Hop til indhold

Er helt knust


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Dyrlægen roste mig for at have lagt varm viskestykke på...:5up:

 

Min dyrlæge har steriliseret gravide op til dag 63 (hun arbejder for noget hjemløse-hjælp og er IKKE stolt af det, men alternativet for de ufødte hvalpe er værre + nogle af racerne er listehunde), hun har aldrig oplevet det med 'at hænge fast', blødninger eller andet, alle hendes har klart det fint - skrevet i tilfælde af, at abortsprøjten ikke virker.

 

Håber de 'bare' er forsvundet helt af sig selv og alt allerede er på vej til normalen igen :ae;

 

 

Tak søde Petrine...:kys:

 

Vi har været i haven og vande græsset og beskære rose og æbletræ, alle tre...så vi hygger bare nu og tager det som det kommer...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 354
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Til Petrine- disse hvalpefostre er så små og uudviklede, at overlevelse, selv på vej ud er umuligt.Så godt nok er det en abort, men jeg tror nu ikke at tæven får veer, så var det nok sket.,

Masser af opdrætterer har på samme tid som Brian fået scannet deres evt drægtige tæve med glad positivt resultat, og oplevet at når tiden nærmede sig ,viste tæven ikke yderligere omfangsforøgelse og en ny scanning viser så = INGEN HVALPE. De er absorberet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Brian

Tak for din venlige hyggelige bemærkning vedr det lidt overskudsagtige. Som 65 årig med 10 hunde i huset og have at passe og aktivering falder det lidt tiltrængt.

Jeg må dele tiden mellem de voksne og mor med hvalpe. Desværre har jeg et hvepsebo i baghaven, så tør ikke gå derned for de angriber , jeg er blevet stukket igår, da jeg prøvede at plukke de sidste solbær.Skadedyrsmanden kommer onsdag, så kan vi nok færdes igen.

Og herovre er det så varmt og en del regn.Mine 2 græske hunde kan ikke stoppe med deres vilde løberi i frihed, og den ene er ofte nær et hedeslag , når hun kommer tilbage. Og på den lokale mark er der grøfter, som cockerne så mudderbader i.

Så vi lever lige lidt passivt.

Du får lige et par billeder til adspredelse;

1ste og andet er unge Freddy, nu 1 1/2 år efter leg på marken og efter bad.Det er ikke mig på fotoet , men hans stalist???

Det sidste med grækerne til venstre og cockerfamilien til højre.

Foreste cocker er Molly , 11 år og mor til Debbie, hvid, der sidder bag Freddy. Bagerste mørke cocker er Laura, 8 år og kusine til Molly.

Den gyldne græker er Nana, nu 5 år og den sorte er Snoopy , nu 3 år.

De er begge ikke fertile.Men Snoopy har parret Molly gentagne gange i hendes løbetid.Trods han blev kastreret som 7 1/2 mdr´s.Da var han som ny her, og ikke kastreret ,røg på Molly, som så fik 2 abortsprøjter og han røg under kniven.Molly var da nær 9 år og havde fået 4 kuld. Molly er netop steriliseret pga livmoderbetændelse og har klaret det fint.

 

Hvis du har overskud, så gå bare gode ture med dem begge nu, hvis hun vil, det adspreder hendes sind og kan på falsk drægtige tæver nedsætte mælkeproduktionen.

Mange tanker fra Ulla

Billede 031.jpg

juni 2011 034.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Brian

Tak for din venlige hyggelige bemærkning vedr det lidt overskudsagtige. Som 65 årig med 10 hunde i huset og have at passe og aktivering falder det lidt tiltrængt.

Jeg må dele tiden mellem de voksne og mor med hvalpe. Desværre har jeg et hvepsebo i baghaven, så tør ikke gå derned for de angriber , jeg er blevet stukket igår, da jeg prøvede at plukke de sidste solbær.Skadedyrsmanden kommer onsdag, så kan vi nok færdes igen.

Og herovre er det så varmt og en del regn.Mine 2 græske hunde kan ikke stoppe med deres vilde løberi i frihed, og den ene er ofte nær et hedeslag , når hun kommer tilbage. Og på den lokale mark er der grøfter, som cockerne så mudderbader i.

Så vi lever lige lidt passivt.

Du får lige et par billeder til adspredelse;

1ste og andet er unge Freddy, nu 1 1/2 år efter leg på marken og efter bad.Det er ikke mig på fotoet , men hans stalist???

Det sidste med grækerne til venstre og cockerfamilien til højre.

Foreste cocker er Molly , 11 år og mor til Debbie, hvid, der sidder bag Freddy. Bagerste mørke cocker er Laura, 8 år og kusine til Molly.

Den gyldne græker er Nana, nu 5 år og den sorte er Snoopy , nu 3 år.

De er begge ikke fertile.Men Snoopy har parret Molly gentagne gange i hendes løbetid.Trods han blev kastreret som 7 1/2 mdr´s.Da var han som ny her, og ikke kastreret ,røg på Molly, som så fik 2 abortsprøjter og han røg under kniven.Molly var da nær 9 år og havde fået 4 kuld. Molly er netop steriliseret pga livmoderbetændelse og har klaret det fint.

 

Hvis du har overskud, så gå bare gode ture med dem begge nu, hvis hun vil, det adspreder hendes sind og kan på falsk drægtige tæver nedsætte mælkeproduktionen.

Mange tanker fra Ulla

 

:5up: tager hatten for din hjælp til Brian :klap:

 

Og nana :hjerte::lun::hjerte: hun ser simpelthen så kær ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: tager hatten for din hjælp til Brian :klap:

 

Og nana :hjerte::lun::hjerte: hun ser simpelthen så kær ud :lun:

 

Også mig - og hvad du ellers formår, Ulla, det er virkelig imponerende.

 

Og jeg håber inderligt, at du har ret i, at Victoria nok har absorberet hvalpene, så Hundefar ikke skal se døde hvalpefostre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

hej Ulla

 

Hvor er det nogle dejlige hunde du har, og jeg var inde og lure lidt på dine vuffer tidligere også...er helt vild med Nana, hun er da super lækker...:lun:

 

Trist med hvepseboet...har engang lavet tag på et hus, blot for at konstatere et hvepsebo på størrelse med en håndbold...ung og dum som jeg var klaskede jeg hul i det og sprøjtede insektgift ind...kan absolut ikke anbefales og det var vist mere held end forstand at jeg ikke blev stukket...:oops:

 

Lyder godt med gåtur, for jeg har to vuffer her der ser ud til at kede sig bravt efterhånden...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen

I får lige mine 2 ynglingsbilleder af Nana. Nu er hun på vej til 7 år og desværre lidt grå om næsen. Men still going strong.Hun har altid været sund, fraset ved ankomst til Kastrup. Hun har været 10-12 uger og sov, spiste og sov . ingen hvalpeleg i starten.

Dengang den 12/1 2005 kunne man adoptere meget svage hunde gennem Græske hunde, det kan man ikke mere.Jeg var forberedt på hendes tilstand. Hun var stadig ormefyldt, havde diarre og blæreinfektion og var mere end rædmager. Hendes hoved var som Biafrabørn for stort til kroppen.,Min dyrlæge sagde morgenen efter jeg hentede hende i Kastrup , at hendes liv måske blev meget kort.Fordi hun var så underernæret.

Heldigvis fik jeg hende på højkant og hun blev så smuk.

Hendes mor og 3 andre søskende kom også til DK og moren lever endnu.

Hun kommer fra øen Chios ved Tyrkiet og er vel nok en rest af den uddøde?? race gul tyrkisk støver, der skulle være forfader til både pointer?? og Vizhla.

Jeg havde lidt forinden haft et kuld cockere og bestemt at beholde een tæve.En hvalpekøber var yderst ihærdig og ville så gerne have denne hvalp. Så jeg besluttede at sælge, og hvis jeg forsat var hvalpeskruk, så måtte det igen blive en nødstedt hund.

 

Nanas mor var påkørt og havde sprunget den store muskle der skal fremføre forbenet i højre side.Sådan en jagthund giver ingen have. Så da 2 hvalpe lå flade på vejbanen i en landsby blev der ringet til en norsk kvinde på øen der så fandt dem gemt i en grøft. Hun beskrev, at de levede og åd deres egen indtørrede afførring.

Ikke alle hunde fødes velkomne- desværre.

Nana har et sart sind- kalder hende min glashund.

Billeder af hunde 010.jpg

Billeder af hunde 012.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Er rigtig, rigtig glad for at læse at det i hvert fald stadig går godt, og dejligt at fornemme, at du er meget mere rolig, hundefar :kys:

 

Og søde Ulla altså, du er fanme en god hjælp!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Og Brian - ja, en 65 årig gammel kælling med en REDNOSE.

Ikke for at adlede din tråd, men lidt positivt skulle lige ind.

Og husk at fortsætte med varme omslag og let massage, kun så hun nyder det, til alt hårdt er forsvundet.

Sov godt

 

 

haha...det var faktisk lige hvad jeg først troede da jeg så hende i dit album...:mrgreen:

 

Victoria er helt vild med de varme omslag, så det går smertefrit...:-D

 

og i lige måde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tante Lilla

Ved en abort sprøjte absorberes fostrene, hverken du eller hunden kommer til at mærke noget særligt til det.

Der kommer højst noget flåd, og måske ikke engang det.

 

Jeg har aldrig hørt om nogen, der fødte hvalpene, så skal de da være i de sidste to uger før forventet fødsel.

 

Min Tornjak har fået sådan tur med 9-10 hvalpe i maven, 4 uger henne.

Det var ikke noget større indgreb, det lyder værre end det er.

 

Men ja, lortelov. Den blir' forhåbentlig - og formentlig - snart lavet om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved en abort sprøjte absorberes fostrene, hverken du eller hunden kommer til at mærke noget særligt til det.

Der kommer højst noget flåd, og måske ikke engang det.

 

Jeg har aldrig hørt om nogen, der fødte hvalpene, så skal de da være i de sidste to uger før forventet fødsel.

 

Min Tornjak har fået sådan tur med 9-10 hvalpe i maven, 4 uger henne.

Det var ikke noget større indgreb, det lyder værre end det er.

 

Men ja, lortelov. Den blir' forhåbentlig - og formentlig - snart lavet om.

 

Er der noget nyt om det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tante Lilla

Der er tilsagn fra flere partier om en ændring af loven efter et valg.

 

Den siddende reg. er også ved at være klar over, at den ikke virker efter hensigten, så der blir' helt klart ændringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

For søren, hvor jeg føler med jer :megaked:

Du skal i hvert fald ikke bebrejde dig selv for ikke at holde øje med dem. Et sted hvor mine forældre købte hund en gang, fortalte de, at en af deres hanner var hoppet på en af tæverne. Den var ikke i løb og mener den var under et år gammel. Det resulterede i hvalpe... (det var ikke én af dem de købte). Så det kan altså ske selv om hun ikke har været i løb.

Hvordan går det med Victoria i dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

For søren, hvor jeg føler med jer :megaked:

Du skal i hvert fald ikke bebrejde dig selv for ikke at holde øje med dem. Et sted hvor mine forældre købte hund en gang, fortalte de, at en af deres hanner var hoppet på en af tæverne. Den var ikke i løb og mener den var under et år gammel. Det resulterede i hvalpe... (det var ikke én af dem de købte). Så det kan altså ske selv om hun ikke har været i løb.

Hvordan går det med Victoria i dag?

 

De er ret snu de der hanhunde.

 

Min opdrætter fortalte at han hentede en hanhund hjem, og denne hanhund sad sammen med tæven i bilen i den 1,5 time det tog at kommer hjem. Og på intet tidspunkt udviste hanhunden nogen interesse for tæven, heller ikke da de kom ud af bilen, så opdrætter var overbevist om at tæven ikke længere var højløbsk.

 

Så han turde godt lige lade dem være alene imens han gik i køkkenet, men i samme øjeblik han vendte ryggen til, så sprang hanhunden på tæven...

Så hanhunden var åbenbart klog nok til at vide at opdrætter ville standse ham, så han ventede pænt til opdrætter ikke kiggede :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Det går super med Victoria i dag...:engel:...vågnede ved at hun sad og kiggede på mig i morges...underligt synes hundefar...var der mon noget galt?

 

Nope...hun synes jeg fyldte for meget...:lun:...for jeg rykkede lige lidt til side og så var der plads til os alle tre på sofaen...

 

Senere skal vi ud i sommervarmen og gå tur...:-D..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tante Lilla
De er ret snu de der hanhunde.

 

Min opdrætter fortalte at han hentede en hanhund hjem, og denne hanhund sad sammen med tæven i bilen i den 1,5 time det tog at kommer hjem. Og på intet tidspunkt udviste hanhunden nogen interesse for tæven, heller ikke da de kom ud af bilen, så opdrætter var overbevist om at tæven ikke længere var højløbsk.

 

Så han turde godt lige lade dem være alene imens han gik i køkkenet, men i samme øjeblik han vendte ryggen til, så sprang hanhunden på tæven...

Så hanhunden var åbenbart klog nok til at vide at opdrætter ville standse ham, så han ventede pænt til opdrætter ikke kiggede :mrgreen:

 

 

Det er ikke ualmindeligt at hunde kan sidde sammen pænt i bilen, så jeg tror næppe det har noget med overvågning at gøre, sådan tænker en hund ikke - det er instinkter. I bilen under kørsel, foregår meget andet, og der er heller ikke rigtig plads til at hoppe rundt, det får nogen til at holde sig i ro så længe. - ikke alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tante Lilla
For søren, hvor jeg føler med jer :megaked:

Du skal i hvert fald ikke bebrejde dig selv for ikke at holde øje med dem. Et sted hvor mine forældre købte hund en gang, fortalte de, at en af deres hanner var hoppet på en af tæverne. Den var ikke i løb og mener den var under et år gammel. Det resulterede i hvalpe... (det var ikke én af dem de købte). Så det kan altså ske selv om hun ikke har været i løb.

Hvordan går det med Victoria i dag?

 

 

En tæve blir ikke drægtig hvis hun ikke er parret i en løbetid.

 

Løbetider kan dog være meget svage, oftest hos unge hunde, og som nævnt er der noget, der kaldes "hvid løbetid". Den er stort set usynlig, men tæven blir' drægtig, hvis hun blir parret i den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Aftentur...Victoria lagde en dej på græsset, og da hun rejste sig igen rendte der en æggehvide-agtig masse ned ad hendes ben fra skeden..hun virkede dog ikke synderligt generet af det..så vi gik videre...men midt på turen fik hun travlt med at komme hjemad...efter et kvarter hjemme så hun meget stresset ud, og der kom en portion væske med et lille rund hinde, og en sort snasket ting...studerede den ikke nærmere, men skyndte mig at skylle det ud...Victoria virkede heller ikke synderligt interesseret i det og har lagt sig på sofaen igen...

 

 

 

Så nu er hun i gang med et eller andet...skal nok opdatere jer med om der sker mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tante Lilla

Hun kan ha' kraftige sammen trækninger i livmoderen, hvilket naturligt nok vil stresse hende, da det kan være lidt smertefuldt - men slet ingenting sammenlignet med en normal fødsel.

 

Hvis der er sammentrækninger, kan det også gi' opkastninger - bare så du ikke blir' forskrækket, hvis det skulle ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...