Hop til indhold

Hvem bestemmer om hunden faar nok foder?


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg synes Dexter er TYND!

 

Selvom han faar mere end den maksimale ansgivelse paa pakken, han faar orijen.

 

Dyrlaegen siger at han ikke er FOR tynd men bare meget slank, han er sund og rask, men jeg faar bare SAA daarlig samvittighed over at han er saa tynd.

 

De fleste siger at det nok kan have sammenhaeng med hans alder, 4½ maaned, og at han bare er i den alder hvor han slet ikke haenger sammen...

 

Jeg finder lige et billede og smider ind som er et par dage gammel..

 

Jeg synes jo stadig han burde have lidt hvalpe-fedt, men der er ikke et gram fedt paa ham.. Tilgengaeld er hans muskler vildt tydeligt, og man kan virkelig se han er lavet til at loebe...

 

Men nu er mit spoergsmaal saa;

Synes I han ser tynd ud? Taenker i at vi skal finde noget mere fedende foder til ham? Eller skal vi bare taenke han er en slank hund, og saadan er det bare?

Link til indlæg
Del på andre sites

Maa hellere lige tilfoeje rent vaegtmaessigt tager han lidt over et kilo paa om ugen, saa han skulle jo faktisk vokse fint nok...

 

Han vejer nu 13,9 kg (og vejede 11,4 kg for to uger siden)..

 

med en slutvaegt paa "maks 25 kg" er det jo mere end rigeligt at tage et kilo paa omugen (Specelt naar man taenker paa at huskies foeerst naar deres fulde kropsstr. naar de er ca. 3 aar)

Link til indlæg
Del på andre sites

WOW hvor ER han smuk!!!!....... :lun:

 

(undskyld- jeg har ikke rigtig noget at byde ind med ift. dit spørgsmål)

 

:lol: Det er bare saa sjovt, for jeg synes johan ligner jeg ved ikke hvad! Men det er nok fordi naar man sidder ognusser i hans pels kan man se hvordan han er ved at skifte farve... Og at han er saa tynd goer mig helt :damn:

 

(Midt paa ryggen har han skiftet pels, saa han har en moerk plet, samt halen er han ved at skifte pels paa)..

 

Jeg kan godt se at han en dag BLIVER han smuk hund men lige nu synes jeg bare han ligner jeg ved ikke hvad :genert: Tynd og ranglet og alt den pels der pludselig ikke er der mere :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

han skal absolut ikke have hvalpefedt! Det er meget usundt at være for tyk - især når man er hvalp og alle ens vækstplader stadig er åbne og bløde...

 

hellere lidt for tynd end lidt for tyk.

 

så længe han er sund og rask og trives, så er alt godt

 

Det var lige et svar jeg havde brug for.. Saa vil jeg synes han er er helt perfekt! Og ikke bekymre mig om alle andre synes vi udsulter ham!:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes altså også at han er meget smuk og lige tilpas tynd/tyk :lun:

Og så er hvalpe generelt lidt til den tynde side.

 

Min gamle, Bamse, tabte sig også, da vi skiftede til Orijen, men han trængte også. Det var så ikke bevidst for at han skulle slanke sig, at vi gik over til Orijen - bare fordi det er et godt foder.

Måske er sammensætningen i foderet bare anderledes, for jeg synes ikke at fedtprocenten er lavere end andre foder typer :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er sammensætningen i foderet bare anderledes, for jeg synes ikke at fedtprocenten er lavere end andre foder typer :vedikke:

 

Jamen sammensætningen er jo anderledes end andre typer foder. Der er mere energi fra protein og fedt og ikke så meget fra kulhydrat. Det giver en god forbrænding. Der er kulhydrat i men det er fra grøntsager og frugt og ikke korn. Det er det som gør forskellen fra de gængse produkter.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Man siger lidt, at de gror i højden det første år, og så i bredden det næste. Motor så også helt gak ud da han var på Dexters alder :mrgreen:

 

Men mærk på ham, jo han skal hellere være slank, men det skal heller ikke være så du kan spille musik på hans ribben, mén, de skal kunne mærkes. Altså bare huden ikke ligefrem er suget ind mellem ribbenene, hvis du forstår hvad jeg mener.

 

Motor tog 1-1,5 kg på indtil hm, 6-8 mdr, derefter gik det langsommere - han er 20 mdr nu og blev lige vejet i dag, knap 27 kilo.

 

IMAG0009.jpg?t=1311342392

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes han ser smuk ud, og så skal huskys vist også have en smal talje når de bliver voksne?

 

Har selv lige fået af vide at min lille prut er for fed :oops: Der er heller ingen ribben hverken at se eller føle, så det skal nok passe! Og det skulle være meget værre end at være for tynd, især for store racer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Jeg er enig med de andre i, at han ser perfekt ud på billedet og at hvalpe hellere skal være lidt for tynd end lidt for tyk. Så hvis hans ribben ikke ligefrem stikker ud, får han rigeligt med foder. Jeg skriver derfor kun for lige at indskyde, at en hundemadsproducent fortalte mig, at den mængde foder, der skrives på pakken, er den max. mængde, man må give sin hund af foderet om dagen. (jeg kan bare ikke helt længere huske hvorfor). Så du skal nok ikke give ham en større mængde foder, end det du gør nu, hvis han allerede får mere end posen siger, han skal have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med de andre i, at han ser perfekt ud på billedet og at hvalpe hellere skal være lidt for tynd end lidt for tyk. Så hvis hans ribben ikke ligefrem stikker ud, får han rigeligt med foder. Jeg skriver derfor kun for lige at indskyde, at en hundemadsproducent fortalte mig, at den mængde foder, der skrives på pakken, er den max. mængde, man må give sin hund af foderet om dagen. (jeg kan bare ikke helt længere huske hvorfor). Så du skal nok ikke give ham en større mængde foder, end det du gør nu, hvis han allerede får mere end posen siger, han skal have.

 

Det fik vi også af vide da vi fik fedme dommen, at de mængder som skrives på pakkerne er alt for store.

Jeg går ud fra det er fordi at jo mere man lader sin hund spise, jo mere foder køber man ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Det fik vi også af vide da vi fik fedme dommen, at de mængder som skrives på pakkerne er alt for store.

Jeg går ud fra det er fordi at jo mere man lader sin hund spise, jo mere foder køber man ;-)

 

Det var et eller andet med den egentlige mængde af proteiner eller vitaminer og mineraler, de ville indtage, hvis de spiste en stærre vægtmæssig mængde af foderet, som ville blive for meget. Men som sagt, så kan jeg ikke huske hvilken af tingene, der ville være problematisk. Men fedt bliver selvfølgelig også et problem hvis de spiser for stor mængde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg følger overhovedet ikke det der står på sækken...Jeg fodre med mine øjne og hænder...Hvalpe er lige som andre levende forskellige i deres foder indtag og hvordan deres forbrænding er....Pt. har jeg en tæve på 3 mdr. Hun kan sagtens gå et par dage og spise som en spurv...Og så skal den lige have en ordentlig skalle....Jeg synes det er svært ud fra et billede at se om din smukke vovse er for tynd....Men hvis de kan mærke hver en knogle i hende lige under pelsen, ja så synes jeg den er for tynd.....

Jeg er ikke og har aldrig været bange for at give mine hvalpe den mængde foderde har brug for...Og jeg køber ikke den der med dysplasien ....Jo da hvis hvalpen er fed....Men en hvalp skal have hvad den har brug for mens den laver sit fundament....Det kan sgu ikke nytte man spare på fundamentet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...