Hop til indhold

Kingsmoore vs Olivers


adanais
 Share

Recommended Posts

Vi har siden vi skiftede over fra eukanuba hvalpefoder, brugt Olivers til vores Basset, og han har perioder hvor det er meget interressant og hvor det er meget uinteressant, men generelt spiser han det gladeligt de par gange om dagen...

Vores lille nye hvalp, kommer til at spise kingsmoore hvalpefoder fra avleren af, og nu er jeg begyndt at overveje om de begge måske skulle have kingsmoore en overgang.

Specielt siden vi på trods af streng overvågning af madindtag+motion stadigvæk har problemer med vokseværk hos Godzilla.

Vi har kort prøvet med andre mærker som skulle være godt mod vokseværk, men har ikke haft noget held overhovedet.

Han er undersøgt i hovede og r*v og det eneste dyrlægen vil sige er at det er vokseværk, og at det gerne skulle holde op når han er omkring 24 mdr, og så ellers smertestillende i de værste perioder.

Hvad er jeres erfaringer med kingsmoor vs olivers mht fx. vokseværk og madglæde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Jeg prøver at fodre med det som passer til mine hunde. Jeg bruger mine hunde meget og de skal fungere på fodret. 4 afmine får Kingsmoor Original, 2 får Kingsmoor Pure og 2 Fromms. Jeg er så heldig jeg er sponseret af Kingsmoor, men havde valgt det under alle omstændigheder. Min store Golden retriever (30 kg) har aldrig bøvlet med vokseværk eller halthed og hans knogler er fine.

Jeg skifter foder og prøver gerne noget andet hvis mine hunde f.eks ser matte ud i pelsen, bøvler med allergi eller bevægeapperatet, Sådan min ft cocker er mat i pelsen (får Kingsmoor) jeg prøvede Olivers Seleted Fish, det blev ikke bedre, så nu vil jeg prøve VetCures foder til ham. Så jeg er som sådan ikke bundet til et foder, men Kingsmoor er det de flest af mine hunde fungere på og til hvalpemad er der ikke tvivl, jeg vælger Kingsmoor, alle jeg har der har fået det som hvalp har fine knogler

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

vi fodrer med kingsmoor.

og hans pels er blevet så fin i forhold til da vi fik ham, hvor han kun havde fået billigfoder fra aldi.

og han vokser ligesom han skal.

 

så jeg er super tilfreds med det.. og så spiser han det med stor appetit :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke prøvet Olivers, men er glade for Kingsmoor.

Dumle var først på RC, så på ProNature, det allergivenlige, men da det var umådelig svært at få hjem blev vi anbefalet Kingsmoor og begge hundene har været på det lige siden.

De sked utrolig meget lige da vi skiftede over, men det gik over i løbet af den første uge og begge hundene har fået utrolig flot pels og fungerer ellers godt på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er meget glade for olivers, specielt fordi der ikke er majs og hvide ris i som der er i kingsmore :-) ( ikke i den version vi bruger i hvert fald)

 

Men vigtigst er man finder noget ens hund fungere på og trives på, ikke kun overlever på ;-)

 

Kingsmoor Pure:

 

Råvarerne i opskriften er kylling (kødproteinmel), ærter, kartoffel (stivelsesmel), roetrævler, hørfrø, animalisk fedt (kylling), fisk (proteinmel/olie), rapsolie, mineralstoffer (salt/monocalciumfosfat), cikorierod, æg (proteinmel), ølgær, gulerødder samt tang, hyben, æble, burresnerre, blåbær, rabarber, birkebark, lucerneurt, brændenælde, mælkebøtte med rod, kamille, hvidtjørn, enebær, valnød og anis

 

;-)

 

Og jep - jeg bruger det eller Kingsmoor Sport til mine tøser.... Det fungerer rigtig godt til dem - hvor de på Olivers tabte pels i vildskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kingsmoor Pure:

 

Råvarerne i opskriften er kylling (kødproteinmel), ærter, kartoffel (stivelsesmel), roetrævler, hørfrø, animalisk fedt (kylling), fisk (proteinmel/olie), rapsolie, mineralstoffer (salt/monocalciumfosfat), cikorierod, æg (proteinmel), ølgær, gulerødder samt tang, hyben, æble, burresnerre, blåbær, rabarber, birkebark, lucerneurt, brændenælde, mælkebøtte med rod, kamille, hvidtjørn, enebær, valnød og anis

 

;-)

 

Og jep - jeg bruger det eller Kingsmoor Sport til mine tøser.... Det fungerer rigtig godt til dem - hvor de på Olivers tabte pels i vildskab.

 

Min fejl, tog bare deres ene og kiggede :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay :cry:

 

Spurgte fordi jeg selv fordre med Olivers og synes det er et fantastisk foder og mine fungere optimalt på det..

Og det er det der gør disse foder-diskussioner lidt tågede: man kan have nogle holdninger til indhold, produktionsmetode, etc, etc, men i sidste ende er der bare nogle hunde der fungerer fantastisk på noget som andre hunde nærmest bare overlever på:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har udviklet allergi på Olivers...:cry: Vi har ellers været glade for det, de første 6-7 år af hendes liv..

 

Men måske skyldes hendes allergi at hendes immunforsvar har været meget belastet et par gange (H/L orm og borreliose..)

 

I hvert fald tåler hun nu ikke mere de ingredienser, der er i de Olivers produkter hun har spist: Kylling, æg og lam. :shock: Hun har også fået skaldyrsallergi.. Og jeg er også usikker på kartofler og ærter..

 

Hun har prøvet en enkelt sæk Olivers fisk, men jeg synes hendes pels blev lidt kedelig.. Så vi gik tilbage til lam:stupid:...

 

Men de samme proteinkilder er der jo også i Kingsmoore. Hvis Silke havde fået DET i flere år, så kunne jeg have givet Kingsmoore skylden, hvis jeg gad.. :roll:

 

De kloooge ved vist ikke rigtig hvorfor nogen hunde får foder-allergi og andre ikke får det..

 

Jeg tror at problemet ligger i, at hundene får den samme type proteiner dag ud og dag ind, når de får tørfoder. Og så er det ret ligegyldigt, hvad tørfoderet hedder. Hvis hunden er disponeret for foder-allergi, så FÅR den foder-allergi af tørfoderet.

 

OG det bliver nok ikke bedre af, at proteinerne i tørfoderet er delvist nedbrudte, så de måske KAN vandre gennem en skadet tarm og på den måde få immunforsvaret til at gå amok. I en normal tarm vil proteinerne først blive helt nedbrudte før de kan passere tarmvæggen.

 

---Sjovt nok er RIS nu den eneste kulhydrat-kilde som jeg er sikker på at Silke KAN tåle.

 

Hverken Kingsmoore eller Olivers bruger ris. :???:

 

--Jeg har lige kikket lidt mere på Kingsmore.. De BRUGER faktisk ris i flere af deres produkter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Katrine

Jeg kan kun udtale mig om hvalpefoderet, da vores stadig er hvalp og det er det eneste vi har prøvet.

 

Vi startede med Olivers og var glade for det, han tog fint på, flot pels osv. Men efter lidt tid fik han bare sådan en madlede og spiste næsten ikke. Vi fik en foderprøve af kingsmore, og han var ellevild- så vi skiftede og har nu en hund, der tømmer madskålen med det samme. Han tager stadig fint på og pelsen er som den skal være.

Så jeg kan anbefale begge mærker, Kingsmore passer bare bedre til Hectors smagsløg.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Nu har vi været på kingsmore adult i et stykke tid til Godzilla, og hans afføring er ikke længere så tynd, men til gengæld har han afføring 5-8 gange om dagen! :shock:

Og så virker han til at have tabt sig...

Jeg syntes at det er lidt vildt at have SÅ meget afføring...

Han er også begyndt at spise afføring når vi er ude at gå tur:evil:

Noget som han aldrig gjorde på olivers.

Han er tjekket for orm, der er intet at spore.

 

Er liiiidt frustreret over det, og overvejer at prøve purina pro plan næste gang da det skulle være ret godt.

 

Cainan har lidt tynd mave, altså meget blødt men ikke vandet, og jeg er ret usikker på om han skal blive på KM...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi været på kingsmore adult i et stykke tid til Godzilla, og hans afføring er ikke længere så tynd, men til gengæld har han afføring 5-8 gange om dagen! :shock:

Og så virker han til at have tabt sig...

Jeg syntes at det er lidt vildt at have SÅ meget afføring...

Han er også begyndt at spise afføring når vi er ude at gå tur:evil:

Noget som han aldrig gjorde på olivers.

Han er tjekket for orm, der er intet at spore.

 

Er liiiidt frustreret over det, og overvejer at prøve purina pro plan næste gang da det skulle være ret godt.

 

Cainan har lidt tynd mave, altså meget blødt men ikke vandet, og jeg er ret usikker på om han skal blive på KM...

 

Hvilken kingsmore variant er det?

 

Vi er gået over på kingsmore pure, eneste forskel vi har oplevet indtil videre på olivers og kingsmore er at han fælder lidt mindre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...