Hop til indhold

Stol aldrig på dit udstyr!


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Jeg har en lang sporline til Elvis, som jeg stort set bruger hver dag, så den har efterhånden fået et par "svage punkter" og er sprunget - og bundet sammen igen :cool:

 

Nu har jeg så købt en ny for en sikkerheds skyld - det er jo ikke så smart at rende rundt med risikoen for at snoren springer!

 

I sidste uge skulle jeg lige gå en kort tur på græsmarken, der ligger et stenkast fra hvor vi bor så jeg tog bare den gamle line, det sker der jo ikke noget ved på sådan en kort lille tissetur. Vi går så stille på marken da Elvis får færten af et eller andet. Men lad ham bare rende - jeg har jo fat i den anden ende :drille: SPOING!! siger det så: Pludselig har mig og Elvis så hver sin halvdel :shock: Elvis var blevet midlertidig døv og ignorede mit indkald totalt, men det lykkedes mig da rimelig hurtigt at få fat i ham, da han ikke løb ret langt væk.

 

I dag gik vi på vej henmod samme græsmark. Denne gang med ny fin sporline :-D Jeg havde min -ligeledes nye - bæltetaske på med alt hundegrejet, hvor der er påsyet en smart karabinhage, jeg bruger til at fastgøre snoren i så jeg har begge hænder fri - det er rigtig rart :-D Vi ser et rådyr flygte hen over græsmarken og da vi kort efter selv går på marken, vil Elvis jage sporet efter det forlængst forsvundne rådyr. Han er helt vild og spurter frem, men lad ham dog bare - han har jo ny fin line på uden svage punkter :drille: SPOING!!! siger det så og Elvis render med line OG karabinhage!! :damn:

 

Endnu engang har jeg en stokdøv hund, der heldigvis kun jagter rådyrspor i en kort radius, frem og tilbage, frem og tilbage, så jeg kan hurtigt få fat i ham igen.

 

Men jeg har nu lært følgende: Uanset hvor nyt dit udstyr er, så stol aldrig på det, når der er en hund med jagtinstikt involveret :slem: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arj :shock: Seriøst, der har faktisk altid lidt været min skræk, tænk hvis det skete mens man gik ved siden af en trafikeret vej :skraek: Glad for at i gik på åben mark!

 

Jeg bruger så kun sporlinen på marker/markveje, men jeg har også tænkt tanken selv mht. mine andre snore. En flexline, f.eks., er vel heller ikke 100% sikker :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender det udmærket - Vinnie har smadret to langliner. Første gang det skete var det netop i nærheden af en befærdet vej, hvor hun stillede sig op midt på kørebanen og gloede som en anden ko, medens bilisterne sneglede sig udenom hende. Og jeg løb rundt ude på marken og prøvede at sige som et franskbrød :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Umulia- hvordan siger et franskbrød ?? :hmm:

 

Trådoprettet, du er da godt nok ikke for heldig, er det noget billigt bras fra faktas rodekasser du køber, eller er det noget dyrt bras fra en hundebutik ? I så fald burde du nok gå ned og få dine penge igen, for den nye sporline.

 

Jeg har en sporline, og har aldrig oplevet den kunne springe, den har ellers både været i vand ( når han svømmer ) og udsat for diverse ting, men den kan næsten umuligt springe, kan ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre. Jo så skulle kabinehagen være noget bras, men den tjekker jeg jævnligt.

 

Jeg bruger altid flexline for min hund trækker som om han har satan i hælene når vi bruger en alm føreline på de der knap 2 meter. Jeg har så også invisteret i en god flexline, som gerne skulle holde ordenlig. Heldigvis har min hund også en forholdsvis god hørelse, og kan sitte og dække på håndtegn og komme på plads når der bliver kaldt, så skulle det gå helt galt, så satser jeg på at ørene virker den dag:vuf: men eftersom han jo er en hund med meget jagt i sig, så kan den snildt svigte, den er hørelse.

 

Til gengæld turde jeg aldrig købe de der flexliner, fra feks netto eller fakta til 20 kr. Det er da lege med livet, mangen til billig lort skal man lede længe efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Umulia- hvordan siger et franskbrød ?? :hmm:

 

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide :lol:

Trådoprettet, du er da godt nok ikke for heldig, er det noget billigt bras fra faktas rodekasser du køber, eller er det noget dyrt bras fra en hundebutik ? I så fald burde du nok gå ned og få dine penge igen, for den nye sporline.

 

Det er en billig line - de der liner, der minder om flagliner, men er købt i en dyrebutik - men den nye line fejler jo ingenting - det var karabinhagen i min bæltetaske, der ikke holdt :blink: (eller rettere: Den strop, som var syet på bæltetasken for at fastgøre karabinhagen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...