Hop til indhold

Hjælp til Nana


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Nana er jo blevet steriliseret i dag.

 

Her til aften er hun blevet meget urolig - hun vandre rundt og kan ikke finde hvile og er begyndt at pibe lidt. Hun ser meget slukøret ud.

 

Jeg har fået at vide af dyrlægen at hun skulle være smertedækket til imorgen tidlig - med hvad ved jeg ikke.

Jeg har fået Norodyl 50 mg. med til hende, som jeg skal give hende 2,5 pille af i døgnet.

 

Kan det passe at hun har ondt eller er det kvalme hun lider af? Fik at vide at hun nok ville få kvalme. Hun har ikke kastet op.

 

Nogle gode råd :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ingen gode råd, men kan fortælle, at halfdan var på præcis samme måde. jeg vil tro, at det for en stor del er utilpashed/kvalme/groggyhed efter narkosen. vi havde en hård første nat, men han var meget bedre dagen efter. jeg er ret sikker på, at de får en indsprøjtning med smertestillende, men om virkningen kan løje af i løbet af aftenen, tør jeg ikke sige. mon du kan ringe til dyrlægevagten og høre, om hun kan tåle en norodyl?

 

rigtig god bedring med hende :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Åh ha - det kan jo være alt fra at være frustreret, ikke kan forstå hvad der er sket til at være tørstig, skulle tisse, have ondt og være forvirret.

 

Hvordan ser hendes øjne ud?. Og hvor længe er det siden hun er vågnet fra narkosen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh ha - det kan jo være alt fra at være frustreret, ikke kan forstå hvad der er sket til at være tørstig, skulle tisse, have ondt og være forvirret.

 

Hvordan ser hendes øjne ud?. Og hvor længe er det siden hun er vågnet fra narkosen?

 

Hun er blevet klar i blikket - før var hun meget mere sløret i blikket.

 

Det er ca.8,5 time siden hun kom ud af narkosen.

 

Hun har været ude og tisse, men det er et par timer siden nu. Hun går selv ud af hundelemmen, men vil ikke gå særligt langt uden mig.

 

Jeg prøver lige at smutte en tur ud i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan også bare være ubehag. Der er jo pillet ved hendes krop og hun har været i narkose.. En frossen kong eller sådan ville have været godt nu.. Til at distrahere hende.. Har du mulighed for at smøre noget af det der tun på tube ind i et ben eller en kong eller andet?

 

Det eneste hun har spist efter vi kom hjem er en 1/4 leverpostej mad, så hun er nok ikke så interesseret i mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Jeg har oplevet et par gange at selvom de ser friske ud så er det som om deres funktioner måske knapt et helt som de plejer at være. Fx. rendte Kalle også rundt og virkede forvirret - trissede rundt. Og selvom han lige havde været ude, skulle han også tisse igen. Han drak og drak og drak. Dyrlægen talte noget om at når de har været i narkose kan deres slimhinder godt "tørrer lidt ud" og derfor bliver de så tørstige/drænede på en facon.

 

Ønsker jer en rolig nat!.

 

:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal nok passe på, med at lade hende gå ud alene, Sanne

 

For hun må nemlig ikke lave underlige hop og løb endnu:engel:

 

Det gør hun bestemt heller ikke - altså laver hop og drøner rundt.

Du skulle se hende. Hun er nærmest apatisk. Går meget stille rundt, står stille og bare kigger og så går hun stille rundt og snuser lidt.

Det virker som om hun har det bedst i den friske luft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør hun bestemt heller ikke - altså laver hop og drøner rundt.

Du skulle se hende. Hun er nærmest apatisk. Går meget stille rundt, står stille og bare kigger og så går hun stille rundt og snuser lidt.

Det virker som om hun har det bedst i den friske luft.

 

Okay, nej i dag vil hun nok være ret ved siden af sig selv. Det var Luna også.. Sov mere eller mindre til næste morgen:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet et par gange at selvom de ser friske ud så er det som om deres funktioner måske knapt et helt som de plejer at være. Fx. rendte Kalle også rundt og virkede forvirret - trissede rundt. Og selvom han lige havde været ude, skulle han også tisse igen. Han drak og drak og drak. Dyrlægen talte noget om at når de har været i narkose kan deres slimhinder godt "tørrer lidt ud" og derfor bliver de så tørstige/drænede på en facon.

 

Ønsker jer en rolig nat!.

 

:hjerte:

 

Hun har ikke selv ville drikke, men jeg tog så den skål og vandflaske frem, som vi bruger til træning - hun elsker nemlig at drikke af strålen, når jeg hælde vand op. Det virkede og hun drak temmelig meget.

 

Kan godt huske hvor tørstig man er efter en narkose :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er normalt at de er sløve den første dag. Vinnie faldt jo i havebassinet første gang hun var ude og tisse :oops:

Men ingen af de to, jeg har fået steriliseret, gik rundt og pev, så jeg ved ikke :vedikke: Bruger hun normalt meget stemme?

 

Nej, Nana er en meget stille hund - undtagen når hun møder de andre hunde til træning :-D.

Hun går normalt ikke rundt og piber herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Pudsigt, jeg synes jo hun er meget vokal:lol::lol:

 

Jaaaa hun skal virkelig snakke til de andre hunde til træning.. I sidste uge til rally fortalte Nana tydeligt en historie til caia:-) såå sødt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er helt normalt.

 

Louie blev jo kastreret i går morges, og der var han også underlig og sad og peb lidt i løbet af dagen. Han var sulten, men kunne ikke helt overskue at spise med mindre jeg kom med skålen og stillede den for hans fødder :lol:

 

I morges fik han så den første smertestillende (jeg fik også at vide at han var dækket ind den første dag), og han lader til at have det bedre i dag. Han er dog ret plaget, når han går, så han ligger helst ned, og når han så vil finde et nyt sovested, løber han i en sindssyg fart over gulvet med halen mellem benene og kaster sig nærmest med et hovedspring hen på den nye plads.

 

Jeg tror helt sikkert, at selvom de er smertedækkede, er der noget, der føles underligt. Sting der niver, men er blevet pillet i osv.

 

Jeg håber, at det også går bedre med Nana i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft en rolig nat :banan:

 

Jeg lagde en madras ved hendes kurv og vi har begge sovet i nat.

Jeg hørte at hun selv drak i morges :5up:

 

Nu vil jeg give hende en smertestillende pille, så skal vi ud og tisse og bagefter vil jeg prøve at give hende noget at spise. Hun har kun spist en lille leverpostejmad siden tirsdag aften, så jeg håber at kvalmen er helt væk og hun vil spise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik ikke så godt med at spise hundemad i morges, men jeg tror faktisk ikke hun kan lide fiskevariationen af Orijen fodret - i det hele taget.

Hun ville nemlig kun nødigt (hedder det det :-D) spise af det de sidste par dage inden operationen, så vi må købe noget andet.

 

Hun fik så i stedet en hel skive rugbrød med leverpostej og noget ost - og så skulle hun jo mades :roll::-D.

Men hvad gør man ikke for at få lidt mad i sin hund :blink:

Hun er begyndt at drikke selv :5up:

 

Vi var også uden og gå en lille tur i morges og hun tisser fint og går stille rundt og snuser.

Tror helt sikkert at hun har haft kvalme i går og derfor ikke har kunne finde ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...