... Øv :???: Men ellers ingen ting ødelagt, og ingen stress. Og tror han hoppede ned fra sofaen, troede ellers ikke han kunne komme derop??? :shock:

Men alligevel dejligt at det hele går den rigtige vej....

Kan man lære dem sige til? Og i så fald hvordan.??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle siger aldrig til, men venter bare tålmodigt.... nogle søger døren og andre siger meget tydeligt: "halloooooo mennesker, jeg skal uuuuud"....

Man kan uden tvivl lære dem at sige til, men jeg ville nok vente, til der var lidt mere blærekontrol før jeg ville til at afkræve adfærd før han blev lukket ud ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja eller hvis man lige træder ind af døren. Vi er i dag oppe på to timer alene hjemme. Og selvom jeg skynder mig at åbne døren, når han alligevel at tisse på gulvet.... Øv :???: Men ellers ingen ting ødelagt, og ingen stress. Og tror han hoppede ned fra sofaen, troede ellers ikke han kunne komme derop??? :shock:

Men alligevel dejligt at det hele går den rigtige vej....

Kan man lære dem sige til? Og i så fald hvordan.??

Måske er det fordi den bliver så glad for at se dig, at den glemmer at holde sig? Hvis den gør det foran døren, så kan du måske ligge noget afdæknings stof, indtil den er blevet lidt ældre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter bliver helt umulig! Han gøer, og hiver i os, i starten troede vi bare han var umulig.. Men hurtigt så vi et mønster i at han faktisk faldt til ro efter at han havde tisset på gulvet :roll:

Så startede den dårlige samvittighed med at vi havde troet han var en dum irriterende hvalp, når det så bare var os der var dumme ejere der ikke forstod hvad han forsøgte at fortælle os :roll::oops:

Dexter kommer stadig ud hver 3 time, ellers tisser han indenfor... Han er 14 uger nu.

Om natten holder han ca. 6 timer uden problemer. I lang tid havde vi uheld hver morgen, fordi han tissede og bare lagde sig til at sove igen, men nu er uret sat til hans tisse tidspunkt, så vi når lige at få ham ud, så vi har faktisk ingen "rigtige" uheld haft i to uger nu (Enkelte uheld, f.eks. havde han diarre rigtig slemt en dag, og en anden dag havde vi helt glemt tiden :stupid: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det går bare så stærkt at jeg ikke lige kan følge med.... :-D

Da han skulle ud ca. hver time var han også langt nemmere at aflæse og søgte selv døren. Tænkte lige nej hvor fantastisk allerede... Men nu er han jo blevet langt mere nysgerrig og snuser gerne rundt også selvom der ikke skal tisses... Så jeg misforstår lige adfærden. Han får altid ros for at tisse/hømme ude og ingen reaktion inde.

Men mon ikke det kommer igen, når hundemoren her lige begynder at komme ind i den nye rytme... :mrgreen:

Men tak for svarene, det er altid dejligt lige at få tingene vendt med nogen med egen erfaring...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som alle andre har nævnt kan det sagtens passe - min på 11½uge er også begyndt at kunne holde sig.

Den sidste uge har der kun været få tisseuheld, og det har hovedsagligt været hvis han har været alene i længere tid. (det må man så tage med).

hehe, jeg fejllæser også stadig min indimellem, heldigvis kan han holde sig indtil det er gået op for damen her:stupid: Men det er ikke nævnt med en schæferhvalp der også gerne snakker bare for at gøre det :roll:

Men tiden flyver afsted, opdagede lige igår hvor stor min allerede var, og synes jo slet ikke jeg har fået taget nok billeder af ham som helt lille...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som alle andre har nævnt kan det sagtens passe - min på 11½uge er også begyndt at kunne holde sig.

Den sidste uge har der kun været få tisseuheld, og det har hovedsagligt været hvis han har været alene i længere tid. (det må man så tage med).

hehe, jeg fejllæser også stadig min indimellem, heldigvis kan han holde sig indtil det er gået op for damen her:stupid: Men det er ikke nævnt med en schæferhvalp der også gerne snakker bare for at gøre det :roll:

Men tiden flyver afsted, opdagede lige igår hvor stor min allerede var, og synes jo slet ikke jeg har fået taget nok billeder af ham som helt lille...

Apropos billeder skal vi så ikke se nogen af din. Elsker schæfere, men blev nødt til at vælge en anden mindre race, da min kæreste synes de er for store... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det fordi den bliver så glad for at se dig, at den glemmer at holde sig? Hvis den gør det foran døren, så kan du måske ligge noget afdæknings stof, indtil den er blevet lidt ældre :-D

Det nummer lavede Liva også.

Da hun var mindre, var hun "kun" i bryggers og badeværelse, når hun var alene = fliser på gulvet, nemmere at gøre rent.

Jeg begyndte så at gå ind ad bagdøren, så vi hilste ud på terrassen, hvor det ikke gjorde så meget, at der kom en lille glædestår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook bliver 4 mdr den 5. juli og han kan nu fint holde sig hele natten - ca. 7-8 timer :-D

Om dagen kan han ikke holde sig mere end 3-4 timer og en gang imellem mindre, men det passer fint med at vi tager afsted på arbejdet om morgenen. Jeg kommer hjem i min frokostpause og får ham fodret og tisset af. Og så kommer vi hjem igen omkring kl 15.30-16.00.

Vi har da uheld, men det er mere undtagelsen end reglen :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Maya er lige blevet 3mdr i dag :hjerte:

Og hun holder sig uden prolemer fra kl. 22-23 til 7.30 -8.30 (Måske også længer men har ikke afprøvet det)

Om dagen kan hun sagtens være alene hjemme 5 timer og så stadig vente på vi lukker hende ud når vi kommer hjem, før hun tisser...

Og hun begynder og lave piv-knure-gø lyde når hun vil ud - men for det meste holder hun sig bare...

Vi har aldrig haft bumelum uheld og tror hun har tisset indenfor 7-10 gange.. (3 af gangene var da hun var syg)

Link til indlæg
Del på andre sites