Hop til indhold

Race til hund nr. 2 (drømme-tråd)


Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

Gæst Findus

Jeg er helt sikker på, at jeg en dag vil have hund nr. 2, men desværre kommer der til at gå noget tid (2-3 år), da her hvor vi bor kun må have 1 hund :???: I mellemtiden må jeg nøjes med at drømme, elsker at undersøge og google racer og så var det jeg tænkte, om I har nogle input til, hvilken race nummer to kan være...

 

I forvejen har jeg jo Duffy på 1 år og tre måneder som er en Löwchen...

 

Jeg er ret åben synes jeg, men har selvfølgelig nogle krav:

 

- Skal kunne med en Löwchen (Duffy kan med alle hunde, både store som små)

 

- Skal have et godt temperament, skal kunne med børn, andre hunde osv.. Behøver nødvendigvis ikke at elske alle fremmede på den måde som Duffy gør det, men må heller ikke udvise agressivitet mod fremmede...

 

- Skal være modig og selvsikker

 

- Være arbejdsivrig, jeg vil elske at kunne gå til agility/rally/lydighed eller lignende

 

- Ikke have udpræget jagtinstinkt (vi har kat), skal kunne være med på tur, hvor den skal kunne løbe løs

 

- Kunne tåle at der er en dag i ny og næ, hvor der ikke sker så meget uden at den kravler på væggene

 

- Skal helst ikke være korthåret

 

Tja jeg har sikkert en masse flere krav, det er lige dem jeg kan komme på som de vigtigste :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ

Hvad med en mellem pudel :-D

Ville have sagt gårdhund (hvorfor er det lige at når man selv har besluttet sig for en race, så synes man pludselig også den passer til alle andre :P), men den er jo ikke ligefrem langhåret. Kunne godt selv være faldet for pudlen hvis det ikke var for pelsen :)

 

Hvorfor ikke en löwchen igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Hvad med en mellem pudel :-D

Ville have sagt gårdhund (hvorfor er det lige at når man selv har besluttet sig for en race, så synes man pludselig også den passer til alle andre :P), men den er jo ikke ligefrem langhåret. Kunne godt selv være faldet for pudlen hvis det ikke var for pelsen :)

 

Hvorfor ikke en löwchen igen?

 

Pudler er ikke så kønne sýnes jeg :genert: Men ja, faktisk en race som jeg ikke har googlet, så det kan jeg da lige prøve :mrgreen:

 

Kunne godt tænke mig en hund som er mere arbejdsivrig eller hvad man skal kalde det end Duffy er, eller en lidt mere "pleaser" agtig hund så at sige.. Elsker Duffy over alt på jorden, sådan skal det ikke forståes, hun er min lille livsglade puttehund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
En af spaniel racerne ?

 

Der får du pels og arbejds iver hvis du vælger en god opdrætter :-D

 

 

Eller en dværg snauzher ?

 

Men hvordan er det lige med sundheden i spaniel racerne? Den er ikke helt god, er den?

 

Bryder mig ikke så meget om udseendet på en dværgsnauzer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudler er ikke så kønne sýnes jeg :genert: Men ja, faktisk en race som jeg ikke har googlet, så det kan jeg da lige prøve :mrgreen:

 

Kunne godt tænke mig en hund som er mere arbejdsivrig eller hvad man skal kalde det end Duffy er, eller en lidt mere "pleaser" agtig hund så at sige.. Elsker Duffy over alt på jorden, sådan skal det ikke forståes, hun er min lille livsglade puttehund :lun:

 

Pudler er ikke så pæne i udstillingsklip, jeg kan så godt lide dem i hverdagsklip.

Groa får sin egen specielle klip, du må gerne kigge i hendes album.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Lige pt. står sheltien ret højt på listen, kan godt selv huske jeg har kigget på den før, men har glemt hvorfor jeg gik væk fra den :stupid: Ja og så drømmer jeg jo også om en irish soft coated wheaten terrier eller en aussie som oplagte racer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige pt. står sheltien ret højt på listen, kan godt selv huske jeg har kigget på den før, men har glemt hvorfor jeg gik væk fra den :stupid: Ja og så drømmer jeg jo også om en irish soft coated wheaten terrier eller en aussie som oplagte racer :mrgreen:

 

jeg synes bare mange af de sheltier jeg har mødt har været en anelse sky i det, men jeg ved ikke om det bare er mig der har været uheldig :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
jeg synes bare mange af de sheltier jeg har mødt har været en anelse sky i det, men jeg ved ikke om det bare er mig der har været uheldig :vedikke:

 

Ja, det er i hvert fald vigtigt for mig at hunden ikke er sky! Altså hvad jeg har læst mig til de seneste par timer :oops: om sheltien, så står der ikke noget om, at det ligger til racen, tværtimod.. Men synes det er så svært, for opdrættere overroser jo altid deres egen race :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Hvad med en Shapendoes ?

Synes også Sheltien er en rigtig dejlig hund. Jeg har mødt en del, de fleste ret friske og ikke reseveret, men har kun mødt dem på udebane. :-D

 

Min søster har faktisk en schapendoes og det er bestemt også en mulighed :-D Dog tror jeg, at jeg vil komme til at drukne i pelspleje, men det er bestemt en rigtig dejlig race :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

tibetansk spaniel

 

Tibetansk Spaniel

 

Søde hunde, men de er vist ikke så pleaseragtige og arbejdsivrige? :hmm:

 

jeg synes bare mange af de sheltier jeg har mødt har været en anelse sky i det, men jeg ved ikke om det bare er mig der har været uheldig :vedikke:

 

Jeg har mødt en del sheltier, der har været lidt sky og forsigtige i det... og de fleste har som minimum været reserverede. Så du skal nok kigge dig lidt for. Og så er de jo ret gøende, men ellers nogle skønne, arbejdsvillige hunde, jeg kunne godt selv overveje racen, hvis det ikke var for deres gø-tendenser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Søde hunde, men de er vist ikke så pleaseragtige og arbejdsivrige? :hmm:

 

 

 

Jeg har mødt en del sheltier, der har været lidt sky og forsigtige i det... og de fleste har som minimum været reserverede. Så du skal nok kigge dig lidt for. Og så er de jo ret gøende, men ellers nogle skønne, arbejdsvillige hunde, jeg kunne godt selv overveje racen, hvis det ikke var for deres gø-tendenser.

 

Hmm ja gø tendens er jeg heller ikke så begejstret for...

 

Der er vildt mange opdrættere i DK, så ja det er vist om at se sig for! Har siddet og kigget på de forskelliges hjemmesider og der er ikke nogen der virker som en super duper kennel bedømt udfra deres HP.. Men ved også godt at en dårlig hjemmeside ikk er lige med en dårlig kennel, men savner bare noget avlsinfo...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes bare mange af de sheltier jeg har mødt har været en anelse sky i det, men jeg ved ikke om det bare er mig der har været uheldig :vedikke:

 

:5up:

 

Men gamle agility træner har en sheltie, og fortalte at de fleste er sky og bange for hele verden :cry:

Det er bare de arbejdsivrige som ikke er bange for hele verden man ser på træningspladser og til konkurrencer :???:

 

Havde også overvejet racen rigtig meget, lige indtil hun fortalte det :???:

 

Det har taget hende 2 år at lære hendes sheltie "elefanten" :shock:

 

 

Jeg stemmer forresten på en gårdhund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...