Hop til indhold

torden

Dinah
 Share

Recommended Posts

Gæst lene77

Sif er også ligeglad...hun sover og reagere på ingen måde på torden eller lyn. Sidste gang det tordnede var jeg lidt bekymret for hvordan hun ville tage det, så jeg havde rigtig sat stemmen i vejret for at vise at der intet farligt var ved det, men det var skam ligemeget, for hun sov bare igennem det hele:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft super meget torden den sidste uges tid, og vi bor lige ved siden af den højeste bygning i byen (Kirken), og lynet slår ned så mange gange i løbet af en aften.. Og jeg ved godt at alle siger "så huset ryster" for at overdrive, men vores gamle hus ryster altså virkeligt og braget er så højt at jeg som regelt er ved at dø af skræk...

Dexter siger INTET... Han kan nogen gange lige løfte hovedet, men jeg tror faktisk han reagere mest på at jeg bliver forskrækket end på selve tordenvejret...

Vi gik en tur en sen after midt i tordenvejret fordi jeg gerne vil have ham helt roligt, og tænkte det ville være smart at han også oplevede det "udenfor"...

Han er jo snart 16 uger, så det er faktisk dejligt at han kan opleve alle disse skrald før han bliver "ældre" :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Vi har torden lige nu og regn. Jeg har aldrig oplevet så voldsomt et vejr.

Bor i Tåstrup ved KBH.

Hundene - ingen reaktion.

Wauuuu lynet slog ned lige uden for vores vinduer.............shit et knald

Link til indlæg
Del på andre sites

Alto og Sookie plejer at være total ligeglade. Idag har det dog været helt ekstremt :shock: inden for 15 minutter gik strømmen 3 gange. Tilsidst opgav vi at tænde, så vi sad "strømløse" i 1 time - og fuck, hvor var der mange brag. Det lød som om det var lige op over os - lidt væk og kom så tilbage med fornyet styrke. Vi har nu svømmepøl i baghaven :evil: Sookie blev utryg til sidst, men fik så en gnaveting, så nu har hun det godt igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores plejer at være ligeglade med torden (og det tordner ikke her nu :cool: ). Men vi havde en hund da jeg var teenager, der var rædselsslagen for torden, hun begyndte at reagere flere time før tordnen nåede frem til os, men sjovt var hun ikke skudræd, så det har nok mere været det der "noget i luften" hun har reageret på, fremfor bragene, hvilket også lyder logisk nok, eftersom hun reagerede flere timer før vi kunne høre det..

Cody der i mod var lige omvendt, han var dødsens ræd for skud og fyrværkeri, men helt ligeglad med torden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores plejer at være ligeglade med torden (og det tordner ikke her nu :cool: ). Men vi havde en hund da jeg var teenager, der var rædselsslagen for torden, hun begyndte at reagere flere time før tordnen nåede frem til os, men sjovt var hun ikke skudræd, så det har nok mere været det der "noget i luften" hun har reageret på, fremfor bragene, hvilket også lyder logisk nok, eftersom hun reagerede flere timer før vi kunne høre det..

Cody der i mod var lige omvendt, han var dødsens ræd for skud og fyrværkeri, men helt ligeglad med torden :-)

Ret pudsigt - vi sad faktisk og talte om, at det måske var det Sookie kunne mærke - altså alt det der "elektrisk ladet noget" for hun virkede ikke bange, bare en anelse anderledes :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

vores dsg hader det og er lige nu ved at dø hvor tordenvejret er begyndt at rulle ind over vestsjælland :cry: og ja jeg hader det også helt vildt... så vi har tændt 22 fyrfadslys i tilfælde af at lyset går ;-) og det er jo også totalt hyggeligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ret pudsigt - vi sad faktisk og talte om, at det måske var det Sookie kunne mærke - altså alt det der "elektrisk ladet noget" for hun virkede ikke bange, bare en anelse anderledes :hmm:

Det tror jeg er meget sandsynligt.. Altså den hund vi havde da jeg var teenager, var godt nok rigtig utryg/bange, men det virkede på ingen måde til at være lyden hun reagerede på.. Og hun var heller ikke lydfølsom ellers :vedikke:

Og jeg tænker også at det er fordi Cody har kunne mærke det der "noget i luften", som han så ikke har været bange for, der gjorde at han var ligeglad med tordenbrag, når han ellers på alle andre tidspunkter var meget lydfølsom..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tom-Mie

Vi har haft torden en gang, men det var ikke noget højt - vi kunne knap nok høre det :-D King reagerede slet ikke på det, jo - han løftede hovedet engang og det var det. (han er 6 måneder) :lun:

Men da vi bor i Kliplev i Sønderjylland, har vi lige haft Kliple' Mærken - har vi altid fyrværkeri om søndagen da det slutter, og der skal jeg da lige love for, han kan ikke lide fyrværkeri - han sprang op i sengen og puttede sig hos mor :-):hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mozart

Mig & Mozart har næsten lige været ude og spille fodbold - han var meget opmærksom på om det kunne gå hen, og blive farligt, så han holdte sig tæt på mig.

Han gik dog ikke i panik eller noget, men valgte dog, at gå hjem.

- Mozart

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe er fuldstændig og komplet ligeglad med torden. Ok, han blev da vidst lige lidt forskrækket, da det sagde KNALDBANG! lige i nærheden (det gjorde vi andre også), ellers var han fuldstændig uberørt.

Og det har ellers virkelig været ekstrem i dag. Konstant buldren og det slog ned ét eller andet sted i nærheden nærmest konstant :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Havde Dupond bukser på, så lavede han stort i dem, hver gang det tordnede!

Han er bestemt ikke easy-going, når det tordner. Han søger ind under et skrivebord hos enten kæresten eller mig eller han ligger sig tæt op af vores ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er ligeglade :mrgreen: Ling vil dog helst ligge i nærheden af os, men det vil han jo som regel altid :lun: Og Gizmo... han er bare Gizmo :hjerte: Totalt uimponeret over sådan nogle brag, lysglimt og det hele :hjerte:

Fyrværkeri og skud er Gizmo også totalt kold overfor :mrgreen: Men han er også blevet slæbt med på skydebanen fra hvalp af... Det nytter jo ikke noget med en jagthund som er skudræd :blink:

Ling er også ligeglad med fyrværkeri, med skud bryder han sig bestemt ikke om... Han blev skudræd på en jagt han var med på. Der blev skudt efter en hare, ikke så langt fra Ling og jeg, og der blev skudt fra den side hvor Ling er blind, så han blev simpelthen så forskrækket... Siden den dag har han ikke kunnet lide skud, samt fløjter :cry: Hvilket gør det lidt svært, at træne Gizmo med fløjte når Ling er med ude :???:

Link til indlæg
Del på andre sites