Hop til indhold

Bayvantic vs Frontline combo

Gæst Whippets
 Share

Recommended Posts

Gæst Whippets

Hvad er bedst ? Normalt giver jeg ikke mine hunde sådan noget men skal syd over og tør ikke andet da dyrlægen har anbefalet at give dem noget så vi undgår at få sygdom med hjem...

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ved ikke hvad der er bedst, men Bayvantic virker i hvert fald MEGET effektivt mod flåter på Bamse - og det siger en del.

Jeg er ellers imod at bruge "gift" på mine hunde, men da jeg en dag for en måneds tid siden pillede 35 :shock: flåter af ham, tænkte jeg at nu må det være slut. Behandlede ham med Bayvantic og han har ikke haft nogle siden :banan:

Egentlig utroligt at have to hunde, der fræser lige meget ind og ud af tæt bevoksning, går de samme ture og så får kun den ene af hundene flåter med hjem :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forskellen på de to er, at ved Bayvantic, synes flåterne det er ubehageligt at være og hopper af med det samme. Ved ikke hvorfor, men det er sådan det virker.

Ved Frontline suger flåterne sig fast, men dør/falder af efter maks 24 timer. På den måde undgår hunden at få borrelia.

Der er dog den der "nye" sygdom, som giver hjernebetændelse ved biddet :hmm:

Jeg ville nok købe en flåtstopper fra CatanDogs, og evt dække ind med Bayvantic, hvis det er et land/område hvor der er en sandsynlighed for at få den sygdom. Den hedder TBE (Tick-borne encephalitis).

Håber det hjalp lidt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tidligere brugt bayvantic, men har virkelig dårlige erfaringer med det. Har nu oplevet 2 hunde få allergiske reaktioner og hos den ene hund var det så voldsomt at der gik en uge, før hun var upåvirket igen.

Siden da jeg har brugt frontline combo uden problemer. Jeg har ikke lagt mærke til om det ene middel er mere effektivt end det andet - jeg synes begge midler virker fortrinligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har brugt begge dele men på vores hund virkede frontline ikke så godt hun blev ved med at slæbe flåter ind, efter vi er skiftede til bayvantic har hun stort set ikke haft nogen flåter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg er farmaceut og har på apoteket både udleveret og informeret om Frontline combo og Bayvantic. Jeg er ikke begejstret for anvendelse af disse 2 produkter. De kan anvendes ved akutte registreringer af utøj,. men skal der en mere langtsigtet behandling til, fordi der opstår nogle bivirkninger som kontakteksem og kløe i pels/hud ved at anvende disse pipetter. Denne gene er ikke til gavn for hundens trivsel. Jeg har i en årrække haft mod på at udvikle/forske i pelsen/huden hos katte og hunde.og en umættede fedtsyrer som eksempelvis gammalinolensyre (GlLA) er mange gange nøglen til en pels der kan afvise angreb af utøj., og samtidig giver en flot og blank pels. Her findes der eksempelvis Fidol, som indeholder disse umættede fedtsyrer og også fiskeolie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem, der har oplevet allergiske reaktioner på Bayvantic... Har de måske bare puttet det ét sted i nakken koncentreret? Dette advarer Bayvantic nemlig imod, da det er ret krads stads.

Personligt er jeg heller ikke begejstret for disse midler, men har endnu ikke oplevet et eneste allergi-tilfælde på den klinik jeg er i praktik på - og har efterhånden solgt en hel del af dem, men aldrig hørt om reaktioner :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

bayvantic reagerer Kleo stærkt på, hun bliver sløv, får skum om munden og slingerer rundt, jeg har prøvet 2 gange i samråd med min dyrlæge, men reaktionen var den samme 2. gang, Kleo fik en sprøjte hos dyrlægen da reaktionen var der, jeg ved faktisk ikke hvad det var hun fik, men hun blev da klar igen efter nogle timer:(

Jeg bruger Frontline det virker fint og der er ingen problemer med det i forhold til mine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

obs bayvantic blev fordelt nogle steder på hunden begge gange, 2. gang var det dyrlægen som fordelte det, samtidig holt vi øje med hende så vi var sikre på at hun ikke slikkede det i sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

obs bayvantic blev fordelt nogle steder på hunden begge gange, 2. gang var det dyrlægen som fordelte det, samtidig holt vi øje med hende så vi var sikre på at hun ikke slikkede det i sig.

Puttede I det ikke i nakken, hvor hun ikke kan nå det (undskyld, hvis jeg spørger dumt)? :???:

Vi siger altid til køberne, at det skal dryppes 4 forskellige steder i nakken, hvor hunden ikke kan nå det - der går jo trods alt 24 timer før end giften er "fordampet"... Det er svært at holde øje med hunden så længe jo...

Og at de alligevel skal holde øje med, om hunden bliver lokalirriteret, for så skal det skylles væk med sulfur, nix bad 2 dage før og efter og katte og andre dyr bør ikke komme tæt på hunden den første dag efter drypning, grundet risiko for, at de berører området (gælder jo så for alle præparaterne).

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem, der har oplevet allergiske reaktioner på Bayvantic... Har de måske bare puttet det ét sted i nakken koncentreret? Dette advarer Bayvantic nemlig imod, da det er ret krads stads.

Personligt er jeg heller ikke begejstret for disse midler, men har endnu ikke oplevet et eneste allergi-tilfælde på den klinik jeg er i praktik på - og har efterhånden solgt en hel del af dem, men aldrig hørt om reaktioner :vedikke:

Nej Aslan fik lidt hele vejen ned af ryggen, reaktionen og kløen kom kun i panden begge gange, og den havde ikke været i kontakt med selve pipetten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puttede I det ikke i nakken, hvor hun ikke kan nå det (undskyld, hvis jeg spørger dumt)? :???:

Vi siger altid til køberne, at det skal dryppes 4 forskellige steder i nakken, hvor hunden ikke kan nå det - der går jo trods alt 24 timer før end giften er "fordampet"... Det er svært at holde øje med hunden så længe jo...

Og at de alligevel skal holde øje med, om hunden bliver lokalirriteret, for så skal det skylles væk med sulfur, nix bad 2 dage før og efter og katte og andre dyr bør ikke komme tæt på hunden den første dag efter drypning, grundet risiko for, at de berører området (gælder jo så for alle præparaterne).

blev fordelt fra øverst på nakken og ned til skulderbladene, hunden skulle IKKE kunne nå det sagde dyrlægen men vi holdt øje med det alligevel 2. gang vi var i klinikken og reaktionen kom medens vi var der, jeg tror ikke der var gået mere end en lille time.

Link til indlæg
Del på andre sites

blev fordelt fra øverst på nakken og ned til skulderbladene, hunden skulle IKKE kunne nå det sagde dyrlægen men vi holdt øje med det alligevel 2. gang vi var i klinikken og reaktionen kom medens vi var der, jeg tror ikke der var gået mere end en lille time.

Ok, blev bare lige nervøs for, at det måske var der noget af "hurtlen" lå.

Benægter jo ingenlunde, at Bayvantic er noget skidtmas på mange måder, undrer mig bare, at jeg hører om så mange tilfælde, taget i betragtning af, hvor mange der køber det på klinikken, uden vi (eller, i hvert fald jeg) har hørt om problemer :-)

Men øv, at hun reagerede sådan på det :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores dyrlæge sælger Spot-on, men anbefaler Bayvantic fremfor Frontline - tror jeg vil spørge ham i morgen hvorfor han foretrækker det ene frem for det andet.. det lyder til det er meget forskelligt hvad folk foretrækker/hvad der virker bedst.. :hmm:

Vi bruger Bayvantic til Mio, han ligger lige mellem to størrelser, men den "lille" af dem har virket fint indtil videre. Han har aldrig haft en flåt, kun en gang hvor der var gået ca 2 mdr siden sidste behandling, og den sad kun i pelsen.

Jeg giver det altid så jeg er hos ham i mindst 8 timer efter, hvis der skulle ske noget (7-9-13), han har et par gange kløet sig på påføringsstedet (måske vi har kommet det meste på et sted? :hmm:), men der har aldrig været udslæt eller anden påvirkning..

Link til indlæg
Del på andre sites

Her bruger vi Frontline, har aldrig i haft en flåte på nogen af dem - eller lopper for den sags skyld. Har ikke haft nogen problemer med hudirritation eller allergiske reaktioner.

Har ikke prøvet Bayvantic, da det jeg synes, det er for besværligt, da jeg skal anvende mere end 1 pipette, da vores hund vejer langt over 40kr, når hun er færdigudvokset, hvilket vil gøre det præparat meget dyrere end Frontline, hvor jeg kan nøjes med 1 pipette. Så for nemhed og økonomien, så har jeg valgt Frontline, og da det har virket efter hensigten, så ser jeg pt ikke nogen grund til at ændre på det valg:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fordelte det pænt i nakken og omkring skulderbladene. Det var en meget voldsom reaktion, den ene af dem. Det virkede nærmest som om nogen fulgte efter hende. Hun kunne kun sidde/dække og så løbe for fuld fart. Hun opførte sig nærmest jaget. Meget, meget ubehageligt og det tog lang tid før hun var ovenpå igen.

Midlet blev i øvrigt skyllet af med det samme jeg opdagede en reaktion (cirka tre kvarter efter det var påført).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Det er væsentlig at notere sig at disse præparater i koncentreret form indeholder stærkt virkende stoffer, som kan give en allergisk reaktion og som lokalt på huden kan give en voldsom irritation.Produkterne har jo også en virkning ved at blive optaget i huden og derfra cirkulerer det virksomme stof rundt i de yderste hudceller. Der er jo forskel på en salve der påsmøres og disse pipetter der burde fordeles på hele huden/pelsen, men sådan er parksis jo ikke. Koncentratet bliver fordelt på et lille område og derfra kommer de negative reaktioner.

Link til indlæg
Del på andre sites