Hop til indhold

Knude på halen

Hailey
 Share

Recommended Posts

Den ene af mine hunde har fået en knude/byld eller noget på halen. Den er på størrelse med en halv hasselnød. helt sort og hård. Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?

Den er ikke øm, og ser ikke ud til at genere ham.

p.s. Der ER selvfølgelig bestilt tid ved dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

:vedikke:mmmmm... det kan være så forskellige ting. En eller anden slags knude er det jo.. Men der findes jo godartede knuder..

Meget sort ser den da ikke ud på billedet. Er den meget mørkere end huden omkring den?

Det store spørgsmål er jo så, om den er godartet eller ondartet..

Uanset hvad, så VIL man nok fjerne den.

Især fordi en godartet knude med tiden kan udvikle sig til noget værre...

:ae:Det er ikke sjovt at gå og vente på.. Hvornår har I tid hos dyrlægen?

I første omgang vil dyrlægen sikkert tage en nålebiopsi, hvis ikke han straks kan se, hvad det er for noget..

Og nålebiopsien kan for det meste fortælle, om det er kræft eller ej..

Link til indlæg
Del på andre sites

:vedikke:mmmmm... det kan være så forskellige ting. En eller anden slags knude er det jo.. Men der findes jo godartede knuder..

Meget sort ser den da ikke ud på billedet. Er den meget mørkere end huden omkring den?

Det store spørgsmål er jo så, om den er godartet eller ondartet..

Uanset hvad, så VIL man nok fjerne den.

Især fordi en godartet knude med tiden kan udvikle sig til noget værre...

:ae:Det er ikke sjovt at gå og vente på.. Hvornår har I tid hos dyrlægen?

I første omgang vil dyrlægen sikkert tage en nålebiopsi, hvis ikke han straks kan se, hvad det er for noget..

Og nålebiopsien kan for det meste fortælle, om det er kræft eller ej..

Billedet viser ikke den rigtige farve, den er helt sort. Han kommer ind til dyrlægen i eftermiddag kl. 15.30. Jeg havde en tid der i forvejen, da en af de andre skal have taget røntgenbilleder af hofter og lænd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du fået noget svar?

Ja og nej.

Røngtenbillederne var i orden, Han viste ingen tegn på slid i ryggen, og hofterne var perfekte.

Der blev taget en prøve af dimsen på halen, og det var en talgknude. Jeg skal dog måle knuden dagligt de næste 14 dage, og hvis den vokser det mindste, så skal den fjernes.

Forbliver den samme størrelse, vil de helst ikke gøre noget, da den sidder et dumt sted at sy.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ene hund har haft sådan en. En fedtknude, 2 dyrlæger uafhængig af hinanden sagde den skulle opereres væk. For hvis den sprang kunne det måske ikke syes, da det er på halen og der ikke er meget hud. Så i værste fald skulle halen så amputeres.

Så jeg valgte at få den fjernet. Det var uden problemer og der blev syet fint med sting, der gik selv gik i opløsning.

Link til indlæg
Del på andre sites