Hop til indhold

Hvad fodre du med og hvorfor?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde
halfdan fik golden eagle, da jeg fik ham. det var fint nok, men han var ikke så glad for det, så jeg prøvede olivers puppy. det var han heller ikke så vild med. så blandede jeg det op med marcus mühle, og så gik det lidt bedre. siden fik han marcus mühle kombineret med orijen puppy.

 

nu hvor han er på voksenfoder har han fået taste of the wild, men hans afføring er sådan lidt ustabil, så jeg er ved at køre ham over på acana i håb om, at det kan hjælpe. det kan han rigtigt godt lide. overvejer at blande med markus mühle igen, det er bare lidt besværligt med to poser åbne ad gangen, så nu ser jeg lige, om det kommer til at køre med acana alene.

 

har lyst til at prøve ALT muligt forskelligt, det er virkelig besværligt, tror måske aldrig, at jeg finder det helt perfekte - heldigvis tåler han fint foderskifte, og han får altid lidt ekstra appetit, når vi har skiftet til noget nyt.

 

 

Ved ikke om der er samme foder garanti i dk som usa, hvor man kan aflevere aabnet pose foder tilbage m. kvittering, hvis ens hund ikke bryder sig om det.

 

Det hjalp os en del da vi, som I, var igennem et hav af maerker, inden vi endelig fandt det rette for vores hund. orijen og raat kod:bighug:.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 134
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst mosgaard

Jeg fodre med Hills. Da jeg fik ham som hvalp var han på Olivers, hvilket han fungerede ok på, men synes hans mave blev langt mere modstandsdygtig på Hills. Nu skal der virkelig meget til for at slå den ud. Han fungere fint på det. Pæn pels, fin form (det styre han nærmest selv - han spiser hvad han har behov for, og det er det) osv...

 

Jeg vil allerhelst over på BARF, Taste of wild eller Orijen... mest fordi jeg har et billede af at det er nogle vildt lækre produkter som kunne give ham endnu mere end Hills nogensinde vil... BARF er dog udelukket så længe fryseren knap nok har plads til mit eget kød... og så skal jeg lige ha overvejet hvor upraktisk det egentlig er (svinger meget frem og tilbage). Så pt. er jeg nok mest tændt på tørfoder der er sammensat efter BARF principper. Arhhh, synes virkelig det her foder noget er svært, ville allerhelst jeg kunne tage ud på fabrikkerne og SE hvad fra hvad de putter i...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Motor har fået råt det meste af hans liv, jeg synes han fungerer super godt på det, hans afføring er meget mindre end når han får tørkost, og han kan godt lide at maden varierer.

Vi har et godt stykke tid givet hjemmelavet mad en dag hver-hveranden uge, det elsker han, og det blev hurtigt til fiskedag, fisk gider han nemlig ikke rigtigt råt, slet ikke alene.

 

Lige nu får han dog tørkost, indtil vi får et hjem med plads til vores fryser, han får Hike Aktiv - fyldt med korn, men han er rigtig glad for det. Synes han ser lidt "tør" ud, så han får lidt olie ovenpå, og så får han engang imellem griseribben eller andet med ben i, for tændernes skyld.

 

Vi har kort prøvet Acana og så Eukanuba skånetørkost da han var syg, ingen af delene var spændende i mere end et par dage, han spiste nærmest kun halv ration tilsidst. Så Motor er helt klart til kød eller korn :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva får p.t. Arion lam og ris, da der var et godt tilbud :oops:

 

Som hvalp fik hun Olivers. Efter hvalpefodertiden har vi været lidt rundt omkring; Canis Natural, Arion, Wolfsblut, Henne (blev spyttet ud igen) og RC golden. Livas smagsfavorit er klart RC golden, men jeg synes, at der er for meget korn i og det er for dyrt. Jeg køber dog en lille pose en gang imellem og bruger dem som guffer.

 

Lillesøster får Olivers nu og det bliver hun ved med, når hun flytter hjem. Opdrætter ser gerne, at vi fortsætter og da jeg synes, at Olivers er et fint foder og kan købe det til god pris hos opdrætter, har jeg ingen problemer med det.

 

Liva bliver nok kørt over på Olivers Diet & Senior, når arion-sækken er spist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook får RC Vet Junior Giant dog. Lidt tidlig at han får det, men han gror som ukrudt lige nu, så derfor skiftede vi til junior fra puppy da han blev 3 mdr.

Han fik Ariaon large puppy hos opdrætter.

 

Vi bruger RC, fordi jeg før har hat succes med det. Men jeg synes ikke rigtig det virker denne gang, så jeg overvejer at skifte til et andet foder - jeg ved bare ikke lige hvad endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

mine hunde får mange forskellige mærker:-D

lige nu har jeg Applaws, Royal Canin giant, (dejlige store piller som mine hunde elsker, jeg er så ikke helt vild med indholdet:hmm:), Ziwipeak og Arden Grange, jeg blander altid foderet og har aldrig problemer med hundenes maver:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine får Orijen - varierer mellem fisk og adult.

Engang imellem får de Acana.

 

Bamse har tabt sig meget på Orijen, hvilket også var tiltrængt, så nu bliver han sat lidt op i mængde.

Nana har også tabt sig lidt på Orijen, men slet ikke så meget som Bamse - får også lidt større mængde nu.

 

Det er et dyrt foder, men hundene fungere perfekt på det og så indeholder det ikke noget skrammel.

Deres pels er blank og deres afføring er fin.

Har så også fundet et sted hvor jeg kan købe det "live" - har nemlig lidt problemer med leverancerne fra GLS (de kommer simpelthen ikke)

 

Har også prøvet Olivers, men deres pels bliver mat og huden tør, så det gider jeg ikke. Deres light foder tabte Bamse sig slet ikke på.

 

Til gengæld kan jeg servere ALT for dem - de er slet ikke kræsende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer så helt vildt dette her, det skulle være allergi venlige....meeen jeg tør ski ikke rigtigt for sæt nu de ikke er allergivenlige for Misja, så sidder jeg der med en kæmpe sæk :hmm:

 

....vil så vildt gerne kunne give hende noget hun bliver mæt på og samtidig kan holde vægten med, lige nu skal der igen-igen høvles 1½ kg. af hende pga. mindre aktivitet i de sidste par måneder og hun er nede og få 150-200 g pr. dag og selv med gulerødder er hun bare SÅ sulten heletiden :cry:

 

 

 

 

Produktet ser meget "rent" ud og prisen er ca. det samme som jeg giver for RC's hypo, puuh tør-tør ikke :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mængden af mad har ikke noget at sige for om hunden er sulten - en hundemavesæk kan udvide sig 9 gange .....så de skulle i princippet ALTID være sultne hvis det var det det handlede om.

 

Det som er vigtigt er om foderet indeholder de næringsstoffer hunden skal bruge og om energifordelingen er rigtig.

 

Min Loke på 40 kg får 275 gr om dagen og dertil også lidt ekstra olie og ca. 150 gr godbidder under træning. Han træner meget (IPO) der løbes en del, han svømmer også.

 

Han tigger mad når det er muligt - det gør alle hunde vel mere eller mindre. Men den gang han kørte på Hills fik 750 gr om dagen og kastede hysterisk med madskålen hele tiden hvis den ikke blev fjernet - så det har slet ikke noget med mængden at gøre men effekten...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine får Olivers :-D

 

Gizmo fik Eukanuba hos opdrætter, og så skiftede jeg ham over på Olivers da jeg fik ham hjem, men der gik ikke længe, så ville han ikke spise det, og så skiftede jeg til Royal Canin, og samme procedure igen... Han begyndte at tabe sig, og det er jo ikke det bedste for en hvalp. Og alt det der med, at hunden jo bare skal "sultes" så lærer den at spise når den bliver sulten og maden bliver sat frem... IKKE her. Gizmo nægtede fuldstændig, og blev rigtig ulidelig at have med at gøre, fordi han jo var sulten.

 

Så jeg tog beslutningen og startede begge to op på BARF.

Gizmo begyndte at ville spise, og tog fint på igen.

Dog kunne han så kun fungere på BARF fra Dansk Barf Center, alt andet fik hans racermave af, også selvom han fik ben.

Og efter ½ år, valgte jeg at skifte dem tilbage på tørfoder. De fungerede ikke optimalt på det. Ling tabte sig rigtig meget, og skulle have meget fedt ved siden af for at kunne holde sul på ham, og det gav en del dårlig mave, og så var det svært at få benprodukter i ham.

Gizmo kunne jo kun tåle det dyre fra Dansk Barf Center, og det blev simpelthen for dyrt i længden, især når så kræet ikke gad spise det ene og andet - han nægter :roll:

 

Så begyndte på Ziwipeak, men det blev altså også for dyrt med de mængder Gizmo især skal have, da han har et helt vanvittigt aktivitetsniveau :shock:

 

Så prøvede med Olivers igen, og søreme så om Gizmo ikke spiser det med glæde nu :banan: Lige pt. er de på Selected Fish varianten. Prøvede deres variant til høj-energiske hunde, men det gav Gizmo racermave. Så de får istedet Lamb og Adult som variation en gang imellem.

Og de fungerer begge to rigtig godt på det :-D

 

Alle mine schæfere har også været fodret med Olivers, og jeg har altid været tilfreds, og det er efterhånden blevet til en hel del år med produktet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her: Wolfsblut kornfrit Barf tørfoder /Hundefoder

 

Men ser ik ud til de har den sammenpakning længere :vedikke: men det er også snart 6 måneder siden vi købte foder, så HOV :shock: izzie kan gå længere på Wolfsblut end på andre mærker.

 

Nå ja! Vi har også prøvet Applaws :5up:

Jeg har også prøvet appalaws, det blev hurtigt væk, men har bestil 2 gange nu hos

www.healthfood24.com

med god service.

 

Og prisen er god,og :lol: de har de 6 pakninger du søger.:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg foder min granddanois med James Wellbeloved, varianten med fisk og grøntsager.

 

Jeg har altid brugt RC Gigant og det har fungeret fint.

Men nu er min tæve blevet ældre (6 år) og trænger til at smide nogle kilo, og da jeg blev forespurgt om ovenstående foder, valgte jeg at afprøve dette.

Proteinindholdet samt fedtprocenten tiltaler mig, og desuden at foderet virker så "rent":-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bakker

Jeg fodrer med Hills j/d, reduced calories og har gjort det i over tre år.

Det gør jeg fordi min hund har OC og min dyrlæge anbefalede mig at prøve det. jeg kunne mærke en forskel, og ikke turdet skifte mærke siden.

I øvrigt elsker min hund det, og jeg bruger det også som guffer, så jeg kan ikke se nogen grund til at skifte mærke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinus

Vores får begge Vaks Perfekt fra Henne PetFood. Vi blev anbefalet dette af vores gode ven, som er ved politiet; da deres hundeførere varmt anbefaler det.

 

Tidligere fik de Eukanuba - og hundene kan lide begge dele, dog er deres afføring mindre og bedre på fodret fra Henne PetFood.

 

Vi overvejer i øjeblikket om vi skal prøve BARF - de får allerede BARF godbidder og elsker det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Vi er lige gået over til Olivers for ca. 2 mdr. siden. Og jeg må sige at jeg er imponeret over min den gamle - han har jo fået pels!

 

- og de skal ikke have nær så mange gram om dage som på Specifik.

 

Jeg håbede faktisk på at Olivers var et bedre produkt - men med alle de rigtig gode indlæg fra diverse fodertråde herinde om indholdsstoffer og alt muligt andet er jeg helt rundt på gulvet og ved ikke noget om noget mere synes jeg :vedikke:

 

Forsøger bare at gøre det så godt jeg kan - og hvad min pengepung kan holde til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lige gået over til Olivers for ca. 2 mdr. siden. Og jeg må sige at jeg er imponeret over min den gamle - han har jo fået pels!

 

- og de skal ikke have nær så mange gram om dage som på Specifik.

 

Jeg håbede faktisk på at Olivers var et bedre produkt - men med alle de rigtig gode indlæg fra diverse fodertråde herinde om indholdsstoffer og alt muligt andet er jeg helt rundt på gulvet og ved ikke noget om noget mere synes jeg :vedikke:

 

Forsøger bare at gøre det så godt jeg kan - og hvad min pengepung kan holde til.

 

Jeg har det på samme måde, har nemlig også bestilt Oliver's til vores hvalp. Men nu må vi se hvordan han kommer til at trives når han kommer hjem, ellers må vi finde noget andet... :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Personligt synes jeg også at Olivers er et af de bedre produkter især deres fiskevariant... En af grundene til at jeg har fravalgt det er, at jeg også køber kattefoder, og det jeg bruger her er meget billigere at købe fra Tyskland og så kan jeg ligeså godt bestille hundefoder fra samme sted :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Misjæl

Vi fodrer med Orijen.

Zazu har super lækker pels, normal afføring og fungerer i det hele taget super godt på det.

 

Vi fik det anbefalet fra opdrætteren til Beaglen fordi det skulle være godt til en aktiv hund. Vi handler hos det tyske zooplus.de da der er gode penge at spare også selvom der er fragt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...