Hop til indhold

HJÆLP - skænderi pga. hund

Gæst anja-s
 Share

Recommended Posts

Gæst anja-s

Hej alle

Jeg søger nogen gode tips til rengøring efter hund.

December sidste år, blev jeg bedt om at passe min mosters chihauha da den var i løbetid og de havde 3 andre hunde. Det gik rigtig godt og hun passede ind i min lille bolig. Jeg blev spurgt om jeg ville beholde hende og sagde ja.

Men min kæreste er ved at være godt træt af alle de hundehår der er. Jeg har lige nu ikke så meget tid til at støvsuge da vi har åbnet en delikatesse butik. Det største problem er hundehår på vores sorte tøj (hunden er self. hvid) :damn:

Selv om vores tøj kommer i tørretumbler er der stadig mange hår.

Nogen der har et par gode råd til mig?

:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og man kan sørge for at børste hunden hver dag - udenfor! Evt give den en tur med furminator/ coat king en gang hver 14. dag. (De tager rigtig meget hår!) Vi har købt en dyrebørste til støvsugeren, som hun også får en tur af hver dag efter børstning. (Indlæres med en masse guffere). Og vi støvsuger huset hurtigt over hver dag.

Hun får også ekstra olie i sin foder (skulle reducere fældning) og kommer i bad engang imellem.

Udover det, så tager jeg kun sort tøj på, når vi går ud af døren. Så snart jeg kommer hjem ryger det af. Dum farve! Og ellers altid en fnugrulle ved hånden...

:-)

...Sådan er det nok bare at have hund/ dyr. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Klip den - jeg har papilloner og er også ved at blive vanvittig af alt det pels de smider alle vegne, så har købt en trimmer og holder dem sportsklippede hele sommeren, det vokser lynhurtigt ud og til vinter har de lidt at holde varmen med, til jeg klipper dem igen næste forår.

Det virker fantastisk, før havde jeg 20 pels-hunde under sengen, nu er det yderst begrænset!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg ville vælge at holde delikatesse-tøjet adskilt fra mit fritidstøj...

kan godt være det lyder helt tosset...men har jo selv en beige-agtig hund...min blazer, jakkesæt osv. er opbevaret hvor det ikke kommer i hundehår, og vaskes ude...(ved godt jeg er skide besværlig...hehe)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Sådan en virker ikke på papillonpels, tvivler på den tager chihuahua-hår :hmm:

Jeg har en støvsuger Robot. Den tager hårene fra 3 border collies, 1 Golden, 4 spaniel og 1 blanding. Vi har haft vores i 3 år, og bortset fra et par reparationer i garantiperioden, så fungere den mægtigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en støvsuger Robot. Den tager hårene fra 3 border collies, 1 Golden, 4 spaniel og 1 blanding. Vi har haft vores i 3 år, og bortset fra et par reparationer i garantiperioden, så fungere den mægtigt

Hvad er det for en støvsuger? Min søster Roomba, som skulle være designet til at kunne tage "kæledyrshår" tåler IKKE Møffe - hans pels fik den næsten til at brænde sammen, om end den kunne reddes :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville vælge at holde delikatesse-tøjet adskilt fra mit fritidstøj...

kan godt være det lyder helt tosset...men har jo selv en beige-agtig hund...min blazer, jakkesæt osv. er opbevaret hvor det ikke kommer i hundehår, og vaskes ude...(ved godt jeg er skide besværlig...hehe)

ejer du virkelig jakkesæt og blazer :shock:

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
ejer du virkelig jakkesæt og blazer :shock:

:blink:

Ja hvor utroligt det end måtte lyde...hehe...polo t-shirts og hvide bukser med pressefolder ejer jeg skam også...

men er mere til hængerøv og hættetrøje...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Hvad er det for en støvsuger? Min søster Roomba, som skulle være designet til at kunne tage "kæledyrshår" tåler IKKE Møffe - hans pels fik den næsten til at brænde sammen, om end den kunne reddes :genert:

Vi købte også en Roomba PET til Centret, den virkede kun i 2 mdr, så brændte den sammen. Så fik vi erstattet den med en Romba 560, de fungere upåklageligt. Vores inde i huset har været til rep 2 gange, støvbeholderen er ikke så stor som i PET modellen, men "hårproduktionen" her er ikke værre end 560 sagtens kan klare det. Botten køre i stuerne og køkkenet om natten, hver anden dag i soveværelse og gang, og baggangen hvor hunden tørre i, tager vi med kosten.

Vi har købt begge robotter ved roboteksperten, han er super hurtig til rep.

Super måde at komme af med overflødige hår

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Fnugrulle :)

Alle mine gæster bliver rullet med fnuggeren inden de forlader mit hjem. Jeg vil på ingen måde sende dem hjem med hundehår fra mine hunde hvis de ikke gider hundehår.

Fnugruller er perfekte til formålet.

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap:

Specialdesignet søster. Det er da smart, men et underligt navn I har givet hende.

On topic, så kan jeg faktisk også kun sige fnugrulle. Vi har flere og de ligger i alle rum, så man liiige kan snuppe en tur med dem inden man går nogle steder. De virker også på møbler, men man skal have en masse hoveder liggende, for de bliver hurtigt fyldt op, og skal trækkes af.

Link til indlæg
Del på andre sites