Hop til indhold

for helvet da osse,


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

for 10 minutter siden var vi ude på eftermidags turen og vi kom fra en sidevej vor der gik en med en lab blaning som var løs ejer havet styr på hunden men af en elleranden grund var den alsår meget dum og så strøg tulle efter den og den anden hund smed sig på ryggen og hylet og tulle stoppet, jeg kan ikke huske ret meget anet ejeren til den anden hund syntes di bare lige skulle fide ud af det sammen men det sysn jeg så afselut ikke:shock:.

 

det verste er faktisk at jeg ikke aner en skid om vad helvet jeg har lavet siden hun nu er blevet sånden :damn::damn: der må være et elleranet helt helt galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er ikke et nyt problem men i for det lige igen,

 

hun er meget meget intreseret i andre hunde og det betyder at ofte vis den anden hund påvirker hinne i tilstreklig grad så siger jeg nej tulle og hun forstår tilsyneladene godt at hun ikke må gå derhen så går der lige tre sikonter så virker hun meget intreseret igen og jeg siger nej igen og når vi så er kommet forbi og hun ikke er obs mer bliver hun rost det hele tar vel sirka et kvart minut.

 

er det en fornuftig framgangs måde at håndtere problemet på.??

 

 

det som jeg tror gik galt i forgårs var at jeg ikke læste hinne jeg rejnet meget naivt med at hun godt kunne styre sig fordi den anden hund virker så kontroleret og rolig jeg var vist noget halvtrat og smådum og ja så tonset hun afsted på fuld kadafi tror enlig bare hunvar over kåd og ja ham i den anden ende af snoren sage jo ingen ting så vofer ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er ikke et nyt problem men i for det lige igen,

 

hun er meget meget intreseret i andre hunde og det betyder at ofte vis den anden hund påvirker hinne i tilstreklig grad så siger jeg nej tulle og hun forstår tilsyneladene godt at hun ikke må gå derhen så går der lige tre sikonter så virker hun meget intreseret igen og jeg siger nej igen og når vi så er kommet forbi og hun ikke er obs mer bliver hun rost det hele tar vel sirka et kvart minut.

 

er det en fornuftig framgangs måde at håndtere problemet på.??

 

 

det som jeg tror gik galt i forgårs var at jeg ikke læste hinne jeg rejnet meget naivt med at hun godt kunne styre sig fordi den anden hund virker så kontroleret og rolig jeg var vist noget halvtrat og smådum og ja så tonset hun afsted på fuld kadafi tror enlig bare hunvar over kåd og ja ham i den anden ende af snoren sage jo ingen ting så vofer ikke.

 

Ja, det synes jeg da lyder meget fornuftigt. Ellers kan du jo be' hende om at sidde ned, når der kommer en anden hund, og gi' hende godbidder for at hun kigger på dig i stedet for på den anden hund? Det gjorde jeg rigtig meget med min Frostie, der ikke kunne li' andre hunde, og det fungerede fint efter et stykke tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du var da heldig at den anden hundeejer ikke blev stiktosset. Jeg var exploderet, hvis mine var under kontrol eller i snor.

Jeg vil simpelthen ikke finde mig i at hunde farer mod mine, få gader og stier, hvor de stadig er i snor.

 

og hun havet været i sin fulle ret, men nej ingen skide balle men på den anden side havet det jo hellerikke hjulpet noget surhed løser nesten aldrig problemer.

 

hun syns dog at hundene lige skulle have lov at kigge snuse men jeg var vest noget fjern og velle bare have tulle vek ondsvag tanke enlig det kunne jo have vent opblevelsen for tulle og hinnes hund til noget mer opsetivt men så fornuftig var jeg ikke den dag :roll:.

Link til indlæg
Del på andre sites

og hun havet været i sin fulle ret.

 

Lige den sætning, viser du er en ansvarlig og god hundeejer, vi laver alle sammen fejl, jeg har haft hund i mange år og har lavet mange fejl, så lad være med at 'slå dig selv i hovedet' mere over det og bare vær glad for at det gik godt ;-)

 

Jeg var nok også blevet skrækslagen, hvis gigant hund var kommet spurtende, men straks den viste sig sød, havde jeg også været så lettet, at jeg glemte at skælde ud :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Får Tulle aldrig lov at hilse på andre hunde? Eller har I nogle faste legekammerater?

 

det er meget sjellent hun hilser på andre, for det meste hilser hun kon når det er gået galt og hun ikke kan styre sig.:roll::vedikke::stupid:

 

vi har fået en fast leje kammerat men di har kon været sammen 1 gang en til vidre men jeg har så hellerikke fået kontaktet dem som vi vest enlig aftalte.:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår så godt at det kan være svært at finde legekammerater til f.eks meget små eller store hunde. Så de får deres hundekontakt dækket.

Men nu jeg jeg jo lige haft en stor livmoderoperation på min ældste, nu 11 årige tævehund. Og en dyrlægepris på ca 19.950 kr ialt.

Men hundens genoptræning og overlevelselse er vigtigt for hunden og mig, og med f.eks 6 hunde i snor ville det uvægerligt skabe stor turbulens med en så stor fremmed komme farende. Især da min største tæve hader dette og går til angreb og nogle af de andre nok også ville beskytte flokken.

Jeg har besluttet , at hvis sådant sker , så slipper jeg den sure tæve, hun er superadræt og lynhurtig og vil gå i det røde felt øjeblikkelig (desværre) og vil nok kunne adsprede den fremmede fra de andre jeg så har i snor. Og med en højdrægtig tæve imellem , så vil man ikke have nærkampe, hun er sku for sårbar og skal bare på snusetur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...