Hop til indhold

Sikke et røvhul... WDS 2011


Gæst Whippets
 Share

Recommended Posts

Utroligt, at han fortsætter efter at dommeren har smidt ham bagved igen..

 

Havde jeg været dommer, havde han mistet sin vinderplacering på dårlig opførsel i ringen. Med fed streg under det i sin kritik

 

Helhedsindtrykket siger også bare dårlig handling.. Meget begynderagtigt at se på.. At stå og sparke ud efter hunden, får at få den baglæns..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var faktisk sikker på at han ville blive disket, det havde jeg gjort som dommer... Uanset hvad havde jeg IKKE ladet ham vinde, uanset hvor flot hans hund er!

 

Jeg håber opdrætteren som bruger ham som handler "fyrer ham", for det giver da opdrætteren et totalt dårligt ry at hundene bliver præsenteret med så "beskidte tricks" !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Han har da vist total misforstået konceptet :stupid: Fjols, han galopere jo rundt på den bane som en anden væddeløbshest, tror han det er på tid eller hvad ??

 

Selvom han vandt, lad os så håbe han fik en ordenlig advarsel med i præmien.

 

Synes ellers hende pigen klarer det rigtig flot.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldstændig ligegyldig hvad han gør ved pigen eller hvordan han løber. Han skulle have været bortvist i samme øjeblik han sparkede sin hund :evil:

 

Jeg lærer aldrig at forstå udstillinger. Kan ikke se det som andet end organiseret dyrplageri, og denne video samt kommentarerne bekræfter kun min holdning. Næsten ingen kommentarer at han sparker sin hund :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldstændig ligegyldig hvad han gør ved pigen eller hvordan han løber. Han skulle have været bortvist i samme øjeblik han sparkede sin hund :evil:

 

Jeg lærer aldrig at forstå udstillinger. Kan ikke se det som andet end organiseret dyrplageri, og denne video samt kommentarerne bekræfter kun min holdning. Næsten ingen kommentarer at han sparker sin hund :shock:

 

Arh, er det ikke lige at skære alle over en kam?

 

Bortset fra det, så burde han IMO have været smidt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldstændig ligegyldig hvad han gør ved pigen eller hvordan han løber. Han skulle have været bortvist i samme øjeblik han sparkede sin hund :evil:

 

Jeg lærer aldrig at forstå udstillinger. Kan ikke se det som andet end organiseret dyrplageri, og denne video samt kommentarerne bekræfter kun min holdning. Næsten ingen kommentarer at han sparker sin hund :shock:

 

Jeg ser det virkelig ikke som at han sparker hunden... Måske jeg bare er et ondt menneske ? :vedikke: Det er helt afgjort ikke okay adfærd overfor hunden, men jeg kunne nok ærligt sagtens finde på at gøre det samme.. Han bruge rjo bare benet til at flytte hunden... Jeg synes da det er bedre adfærd at skubbe den med sit ben end f.eks. at hive den i snoren...

 

Jeg bruger tit at "skubbe Dexter" på plads, fremfor at hive ham... Det er sådan hunde selv ville gøre...

 

(Igen jeg understreger at jeg ikke synes den måde gutten her gør det på er okay, jeg ser det bare ikke som at han sparker hunden, men forsøger at flytte den tilbage ved hjælp af benet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser det virkelig ikke som at han sparker hunden... Måske jeg bare er et ondt menneske ? :vedikke: Det er helt afgjort ikke okay adfærd overfor hunden, men jeg kunne nok ærligt sagtens finde på at gøre det samme.. Han bruge rjo bare benet til at flytte hunden... Jeg synes da det er bedre adfærd at skubbe den med sit ben end f.eks. at hive den i snoren...

 

Jeg bruger tit at "skubbe Dexter" på plads, fremfor at hive ham... Det er sådan hunde selv ville gøre...

 

(Igen jeg understreger at jeg ikke synes den måde gutten her gør det på er okay, jeg ser det bare ikke som at han sparker hunden, men forsøger at flytte den tilbage ved hjælp af benet)

 

Det tænkte jeg egentlig også i første omgang, at han "bare" brugte benet til at rykke hunden tilbage.. Men så kiggede jeg på det igen, og må nu altså nok erklære mig enig med dem der siger at han sparker hunden :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser det virkelig ikke som at han sparker hunden... Måske jeg bare er et ondt menneske ? :vedikke: Det er helt afgjort ikke okay adfærd overfor hunden, men jeg kunne nok ærligt sagtens finde på at gøre det samme.. Han bruge rjo bare benet til at flytte hunden... Jeg synes da det er bedre adfærd at skubbe den med sit ben end f.eks. at hive den i snoren...

 

Jeg bruger tit at "skubbe Dexter" på plads, fremfor at hive ham... Det er sådan hunde selv ville gøre...

 

(Igen jeg understreger at jeg ikke synes den måde gutten her gør det på er okay, jeg ser det bare ikke som at han sparker hunden, men forsøger at flytte den tilbage ved hjælp af benet)

 

Det tænkte jeg egentlig også i første omgang, at han "bare" brugte benet til at rykke hunden tilbage.. Men så kiggede jeg på det igen, og må nu altså nok erklære mig enig med dem der siger at han sparker hunden :???:

 

Uanset hvad, så korigerer man ikke hunden med benet på den måde, da det netop kan ses som et spark og kan føre til diskvalifikation (og jeg synes så også han sparker). Jeg bruger da også selv at gå frem mod hunden for at få den til at rykke lidt, men aldrig med benet løftet.

 

/mette *over and out*

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tænkte jeg egentlig også i første omgang, at han "bare" brugte benet til at rykke hunden tilbage.. Men så kiggede jeg på det igen, og må nu altså nok erklære mig enig med dem der siger at han sparker hunden :???:

 

 

Okay nu har jeg nærstuderet, zoomet ind og ud og diverse :lol::lol:

Jeg vil nok også flytte min "statement"... Det kunne godt ligne et spark, men om det er intentionen at sparke eller at korigere hunden med benet kan vi jo ikke sige... Jeg vælger at tro at han "bare" vil korigere hunden med benet og det så kommer ud til at ligne han sparker efter den...

 

Men jeg vil godt være enig i at det ligner han sparker hunden når man kigger efter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Har set klippet....nu har jeg jo ingen forstand på disse konkurencer, ser bare en selvglad idiot skabe sig, og genere en dame der vil presentere sin hund, og så hører jeg at han vinder :fornaermet::fornaermet::fornaermet:

 

Hvad med Dommeren, :roll: er denne egnet til at dømme,:vedikke: kan man det som blind,:vedikke: er det ikke både hund og handler der bedømmes,:vedikke: og her var der helt sikkert en flot hund, som bare havde en meget meget dårlig handler med i snor! :stupid:

 

Jeg finder det skandaløst, det at han vinder nedgør hele udstillingen :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nina-c
Fuldstændig ligegyldig hvad han gør ved pigen eller hvordan han løber. Han skulle have været bortvist i samme øjeblik han sparkede sin hund :evil:

 

Jeg lærer aldrig at forstå udstillinger. Kan ikke se det som andet end organiseret dyrplageri, og denne video samt kommentarerne bekræfter kun min holdning. Næsten ingen kommentarer at han sparker sin hund :shock:

 

Bliver da ked af at høre du mener udstillinger er dyrplageri... Jeg udstiller og synes da bestem ikke jeg midshandler mine hunde , de bliver vist med kærlig hånd...

vil nu også sige jeg har set LP træning som også forgår noget hårdhændet

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver da ked af at høre du mener udstillinger er dyrplageri... Jeg udstiller og synes da bestem ikke jeg midshandler mine hunde , de bliver vist med kærlig hånd...

vil nu også sige jeg har set LP træning som også forgår noget hårdhændet

 

Jeg siger ikke at alle der udstiller mishandler deres hunde. Men så længe de arrangerende klubber, deres dommere og officials accepterer at det foregår, så virker det som en blåstempling af den slags metoder, og det smitter af på alle, der har med det at gøre.

Jeg har i øvrigt set værre ting på danske udstillinger.

 

Det er det samme med lydighed. Hvis en klub accepterer at bare en enkelt hundefører slår sin hund el. lign, så sværter det hele klubben til, og dermed også alle andre, der træner der.

 

Både til udstillinger og lydighedstræning har jeg set publikum og andre deltagere stå og se passivt til medens der foregik overgreb på hunde. Man kunne se på nogle af tilskuernes ansigter, at de syntes det var ubehageligt. Alligevel sagde de ingenting. Hvorfor :confused: Hvem hjælper det, at man stiltiende accepterer mishandling?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...