Hop til indhold

Labrador kennel?


skade
 Share

Recommended Posts

Jeg vil hører om nogle har erfaring med nogle gode labrador kenneler, helst med jagt linier?

 

Og så kunne jeg godt tænke mig at hører om nogle kan forklare mig om forskellen på labrador og tolleren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville kontakte Karen Frost fra Hund & Træning - hun har vist stadig hvalpe til salg:-)

 

Lab og toller er to helt forskellige hunde. Begge med et højt aktivitetsbehov. Jeg ser ingen lighedspunkter - hvad tænker du specielt på? Labben er fx en apporterende hund, mens tolleren er ganske unik i dens måde at dykke og lege ænder hen til jægeren.... Den kan endda lukke sine ører for vand:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville kontakte Karen Frost fra Hund & Træning - hun har vist stadig hvalpe til salg:-)

 

Lab og toller er to helt forskellige hunde. Begge med et højt aktivitetsbehov. Jeg ser ingen lighedspunkter - hvad tænker du specielt på? Labben er fx en apporterende hund, mens tolleren er ganske unik i dens måde at dykke og lege ænder hen til jægeren.... Den kan endda lukke sine ører for vand:-)

 

Derudover er der også stor fysisk forskel:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja kom nu på banen lab folk og toller-folk - der er jo mange mange forskelle... De tollere jeg har mødt har kørt rimelig højt og krævet en hel del af ejeren... Men jeg har kun mødt tre:-)

 

Labberne er mere tilpasningsdygtige synes jeg, men stadig krævende aktivitetsmæssigt. Er I ikke enige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja kom nu på banen lab folk og toller-folk - der er jo mange mange forskelle... De tollere jeg har mødt har kørt rimelig højt og krævet en hel del af ejeren... Men jeg har kun mødt tre:-)

 

Labberne er mere tilpasningsdygtige synes jeg, men stadig krævende aktivitetsmæssigt. Er I ikke enige?

 

Jo jeg er helt enig. Udover Skruthbergs Ricki, som jeg har mødt et par gange, har jeg kun kendskab til det du skriver. Vores hvalpe (og senere c-holds) træner, havde/har en toller. Og den var meget på.. Total hysterisk også.. Og hun trænede jo trods alt med den selv. Måske ikke den rette træning, det skal jeg ikke kunne sige..

 

Labben er nemmere at "forme". Også jagtlinierne.

 

Jeg ville slet ikke sammenligne de to racer:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg er helt enig. Udover Skruthbergs Ricki, som jeg har mødt et par gange, har jeg kun kendskab til det du skriver. Vores hvalpe (og senere c-holds) træner, havde/har en toller. Og den var meget på.. Total hysterisk også.. Og hun trænede jo trods alt med den selv. Måske ikke den rette træning, det skal jeg ikke kunne sige..

 

Labben er nemmere at "forme". Også jagtlinierne.

 

Jeg ville slet ikke sammenligne de to racer:genert:

 

Enig. :mrgreen:

 

Jeg kender kun en enkelt toller, men kæft den kørte højt.

 

Tolleren er langt fra de "andre" retrievere. Den er jo heller ikke med i retriever-klubben.

 

Jeg er ikke så meget inde i jagt-opdrætterne, men prøv at kigge på ::::::: DRK Labrador Hvalpeliste - Tlf.: 48 71 26 11 ::::::: og gå ind på de enkelte hjemmesider. Jagt-opdrætterne er meget gode til at skrive højt og larmende på deres hjemmesider, at det er jagthunde de avler. Ellers kan det som regel ses på manglen af udstillingsresultater.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville kontakte Karen Frost fra Hund & Træning - hun har vist stadig hvalpe til salg:-)

 

Lab og toller er to helt forskellige hunde. Begge med et højt aktivitetsbehov. Jeg ser ingen lighedspunkter - hvad tænker du specielt på? Labben er fx en apporterende hund, mens tolleren er ganske unik i dens måde at dykke og lege ænder hen til jægeren.... Den kan endda lukke sine ører for vand:-)

 

Jeg skal ikke ha hund lige nu, vi bare gerne begynde at kigge kenneler.

 

Med hensyn til tolleren, er det fordi jeg tænker det kunne være en mulig hund, men jeg er lidt usikker på hvordan den egentlig er, har kun mødt dem ude og set dem til træning, og dem jeg har mødt har været rolige, venlige og ret lydige, men jeg synes så jeg hører om folk der advare mod at købe racen og at de har meget energi osv. så jeg kunne egentlig bare godt tænke mig at høre hvordan de generelt er, og sammenligningen med labradoren var mere fordi den kender jeg ret godt så jeg kunne sammenligne lidt. og det er mest temperamentet jeg er interesseret i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg er helt enig. Udover Skruthbergs Ricki, som jeg har mødt et par gange, har jeg kun kendskab til det du skriver. Vores hvalpe (og senere c-holds) træner, havde/har en toller. Og den var meget på.. Total hysterisk også.. Og hun trænede jo trods alt med den selv. Måske ikke den rette træning, det skal jeg ikke kunne sige..

 

Labben er nemmere at "forme". Også jagtlinierne.

 

Jeg ville slet ikke sammenligne de to racer:genert:

 

Ok, jeg tænkte at de jo begge var retrievere så det virkede logisk at sammenligne,:stupid: men har dog hørt at de var meget forskellige jeg er bare usikker på hvordan de er forskellige, jeg kan godt li labradorens temperament men synes det er en stor hund, tolleren er generelt mindre så tænkte jeg ville undersøge den for om det kunne være en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville kontakte Karen Frost fra Hund & Træning - hun har vist stadig hvalpe til salg:-)

 

Lab og toller er to helt forskellige hunde. Begge med et højt aktivitetsbehov. Jeg ser ingen lighedspunkter - hvad tænker du specielt på? Labben er fx en apporterende hund, mens tolleren er ganske unik i dens måde at dykke og lege ænder hen til jægeren.... Den kan endda lukke sine ører for vand:-)

 

Jeg har også kendt et par der kunne lukke sine ører for føreren!! :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg tænkte at de jo begge var retrievere så det virkede logisk at sammenligne,:stupid: men har dog hørt at de var meget forskellige jeg er bare usikker på hvordan de er forskellige, jeg kan godt li labradorens temperament men synes det er en stor hund, tolleren er generelt mindre så tænkte jeg ville undersøge den for om det kunne være en mulighed.

 

Tolleren er teknisk set ikke en retriever:-) Den går ikke ind under de 5 retriever-racer, og bliver brugt anderledes i jagt-situationer:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du går herind og kigger..

 

Velkommen til Kenneloversigten for Labrador Retriever

 

Det er hurtigt tydeligt hvad der er jagtlinjer og udstillingslinjer

 

Jeg har ingen erfaring i jagtlinjer, men ved at Shootdog Labradors laver mange gode hunde..

 

Dog bliver de jo ikke bedre end ejeren formår at træne dem til, men her er der i hvert fald stor vægt på brugsevner i avlsarbejdet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst labberdrengene
Jeg skal ikke ha hund lige nu, vi bare gerne begynde at kigge kenneler.

 

Med hensyn til tolleren, er det fordi jeg tænker det kunne være en mulig hund, men jeg er lidt usikker på hvordan den egentlig er, har kun mødt dem ude og set dem til træning, og dem jeg har mødt har været rolige, venlige og ret lydige, men jeg synes så jeg hører om folk der advare mod at købe racen og at de har meget energi osv. så jeg kunne egentlig bare godt tænke mig at høre hvordan de generelt er, og sammenligningen med labradoren var mere fordi den kender jeg ret godt så jeg kunne sammenligne lidt. og det er mest temperamentet jeg er interesseret i.

 

Jeg kender en toller opdrætter, hun hedder noget i nærheden af tollkoi, hun bor i Middelfart, jeg ved ikke hvormange hvalpe hun laver, men hendes hunde er supersøde og dygtige, de blir brugt til jagt, lydighed og rally og de går spor.

 

Jeg kender også en lab kennel, kennel jubilant, hun har jagt labrador tyben hedder vist juvel:oops:. Min Aslan kommer fra Lab-charmi, det er udstillingstyben, den gammeldags, men hendes hunde er lidt usikre når de er på udstilling, har jeg senere oplevet:cry:. Men Aslan er godt fremme i skoene:klap:, men jeg har også trænet det meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Kald lige dét jagttypen igen :blink:

 

:lol: har lige tjekket deres hjemmeside.

 

Hvis jeg skulle have lab ville jeg undersøge Lærkereden, Thirsgårds ( Boye R ), Michnos, Ravensbank nærmere. Jeg aner ikke en skid om der temprament eller sundhed, jeg har bare set en del af deres hunde på markprøve og kunne godt lide hvad jeg så, men selvfølelig ville jeg forske lidt mere i sagen hvis jeg skulle have ny hund

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: har lige tjekket deres hjemmeside.

 

Hvis jeg skulle have lab ville jeg undersøge Lærkereden, Thirsgårds ( Boye R ), Michnos, Ravensbank nærmere. Jeg aner ikke en skid om der temprament eller sundhed, jeg har bare set en del af deres hunde på markprøve og kunne godt lide hvad jeg så, men selvfølelig ville jeg forske lidt mere i sagen hvis jeg skulle have ny hund

 

Tak dem vil jeg se nærmere på, lærkereden tror jeg at jeg har set men kigger lige igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...