Hop til indhold

En labradors normal vægt?


Gæst azza
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg har min lille dejlige labrador blanding, som er blevet en smule tyk.:shock:

Har været på ekstra lange ture med hende og det hjælper en masse :-D

 

Men hvad er en labrador/labrador blandings normal vægt?

 

Kram fra Camilla og Azza.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt imellem 25 til 35 kg, kan de ligge på...

 

småblandinger og formel 1 ligger i den lille vægtskål, og storeblandinger og den brede gamle type ligger i den store ende...

 

Formel 1 har ikke noget med størrelsen at gøre ;-)

 

En udstillingstype fra england/irland er såmænd også en Formel 1 her i DK, hvis bare dens aner generelt har været på jagt- og/eller markprøver inden avl.

 

Betegnelsen formel 1 findes iøvrigt kun her i DK.

 

men vægtspændet er rigtig nok. :-)

 

Jagttyperne er typisk de "lettere" byggede hunde, og udstillingstyperne de "tungere" hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fenris

De kan godt være tungere end 35 kg. Vi har ikke vejet Fenris i lang tid, men jeg vil tro, han ligger over de 40 kg. Han er osse den 'gamle' type lab, men absolut ikke overvægtig. Der er bare godt med gods i ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fenris
Ja. Men helst ikke for meget.

 

Man siger normalt 25 -35 kg for tæver, og 30-40 kg for hanner. ;-)

Han er nok osse et sted omkring de 40 - og det samme gjaldt for en af hannerne ude i den kennel, han kommer fra.

 

Mht. overvægt/for meget polstring, så kan man vel ofte se + mærke. Jeg mener, man helst skal kunne mærke ribbenene uden at trykke fingrene for meget ind i hunden. Ligeledes skal den helst heller ikke være tøndeformet på kroppen. Jeg synes i hvert fald, tøndeformen er et meget tydeligt tegn på, at der er lidt for meget flæsk på en lab.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
labrador-hvalp normalt... hvor meget tager den på om ugen?

 

En labhvalp tager typisk omkring 1 kg på om ugen. Hvis den hører til den tunge slags, siger man som tommelfingerregel at den skal veje det som den er i uger. Altså når den er ½ år altså 26 uger, så skal den ligge omkring de 26 kg.

 

Det passede meget godt på min hanlab og han vejer i 36-38 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er nok osse et sted omkring de 40 - og det samme gjaldt for en af hannerne ude i den kennel, han kommer fra.

 

Mht. overvægt/for meget polstring, så kan man vel ofte se + mærke. Jeg mener, man helst skal kunne mærke ribbenene uden at trykke fingrene for meget ind i hunden. Ligeledes skal den helst heller ikke være tøndeformet på kroppen. Jeg synes i hvert fald, tøndeformen er et meget tydeligt tegn på, at der er lidt for meget flæsk på en lab.

 

Ang. tøndeformet, så er det jo netop et af de karakteristiske (staves) træk en lab har. Netop dens brystkasse er som en tønde. Jeg kigger altid efter om hunden har talje og hvis den har det, så er det ikke så galt endda

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. tøndeformet, så er det jo netop et af de karakteristiske (staves) træk en lab har. Netop dens brystkasse er som en tønde. Jeg kigger altid efter om hunden har talje og hvis den har det, så er det ikke så galt endda

Nåja - men med tøndeform mente jeg egentlig osse manglende talje... altså at dens krop 'går ud i ét', så hunden ligner en hel tønde på ben. Kroppen skal jo helst 'gå indad' ved taljen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåja - men med tøndeform mente jeg egentlig osse manglende talje... altså at dens krop 'går ud i ét', så hunden ligner en hel tønde på ben. Kroppen skal jo helst 'gå indad' ved taljen.

 

Ja, dem finder man jo en del af :-) så mener vi bare det samme :vinken:

 

Jeg har engang fået kritikken på min Funky ved en udstilling, at han havde den for labben 'karkteristiske tønneformede brystkasse'.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Rollo er 6 måneder og sidst vi var på vægten :roll: var han på 21 kg men er også meget slank som flat. som han jo er blandet med... og der er ingen rib at se.

Men ja hold øje med hvordan hunden ser ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Jørgen Larsen

Hej vil også lige komme med en komentar til indlæget;

Jeg har en Schæfer / Labrador blanding, som 8 uger vejede hun 8,5 kg

og forøgede sin vægt de første 6 mdr. med en overvægt på genemsnit 1 kg. for meget,

hun er nu 1 1/2 år og vejer 37 - 38 svinger lidt, men hun er også stor af sin rase måler fra gulv til skulderhøjde 69 cm.

så hun er ret stor, så en standart vægt på blandingshunde kan svinge meget alt efter forældre, hun var ret buttet de første 12 mdr.

men fik derefter en flot figur som hun holder fin i nu.

Så hvis din hund vejer lidt for meget i hvalpe perioden skal du ikke være nervøs det retter sig ind når hun kommer over første løbetid, hvis ikke skal du nok se lidt på spisevanen og motivationen

[ATTACH]3952[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...