Hop til indhold

Oskar stikker af - Hvad pokker gør jeg

Gæst SikkeEtHundeliv
 Share

Recommended Posts

Gæst SikkeEtHundeliv

Nu ligger landet sådan at min Cocker Oskar har fået en mani - Ja jeg vil kalde det mani med at stikke af.

Vi havde før en lavt hegn der fint holdte min labber Basse inde i haven. Oskar fandt så de steder hvor hækken var tynd og hoppede gennem hækken.

Så købte jeg selvfølgelig et det højeste trådhegn jeg kunne drive op og hegnede hele haven ind.

Der er nu ingen huller.

MEN og et stort men.

Nu går han systematisk hele haven igennem HVER gang de er i haven.

Han leder efter steder at komme ud.

Han har endda prøvet at hoppe over hækken og det resulterede i han faldt ned og jeg skældte ud.

Det har han 7 9 13 ikke prøvet siden.

Han er nærmest helt manisk når han leder efter svagheder i hegnet og jeg kan faktisk ikke rigtig få kontakt med ham.

Hvad pokker gør jeg? --- Hvordan får jeg ham på andre tanker når jeg ikke kan komme i kontakt med ham? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Risikoen for at det er fuglevildt han vil ud at opsøge, er nærmest større end hvis det skulle være tæver. Især hvis han før har fået lov til det på åbne marker. Og render rundt på egen pote. Også selv om ejer er med.

Har desværre ingen gode råd fraset 100 % indhegning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Nej --- Jeg ser ingen grund til han bliver kastrat.

Han har aldrig fået lov til at jagte fugle mens jeg har haft ham og det er idag 2 måneder siden vi fik ham.

Det er først i sidste uge han begyndte at hoppe over hegnet og gennem hækken. Det er tydeligt han har fået smag for det.

Det der irriterer mig allermest er at jeg ikke kan få kontakt til ham når han manisk leder efter svagheder i hegnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Hvordan har du hegnet ind;-).........jeg har lige sat 1.80 meter højt hegn op og skruet det fast på stolper og der er der ingen der slipper ud mere med mindre de vælger at grave sig ud, men så kan man jo grave hegnet ned omend det er et stort arbejde:hmm:.

Jeg har netop valgt at gøre det så grundigt fordi min store berner gerne vil bryde ud og finde huller i hegnet akkurat som din oscar:stupid:.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte straks; Er der andre hunde i nabolaget?

I så fald kunne det virke som om der var en løbsk tæve i nærheden, som duftede meeeeget godt...

Hvorfor tror du at det ikke kan være det? (Jeg ser du skriver der ikke er grund til at få ham kastreret)..

En vigtig ting som folk nogengange glemmer er at f.eks. hanner som elsker løbske tæver, har en bestemt adfærd, som kommer fordi de netop ikke er kastreret.. Hvis man venter "for længe", kan man risikere at denne adfærd går hen og bliver "normal" og dermed fortsætter efter en kastration (Simpelthen fordi det er normal adfærd på hunden og ikke længere noget den ikke kan styrer)...

Vær opmærksom på at det kan være en idé at grave hegnet ned, da nogle hunde graver sig ud under hegnet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Tak for Jeres svar :)

I hans gamle hjem hos opdrætter havde han det også med at stikke af fra haven.

Så derfor tror jeg ikke det er en løbsk tæve.

Grunden til jeg helst ikke vil kastrere ham er at min anden hund Basse blev kastrat inden jeg fik ham og han er meget usikker når vi møder store hunde.

Han gør og gør og jeg er meget sikker på det skyldes kastrationen.

Jeg er ret sikker på at Oskar "bare" har fået smag for at stikke af og han synes det er vildt sjovt.

For han er begyndt at lave andet i haven end bare at rende langs med hegnet.

Vi skal have plankeværk op når min mand kommer hjem til august.

Jeg har ingen til at hjælpe mig med at sætte det op før så det kan desværre ikke blive før.

Som sagt er Oskar begyndt at miste lidt af interessen for hegnet så det går over igen tror jeg.

Jukl --- Det har du helt ret i :5up:

Han er en dejlig hund og har faktisk ikke rigtig ændret sig siden vi fik ham.

Link til indlæg
Del på andre sites