Hop til indhold

KCS øjensygdom


Frandsen
 Share

Recommended Posts

Dejligt at det virker :klap: Vi håber stadig på at det ikke bliver til operation.

 

Uha, ja det gør jeg sandelig også. Jeg fik slet ikke spurgt til, hvordan hendes fremtidsudsigter - mht om hun er mere disponeret til at der går hul igen på hornhinden igen - ser ud? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan ser øjnene ud i dag? Er det nødvendigt med en operation?

 

Det går stadig forrygende godt. :banan:Det acetylcystein comp er altså det rene vidundermiddel. Jeg forstår simpelthen ikke - jeg drypper med acetylcystein i venstre øje 4 gange/ dag (som er det øje, der har huller på hornhinden). Men det højre øje er også langt mere fugtigt end det plejer. :vedikke:Hun får selvfølgelig stadig pilokarpin, men idrops og andre supplerende øjendråber er ikke nødvendige. Men jeg går ikke ud fra, at hun må få acetylcystein, når ''behandlinen'' er ovre. Eller det ved jeg ikke, det ville være dejligt i så fald, for det v-i-r-k-e-r bare! :blink: Øjet har stadig et lidt blåt skær (som dog er blevet lidt mindre). Og de er store og blanke og fugtede. :-)

 

Desværre er acetylcystein comp bare noget dyrt stads (over 200 kr) og det har så vidt jeg kan se kun holdbarhed på en måned. Men når det er så godt, kunne det da være dejligt, hvis man måtte bruge det permanent eller have det i skabet til nødstilfælde. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap::klap::klap: Fantastisk at høre.

Er det ikke bare efter åbning at det kun kan holde sig i en måned. Hvis man nu har en uåbnet liggende... bare i nødstilfælde...

 

Nej, det er efter åbning der er holdbarhed en måned. Eller det antog jeg. På flasken står: ''Bør kun anvendes i kort tid efter åbning''. Sikke noget underligt udefinerbart noget at skrive.:hmm:

 

Der står at flasken skal anvendes inden 02.2012

 

Jeg sad så og googlede og fandt på en dabatside om marsvin, at en dame havde en åbnet flaske stående i køleskabet, som havde stået der i 2 måneder. Hun tilbød den til en anden som havde øjenproblemer med sit marsvin... Men det er vel ikke helt ok så.. øv

 

 

Nå, men så er det nok bare bedre, at jeg holder øje med hendes øjne fremover og så skynder mig at købe sådan en flaske, hvis der er optræk til noget igen. Hun kan sikkert ikke få det som permanent behandling så.

Link til indlæg
Del på andre sites

:oops: undskyld, nej jeg er virkelig dålig til at tjekke mine beskeder, for jeg får så sjældent nogen...

Jeg købe Epi-Otic hos dyrlægen og giver... nææ hov. Jeg tog fejl, det er Oto clean. Epi-Otic kan hun ikke tåle. Jeg er da vist et fjols :stupid:

Nå, men Oto clean er små ampuller hvor der er 18 ampuller i en kasse. Jeg mener jeg giver ca. 120 kr. for de 18 ampuller. Der er 5 ml i og det er altså nok til at fylde begge øre med væske. Så har jeg fundet ud af at det virker bedst, hvis det er hver tredje uge at jeg renser dem. Sille har nemlig meget snask. Men hvis der ikke er så meget snask, så kan man også putte det på en tot vat og tørre det af. Jeg barberer altid ørerne inden i først. (husk at putte vat i ørerne, så de små hår ikke falder ned i øregangen og giver problemer). Jeg har lige fået noget nyt fra dyrlægen. Det hedder Malazetic og skulle have en svampe dræbende effekt. Jeg har dog ikke prøvet det endnu, men vil gøre det en dag hvor dyrlægen har åbent i hvert fald, hvis hun nu ikke kan tåle det. Nå det var en lang smøre, håber jeg fik forklaret mig godt nok...

Hvordan ser øjet ud i dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

:oops: undskyld, nej jeg er virkelig dålig til at tjekke mine beskeder, for jeg får så sjældent nogen...

Jeg købe Epi-Otic hos dyrlægen og giver... nææ hov. Jeg tog fejl, det er Oto clean. Epi-Otic kan hun ikke tåle. Jeg er da vist et fjols :stupid:

Nå, men Oto clean er små ampuller hvor der er 18 ampuller i en kasse. Jeg mener jeg giver ca. 120 kr. for de 18 ampuller. Der er 5 ml i og det er altså nok til at fylde begge øre med væske. Så har jeg fundet ud af at det virker bedst, hvis det er hver tredje uge at jeg renser dem. Sille har nemlig meget snask. Men hvis der ikke er så meget snask, så kan man også putte det på en tot vat og tørre det af. Jeg barberer altid ørerne inden i først. (husk at putte vat i ørerne, så de små hår ikke falder ned i øregangen og giver problemer). Jeg har lige fået noget nyt fra dyrlægen. Det hedder Malazetic og skulle have en svampe dræbende effekt. Jeg har dog ikke prøvet det endnu, men vil gøre det en dag hvor dyrlægen har åbent i hvert fald, hvis hun nu ikke kan tåle det. Nå det var en lang smøre, håber jeg fik forklaret mig godt nok...

Hvordan ser øjet ud i dag?

 

Tak :-)- Ok, jeg prøver lige at se efter det hos dyrlægen. Hendes ører lugter dog ikke og der er intet snavs, rødme hævelse.. Men jeg kan da prøve at tørre dem af med vat som du beskriver.

:-)

Øjnene ser stadig rigtig fine ud, men hun er også meget afhængig af at jeg drypper x 4 dgl. Jeg er lidt spændt på, om det går helt i ged, når vi stopper med øjendråberne, men så får vi nok bare at vide, at vi skal fortsætte lidt længere til det er helet helt op (vil jeg tro).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad siger jeres til at få dryppet øjne så ofte? Lige nu drypper vi Mollys 1-2gange dagligt med alm tårevæske, i morgen skal jeg have forklaret om noget medicin dyrlægen anbefalede. Problemet er jeg ikke kan gøre situationen god for hende, hun HADER det. Dvs hver morgen gemmer hun sig under sengen til jeg er smuttet og det er jo ikke optimalt da øjnene gerne skulle dryppes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores er fuldstændig ligeglade. De sidder pænt og venter til vi er færdige, men det var sørme svært i starten. Faktisk var det værst da Sille første gang skulle have dryppet sine øre. Vi var to om at holde hende :shock: Jeg tænkte bare, at det blev UMULIGT at dryppe dem hvis kun den ene af os var hjemme... Men nu går det. Hun synes heller ikke det er rart og vil helst undgå det, men det er bare ikke til debat :mrgreen: Vi gør ikke noget stort nummer ud af det. Finder tingene øredråberne/øjendråberne frem og så hænger hun lidt med mulen, men det er også det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla skuler også ud af øjenkrogen til mig (om morgenen og om aftenen ingen sengetid, for så ved hun det er tid til øjendråber). Når hun ser jeg tager øjendråberne i køkkenet løber hun væk. Jeg har altid en godbid til hende, som hun får bagefter. Men jeg sørger for ikke at lokke hende hen til mig med godbidden, for hun skal ikke have en ''straf'' (= øjendråberne) hverken for at komme eller for at spise en godbid. Jeg prøver også bare at lade som ingenting hele vejen igennem. Øjendråberne som sådan er hun også nogenlunde kold overfor. Men hun får nogle øjendråber i munden (!), som smager meget bitre og som giver hende kvalme. Det er primært dem, hun er ked af. Men det kan jo ikke nytte noget, hun skal have dem - ellers bliver hun blind. :cry:

 

Kan du ikke bare have øjendråberne på natbordet, så du kan give hende dem straks du vågner (hvis hun sover i sengen). Eller giv hende dem, i forbindelse med at du alligevel skal have snor på hende og lufte hende. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla skuler også ud af øjenkrogen til mig (om morgenen og om aftenen ingen sengetid, for så ved hun det er tid til øjendråber). Når hun ser jeg tager øjendråberne i køkkenet løber hun væk. Jeg har altid en godbid til hende, som hun får bagefter. Men jeg sørger for ikke at lokke hende hen til mig med godbidden, for hun skal ikke have en ''straf'' (= øjendråberne) hverken for at komme eller for at spise en godbid. Jeg prøver også bare at lade som ingenting hele vejen igennem. Øjendråberne som sådan er hun også nogenlunde kold overfor. Men hun får nogle øjendråber i munden (!), som smager meget bitre og som giver hende kvalme. Det er primært dem, hun er ked af. Men det kan jo ikke nytte noget, hun skal have dem - ellers bliver hun blind. :cry:

 

Kan du ikke bare have øjendråberne på natbordet, så du kan give hende dem straks du vågner (hvis hun sover i sengen). Eller giv hende dem, i forbindelse med at du alligevel skal have snor på hende og lufte hende. :vedikke:

 

Det er en god idé det med at gøre det i forbindelse med gå-tur, bare hun ikke nægter at komme når vi skal gå tur.. Lisså snart hun ser dråberne er hun den der er smuttet, godbidder kan slet ikke nå igennem til hende.. Dyrlægen foreslog noget medicin til øjnene i dag, men vi blev enige om at vente og nøjes med tåredråberne lidt endnu, simpelthen fordi det pt virker som et overgreb på hende hver gang hun skal have medicin (i mund eller øjne) :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rorri elsker mig ikke for det, og kan han se sit snit til at smutte, så gør han det. Men han er vænnet til, at så snart det er overstået er der guf og hygge (og det vil han jo rigtig gerne)

 

Jeg ville være meget på passelig med at forsøge at snige den ind i forbindelse med at der bliver givet snor på, for så for du opbygget en forbindelse hvis hunden virkelig hader det, og så har du lige pludselig to problemer, både at få dryppet men nu også at give line/halsbånd på.

 

Min opskrift:

Sæt dig ned i niveau med hunden (ikke noget med at stå dukket ind over hunden)

Dryp øjne hurtigt

Hold fest - hygge guffer klø mave, hvad vovse syntes er dejligt - Så bliver det hen ad vejen til noget småirriterende som bliver rigtigt hyggeligt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...